Оның айтуынша, банк секторы дағдарысқа барынша дайын болды, былтыр жүргізілген банк секторы активтерінің сапасын бағалау да осыны көрсетті.
– 2008 жылдан бері қордаланып қалған көптеген проблемалар анықталып, реттелді. Банктердегі бизнес-процестердің сапасын жақсарту жөніндегі жүйелік жұмыс жалғасуда. Қазір агенттік AQR нәтижелері бойынша түзету шараларының жоспарларын банктермен келісу жұмысын аяқтап қалды, – деді ол.
О.Смоляков коронавирус пандемиясының теріс салдарларын еңсеру, бизнесті кредиттеуге қолдау көрсету және қарыз алушылардың борыш жүктемесімен байланысты тәуекелдерді азайту үшін дағдарысқа қарсы қосымша шаралар қабылданғанын атап өтті.
Біріншіден, 30 наурыздан бастап 30 қыркүйекке дейінгі аралықта пруденциялық реттеудің уақытша шаралары енгізілді. Қаржы институттарының төлемге қабілетсіздігіне, қаржылық сенімсіздігіне жол бермейтін капитал мен несиелеуді ұлғайтуға, ең алдымен шағын және орта бизнес субъектілерін несиелеуді жеңілдетуге бағытталған.
Екіншіден, шағын және орта бизнес субъектілерін жеңілдікпен кредиттеу бағдарламасы әзірленіп, іске асырылуда. Оған 600 млрд теңге бөлінді. О.Смоляковтың айтуынша, бұл бағдарламаны Мемлекет басшысының тапсырмасына сәйкес агенттік Ұлттық банкпен бірлесіп әзірлеген.
– Бағдарлама екінші деңгейдегі банктердің төтенше жағдайдың енгізілуі салдарынан зардап шеккен ШОБ нысандарын, оның ішінде дара кәсіпкерлерге айналым капиталын толықтыруға 12 айға 8 %-бен жеңілдетілген кредит беруі арқылы іске асырылуда. AQR-дан өткен және портфелінде ШОБ қарыздары бар 13 қатысушы банк айқындалды, – деді агенттік төрағасының бірінші орынбасары.
Банктерге бөлінген қаражатқа мемлекеттік және мемлекеттік емес бағалы қағаздарды сатып алуға, басқа банктердегі депозиттерге орналастыруға, шетел валютасын сатып алуға тыйым салынған. Агенттіктің дерегі бойынша, бағдарлама іске асырылған сәттен бастап 14 сәуірдегі жағдай бойынша шағын және орта бизнес субъектілерінен 213,9 млрд теңге сомаға 1 131 өтінім түсті. 41,7 млрд теңге сомаға 92 қарыз мақұлданды.
Басқа да ШОБ-ты қолдау шараларына тоқталар болсақ, барлық микрокредит бойынша төлемдердің мерзімі өтіп кеткені үшін айыппұл мен өсімпұлды есептеуге тыйым салынды. Төлем мерзімі күнтізбелік 90 күннен асып кеткен жеке тұлғалардың кепілсіз тұтынушылық қарыздары бойынша сыйақы есептелмейді.
– Бұл талаптар барлық екінші деңгейлі банктерге, ломбардтарға микроқаржылық қызметті жүзеге асыратын ұйымдарға, онлайн несие беру компанияларына, несиелік серіктестіктерге қолданылады. Төлемдерді кейінге қалдыру жеке тұлғаларға, АӘК алушыларға, тіркелген жұмыссыздарға, қаржылық қиындықтарға тап болған өзге де азаматтарға қатысты. Осы санатқа жататын шамамен 2,5 млн адамның кредиттік ұйымдар алдында міндеттемелері бар, – деді О.Смоляков.
Бір айта кетерлігі, бүгінгі таңда банк қарыздары мен микрокредиттер бойынша берешек сомасы 4,4 трлн теңге болатын 5,3 млн азамат, жалпы берешек сомасы 3,9 трлн теңгеге тең 26,2 мыңға жуық шағын және орта кәсіпкерлік субъектісі бар. 1,5 млн қарыз алушы мен 12,1 мың шағын және орта кәсіпкерлік субъектісінен қарызы бойынша төлем мерзімін кейінге қалдыруға өтінім түскен. Сөйтіп, 186,1 млрд теңге сомаға – 1 340 707 адамның, 131,4 млрд теңгеге 9 822 ШОБ субъектісінің өтінімі мақұлданды.
Қаржы нарығын реттеу және дамыту агенттігі банктермен бірлесе отырып, халыққа қолдау көрсету және әлеуметтік төлемдер бойынша мемлекет іске асыратын шараларды жедел қолдап жүзеге асыруда. Көмекті халыққа мейлінше тез жеткізу үшін банктер төлемдерді олардың кез келген шотына аударуда. Әлеуметтік төлем алуы мақұлданған азаматтардың 92%-дан астамында төлем карточкасы бар.
Агенттік пен банктер төлем карточкасын азаматтардың үйіне жеткізу, шоттарды қашықтан ашу алгоритмдерін де қарастырған. 13 банк пен «Қазпошта» АҚ шоттарды қашықтан ашу және банк карталарын жеткізу қызметін ұсынады.
– Шотты ашу дереу онлайн режімде, ал картаны апарып беру тез арада жүзеге асырылады. Қолма-қол ақшаны 4 банкте төлем картасын пайдаланбай алуға болады. Агенттік банктердің осы бағыттағы жұмысын үйлестіреді, сондай-ақ банктік қызмет көрсетудің қашықтан жұмыс істейтін арналарын пайдалануға қатысты ауқымды ақпараттық-түсіндіру жұмыстарын жүргізеді. Шоттарды қашықтан ашу және банк карталарын алу бойынша қызмет көрсететін қаржы институттарының толық тізімі агенттіктің сайтында, fingramota.kz-те, сондай-ақ әлеуметтік желілерде бар. Есепшот ашу және жүргізу, шоттан ақша алу немесе аудару, әлеуметтік төлемдерге байланысты клиенттердің кез келген операциялары бойынша комиссия алуға жол бермеу туралы банктерге қосымша хабарланған, – деп атап өтті О.Смоляков.
Реттеуші орган қаржы нарығындағы ахуалға күн сайын мониторинг жүргізуде. Агенттік жедел желі, электронды пошта арқылы халыққа және ШОБ өкілдеріне кеңес беріп, проблемалық мәселелерді шешіп отыруды да жолға қойған. Жедел желі арқылы бүгінде 16 мыңнан астам азамат консультация алып үлгеріпті.
– Агенттік банктермен бірлесе отырып өтініш берушілердің мәселесін қарап, оларды реттеуді жедел режімде жүзеге асыруда. Мерзімін кейінге қалдыру, әлеуметтік және қайырымдылық төлемдерін аударуға қатысты өтініштердің шамамен 70%-дан астамына оң шешім шығарылды, – дейді О.Смоляков.
Ол Мемлекет басшысының төтенше жағдайға байланысты зардап шеккен ШОБ субъектілерін қолдау мәселесіне қатысты тапсырмаларын орындау шеңберінде «Атамекен» ҰКП-мен өзара тығыз іс-әрекет етіп, өтініштердің және бизнестің өзекті проблемалық мәселелерінің есебі жүргізіліп жатқанын айтты.
Агенттік тұрақты жұмыс процесі шеңберінде қаржы нарығындағы ахуалға күн сайын стресс-тест жасау арқылы да мониторингті жүргізеді. Стресс-тестілер нәтижесі негізінен қаржылық тұрақтылықты қамтамасыз етуге бағытталған.