Фронт-офистер мен оупэн-спэйстердің ашылуы мемлекеттік қызмет көрсету процесін қаншалықты жеңілдетті? Көптің көкейінде жүрген осы сұраққа Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл агенттігінде өткен онлайн-брифингте Парасаттылық департаментінің директоры Ғанижан Асанұлы жауап берген болатын.
«Адалдық алаңы» жобасының жүзеге асырылу барысымен таныстырып өткен агенттік өкілі тұрмыстық жемқорлықты жоюды мақсат тұтқан бастаманың басты міндеті қызмет көрсетуде халыққа қолайлы жағдай жасау екенін атап өтті.
Елбасы Нұрсұлтан Назарбаев «Сыбайлас жемқорлықтан ада өңірлер» жобасы аясында сыбайлас жемқорлыққа қарсы стратегияны іске асыру кезінде аймақтарға елорда тәжірибесін кеңінен таратуды ұсынған болатын. Ал бұл жобаның мемлекеттік органдардың ашықтығын қамтамасыз ету, сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениетті қалыптастыру және қоғамдық бақылау құралдарын күшейту міндеттерін дәл осы сервистік формат, фронт-офистер мен оупэн-спэйстердің арқасында жүзеге асыру көзделіп отыр.
Департамент директорының мәлімдеуінше, қазіргі таңда «Адалдық алаңы» жобалық кеңсесі еліміздің 19 орталық мемлекеттік органы мен 17 өңірде, «Самұрық-Қазына» АҚ мен оның еншілес ұйымдарында жұмыс істейді. Басшылары қоғам өкілдерінен тағайындалған бұл кеңселерде қарапайым халыққа қызмет көрсетуге қолайлы жағдай жасалған, ең бастысы, мемлекеттік қызметтер электронды нұсқада көрсетіледі.
Жоба мемлекеттік қызметтерді цифрландыруға айтарлықтай серпін берген. Қазіргі таңда бұл көрсеткіш 93 пайызға жеткен. Осыған орай еліміз БҰҰ-ның электронды үкіметті дамытудың әлемдік рейтингінде 29-орынға табан тіресе, Электронды қатысу индексі бойынша 26-орынға көтерілген.
Бұл ретте Ғ.Асанұлы IQALA және I-KOMEK 109 мониторинг және жедел әрекет ету орталықтарының қызметтерін атап өтті. Қалалық қызметтер мен өңірлердегі жер мәселелері бойынша геоақпараттық жүйелер жүктелген бұл орталықтар арқылы кез келген тұрғын өзіне керек қызметті кедергісіз ала алады.
Қала, аудан, ауылдық әкімдіктерді сервистік үлгіге көшіру сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимылға тың серпін берген. Қазіргі таңда елімізде 320-дан астам әкімдік осы форматта жұмыс істеуге көшкен. Бұл – облыстық маңызы бар қала мен аудандар жүз пайыз қамтылды деген сөз. Жергілікті әкімдіктер мен «Адалдық алаңы» жобалық кеңселерінің үйлесімді жұмысының арқасында барлық елді мекендерде өзіне-өзі қызмет көрсету бұрыштары ашылған.
Осылайша бүгінде мемлекеттік органдар мен мекемелерде 2500-ге жуық кедергісіз фронт-офис пен оупэн-спэйс ашылып, соның арқасында мемлекеттік мекемелерде халыққа көрсетілетін қызметтерді алу процесі жеңілдетілген. Мұндай кеңселерде азаматтарға өзекті мәселелері бойынша ақпарат алу қолжетімді әрі жан-жақты кеңес те беріледі. Мемлекеттік білім беру және денсаулық сақтау мекемелерінің 5,5 мыңнан астам бірінші басшысы ыңғайлы кабинеттерінен шығып, бірінші қабаттағы «әйнек кабинеттерде» жұмыс істеуге көшкен. Осылайша басшылар да қолжетімді болды. Бір сөзбен айтқанда, елімізде басты көрсеткіштері – ашықтық пен транспаренттілік болып табылатын мемлекеттік қызметшілердің жаңа жұмыс істеу трансформациясы басталды.
Агенттіктің бұл бағытта жай үйлестіруші ғана емес, өзі нағыз үлгі болу қажеттігін атап өткен департамент директоры: «17 өңірде агенттіктің сервистік орталығы ашылып, бұл алаңдарда сыбайлас жемқорлыққа қарсы бастамалардың «фабрикаларына» айналған коворкинг орталықтар жұмыс істейді. Осыған ұқсас сервистік «Антикор орталығы» агенттік аппаратының да жанында ашылды», деп атап өтті.
Жоба аясында халыққа консультациялық қолдау жүйесі де оң жолға қойылған. Бұл тұрғыда күн сайын өткізілетін тұрақты тікелей эфирлер – «Адал көмек» және Antikor.live жобаларын атап өтуге болады. Азаматтарды қабылдау арқылы мәселенің түйінін шешуді дәстүрге айналдырған «Адалдық алаңына» өткен жылы 12 мыңға жуық өтініш келіп түскенін мәлімдеген Ғ.Асанұлы бұл арыз-шағымдардың 80 пайызы шешімін тапқанын да айтты.
Жобадан жалпыұлттық қозғалысқа ұласқан «Адалдық алаңының» еліміздегі қоғамдық бақылаудың драйверіне айналғандығының тағы бір көрсеткіші – жемқорлыққа қарсы қозғалысқа жиналған 80 мыңнан астам волонтер. «Қоғамдағы кез келген өзекті мәселеге бейжай қарамайтын азаматтардың арқасында 300 дәрі-дәрмекті алып-сатудың жолы кесіліп, гуманитарлық көмек ретіндегі 18,3 млн қорғаныш құралы, 3,1 млн дәрілік зат, 428 мың медициналық жабдық тиісті орындарға жеткізілді. Компьютерлер сатып алу кезінде 1,5 млрд теңгеден астам қаражат үнемделіп, ҰБТ-дағы 3 мыңға жуық қатысушының нәтижелері жойылды», деп мәлімдеді ол.
Қоғамдық бақылаудың тағы бір пәрменді тетігі – «Ашық бюджеттердің интерактивті картасы». Агенттік жалпы сомасы 14,3 трлн теңгені құрайтын 18 мыңға жуық мемлекеттік мекеменің қаржылық дерегі орналастырылған картаны дамыту мақсатында «Ашық бюджет» жаңа жобасын іске қосқан болатын. Мұндағы басты мақсат – бюджет қаражатын игеру мониторингіне азаматтарды кеңінен тарту және халықтың қаржылық сауаттылығын арттыру.