Биылғы көктемде Батыс Қазақстан облысы аумағын жайпап өткен тасқын су мұндағы білім беру жүйесіне де айтарлықтай салқынын тигізді. Соның салдарынан он бес білім беру нысаны, мектептер мен балабақшалар су астында қалды. Әсіресе Тасқала мен Зеленов аудандарында және Орал қаласында оның тигізген зардабы айтарлықтай. Бірқатар білім беру нысандарын басып қалған тасқын судың деңгейі метр жарымға дейін жетті. Бүгінде бүлінген ғимараттарды толық қалпына келтіру жұмыстары жүргізілуде. Батыс Қазақстан облыстық білім басқармасының бастығы Марат Тоқжановпен тілшіміздің әңгімесі осындай бағытта өрбіді.
– Марат Лұқпанұлы, ақиқатын айтыңызшы, биылғы тасқын судың мол болатыны, оның тұрғын үйлер мен әлеуметтік нысандарды басып қалатыны жөнінде сіздерге алдын-ала хабар тиді ме?
– Тимеді десем, ақиқаттан аттап кетермін. Бізге Төтенше жағдайлар министрлігіне қарасты мамандардың тасқыннан сақтану, оған алдын-ала қам жасау жөніндегі хабарламасы күні бұрын айтылғаны рас. Сол сәттен бастап облыстағы білім беру мекемелерінің басшылары мен педагогикалық ұжымдары бірінші кезекте адам өміріне қауып тигізбеу шараларына мән берді. Су басуы ықтимал тұстардағы білім беру ғимараттарын эвакуациялау мәселелері де алдын-ала ойластырылды.
– Бүгінде су тасқынынан бүлінген мектеп, балабақша ғимараттарын қайта қалпына келтіру ісі қолға алынған болар.
– Су тасқыны зардабынан баспанасыз қалғандарға облыс орталығынан көп қабатты тұрғын үйлер салынатынын естіген боларсыз. Ендеше, бұл үйлердің айналасына мектеп мен балабақшалар тұрғызылуы заңды ғой. Міне, осы талапқа сай бүлінген мектептер мен балабақшалар бұрынғы орнына емес, Орал қаласындағы бесінші шағын ауданда бой көтеруде. Сонымен бірге, күрделі жөндеулер ісінің барысы да тиісті органдардың ұдайы назарында. Оның уақытында әрі сапалы түрде әзір болатынына сеніміміз мол. Бүгінгі күні жаңа құрылыстар салуға және күрделі жөндеулер жүргізуге қажетті алғышарттардың барлығы атқарылды. Әрі құрылыс жұмыстары жедел қарқынмен басталды.
Республика Үкіметі тарапынан көрсетілген ауқымды қаржылық қолдау облыстың білім беру саласына да жауапты міндеттер жүктейді. Әрі бұл бізге көрсетілген шексіз сенім де. Ендігі мәселе – алдағы мақсаттар мен міндеттерді тиянақты орындау деп білеміз. Қайткенде де бүгінгі күні қолға алынған аса ауқымды іс-шаралар республикада білім беруді дамытудың 2011-2020 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасына толық сәйкес келуге тиіс. Солай болатынына да күмәніміз жоқ.
– Тасқынның білім беру жүйесіне қатысты тигізген зардаптарын жою тек қана жаңа нысандар тұрғызу немесе оларға күрделі жөндеулер жүргізу ісімен шектелмейді. Қысқасы, бұл мәселеге жан-жақты, әрі кешенді көзқарас қажет. Мәселенің осындай мәнісі туралы не айтуға болады?
– Әрине, сөзіңіздің жаны бар. Өйткені, білім беру үрдісі мен оның субъектілері түптей келгенде әлеуметтік жүйелер қатарына кіреді. Бұл педагогтар, оқушылар мен ата-аналар, қоғамдық ұйымдар секілді бір-бірімен тығыз байланысы бар тұтас институт іспеттес. Олай болса, су тасқынының өңірдегі білім беру жүйесіне әкелген зардаптарын өзіңіз айтқандай, тек білім беру нысандарын жөндеу және қайта тұрғызу ісімен шектей салуға болмайды. Қолда бар мәліметтерге қарағанда, су тасқынынан облыстың елу мектебіндегі 1436 оқушы зардап шегіпті. Осы орайда, оларға дер кезінде қажетті материалдық, моральдық және психологиялық көмектер көрсетілгенін айта кетуді білім беру саласының басшысы ретіндегі басты парызымның бірі деп есептеймін.
Тағы бір иірім төмендегідей. Тасқын жолындағының бәрін апырып-жапырып келіп қалған кезде, көптеген отбасы мүшелері тек құжаттарын ғана алып үлгерді. Міне, осындай отбасындағы оқушылар оқулықтар және оқу құралдарымен дер кезінде қамтамасыз етілді.
– Мектептерде соңғы қоңырау соғылып, оқушылардың жазғы демалысы басталатын күн де таяу. Осы орайда тасқыннан зардап шеккен оқушыларға бұл кезеңде қандай қолдау мен жеңілдіктер жасалмақ?
– Оларға негізгі көмек облыстың өзінің ішкі мүмкіндіктері мен резервтері есебінен жасалып отыр. Соған сай тасқын су зардабына тап болған жеткіншектер аймақтағы тынығу орындары мен лагерлерде арнайы жолдамалар бойынша демалмақ. Мұның сыртында республиканың өзге өңірлеріндегі демалыс орталықтары мұндай топтар қатарына кіретін оқушыларды қабылдауға ниет білдірді. Олардың қатарында «Балдәурен» республикалық оқу-сауықтыру орталығы, ұлттық «Сұңқар» парк базасы және «ҚазМұнайГаз» ЖШС бар. Бұған қоса 150 баланың жазғы демалысын өздерінде өткізуге шешім қабылдаған Маңғыстау және Ақтөбе облыстық әкімдіктеріне де айтар алғысымыз шексіз.
– Облыс аумағында табиғат апаты орын алған тұста шұғыл оңтайлы шешімдер қабылданды. Мұны дер уақытында алынған тактика десек, тасқын су зардаптарын толық жоюдың стратегиясы да іске асып жатқаны кәміл. Бұл мәселеде сіздің ойыңызша ескерілетін басты мәселелер қандай?
– Облыс орталығы Оралдың республиканың өзге қалаларымен салыстыра қарағандағы ең басты географиялық ерекшелігі – оның Жайық, Шаған және Деркөл секілді үш өзеннің тоғысында орналасқаны. Олай болса мұнда қай жылда да су тасқыны болу қаупі бар деген сөз. Осы қауіптің ең алдыңғы шебінде Орал қаласы маңындағы бірқатар елді мекендер мен саяжайлар тұр. Облыс орталығындағы кейбір білім беру нысандары да осы сызыққа таяу орналасқаны жасырын емес.
Сондықтан да біз жыл сайын оқушылар мен педагогтарды шұғыл эвакуация жасауға бейімдеу мақсатында төтенше жағдайлар күндерін өткізіп тұрамыз. Міне, бұл жәйттің өзі биылғы тасқын су кезінде өзінің тиісті нәтижесін берді деп санай аламыз. Соның нәтижесінде материалдық шығындар салыстырмалы түрде алғанда мейлінше аз болды деп ой түюге толық негіз бар.
– Әңгімеңізге рахмет.
Әңгімелескен Темір ҚҰСАЙЫН.