«Достық» бекеті – «Қытай қақпасы»
Халықаралық көлік дәліздерінде орналасқан шекаралық бекеттердің инфрақұрылымын дамыту бойынша «ҚТЖ» компаниясы кешенді жоспар құрған. Осы жоспарды жетілдіріп, жүзеге асыру бағытындағы жұмыстар жергілікті экономиканың әлеуетін көтеруге әжептәуір әсер етіп, шекараға жақын тұратын тұрғындар қызу еңбекке араласа бастады.
Сондай тіршілігі жанданған бекеттердің бірі – «Достық» бекеті. Бұл бекет үшін 2020 жыл мерейлі жыл болды. Осыдан тура отыз жыл бұрын Қазақстан мен Қытай темір жолдары орналастырылған еді. Дәл осы жерде «Қытай қақпасын ашу» идеясы Кеңес Одағы кезінде пайда болып, ішінара орындалған. Өткен жүзжылдықтың 50-ші жылдары «Достық» деген орнықты атауы бар бекет құрылысына жастар комсомол жолдамасымен тартылған. Жоңғар қақпасы ретінде танымал болған бұл жер «аэродинамикалық құбыр» деп те жиі айтылатын.
Мәскеуліктер, ленинградтықтар, бірінші құрылыс десантының белорустары аталған құрылыста жұмыс істеген. Олардың күшімен салынған нысандар әлі күнге дейін жұмыс істеп тұр. Бірақ Қытай мен КСРО арасындағы ұзақ мерзімді дипломатиялық текетірес кесірінен «Қытай қақпасын» Сарықұм құмадыры баса жаздады.
«Ал Қазақстанның Қытаймен көлік-логистика саласындағы ынтымақтастығы көне заманнан жалғасып келе жатыр. 30 жыл бұрын болған оқиғалар – Қазақстанның тәуелсіз ел болуы және екі елдің темір жолдарының түйісуі Ұлы Жібек жолы тарихының жаңа кезеңін ашты», деді «ҚТЖ» ҰК» АҚ Басқарма төрағасының бірінші орынбасары Қанат Әлмағамбетов. Оның айтуынша, екі елдің темір жол байланысы даму бағытынан айныған емес. Осы уақытта мемлекеттік шекараның екі жағында да барынша қажет инфрақұрылымдары бар заманауи бекеттер құрылған. Олар – «Достық», Алашанькоу. Жұмыс көлемі де артты. Нұр-Сұлтан – Үрімші және Алматы – Үрімші темір жолы арқылы жолаушылар қатынасы жолға қойылды.
«Еуропа – Қытай – Қазақстан» үшжақты интеграциялық процестерін қамтамасыз ететін және елдер арасында экономикалық байланысты ұлғайтатын әлеуеті бар «Достық» бекеті үш көлік дәлізін байланыстырады. Оның географиялық жағынан тиімді орналасуы транзиттік тасымалдаудың белсенді дамуына әсер етеді.
Сондай-ақ 2020-2025 жылдарда орындалатын «Нұрлы жол» инфрақұрылымдық даму мемлекеттік бағдарламасы аясында Еуропа – Қытай бағытында жүк тасымалданатын «Достық» бекетінде «Достық-Мойынты темір жол көлігі дәлізін жаңғырту» жобасы жүзеге асырыла бастады. Келешекте «Достық» темір жол стансасының көкжиегін кеңейту жоспарланған. Атап айтсақ, жолдың күрделі жөндеуі, темір жол инфрақұрылымының бірқатар нысанының салынуы сияқты жұмыстар іске аспақ.
Жеке инвестицияларды тарту арқылы жүкті ауыстырып тиейтін контейнерлік терминалдар жаңадан салынып, ескілері де жаңартылмақ. Осының барлығы пойыздарды қабылдау-жіберу уақытын қысқартып, Қазақстан аумағынан өтетін транзиттік тасымалдау көлемін арттыруға мүмкіндік береді. «Достық»-Мойынты жер телімін жаңғыртудан кейін «Достық»-Қарталы бағдарындағы контейнерлік пойыздардың жылдамдығы тәулігіне 1300 км-ге дейін ұлғаяды. Ал Қытай мен Қазақстан арасындағы шекаралық транзит пункттерінің өткізу қабілетін арттыру үшін 2021 жылы Достық пен Алтынкөл бекеттерін дамытудың бас жоспары әзірленбек.
Осы жылдың қараша айында «ҚТЖ» ҰК» АҚ және «Dostyk Transportation & Logistics» ЖШС арасында «Достық» бекетінде жаңа терминал салу бойынша ынтымақтастық туралы келісімшартқа қол қойылды. Бұл – «Достық» бекетін дамыту және терминалдар салу аясында жеке компаниялармен бірге қолға алынған төртінші жоба.
Қытайдан келетін контейнерлерді қабылдайтын «Достық» бекетіндегі терминалдар құрылысы жылына 1 млн контейнерді артық қабылдауына (жиырма фунтты эквивалентімен санағанда) мүмкіндік береді.
Сарыағаш – жақсы көршілік бекеті
Түркістан облысының шекара маңындағы Сарыағаш қаласы көпшілікке шипажайымен танымал. Өзбекстанның Ташкент қаласына жақын бұл қаланың аты минералды суымен де шыққан. Сонымен қатар дәл осындай атпен халықаралық бекет те бар. Қазақстан темір жолындағы Өзбекстан бағытымен жүретін транзиттік тасымалдаудың басты ағыны осы бекет арқылы өтеді.
«Өкінішке қарай, халықаралық Сарыағаш бекетінің өткізу қабілетін арттыру қиынға соғады. Орналасқан жерінің ыңғайсыздығы мен маңайындағы жер телімдерінің тапшылығы бекетті дамытуға жол бермей тұр. Сондықтан Қазақстан мен Өзбекстан арасындағы шекаралық бекеттердің өткізу қабілетін арттыру үшін «ҚТЖ» ҰК» АҚ Дарбаза-Мақтаарал жаңа темір жол сызығы құрылысының жоспарын қарастыруда. Бұл бастама Сарыағаш-Ташкент бағытындағы жүк тасымалдау көлемін жаңа темір жол тармағымен бөлісуге ықпал етеді, сондай-ақ Түркістан облысы шекаралық аймақтарының дамуына жаңа серпін береді», дейді Қ.Әлмағамбетов.
«ҚТЖ» ҰК» АҚ мен «Узбекистан Темир Йуллари» АҚ арасында транзиттік потенциал мүмкіндіктерін үнемді пайдаланудың оңтайлы нұсқаларын зерттеу мен оны жаңа темір жол сызықтарын салу арқылы дамыту жөніндегі ынтымақтастық туралы меморандум бекітілген. Уағдаластықтар шеңберінде жаңа жоспарларды орындау мен басты өндірістік және экономикалық көрсеткіштерді анықтау бойынша ұсыныстарды дайындайтын жұмыс тобы құрылды.
Илецк – өзара ынтымақтастық бекеті
Шекаралас ресейлік Орынбор облысында орналасқан Соль-Илецк қаласын қазақстандықтар жақсы біледі. Себебі мұнда Илецк-1 темір жол бекеті бар. Ресей аумағында орналасқанымен, шаруашылық нысаны ретінде және заң бойынша Қазақстанға жатады.
Соль-Илецк қаласы қарбыздың отаны ретінде де танылған. Мұнда дәмі тіл үйіретін, көлемі үлкен қарбыздардың түр-түрін табуға болады. Бұл тіпті осы жердің жергілікті өнімі тұздан да кең танылып келеді. Сондай-ақ аталған қалада қарбыз бен тұздан басқа, тастанды шахталардың орнында пайда болған тұзды көлдер шипажайлары да бар.
Илецк бекеті – Қазақстан мен Ресей арасындағы транзиттік мүмкіндіктер дамуының негізгі тоғысы. Қытай-Еуропа бағытымен жүретін контейнерлік жүк тасымалын кедергісіз өткізу және өткізу қабілеттерін ұлғайту үшін мұнда екі қабылдау-жіберу жолдарының құрылысы мен қолданыстағы №29 жолын ұзарту жоспарлануда.
Ганюшкино бекеті өз өкілеттіктерін тапсыруда
Бүгінде бұл бекеттегі жұмыстар қызу жүріп жатыр. Дәлірек айтқанда, темір жол өткізу пунктін Ганюшкино бекетінен Дина Нұрпейісова атындағы разъезге көшіру бойынша жоспар жүзеге асырылып жатыр. Темір жол жұмысшылары бұл стансаның экономикалық өрлеуі әлі алда деген ойда. Әзірше өткізу пункттері инфрақұрылымының басты бөлігі күрделі салымдарды талап етеді.
«2013 жылы 17 қыркүйекте Үкімет қаулысымен бекітілген Қазақстан Республикасының шекарасынан өткізу пункттерінің ашылуы (жабылуы), іске қосылуы (пайдалануы), санаттауы, топтастыруы, жайластыруы ережелеріне және техникалық жабдықтау мен жұмыстарын ұйымдастыру талаптарына сәйкес өткізу пункті нысандары тіршілігін жандандыру және техникалық жабдықтау, көліктік, инженерлік және әлеуметтік-тұрмыстық инфрақұрылымын жасау, дамыту және әрі қарай ұстау, оның ішінде мемлекеттік бақылау мүшелері бөлімшелерінің жұмысын қалыптастыру республикалық бюджет қаражаты есебінен жүргізіледі. Бұл ретте темір жол өткізу пунктінің құрылысы мен тіршілігін қамтамасыз етуге Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрлігі атсалысады», дейді Қ.Әлмағамбетов.
Оның айтуынша, Қазақстан шекарасында орналасқан темір жол өткізу пункттері қойылған ережелерді орындап тұрса да, олардың техникалық жабдықталуы қазіргі заманның талаптарына сәйкес келе бермейді. Өткізу пункттері инфрақұрылымының басты бөлігі күрделі жұмысты талап етеді.