Атап айтқанда, «Amanat» фракциясының мүшесі Елнұр Бейсенбаев Статистика бюросының жұмысын сынға алды. Оның айтуынша, ресми мәліметте Қазақстанда орташа жалақы Еуропаны өкшелеп қалған. Ал жұмыссыздық көрсеткіші бойынша Скандинавия елдерінен еш кем түспейміз.
«Дәл қазір халықтың ең басты проблемасы – азық-түлік бағасының шарықтауы. Қымбатшылық қарапайым халықты алқымдап тұр. Бірақ Ұлттық статистика бюросы 10 жұмыртқа – 490 теңге, айранның литрі – 390 теңге, пияз – 182 теңге, ал қияр мен қызанақ бағасын 1000 теңгенің көлемінде дейді. Оған қоса, Статистика бюросының мәліметінше, 2023 жылдың наурыз айына азық-түлік бағасы шамамен 21 пайызға өсіпті. Шындығында, мәселе одан әрі ушығып тұр. Кеше бүкіл аймақ бойынша «Amanat» партиясының мониторингтік топтары азық-түлік бағаларын қадағалады. Нәтижесінде, пияздың бағасы – 350 теңге, қияр мен қызанақ – 1600 теңге, ал жұмыртқаның бағасы 600 теңге екені анықталды. Яғни 1,5-2 есеге дейін, 70-100 пайызға бағаның шарықтағаны байқалады. Рас, қазір баға күн санап өседі. Мысалы, үш адамнан тұратын отбасы бір апталық тамағына ең кемі 40-50 мың теңгенің арасында ақша жұмсайды. Осы орайда, Әлеуметтік жағдайы қиын, көпбалалы отбасылар туралы айтуға қысыласың», деді Е.Бейсенбаев.
Депутат ресми мәліметте орташа жалақы 339 мың теңгені, халықтың жан басына шаққандағы табысы 166 мың теңгені құрайтынына назар аударды. Оның сөзіне сүйенсек, бұл цифрларға қарапайым халық сенбейді. Ең төменгі жалақы 70 мың теңгені құрайтын қоғамда, орташа жалақы одан 5 есеге көп болуы мүмкін емес.
«Кейінгі 3 жыл бойы Ұлттық статистика бюросы Қазақстандағы халықтың небәрі 4,9 пайызы, яғни 450 мың адам жұмыссыз дейді. Қазақстанда жұмыссыздар статистикасы тек халықты жұмыспен қамту орталықтарына арнайы өтініш бергендердің есебінен жүргізетіні анық. Сондықтан жұмыссыздардың көбі есептен тасада қалып қояды. Ал ресми дерек бойынша жастар арасындағы жұмыссыздардың саны шамамен 80 мың адамды құрайды. Шындығына келсек, осы топтағы жұмыс істемейтін, тіпті оқымайтын NEET жастардың саны 380 мыңды, ал өзін өзі жұмыспен қамтитын, яғни тұрақты табысы жоқ жастардың саны 300 мыңнан асып жығылады. Сонда тек жас азаматтардың кемі 750 мыңы жұмыссыздар қатарында. Бұл ресми статистикалық көрсеткіштен 10 есеге көп», деді Е.Бейсенбаев.
Депутат Үкіметтің шешім қабылдарда жіберетін басты кемшілігі жалған статистика пайдалану екеніне назар аударды. Оның айтуынша, статистика елдегі нақты ақпарат пен шынайы көрсеткіштердің бет-бейнесі болуға тиіс.
Өз кезегінде Депутат Ермұрат Бапи шетелге шығарылған қаржыларды қайтару мәселесін көтерді. Оның сөзіне сүйенсек, активтерді қайтару және оны халыққа табыстау – күн тәртібінде тұрған аса маңызды мәселе.
Депутат капиталды қайтару ісінде түсініксіз кібіртік көп екенін алға тартады. Мәселен, Латвия құқық қорғау органдары Қазақстанның жекелеген азаматтары салықтан жалтарып, Қазақстаннан заңсыз шығарылған активтер есебінен Прибалтика аумағында мүлік сатып алып жатқанын айтып күдіктеніп отыр.
«Ұрылар жымқырған қаржысын басқа жаққа тығып үлгерсін деп, бүгінгі билікте оларға мұрша беріп отырған біреулер бар сияқты көрінеді. Біз, ұрланған активтерді қайтару туралы заңды бірінші кезекте қабылдауды басты мақсат етіп отырмыз. Осы заңның арқасында біз капиталды қайтаруды неғұрлым тиімдірек бақылауға ала аламыз», деген депутат осы мәселеге байланысты дайындалуға тиіс заң жобасының кешігіп жатқанына наразылық білдірді.
«Елден ұрланған миллиардтар туралы сөз болғанда тағы мынадай сұрақтар туады. «Қазақмыс» компаниясы қазақ халқына тиесілі қазба байлықтың 30 пайызына қалай ие болды? Сол секілді, «Еуразиялық топ» халықтық байлықтың 40 пайызын қалай иемденіп кетті? Аталған осы екі компания соңғы он жыл көлемінде қазынаға қанша салық төледі? Осы кәсіпорындардың өндірістік-қаржылық қызметін қадағалауға тиіс «Самұрық-Қазына» Ұлттық қоры капиталды қайтару тақырыбында қандай әрекеттер жасап жатыр?», деді Е.Бапи.
Ал депутат Еділ Жаңбыршин инвестициялық жобаларға бөлінген ақшаның негізгі бөлігі екінші деңгейдегі жекеменшік банктерге орналастырылуына наразы.
«Қаржының 1 триллион теңгесін бір жекеменшік банкке орналастырсақ, бұл банк жылына орташа есеппен 150 миллиард теңге табыс табады екен. Енді есептеңіз, қанша мемлекет қаржысы мен Үкімет алған қарыздар осы жекеменшік банктер арқылы өтті?! Осындай оңай қаржылық схемалар арқылы пайда тапқан банкирлеріміз «Форбстың» тізімінен бір-ақ шықты. Ай сайын инвесткірістер мен қызмет көрсетуден түсіп жатқан миллиардтар, жекеменшік банктерді Қазақстан экономикасын дамыуға мүмкіндік беретін бизнес жобаларды қаржыландыруға ынталандырмайды. Бұлар әбден қаржылық монополист болып алған», деді Е.Жаңбыршин.
Сондай-ақ депутат олигархтарды және олардың банктерін халықтың, мемлекеттің қаражаты есебінен қаржыландырылып отырғанын, бірақ оларды тексеруге мүмкіндік жоқ екенін алға тартты.
«Сонда Үкімет, құзырлы органдар мен агенттіктер қайда қарап отыр? Солармен бірге ме? Бір қызығы, жеке банктер сияқты қызмет көрсете алатын бірқатар мемлекеттік қаржы институттары елдегі ақша активтерін орналастырудан шеттетілген және олар үлкен қаржылық шығынға ұшырайды. Мемлекет оларды банкрот қылмас үшін қаржылай көмек жасап отыр. Осындай жағдай квазимемлекеттік, Ұлттық операторымыз – «Қазпочта» акцонерлік қоғамында кездеседі. Қолда бар ақпаратқа сәйкес, «Самұрық-Қазына» 2022 жылы ғана «Қазпочтаға» әлеуметтік шиеленісті төмендету үшін ескірген көлік базасын жаңарту мен жалақыны индексациялауға шамамен 11 миллиард теңге бағыттады. Соның өзінде «Қазпочта» өткен жылы 12 млрд теңгеге шығынға ұшырады. Бұл жағдайды қалай реттейміз? Шешім бар. Мысалы жекеменшік банктерге орналастырылған «Самұрық-Қазына» қорының 6 триллиондай қаржылық активтерінің 10 пайызы ғана «Қазпочта»-ға орналастырылса, онда мемлекеттік компаниямыздың жылдық табысы шамамен 40 миллиард теңгені құрайды. Яғни «Қазпочта» донор компанияға айналады. Бюджет үнемделеді, «Самұрық-Қазына» дивидент алып, ел қазынасына қаржы құяды. Мемлекет қаржысы жеке банктердің дивидентін көбейтуге жұмсалмайды», деді Е.Жаңбыршин.
Сондай-ақ Мәжіліс спикері Ерлан Қошановтың төрағалығымен өткен жалпы отырыста бірқатар заң жобасы қабылданды. Депутаттар ЕАЭО шеңберінде несиелік тарих бойынша мәлімет алмасу тәртібі туралы келісімді ратификациялады.
Келісім шеңберінде ЕАЭО барлық елінің резиденттеріне басқа мүше мемлекеттердің аумақтарында орналасқан банктерде несиелік ресурстарға өтініш берген кезде тең жағдайлар жасалады. Ол резиденттерге несие беру бойынша шешімдер қабылдау кезінде тәуекелдерді сапалы бағалау мүмкіндігін қамтамасыз етуге бағытталған. Бұл ЕАЭО шеңберінде трансшекаралық кредиттеуді дамытуға ықпал етеді.
Мұнан бөлек Мәжіліс Орталық Азия өңірлік экономикалық ынтымақтастығы институтын құру туралы келісімді ратификациялады. Жоба өңірлік ынтымақтастық үдерістеріне қатысу, өңірде бірлескен жобаларды іске асыру үшін ОАӨЭЫ-ға мүше елдердің мүмкіндіктерін кеңейту жөніндегі функцияларға ие болады.
Депутаттар БҰҰ Мүгедектердің құқықтары туралы конвенциясына Факультативтік хаттаманы ратификациялады. Қазақстанның оған қосылуы мүгедектердің құқықтарын қорғау деңгейін арттыруға және елде инклюзивтілік қағидатын жүзеге асыруға мүмкіндік береді. Құжат олардың әлеуметтік интеграциясына және мүгедектікке байланысты кемсітушілікті жоюға бағытталған. Құжат жөнінде Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрі Тамара Дүйсенова баяндама жасады.
«Бүгінде елімізде мүгедектігі бар азаматтар саны 700 мыңнан асты. Оның 59 пайызы – еңбекке қабілетті жастағы азаматтар, 14,7 пайызы – балалар. Бұл санаттағы азаматтарымыздың өмір сүру сапасын жақсарту, оларды қоғамға қайта реинтеграция жасау – Үкіметтің күн тәртібіндегі өзекті мәселелердің бірі», деді Т.Дүйсенова.
Хаттама Конвенцияда бекітілген құқықтар бұзылған жағдайда жеке шағымдарды қарау тетіктерін белгілейді, бұл Қазақстан Республикасы азаматтарының экономикалық, әлеуметтік және мәдени мүдделерін халықаралық қорғау құқығын қамтамасыз етеді.