Әлеуметтік қолдау төлемдері арттырылады
Отырыста «Міндетті әлеуметтік сақтандыру туралы» заң жобасы бірінші оқылымда қаралды. Заң жобасы бойынша негізгі баяндаманы Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрі Бердібек Сапарбаев жасады.
Бұл заң жобасы Тұңғыш Президент – Елбасы Нұрсұлтан Назарбаевтың тапсырмасын іске асыру мақсатында әзірленген. Оның негізгі мақсаты – еңбек өтілі мен әлеуметтік төлем мөлшерінің өзара байланысын күшейту. Сондай-ақ еңбек ету қабілетінен, асыраушысынан және жұмысынан айырылған азаматтарға 2020 жылдан бастап әлеуметтік төлем мөлшерін орта есеппен 30 пайызға арттыруды қамтамасыз ету болып табылады, деді министр өзінің баяндамасында. Осы мақсаттарға қол жеткізу үшін заң жобасында мемлекеттік әлеуметтік сақтандыру қорынан төленетін 3 түрлі әлеуметтік төлемдердің параметрлерін қайта қарау көзделген. Соның ішінде еңбек өтілі 5 жылдан асатын төлем алушылардың коэффициентін қайта қарау ұсынылған. Қатысушылардың әрбір толық жылы үшін енді олардың коэффициенттері 2 пайызға арттырылатын болады. 2018 жылдың қорытындысы бойынша міндетті әлеуметтік сақтандыру қорына 5 жылдан көп қатысқан адамдар саны 3 млн 400 мың болған. Бұл барлық қатысушының 55 пайызы. Екіншіден, мүгедектігі бар адамдардың әлеуметтік қорғалуын арттыру мақсатында еңбек ету қабілетінен айырылуы бойынша берілетін әлеуметтік төлем мөлшерін медициналық сараптама негізінде еңбек ету қабілетінен айырылу деңгейіне сәйкес анықтау ұсынылған.
Бүгінде еңбекке жарамсыздығын көрсеткен коэффициенттің орташа деңгейі қолданылса, енді мүгедектігі 65 пайызға дейін болса, коэффициент 0,65, ол 80 пайызға дейін болса, коэффициент 0,8 деңгейінде қолданылатын болады. Бұлар әлеуметтік төлем мөлшерін 35 пайызға арттырады. Алайда бұлар әлеуметтік сақтандыру қорына төлем аударған азаматтарға қатысты ғана қолданылады. Сонымен бірге оған базалық деңгейге қосымша мемлекеттік жәрдемақы тағайындалады. Мәселен, екінші топтағы мүгедекке берілетін төлемнің жалпы көлемі 76518 теңге болады. Өткен жылдың қорытындысы бойынша барлығы 12 млрд 300 млн теңге осындай әлеуметтік төлемдер берілген екен.
Үшіншіден, асыраушысынан айырылғандардың әлеуметтік қорғалуын арттыру үшін артында қалғандардың санына сәйкес қолданылатын коэффициентті арттыру көзделген. Мысалы, артында бір адам қалса, коэффициент 40-тан 50-ге, екі адам болса 50-ден 65-ке, үш адам болса 60-тан 80-ге, ал төрт және одан да көп адам болса 80-нен 100 пайызға дейін арттыру ұсынылған. Мұнда әрбір коэффициенттің өсімі 25 пайызға арттырылған. 2018 жылы қордан 45 мың адамға осындай жәрдемақы төленген, оның жалпы сомасы 8 млрд 700 млн теңге болған. Сондай-ақ заң жобасы жұмысынан айрылған азаматтарға төленетін жәрдемақыларды да арттыруды қарастырған. Оның төлену мерзімі де ұзартылып, алты айға дейін жеткізілмекші.
Ұзақ мерзімді төлемдер индекстеледі
Баяндама аяқталған соң министрге көптеген сұрақ қойылды. Бірінші сөйлеген депутат Фахриддин Қаратаевтың сұрағы ұзақ мерзімге берілетін әлеуметтік төлемдердің құнсызданбауы үшін қолданылатын индекстеу мөлшеріне қатысты болды. Индекстеу коэффициенті 2016-2017 жылдары 7 пайыз, 2018 жылы 16 пайыз болса, биыл ол 5 пайыз ғана болып отыр. Осының әртүрлі болу себебі неде деп сұрады ол. Министр Бердібек Сапарбаев өзінің жауабында индекстеудің мөлшері мемлекеттің экономикалық жағдайына және инфляцияның көлеміне байланысты болатынын айтты. Биылғы инфляция 5-7 пайыз аралығында болғандықтан әлеуметтік төлемдер де бес пайызға арттырылып отыр, деді ол. Екінші сұрақты берген депутат Құралай Қарекен заң жобасына сәйкес арттырылатын әлеуметтік төлемдер 2020 жылдан бастап қайта есептеледі, тек жұмысынан айрылуға байланысты төленетін жәрдемақылар ғана қайта есептелмейді. Осының себебі неде деп сұрады. Бұған министр бұрыннан алып келе жатқан төлемдер ғана қайта есептелетіндігін айтты.
Депутат Светлана Бычкова заң жобасы бойынша әлеуметтік сақтандыру қорына аудиторлық тексеріс үш жылда бір рет қана жүргізілетінін айта келіп, оны неге жиірек жүргізбеске деп сұрады. Бердібек Сапарбаев бұл қордың тұрақтылығын ескеріп, оны жиі тексерудің қажеттілігі жоқ деп санайтындарын жеткізді. Келесі депутат Зәуре Аманжолованың сұрағы «Азаматтарға арналған үкіметтік мемлекеттік корпорацияға» арналды. Депутат осы корпорациядан заңсыз аударымдар жасаған тұлғаларға қандай жауаптылықтар жүктеледі деп сұрады. Министр оған қысқаша ғана жауап беріп, ондайларға тиісті заң баптары бойынша жауапкершілік жүктелетінін айтты. Депутат Василий Олейник заң жобасында әлеуметтік төлемдерді беру кімдерге тоқталатындығы көрсетілгенін айта келіп, осыған негіз болатын деректерді кім беретінін сұрады. Оған министр шетелге қоныс аударғандар мен бас бостандығы шектелгендер туралы деректі Ішкі істер министрлігі беретінін, ал оны беру тетігі тиісті мемлекеттік органдармен келісілгенін айтып, жауап берді.
Заң жобасы бойынша қосымша баяндаманы Әлеуметтік-мәдени даму комитетінің мүшесі Айгүл Нұркина жасады. Ол заң жобасының еңбекке қабілеттіліктен айырылу, асыраушысынан айырылу, жұмысынан айырылу, бала бір жасқа толғанға дейін оның күтіміне байланысты кірісінен айырылу жағдайларында Мемлекеттік әлеуметтік сақтандыру қорынан жүзеге асырылатын төлемдерге қатысты екенін айтты. Сондай-ақ онда Мемлекеттік әлеуметтік сақтандыру қорының қызметін, оның қаржылық орнықтылығын, азаматтардың өтініштерін қарау тәртібін, активтерді басқаруды реттейтін нормалар көзделіп отырғаны жеткізілді.
Заң жобасы шағын талқылаудан кейін мақұлданып, екінші оқылымға әзірленуге жіберілді.
Агроөнеркәсіптік кешенді реттеу кезек күттірмейді
Кейбір заңнамалық актілерге міндетті әлеуметтік сақтандыру мәселелері бойынша өзгерістер енгізу туралы ілеспе заң жобасы туралы да баяндаманы Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрі Бердібек Сапарбаев жасады.
Заң жобасы бойынша министр Қылмыстық атқару кодексіне, «Сақтандыру қызметі туралы», «Қазақстан Республикасының зейнетақымен қамсыздандыру туралы» және «Халықты жұмыспен қамту туралы» заңдарына өзгерістер мен толықтырулар енгізілетіні жеткізілді. Бұл заң жобасы бойынша да қосымша баяндаманы депутат Айгүл Нұркина жасады. Шағын талқылаудан кейін бұл заң жобасы бірінші оқылымда мақұлданды.
Күн тәртібіне сәйкес жалпы отырыста соңғы қаралған мәселе – кейбір заңнамалық актілерге агроөнеркәсіптік кешенді реттеу мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы заң жобасының екінші оқылымда қаралуы болды. Заң жобасы бойынша баяндаманы Аграрлық мәселелер комитетінің мүшесі Мұрат Теміржанов жасады. Құжатта ұсынылған түзетулер өсімдіктерді қорғау және олардың карантині, ветеринарлық қауіпсіздікті қамтамасыз ету, сумен қамтамасыз ету, өсімдіктер мен жануарлар дүниесін сақтау мен дамыту жөніндегі нормаларды көздейді және агроөнеркәсіптік кешендегі мемлекеттік саясаттың тиімділігін арттыруға бағытталған. Заң жобасымен жұмыс барысында депутаттар жерді қашықтықтан зондтау (ғарыш мониторингі), аэрофототүсірілімнің, сондай-ақ жерүсті түсірілімдер мен байқаулардың деректерін пайдалану арқылы топырақ құнарлылығының өзгеруіне және табиғи жемшөп алқаптарының өсімдік қабатының өзгеруіне байланысты жердің ұтымды пайдаланылуын бақылау тетіктерін жетілдіруге бағытталған түзетулер енгізді.
Жалпы отырыста бірқатар заң жобалары бойынша қорытынды әзірлеу мерзімдері белгіленді. Атап айтқанда, Әкімшілік рәсімдік-процестік кодексінің жобасы және Қазақстан мен Ресей үкіметтері арасындағы екі ел шекара маңындағы аумақтары тұрғындарының шекарасын кесіп өту тәртібі туралы, сонымен қатар Қазақстан мен Армения үкіметтері арасындағы азаматтық қорғаныс, төтенше жағдайлардың алдын алу және оларды жою саласындағы ынтымақтастық туралы келісімге байланысты заң жобалары бар.