Сейсенбі, 21 тамыз 2012 7:23
Бас көлік прокуратурасы 2012 жылдың бірінші тоқсанында белгілі бір жұмыстар атқарды, атап айтқанда, қабылданған ұйымдастыру-практикалық шаралар қадағалаудың барлық салалары бойынша жұмысты жандандыруға жағдай жасады.Прокурорлар проблемалы аймақтар мен орын алуы мүмкін қатерлерді барынша қамтуға, ақпараттық-талдау және болжау жұмыстарының сапасын арттыруға тырысты. Сонымен бірге, күшейіп тұрған терроризм мен экстремизм қатерін ескеріп қадағалаушылық қызметте көлік нысандарының қорғалуы мәселесіне басымдық берілді.
Сейсенбі, 21 тамыз 2012 7:23
Бас көлік прокуратурасы 2012 жылдың бірінші тоқсанында белгілі бір жұмыстар атқарды, атап айтқанда, қабылданған ұйымдастыру-практикалық шаралар қадағалаудың барлық салалары бойынша жұмысты жандандыруға жағдай жасады.Прокурорлар проблемалы аймақтар мен орын алуы мүмкін қатерлерді барынша қамтуға, ақпараттық-талдау және болжау жұмыстарының сапасын арттыруға тырысты. Сонымен бірге, күшейіп тұрған терроризм мен экстремизм қатерін ескеріп қадағалаушылық қызметте көлік нысандарының қорғалуы мәселесіне басымдық берілді.
Осы саладағы ахуалға талдау жасау және халықаралық тәжірибені пайымдау көлік қауіпсіздігі мәселелерін тиісті нормативтік құқықтық реттеудің жоқтығына байланысты елеулі кемшіліктердің бетін ашты. Мәселен, күзеттің жетімсіздігі, вокзалдар мен өзге де көлік нысандарының техникалық нашар қамтамасыз етілуі лаңкестікке қарсы жұмысты тиімді жүргізуге айтарлықтай кедергілер келтіреді. Осы орайда Ресейде 2010 жылдан бастап халықтың көліктегі қауіпсіздігін қамтамасыз ету жөніндегі кешенді бағдарламаның күшіне енгендігі назар аударуға тұрарлық тәжірибе. Бағдарламалық құжаттар қабылдаудың сыртында, «Бірқатар заңнамалық актілерге көлік қауіпсіздігін қамтамасыз ету мәселелері бойынша толықтырулар мен өзгерістер енгізу туралы» заң жобасын әзірлеу ісін де жеделдету қажет.Егер көліктің негізгі түрлеріндегі қауіпсіздік мәселесіне келер болсақ, мұнда бұрынғысынша моральдық тұрғыда ескірген жылжымалы құрамды, жол техникаларын пайдалану, құрылғылардың тозуы, ескірген жөндеу технологияларын пайдалану негізгі қауіп-қатерлер болып табылады. Вагондар мен локомотивтер жөндейтін зауыттардың ашылғанына, магистральдық желілерге жөндеу жұмыстарының жүргізілгеніне қарамастан жақсару жағына қарай елеулі өзгерістер әзірге байқалар емес. Мәселен, бірінші жартыжылдықта темір жолдағы қауіпсіздіктің бұзылуы 26 пайызды, оның ішінде, кемшіліктер 19 пайызды құрады. Үстіміздегі жылдың екінші тоқсанында жүргізілген тексерулер қорытындысы бойынша ғана өкілетті орган да, ұлттық тасымалдаушы да есепке алмаған қауіпсіздік жағдайы бұрмалануының 50 дерегі анықталды. Қадағалау актілері бойынша 61 бірліктегі жылжымалы құрам, оның ішінде, 25 локомотив пен 30 вагонды пайдалануға тыйым салынып, магистральды және стансалық жолдардың жекелеген учаскелерінде жылдамдыққа шектеулер қойылды.Халықтың жарақаттану жағдайларын азайтуға бағытталған «Болат магистральдардағы қауіпсіз өмір» тұжырымдамасын жүзеге асырудың алдын-ала шығарылған мәліметтері де белгілі болып отыр. Жыл сайын магистральды желілерде 100-ден астам адам жарақаттар алады, сонымен бірге соңғы кездері тұрғындардың жарақаттану жағдайының өсе түскендігі де байқалып отыр. Әсіресе, жылма-жыл пойыз астына түсіп қаза тауып жатқан балалар жарақаттануы айрықша алаңдаушылық туғызады.Бұл мәселе Көлік және коммуникациялар министрлігі, Жол полициясы комитеті және «ҚТЖ» ҰК» АҚ басшыларының қатысуымен Құқық қорғау органдарының үйлестіру кеңесінде қаралып, азаматтардың жарақат алу фактілерін азайту үшін нақтылы шешімдер қалыптастырылды. Қабылданған шаралар нәтижесінде «ҚТЖ» АҚ темір жолдардың неғұрлым қауіпті деген учаскелерін қоршауға, сол сияқты 184 өтпе жолдарды шлагбаум орнатып және кезекші бекеттер қойып күзетілетін категорияға көшіруге 1,3 миллиард теңге бөлді. Сонымен қатар, бүгінде жаяу жүргіншілер үшін темір жолдар арқылы 209 төсеніш төселіп, 486 ескерту белгілері жаңартылды.Азаматтық авиация саласында да авиациялық оқиғалар санының өсуі байқалуда. Өкілетті органның қанағаттанғысыз жұмысы салдарынан азаматтық авиацияда орын алған жүйелік проблемалар шешімін таба алмай келеді. Үкіметтің Еуроодақ елдеріне ұшуға тыйым салынған отандық әуе тасымалдаушыларды «қара тізімнен» шығару жөнінде қарастырған шаралары орындалмай отыр.Азаматтық авиация саласында орын алған проблемалар жөнінде біздің бастамамыз бойынша Бас прокуратура Мемлекет басшысы мен Премьер-Министрге хабарлады.Темір жол көлігімен тасымалданатын экономикалық контрабанданы анықтау жөніндегі жұмыстарды белсенді жүргізу тұрғысында сыртқы экономикалық қызмет субъектілерінің «Достық» темір жол өтпесі арқылы тасымалданатын тауарларына күн сайын мониторинг жүргізіледі. Осындай механизм бойынша тауарды нақты декларацияламаған 16 факті анықталып, олар бойынша 2 қылмыстық іс, 5 әкімшілік құқық бұзушылық туралы іс қозғалды, 1 материал Бас прокуратураға жіберілді. Қалған деректер бойынша тергеу жұмыстары жүргізілуде.Бүтіндей алғанда, көлік прокурорлары экономикалық контрабанда фактілері бойынша 7 қылмыстық іс қозғады. Алматы қаласында Ираннан енгізілетін тауарды нақты декларацияламау жолымен пайдаға асырып отырған экономикалық контрабанданың жақсы жолға қойылған қылмыстық схемасы анықталды.Біздің кеден саласындағы қадағалау актілеріміз бойынша мемлекет бюджетіне 1,7 миллиард теңгеден астам қаржы түсті. Бұл жұмыс әр кезде де біздің тұрақты бақылауымызда тұр.Азаматтардың конституциялық құқықтарын қорғау көлік прокурорларының көкейкесті міндеттерінің бірі болып қалып отыр. Сондықтан да, еңбек саласындағы әлеуметтік проблемаларға тұрақты түрде мониторинг жүргізіледі. Осылайша, 34838 адамның конституциялық құқықтары қорғалып, 3 миллиард теңгеден асатын еңбекақы бойынша борыштар жойылды.«Арал бойындағы экологиялық апат салдарынан зардап шеккен азаматтарды әлеуметтік қорғау туралы» заңда қарастырылған әлеуметтік төлемдердің төленуін қамтамасыз ету бойынша мақсатты жұмыстар жүргізілді. Экологиялық коэффициентті дұрыс қолданбау салдарынан тек «ҚТЖ» АҚ пен оның аффилирленген кәсіпорындары ғана 2009-2010 жылдары 19 жұмыскерге еңбекақыны кем төлеген. Бас көлік прокуратурасының Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрлігі атына түсірген ұсынысы бойынша аталған жұмыскерлерге 3 миллиард 133 миллион теңге қайта есептелді.Бас көлік прокуратурасы кәсіпкерлік қызметке кедергі келтіру фактілерін анықтауда да белгілі бір жұмыстар жүргізуде. Мәселен, үстіміздегі жылы Шымкент стансасында желілік ішкі істер учаскесі қызметкері тарапынан «Қойма» ЖШС-нің қызметіне кедергі келтіру дерегі анықталды. Ол бойынша қылмыстық іс қозғалып, нәтижесінде тоқтатып қойылған вагондардың қозғалысына рұқсат берілді. Ал бұрмалаушылыққа барған қызметкерлер тәртіптік жауапкершілікке тартылды. Бұл сияқты мысалдарды көптеп келтіруге болады.Метрополитенде заңнамалардың қолданылуына бақылау жасау көлік прокуратурасы органдары үшін тың іс болып отыр. Екінші тоқсанда осы саладағы заңдылық жағдайына жүргізілген талдаулар Көлік және коммуникациялар министрлігінің метрополитен қызметін реттейтін нормативтік құқықтық актілер әзірлеу жөніндегі өз қызметтерін тиісті деңгейде атқармайтынын көрсетті. Мәселен, метродағы қозғалыс қауіпсіздігін, оның ішінде пайдалану, қызмет көрсету мен көліктің аталған түрін жөндеу тәртібін реттейтін нормативтік құқықтық базалар мүлде жоқ. Осыған орай біз орын алған олқылықтарды жою жөнінде ұсыныс жобасын әзірледік.Қорыта айтқанда, көлік прокуратурасы органдары өз міндеттерін әр кезде де талап тұрғысында атқаруға дайын.
Ыбырай ТІЛЕУҒАЛИЕВ,Бас көлік прокуроры, аға әділет кеңесшісі.