Сатира • 18 Сәуір, 2025

Ойсоқты

0 рет
көрсетілді
4 мин
оқу үшін

І

Дастарқан басында, бір үйдің ерен жақындары — отбасы, жары, баласы, қарт шешей және ат сабылтып келіп жеткен қонақ тоқайласа қалыпты.

Ойсоқты

Сурет: litpr.ru

 

Отбасының қабағы қату, ұнжырғасы ұн түбінде... Бұның бүйтіп бүрісіп-ты­рысуының себеп-қисабы біреу-ақ... Шыр­мауықша таратылған есеп-қисап-ақ қа­жытып бітірді. Тексеру тікеңдеп тілер­сек қиып ол отыр. Негізі, жарты мил­лион жетпей желке қасып, іріден іреп алмай-ақ іш-қазаны босқа бұзы­лайын деп тұр... Не ас өтпейді, не ой іл­гері кетпейді, яғни, дастарқан басындағы мыж-тыж кейпінің түр астары осы.

Отбасының бұл келіспеген кескін-келбетін тоқайласа қалған төрт пенде шама-шарқыларынша шартарапқа шашыратады.

* * *

Жан дегендегі жалғыз жарының ойы:

«Е, есерсоқ неме, білем бүйтіп бүрісіп отырғаныңды, отасқанымызға он жылдан асты... зерігіп-зәңгіп отырған шығарсың. Ажар кетті, әжім басты, Құдай қаласа, бірер жылда белі түзу «бабушка» боп басылып қаламыз. Ойыңда — еркіндік. Әйда, бас бостандығы тиер ме еді... әйда, қыз-қырқын, жас иіс... ойыңды, білем, білем, анау жас иіс құшып құлап жатқан Құдыс құрдасың... есіл-дертің, «Құдыста не арман бар екен» ғой. Біз саған — тұсау, темір кісен... Томағаңды кигізіп торда ұстап отырмыз... Білем, білем, томағаңды сыпырып құлдық ұрып қоя берсек, бүйтіп бүріспей әңкі-тәңкі күй кешпей, әйда ақпа-төкпе күй кешер едің-ау!..».

* * *

Есейіп ер жеткен баласы басылып отыр:

«Үйленгенімді қаламайды. Шаш-етектен болар шығынды ойлап ширы­ғып отыр...».

* * *

Шешенің жөні бөлек десек те, ой құрғыр ойсыратып барады:

«Е, ит-ай. Қайтсін, мен де бір шикі өкпе, өз қолын өзі қайтіп кессін. Отырсам – опақ, тұрсам — сопақ, екенімді білем де...».

* * *

Дастарқандағы бесінші пенде — қонақ өз-өзінен қыбыжықтаулы:

Иә, «Қонақ бір қонса — құт, екі қонса — жұт» деп отырғаныңды білем. «Дүниедегі керемет — туыс-жек­жатыңның жағаламағаны, әуре-сарсаңға салмағаны» деген қағиданың барын естіп-білгенмін...».

 

ІІ

Ертесінде де дастарқан басында күні кешегі бес пенденің бас біріктіре қалғанын айтсаңшы.

...Ойпыр-ай, бүгінгі үй иесінің шал­қып-шаттанған көңіл күйін, әй, айтып жет­кізе алмаспыз... Көзі күлім­деп, танауы­ делдиіп, жанары жалт-жұлт... әжім­де­рі құмға сіңген судай, ізі де із-түзсіз... Даусы да жарқын-жар­қын, әркімді бір нысана етіп хал-ахуалын, тағы бас­қаны сұрап тарпып-ақ отыр. Сон­дағысы, атаңа нәлет, кешегі жегенін желім, ішкенін ірің еткен жарты мил­лионның мықынынан ұстаған... Яғни реттелген, жөн-жобасы жазылған ісқағазын тауып, тәубасына келген.

* * *

Жан дегендегі жалғыз жарының ойы:

«Е, ит, арам, бір жөнін тапқан да... Ажырасып  алдын ашып алмаса да, тар етектілерден қолы шығып, күпсіп, жіпсіп отыр, омалғыр неме... Арманыңа жетіпсің, дегенің боп терезең теңелген екен, ит сайқал! Көрдің бе, көңілі — көктем, жағасы жайлау, дүниені жалпағынан басып отыруын».

* * *

Бауыр еті баласы да бір нәрсе біліп мырс етті: «Қандай екен, құда-құдағи... «Қатын алма — қайын ал» деп үйреткен өзі­ңіз. Байлық – барлығын былай қойып, құ­даның құрығын, мықты креслосын, төбе-би екенін біліп алған-ау-ә... Әй, біз­дің әкейге сөз бар ма, кеше бүк, міне бүгін шік... бұғанда құдайға шүкір делік».

* * *

Шешенің жөні бөлек, ойы он тарап:

«Е, тура әкесі, көп нәрсені алыстан бол­жап, ішіндегіні сезе қояды... бар ғұмы­рымыздағы жиған-тергенімізді өзінің атына ауыстырып жаза қояйын деген ойымды оқып қойғанын айт­саңшы...».

* * *

Қонақ та етек-жеңін еркін тастап еңселі отыр:

«Сезгіштігін... ауылға «Түскен үйіме үйітіп қой жеткізіңдер» деген телеграмма салғанымды біліп отыр-ей...».

«Е, иә, ит дүние-ай десеңші...».

 

Берік САДЫР