Білім және ғылым министрлігінің соңғы қоңырау күнінде таратқан ақпаратына сүйенсек, 2020-2021 оқу жылында Қазақстандағы 7 440 мектепте 3,4 млн-нан аса оқушы білім алды. Олардың 150 мыңға жуығы 11 (12) сыныпты бітірген. Түлектердің 130 мыңнан көбі ҰБТ тапсыруға ниеттеніп отыр. 9 822 оқу озаты «Алтын белгіге» үміткер.
Білім және ғылым министрі Асхат Аймағамбетов биыл ауылдағы мектептің соңғы қоңырауына қатысты. Ақмола облысындағы Талапкер ауылына ат басын тіреген ведомство басшысы түлектерге ҰБТ тапсыру кезінде сәттілік тілеп, мұғалімдерге пандемия жағдайында атқарған жұмыстары үшін алғыс білдірді.
Құттықтау сөзін: «Бұл оқу жылы бүкіл әлемдегі оқушылар мен студенттер үшін оңай болған жоқ. Әлемдік білім беру жүйесі пандемия сынды үлкен сынақтан өтті. Біз мұғалімдермен бірлесе отырып білім беру жүйесіне жаңа дем беріп, оларға барынша қажетті жағдай жасауға тырыстық. Сіздер оқуларыңызды аяқтап жатырсыздар. Кейбір түлектер жоғары оқу орындарына немесе колледждерге түссе, енді біреулері жұмыс істейді. Қалай болса да, алдағы уақытта сіздерді жаңа мүмкіндіктер мен жаңа өмір белестері күтіп тұр», деп бастаған министр мектеп бітірушілерге өзінің өмірлік тәжірибесінен бірнеше кеңес беріп өтті.
Оның ойынша, ең алдымен ешқашан қиындықтарға мойымай, көздеген мақсатқа жету жолында әлдебіреудің айтқанына ермей, тура жолдан таймау керек. Екіншіден, қателесуден қорықпаған жөн. Себебі қателік жасалса, өмір сонымен аяқталмайды. «Барлық адам қателеседі. Бәрінен де қателікті өз уақытында түсініп, түзетуге тырысу маңызды. Барынша күш-жігерді салып, алған беттен қайтпаған абзал. Міне, бұл – болашақта табысқа қол жеткізетін адамға тән қасиет. Мектепті бітіргеннен кейін мен бірден грантқа түсе алмадым. Жалпы жақсы балл жинағаныма қарамастан, бейіндік пән бойынша аз балл алғандықтан, грант жеңіп ала алмадым. Сол кезде сәтсіздікті өмірімдегі үлкен қателік деп санадым, өмірім аяқталған сияқты болды. Бірақ кейін бұл жағдайға деген көзқарасым өзгеріп, оны өмірімдегі кезекті сынақ деп қабылдадым. Тағы бір жыл дайындалып, ҰБТ-ны қайта тапсырдым. Жақсы балл жинап, грантты жеңіп алдым. Бұл оқиға маған көп нәрсені үйреткен өмірлік сабақ болғанын жете түсіндім», деді ведомство басшысы. Ал үшіншіден, басқаларға қарағанда ерекше болудан ұялмай, бастысы адамның өзіне адал болу керегін айтты. Бұдан бөлек министр түлектерге оқу орнын таңдауда білім беру ұйымының беделіне, оқу орнына қатысты жұмыс берушілердің пікіріне, халықаралық аккредиттеудің болуына, тарихына мән берген жөн екенін жеткізді. Сөзінің соңына қарай А.Аймағамбетов: «Білім және ғылым министрі ретінде мықты түлектерді педагог мамандығын таңдауға шақырамын. Бұл – үлкен дәрежеге ие және өте құрметті мамандық. Мұғалім мамандығының мәртебесін арттыру үшін Президенттің тапсырмасы бойынша біз педагогтердің жалақысын белсенді түрде арттырып жатырмыз. Шамадан тыс есептілікті алып тастадық. Болашақ педагогтердің стипендиясы – ең жоғары стипендия, бұл бағыттағы жұмыстар әріқарай да жалғасын табады», деді.
Министр барған Талапкер ауылындағы жалпы білім беретін мектепте 1 862 оқушы оқиды, оның 75-і мектеп түлектері болса, 123-і 9-сыныпты тәмамдады. Соның бірі 11-сынып түлегі Ақнұр Ыдырысова биология пәнінің мұғалімі болуды армандайтынын, осыған байланысты бейінді пән ретінде биология-география комбинациясын таңдағанын жеткізді.
«Қашықтан оқыту форматының жағымды тұстары да болды. Айталық, ҰБТ-ға дайындық кезінде уақытты үнемдеуге септігін тигізді. Министрдің үндеуі оқушыларды жігерлендіре түсіп, жаңа шыңдарды бағындыруға итермелейді деп сенемін. Министрдің бізге арнайы уақыт бөліп, құттықтап келгеніне қуаныштымыз. Маған сабақ беру, биология пәні ұнайды. Меніңше, бұл – әрқашан сұранысқа ие болатын мамандық», дейді ауылдық мектептің түлегі.
Осы оқу жылы ғана емес, еліміздегі соңғы қоңырау жиындары да бұрынғыдан бөлектеу болды. Бірнеше оқу ошағына хабарласқанымызда осыны ұғындық. Елордадағы №86 мектеп-гимназиясының директоры Базаркүл Сағындыққызы: «Біздің мектепте 11-сыныпты 69 оқушы, 9-сыныпты 160 оқушы бітірді. Бұрын барлық бітіруші сыныптарды біріктіріп соңғы қоңырау сыңғырын еститінбіз. Пандемия өмірімізді, соның ішінде білім беру саласын түбегейлі өзгертті ғой. Сондықтан биыл соңғы қоңырау жиыны да 20 минут қана болды. Бізде 11-сыныптан 3 лек бітірді. Сыныптың арасында 30 минут үзіліс жасалды. Былтырғы оқу жылының 4 тоқсанында, яғни оқытудың жаңа форматына алғаш көшкенімізде қиындықтар болды. Қазір оқушылар да, мұғалімдер де біраз төселіп қалды. Ата-аналар алдында да педагогтердің қадірі бұрынғыдан екі есе артты», дейді.
Өскемен қаласындағы Назарбаев зияткерлік мектебіндегі (NIS – Nazarbayev intellectual school) соңғы қоңырауда Денсаулық сақтау министрлігі бекіткен санитарлық талаптарға, белгіленген уақытына ғана емес, іс-шараның мазмұндық ерекшелігіне де мән беріліпті. Аталған оқу ошағындағы соңғы қоңырау мерекелік іс-шарасы Тәуелсіздіктің 30 жылдығына арналған. Салтанатты жиында түлектер қоштасу әнінің әуеніне саппен «9» және «30» санын құрап шықты. Бұл олардың осы мектепті ел егемендігінің 30 жылдығында тоғызыншы болып бітіргенін меңзейді. Мерекелік іс-шарада пәндер бойынша республикалық байқаулардың жүлдегері, 12-сыныпты тәмамдаған түлек Әділет Мұратов 11-сыныптың белсенді оқушысы – Ділназ Сейілхановаға «Білім алауын» салтанатты түрде табыстады.
Негізінен еліміздегі мектептердің басым бөлігінде соңғы қоңырау мерекелік жиыны бітіруші сыныптар үшін дәстүрлі, қалған сыныптарға онлайн форматта өтті. Тек шағын жинақталған мектептердің оқушылары ғана оқу ошағына келіп, соңғы қоңыраудың сыңғырын естіді.
Қазақстанның білім беру тарихында алғаш рет тұтас оқу жылы жаңа форматта өткенін ескерсек, бұл жыл ешкімге де (мұғалім, ата-ана, оқушы) оңай тиген жоқ. Бірақ соңғы қоңыраудағы оқушылардың тапқырлығына, шығармашылық шеберліктеріне, қызықты идеяларына қарап, құлшынысы күшті білім алушыны кез келген тосқауылдың тоқтата алмайтынын көресіз...