Елбасы ұсынып отырған конституциялық реформа қазақ қоғамы мен саяси жүйесін одан әрі демократияландырудың лайықты жалғасы деп білемін.
Әлемнің барлық жетекші заңгерлері мен сарапшылары жоғары бағалаған қолданыстағы Конституциямыз 20 жыл бойғы уақыт сынынан мүдірмей өтті. Дәл осы Конституцияда ТМД елдерінің ішінде алғаш болып биліктің үш тармақты заңнамалық, орындаушылық және тәуелсіз сот жүйесінің негізі нақты көрсетілді. Дамыған демократиялық елдердің заңнамасына сай мұндай үдеріс Конституциямызда 1995 жылдың өзінде-ақ көрініс тапты.
Конституция қабылданған кезден бастап оған бар болғаны үш рет – 1998, 2007 және 2011 жылдары өзгерістер енгізілді. Бұл – Ата Заңымыздың тұрақтылығы мен беріктігінің тағы бір айқын дәлелі.
Елбасы елді саяси, экономикалық және әлеуметтік жаңғыруға бастайтын 100 нақты қадамды белгілеу арқылы Бес институттық реформаны ұсынды.
Билік тармақтары арасында өкілеттіктерді қайта бөлу – мемлекет пен оның барша азаматтары үшін аса маңызды және принципті мәселе. Сондықтан да соңғы сайлауда сайлаушылардың 98 пайызға жуық дауысына ие болып, елдің шынайы ықыласына бөленген Елбасы қоғамды одан әрі демократияландыруға бастайтын конституциялық реформа жобасын бүкілхалықтық талқылауға ұсынып отыр.
Қазірдің өзінде көптеген мемлекеттердің саясаттанушылары мен заңгерлері Қазақстан Президентінің Конституцияда нақты әрі айқын жазылған өкілеттіктерін елдің Парламенті мен Үкіметіне беру жөніндегі батыл шешіміне өте жоғары баға беруде. Бұл – қазіргі әлемдік саясаттағы теңдессіз құбылыс.
Осы ретте мынадай ерекшеліктерді атап өтсем деймін.
Біріншіден, Нұрсұлтан Әбішұлы – посткеңестік дамудың қиын-қыстау жағдайына қарамастан мемлекетті басқарудың ең тиімді және тұрақты жүйесін құра білген Қазақстан Республикасының негізін қалаған ерен тұлға.
Екіншіден, Елбасы конституциялық реформалардың бүкіл әлемдік тәжірибелерін зерделей келе, олардың бірде біреуін қайталамай, өзімізге ғана тән – Қазақстанның даму жолын қалыптастырды. Сол арқылы елімізді бүгінгідей ғаламат жетістіктерге жеткізді.
Үшіншіден, Президент дана стратег ретінде әрдайым болашақты болжап, ондаған жылдарға негізделген бағыт-бағдарымызды айқындап берді. Бұған ел дамуының басты бағыттарын белгілеген «Қазақстан-2030» және «Қазақстан-2050» стратегиялары дәлел. Ал ұсынылып отырған конституциялық реформа сол стратегиялардың заңды жалғасы болмақ.
Төртіншіден, Мемлекет басшысы ел дамуының әр кезеңінде үнемі оның негізгі векторларын жүйелі түрде нақты көрсетіп берді. Елбасы әлемдік қауымдастыққа тәуелсіз, абыройы, дамыған мемлекет ретінде танылған Қазақ елін қалыптастырып, осы реформа арқылы саяси жаңғырудың жаңа бағыт-бағдарын айқындады.
Халқымыздың кейбір бөлігі «Президент Парламент пен Үкіметке өзінің өкілеттігін шамадан тыс көбірек беріп қойған жоқ па?» – деп те алаңдаушылық білдіруде. «Биліктің бұл тармақтары өздеріне берілген өкілеттіктерді толыққанды пайдалана алар ма екен?» – деушілер де бар.
Аға буын өкілдері тәуелсіздік жылдарында тұрақтылық пен дамудың кепілі болған Президент өкілеттігі мен оның рөлін одан әрі күшейту жөнінде де өз пікірлерін білдіруде.
Сонымен қатар, қоғамда Конституцияның 26-бабына өзгерістер енгізу жөніндегі ұсыныстар да қызу пікірталас тудыруда. Әркімнің «заңды түрде алған қандай да болсын мүлкін жеке меншігінде ұстауына» кепілдік беретін бұл түзетулер Ата Заңымыздың басты негізі болып табылады. Бұл норма көптеген дамыған елдердің осыған ұқсас конституциялық нормалары мен халықаралық заңнамаларына толығымен сәйкес келеді.
Конституцияның 26-бабындағы өзгерістер инвесторлар мен кәсіпкерлердің Қазақстан экономикасына сенімді түрде қаржы құюы үшін олардың құқығын қорғауға кепілдік береді. Жеке меншікке кепілдік беру – дамыған мемлекеттердегі экономикалық жүйенің бүкіләлемдік қағидасы. Сондықтан жалпыхалықтық талқылау аясында біздер – заңгерлер бұл түзетулерді әр қазақстандыққа түсіндіруіміз керек.
Елбасымыздың барлық реформалары халық пен оның игілігі үшін жасалып, Қазақстанның даңқын бүкіл әлемге танытты.
Бірқатар облыстарды аралап, еңбек ұжымдарымен кездескеннен кейін халықтың Елбасымыз ұсынған конституциялық реформаны кеңінен қолдайтынына көз жеткіздім. Кәсіпкерлер қауымы тіпті жеке меншікке қатысты Конституция баптарын тағы да күшейте түсуді ұсынды. Сондықтан бұл реформа да елімізді одан әрі күшті, қуатты етіп, халқымыздың берекесін арттырады деп кәміл сенемін.
Мұхтар ҚҰЛ-МҰХАММЕД,
«Нұр Отан» партиясы
Төрағасының бірінші орынбасары