05 Ақпан, 2019

«Тағдыр стансасы»: махаббатсыз дүние бос

819 рет
көрсетілді
4 мин
оқу үшін

Идея жүзеге асса ғана маңызды. Оның миссиясы да сол – адамзаттың игілігіне қызмет ету. Адамдардың өміріне мағына беру. Ықпал ету. Жақсы идеялар жаңа деңгейде жаңғырып жатса, бұл оның құндылығы. Өзектілігі.   

«Тағдыр стансасы»: махаббатсыз дүние бос

Талғат Теменовтің кейіпкері Гүлназ көптеген көрерменнің жадында. «Махаббат стансасы» фильмінің ішкі табиғатын ұстап тұрған әдемі сезім шынайы суреттелген. Жүрекке же­тетін туынды. Ал экранға араға жыл­дар салып жарыққа шыққан Ер­нар Нұрғалиевтің «Тағдыр стан­сасы» фильмінің айтары басқа.

Гүлназ – кілтті кейіпкер. Екі фильмге де ортақ – үндес­тік. Шығармашылық байланыс. Ішкі дүниесіндегі сырын кейіпкер Гүлназдың тілі­мен жеткізу. Оның үні – менің­ше, Баян Мақсатқызының өмірін­де маңызды рөл атқарған. Шығар­машылық алғашқы қадамы. Ак­тер­лік еңбегі. 

Шығармашылық үдеріс – күрделі. Онда ешнәрсеге ке­пілдік жоқ. Өнердің адамдары – тәуекелшіл келеді. Олар рухтың күшіне сенеді. Алапат сезімдерді басынан өткереді. Осы күй Баянды өзінің өнер жолындағы ұстазы, өзіндік ор­ны бар Талғат Теменовтің ав­тор­лық туындысындағы өзі сомдаған кейіпкер Гүлназдың бей­несіне қайта оралуға, оның тілінде қоғаммен қайта сырла­суға ықпал еткен. 

«Тағдыр стансасындағы» Гүлназдың үні керісінше, күр­делі. Бұл фильмнің табиғаты мен айтарын түсіну үшін сезім­тал да, өрелі түйсік керек. Бұл да әйел табиғатының тілін тү­сінгендей күрделі. Ашып айтпаса да, сезімімді түйсініп ал дейтін жұмбақ әлем. Фильм айыптауды қажет етпейді. Ке­рісінше, махаббатсыз да бірін-бірі алдап күнелтудің жолын үйренген қоғамның сезімдерінің бетпердесін астыртын түрде  шешеді.

Бүгінгі қоғамға шынайы махаббат тақырыбына арналған фильмдер жетіспейді. Бұл жү­рекпен түсінісуден гөрі, жек­­көрініштің анайы тілінде көп ар­тық сөзге құмар қоғамның диаг­нозы. Түсінісу – жүрекке, айыптау – көп жағдайда, азғын­дық­қа жол ашады. 

Махаббат – масштабты. Ол тек екі жастың арасындағы се­зіммен өлшенбейді. Белгілі бір идеяға деген махаббат та болуы әбден мүмкін. Бұл дүниеде ма­хаб­батпен жасалған дүние – құнды. «Тағдыр стансасы» Гүл­наздың бейнесіне ерекше сүйіс­пеншілікпен жасалған туынды.   

Жастық шақ, балалық махаб­бат, тазалық, үлкен өмір, таң­дау, тағдыр, өкініш, мойын­дау. Осының бәрі фильмде ерек­ше сезіммен беріледі. Ма­хаб­батпен отбасы құрудың ма­­ңызы түсіндіріледі. Үлкен қа­те­ліктердің түпкі негізінде таңдаудың шешуші рөлге ие екендігінің мысалын көрсетеді. Таңдау – адамның тағдырына әсер етеді. Фильмде адамның таң­дауы­ның бейсаналық дең­гейдегі рөлінің маңызы көрсе­тіледі. Қаладым, таңдадым деге­нің кейде – жүрегіңнің әмірімен бір болмауы мүмкін. 

Фильм мағынасының астарында жасырынып жатқан бас­ты құпия – Гүлназдың таңдауы. Оның тағдырына ықпалы. Ше­шімі. Мәжбүрлілігінің се­бебі. Тағдырына таққан айыбы. Ама­лының жоқтығы. Шарасыздығы.  

Өмірдегі шешімдерінің салдары – балаларының өмірде бірге жолығуымен түсіндіріледі. Өткенге өкініш – үмітке қайта жал­ғасады. Балаларының бір-біріне деген махаббатын сақ­тауға ықпал жасау – бұл фильм­де ата-аналарының басты ор­тақ шешімі болып табылады.
Фильмнің жарыққа шы­ғуына Талғат Теменовтің ке­йіп­кері Гүлназдың ықпалы зор. Әйел затының болмысын аша алған автордың шеберлігі. Оның табиғатына тән нәзіктігін бей­нелей алған суреткерлігі. 

Бүгінгі кинода осындай ерек­ше туындылардың идея­сын қайта жаңғырту үрді­сі қа­лыптасқан. Бұл – қалып­ты үдеріс. Түпнұсқалық кейіп­кер­мен қайта қауышуға деген құштарлық. Тақырыпқа деген сағыныш. Мүмкін идея­лық дағдарыс?! Қандай жағдай да бұл тәсіл өнердегі тұлға­ларға ойын жеткізуге жасалған шығармашылық мүмкіндік. Идеяның құндылығы. Тақы­рыптың өзектілігі.

«Махаббат стансасы» – алғашқы махабатты сақтауға дәрменсіз болған шарасыздықты бейнелесе, «Тағдыр стансасы» – өз тағдырларының құр­банына айналған ата-ананың балаларының бір-біріне деген сезімін сақтауға жасалған кемел шешімін ашып көрсетуімен құнды. 
Бір-біріне қадам жасау. Кешіру. Махаббатқа құрметпен қарау. Түсіну. Осының бәрі «Тағдыр стансасы» фильмінде ашылған.

Гүлзат КӨБЕК,

кинотанушы, өнертану PhD докторы