Жетістікке кез келген тұлға жетпейді. Мәселе сонда. Жігеріңді шыңдаудың тәсілі көп болғанымен, оның барлығы шынайы өмірдегі жүйеде іске аса бермейді. Өтімсіз. Ықпалы жоқ. Бос иллюзия.
Бәрі ықпалдылықтың ең жоғары нүктесін алғысы келеді. Әркім өз мүмкіндігін сынап көреді. Тіршілікке бейімділік үлкен тәжірибені талап етеді. Өзің жеке өміріңде тоқырап жүріп, өзгелерге үлгі болу мүмкін емес. Оған құрғақ теориялар да көмектеспейді. Билікке кездейсоқ адамдар да келмейді.
Жасық болсаң, оны жүз тренинг те шыңдай алмайды. Қадамың батыл болса, жолыңдағы жүз кедергі де сені тоқтата алмайды. Басты құпия да осында. Осыны фильм өз тілінде жатық түсіндіреді.
Қоғамдағы сайқымазақ ойындар. Фильмде оның табиғаты мен тілі анайы. Басқаша ашып, жеткізу мүмкін емес. Себебі оның болмысы тұнған азғындау. Бұл осы дәуірдің басынан өткеріп жатқан үдерісі. Ақиқаты. Таңдауы.
Ата-анасы білім жолында оқуда деп үміт күткен қыздарының бейнесі. Әлеуметтің белгілі бір ортасы мен дәрежесіндегі жауапкершілігін көтеріп жүр деп сенген ер-азаматтардың іс-әрекетінің көрінісі. Бұл тақырып уақытында зерттелуі – тиісті қажеттілік.
Бұл фильм – бүгінгі қоғам өресінің айнасы. Режиссердің осы тақырып төңірегіндегі ізденісі. Өзіндік тілі. Дүниетанымының ащы үні.
Фильмдегі басты кейіпкер Қанатқа курстасы Данияр нағыз өз ортасының ақиқатына жанасатын сабақ береді. Дарвиннің ілімімен айтқанда, өз ортаңның тіршілік тәртібіне қарай іс-әрекетіңді де бейімдеу. Әркім өз ісіне жауапты. Әркім өз күнәсін өзі көтереді. Әлсіздер өз таңдауымен, өзіне тым сенімділер өз жолымен жүреді. Бұл – фильмнің басты пәлсапасы.
Шешім жасайтын ой мынада. Барлығы билікке жетсем дейді. Ықпалдылық. Дәреже. Мансап. Ақша. Еркіндік. Барлығының көздегені осында. Сол деңгейді алсам, барлығы өзгереді деп күтеді. Қиялындағы ақиқатына сенеді. Бірақ биліктің барлық күші сонда ма?!
кинотанушы,
өнертану PhD докторы