Астық жинау науқаны аяқталуға жақын
Ауыл шаруашылығы бірінші вице-министрі Қайрат Айтуғановтың айтуынша, қазіргі уақытта барлық өңірлерде астық жинау жұмыстары жүргізіліп жатыр. Бүгінге дейін 11,6 млн гектардың астығы жиналған. Орташа гектарына 12,6 центнер түсімділікпен 14,7 млн тонна астық бастырылған. Астық жинау қарқыны өткен жылдың деңгейінен 2,5 млн гектарға немесе 16 пайызға артық.
Жалпы, республика бойынша дәнді дақылдар алқаптарының 76,7 пайызы жиналыпты. Негізгі егін егетін өңірлерде, мәселен, Ақмола облысында 3,5 млн тонна, Солтүстік Қазақстан облысында 3,3 млн тонна, Қостанай облысында 3,8 млн тонна астық орылды.
Қ.Айтуғанов сонымен қатар Оңтүстік Қазақстан, Жамбыл және Батыс Қазақстан облыстарында масақты дәнді дақылдарды жинау аяқталғанын атап өтті. Яғни, 1,4 млн тонна дәнді дақыл жиналған, бұл өткен жылдың деңгейінен 3,5 пайызға артық.
Арпа жинау жұмыстары да аяқталуға жақын. Мәселен, бүгінгі таңда 1,8 млн гектар немесе алқаптардың 86 пайызы жиналып, 2,7 млн тонна арпа дәні алынып отыр. Ал майлы дақылдар бойынша астық жинау алқаптарының шамамен 24 пайызы жиналған, бұл өткен жылдың деңгейінен 10 пайызға артық. Сөйтіп, 1,2 млн тонна майлы дақыл бастырылған. Сонымен қатар Алматы, Жамбыл және Оңтүстік Қазақстан облыстарында көкөніс-бақша дақылдарын жинау жалғасуда. Айталық, алқаптың 76 пайызы қамтылып, 3,1 млн тонна көкөніс-бақша дақылдары жиналған, бұл өткен жылдың сәйкес деңгейінен 13 пайызға артық.
Қ.Айтуғанов, сондай-ақ астық жинау жұмыстарын ұйымдасқан түрде жүргізу үшін өңірлер арзандатылған дизель отынының қажетті көлемімен қамтамасыз етілгенін, барлық қабылдау пункттері жаңа түсім астығын қабылдауға дайын екендігін тілге тиек етті. Сонымен қатар ағымдағы жылы астық қоймаларының рейтингін анықтау және тағайындау әдістемесі енгізілген. Биылдан бастап Азық-түлік корпорациясы сенімсіз рейтингке ие астық қабылдау кәсіпорындарымен жұмыс жасауды доғармақ. Бұдан өзге астық сапасын арттыру үшін ағымдағы жылы тұқым шаруашылығын қолдау және минералды тыңайтқыштарды қолдану бойынша қажетті шаралар қабылданғанын атап өтті. Соның арқасында 3-ші сыныпты астық үлесі 76 пайызды құраған, ал өткен жылы бұл көрсеткіш 44 пайыз болған.
Бірінші вице-министр осылайша биыл бункерлік салмақтағы жалпы егін жинау 19,5 млн тоннаны құрайтынын жеткізді. Ал негізгі егін егетін үш өңір бойынша шамамен 15 млн тонна жинау жоспарланған. Межеленген сапаны ескере отырып, аталған көлемдер астықтың экспорттық әлеуетін 8 млн тоннаға дейін жеткізуге мүмкіндік бермек.
Жаңа Салық кодексі ашықтықты көздейді
Үкімет отырысында мақұлданған жаңа Салық кодексінің жобасы жайында Ұлттық экономика министрі Тимур Сүлейменов баяндады. Министрдің мәлімдеуінше, жаңа кодекс ШОБ өсімін ынталандыруды және еліміздің қаржы секторын нығайтуды көздейді. Т.Сүлейменов сонымен қатар жаңа Салық кодексі аясында салық салу идеологиясы өзгергенін, ол адал салық төлеушіні қорғауға, экономиканың түрлі секторларын ынталандыруға және әкімшіліктендіруді жеңілдетуге бағытталатынын атап өтті.
Жаңа кодекс салық дауларын әділ қарауға мүмкіндік береді. Сондай-ақ егер салық төлеуші салық органының түсіндіруіне сәйкес әрекет етсе және нәтижесінде позиция өзгерген болса, айыппұлдар мен өсімпұлдар қолданбау ұсынылуда. Бұдан өзге бизнеске заңнаманың өзгерістерін зерттеу үшін көбірек уақыт ұсынылады. Барлық пайда болған түзетулерді келісе отырып, бір заң жобасымен енгізу ұсынылуда – бұл бизнеске Салық кодексінің барлық өзгерістері туралы хабардар болуға мүмкіндік береді, деді министр.
Шағын және орта бизнесті дамыту үшін қолданыстағы арнайы салық режімдерін сақтау қарастырылған. Оған қоса жаңа баламалы режім – тиянақталған шегеру ұсынылған. Сондай-ақ «жеңілдетілген декларация» режімі аясында табыс мөлшері бойынша талап жеке және заңды тұлғалар үшін бірдей болады. Бұған қоса, жер қойнауын пайдалану саласында геологиялық барлауға инвестициялар ынталандырылады. Кен саласы үшін үстеме пайдаға салықты алып тастау ұсынылды. Табысты барлауды ынталандыру мақсатында коммерциялық табыс бонусын алып тастау жоспарланған. Теңіз және терең мұнай кен орындары үшін жер қойнауын пайдалануға әлдеқайда жеңіл баламалы салық ұсынылған.
Экономиканың нақты секторы тұрғысында арнайы инвестициялық келісім (АИК) аясында автомобиль жасау үшін қосымша құн салығы (ҚҚС) бойынша жеңілдіктер ұсынылуда. Осылайша, шикізаттар мен материалдар импорты, сондай-ақ АИК-те өндірілген тауарларды өткізу бойынша айналым ҚҚС-дан босатылады. Сондай-ақ берілетін мүлік ҚҚС-сыз сатып алынған болса және АИК-ке арналған тауарлар тізіліміне енгізілген болса, мүлікті қаржы лизингіне беру ҚҚС-дан босатылады. Сонымен қатар, қаржы секторын сауықтыру, инвестициялар тарту және арнайы экономикалық аймақтарға қатысушыларға жеңілдіктерді арттыру үшін де ынталандыру шаралары қарастырылған. Жалпы, салық жаңашылдықтарын қабылдаған соң салық даулары, тексерістер саны азаяды, әкімшіліктендіру жеңілдетіледі деп болжануда.
Жиында бұдан әрі Салық кодексі туралы әңгімені жалғастырған Қаржы министрі Бақыт Сұлтанов Салық кодексінің жаңа жобасында және ілеспе заң жобасында қарастырылған мемлекет пен салық төлеуші арасындағы өзара қарым-қатынасты ырықтандыру туралы баяндады.
Министр мемлекеттік кірістер органдары мен салық төлеуші арасындағы өзара іс-қимылдың айқын ережелерін бекіту мақсатында заңдылық қағидаты, тиімділік қағидаты және тәуекелге бағдарланған әкімшіліктендіру қағидаты сияқты салықтық әкімшіліктендірудің қағидаттары енгізілетінін айтты. Министрдің мәліметінше, салық тәртібін арттыруды ынталандыру мақсатында тәуекелдерді басқару жүйесі түбегейлі қайта қаралады. Салық төлеушілердің түрлі санаттары үшін салықтық әкімшіліктендіруге әртараптандырылған тәсіл енгізілуде.
Жобада сенім мен ашықтықтың қағидаттарына негізделген ірі салық төлеушілермен өзара іс-қимылдың жаңа түрі – Деңгейлес мониторинг қарастырылған. Мұндай тәсіл ЭЫДҰ елдерінде пайдаланылатын әкімшіліктендірудің ілгерінді әдістерінің бірі болып табылады.
Заң жобасында әрекетсіз салық төлеушілерді мәжбүрлеп жою үшін негізгі шарттар қарастырылған. Аталған рәсімнің ашықтығын қамтамасыз ету мақсатында мәжбүрлеп жою туралы ақпарат алдын ала БАҚ-та жарияланады және осы компаниялардың әлеуетті кредиторларының шағымдарымен жұмыс жүргізілуде.
Салықтық тексерулер тұрғысынан олардың санын қысқарту мен сапасын арттыруға бағытталған шаралар қарастырылған, деді министр. Мәселен, жоспардан тыс тексерістер жүргізу үшін негіздемелер 56 пайызға қысқаратынын атап өтті. Сонымен қатар, кодекс жобасында лицензиялық бақылауды ырықтандыру, сондай-ақ ҚҚС-ты қайтару рәсімдерін оңтайландыру бойынша шаралар көзделген.
Кешенді тәсіл керек
Үкімет отырысында қаралған тағы бір мәселе – спорт инфрақұрылымын дамыту және Қазақстан азаматтарын денешынықтырумен шұғылдануға тарту бойынша жұмыстардың нәтижелері. Бұл ретте атқарылған шаралар жайында мәліметтермен бөліскен Мәдениет және спорт министрі Арыстанбек Мұхамедиұлы елімізде денешынықтырумен шұғылданатын азаматтар саны артып келе жатқанын атап өтті.
Мәселен, 2016 жылдың қорытындысы бойынша 4 млн-нан астам адамды немесе халықтың 27,4 пайызы денешынықтырумен және спортпен айналысумен қамту қамтамасыз етілген. Үш жыл ішінде бұл көрсеткіш 2,3 пайызға өскен. Бұл тұста денешынықтырумен жүйелі айналысатын балалар мен жасөспірімдер үлесі 15,3 пайызды құрайды екен. Бүгінде ЖОО студенттерінің 20 пайызы, колледждерде 30 пайызы спортқа тартылған.
Спортпен шұғылданатын мүгедектер үшін жағдайлар жасалуда. 2009 жылдан бері спортпен шұғылданушыларды қамту 4 пайыздан 10,2 пайызға артты, деді министр. Ал ұлттық спорт түрлерімен айналысатындардың үлесі 2013 жылғы 5,9 пайыздан 2016 жылы 7,7 пайызға дейін артқан.
«Қазақстан барысы» жобасы біздің ұлттық спорттық брендімізге айналып үлгерді. «Еуразия барысы» және «Әлем барысы» турнирлерін ұйымдастыру арқылы ол халықаралық деңгейге шықты. Осының арқасында ауылдардағы балалар мен жастар қазақ күресі секцияларына белсене қатысуда. Материалдық емес мәдени мұраны қорғау бойынша ЮНЕСКО-ның Үкіметаралық комитетінің XI сессиясының қорытындысы бойынша қазақ күресі ЮНЕСКО-ның адамзаттың материалдық емес мәдени мұрасының репрезентативті тізіміне енгізілді, деді А.Мұхамедиұлы.
Мәселені талқылау қорытындысында Премьер-Министр Б.Сағынтаев еліміздің кейбір мектептерінде спорттық құрал-жабдықтармен қамтамасыз етуде мәселе бар екенін атап өтті, осыған байланысты аймақтардың әкімдеріне бұл мәселені бақылауға алу тапсырылды. Сонымен қатар, бірқатар мектептерде спорт залдар жоқ, Үкімет басшысының айтуынша, бұл мәселеге де барынша назар аударып, балаларды спортқа тартуда кешенді тәсілді енгізу керек.
Динара БІТІК,
«Егемен Қазақстан»