01 Ақпан, 2014

Сапасыз тауарлар сатып алуға қайтсе тосқауыл қойылады?

172 рет
көрсетілді
8 мин
оқу үшін

 

ERA 1188Өткен жылдың соңында Парламент «Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне мемлекеттік сатып алу мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Заңды қабылдаған еді. Осыған орай, біз Парламент Мәжілісі Экономикалық реформа және өңірлік даму комитетінің мүшесі, осы құжатты әзірлеу жөніндегі жұмыс тобының жетекшісі С.З.ҚАНАЕВҚА жолығып, аталған заңның ерекшеліктерін айтып беруін өтінген едік.

 

ERA 1188Өткен жылдың соңында Парламент «Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне мемлекеттік сатып алу мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Заңды қабылдаған еді. Осыған орай, біз Парламент Мәжілісі Экономикалық реформа және өңірлік даму комитетінің мүшесі, осы құжатты әзірлеу жөніндегі жұмыс тобының жетекшісі С.З.ҚАНАЕВҚА жолығып, аталған заңның ерекшеліктерін айтып беруін өтінген едік.

– Серікжан Зиадаұлы, Пар­ламент Мәжілісінің өткен жылғы 27 қарашасындағы жал­пы отырысында Мәжі­ліс Төрағасы Нұрлан Нығма­ту­линнің осы заңға байланысты «Бұл құжат қазіргі Парламент қоржынындағы ең «атышулы» заң жобаларының бірі. Өйт­кені, мемлекеттік сатып алу төңірегінде мәселелер көп. Сондықтан да заң жоба­сы «ешкімнің қалауына» мүм­кіндік бермейтіндей тастүйін әзірленуі керек», деп атап өт­кені есіңізде болар...

– Әрине, есімде. Мәжіліс Төр­ағасы сол отырыста заң жобасына қатысты ұсынылып отырған нормалар арасынан қазақстандық өндірушілердің тауарларын сатып алуға міндеттеу жөніндегі қағидатты алға тарта отырып, бұл отандық тауар өндірушілерді қолдауға қызмет ететінін де қадап айтқан еді. Біздің жұмыс тобы әзірлеген құжатта осы жағына баса назар аударылғанын атап өтуге тиіспін.

– Сонда бұл заңның осыған де­йінгі құжаттан қандай ерек­ше­ліктері бар?

– Аталған заң Мемлекет бас­шы­сының «Қазақстан-2050» Стра­тегиясында көрсетілген мә­­­се­лелерді жүзеге асыруға қа­тыс­­ты тапсырмасы бойынша әзірленді. Сондай-ақ, бұл құ­жат Біртұтас экономикалық ке­ңіс­тік шеңберінде бекітілген мем­лекеттік (муниципалдық) сатып алу туралы келісімге сәй­кес да­йын­далды. Өйткені, Қазақ­стан, Ре­сей және Беларусь арасында Бір­тұтас экономикалық кеңістіктің құқықтық базасын қалыптастыру мақсатында жа­сал­ған Мемлекеттік сатып алу туралы келісім бойын­ша, мемлекеттік сатып алуды жү­зеге асыруға қатысушы ел­дер­дің барлығы 2014 жылдың 1 қаң­тарына дейін ұлттық режімді ен­гізулері тиіс. Ал ұлттық режім отан­дық жеткізушілердің тауар­лар, жұмыстар мен қызмет көр­­сетулерді мемлекеттік са­­тып алуларға шет­елдік жет­­кізу­­ші­лер­мен тең жағдайда қа­ты­суын болжау үшін қажет.

– Ұлттық режімді енгізуде Үкі­меттің құзыреті қалай ай­қын­далады?

– Заңда ұлттық режімді енгізу барысындағы Үкіметтің құзыреті жеткілікті дәрежеде айқындалған деп айтуымызға болады. Бірін­ші­ден, Үкімет мемлекеттік сатып алу үдерістеріне тыйым салуды белгілей алады. Нақтырақ айтқанда, елімізде өндірілген бел­гілі бір тауар түрлері және олар­ды жеткізуші екі жылдан аспайтын мерзім ішінде айқындалуы қажет. Екіншіден, Үкіметтің са­­тып алу үдерістеріне шектеу қоюға құқығы бар. Мұндай мем­лекеттік сатып алуларға Үкімет бе­кіткен тізбеге сәйкес, Кеден ода­­ғына мүше елдердің өнім жет­кізушілері ғана қатысуы қарас­ты­рылған. Үкімет, сондай-ақ, мем­­лекеттік сатып алуларға тиісті шарт­тарды да белгілейді. Мұнда же­ңілдіктер Кеден одағына қа­тысу­шы елдердің әлеуетті жет­кізу­шілеріне ғана ұсынылады.

Бұлардан бөлек, құжатта әле­ует­ті жеткізушілердің жекеле­ген санатына басымдық беру жа­ғы да қарастырылып отыр. Мы­са­­­лы, еліміздегі мүгедектердің қо­­­ғам­дық бірлестіктері тарапы­нан құрылған тауар өндіру­ші­ле­ріне, жұмыстар орындайтын ұйым­дарына, сондай-ақ, түзеу ме­­кемелерінің мемлекеттік кә­сіп­орындарына және шағын кә­сіпкерлік субъектілеріне мем­лекеттік сатып алуларда ар­тық­­шы­лықтар беру көзделген. Со­ны­мен бірге, заңда мемлекеттік са­тып алулар барысында бағамен айқындаудан гөрі тауардың немесе өнімнің сапалылығына қарай кө­шу қажеттігі негізге алынып отыр. Бұл жерде техникалық ерек­шеліктерді бағалау кезінде өнім өндірушілердің ең тартымды ұсыныстары басты назарда болады. Өз кезегінде осы мәселелер сапасыз тауарларды және қызмет көрсетулерді сатып алудың жолын кеседі.

– Құжатта мемлекеттік сатып алудың бірыңғай ұйым­дастырушысын құру мәселесі де көрсетілген екен.

– Заңда қолданыстағы заңна­ма­лар нормасын қолданбай, мемлекеттің қатысуы бар заң­ды тұлғалардан тауарларды, жұ­мыстар мен көрсетілетін қыз­меттерді сатып алу барысында олардың жасырын монополия­сын болдырмау, тауарларға, жұ­мыстар мен көрсетілетін қыз­мет­терге бағалардың бірыңғай ақпараттық жүйесін құру қарас­тырылған. Бұған қоса, құжатта сыбайлас жемқорлықты төмен­дету, өнім немесе тауар берушіні біліктілік тұрғыдан іріктеуге бақылау жасауды күшейту жағы да қамтылып отыр. Осыған байланысты Үкіметтің, жергілікті ат­қарушы органдардың шешім­дерімен нақтыланған бюджеттік бағдарламалар және тауарлар, жұмыстар мен көрсетілетін қыз­меттер бойынша конкурстар, аукциондар өткізіледі. Конкурстық әдіспен мемлекеттік сатып алуды ұйымдастыру және оларды өткізу үшін Үкімет, облыстар, республикалық маңызы бар қала мен Астана қаласы әкімдіктерінің мемлекеттік сатып алудың бір­ың­ғай ұйымдастырушысы құрылады.

– Серікжан Зиадаұлы, заңна­маға енгізілген өзгерістер мен толықтырулар мемлекеттік сатып алу үдерісін қаншалықты деңгейде жеңілдетеді?

– Заңнамаға енгізілген өз­ге­рістер мен толықтырулар бел­гіленген талаптардың бар­лы­ғына сәйкес келетін тауар жеткізушілерді таңдауды қам­тамасыз етуге бағыт­талған. Сонымен бірге, онда сатып алуды ұйымдастырушы орталық пен тапсырыс беруші арасындағы өзара бақылауды нығайту мәселесі басшылыққа алынған. Себебі, жүргізілген талдау тауар жеткізушілердің басым бөлігінің берген тапсырыстарын бағалау кезінде біліктілік талаптарына толық сәйкес келмейтіндігі анықталды. Осыған байланысты құжатта әлеуетті жеткізушілерге конкурсқа немесе аукционға қатысуға берген тапсырыстарына олардың қолдары жетпейтін құжаттарды үш жұмыс күні ішінде жеткізу құқығы ұсынылып отыр. Бұған аталған мерзім аралығында алған лицензиялары кірмейді.

Заңға енгізілген бұл өзгерістер, біріншіден, конкурстардың өт­пегендігін тану жағдайын қыс­қартады. Екіншіден, құқық бұзу­шы­лықты азайтуға ықпал етеді, үшіншіден, жеткізушілердің са­тып алуларға тең дәрежеде қаты­су мүмкіндігін арттырады. Бүгінде тапсырыс берушілердің сапасыз тауарларды сатып алуы өткір мәселенің бірі болып отыр. Осыған байланысты құжатта жеткізушілер өздерінің тапсырыстарына ұсынған тауарлар мен қызметтердің техникалық ерекшелігін, өзгешелігін сарап­тау комиссиясы бағалайды жә­не солардың ішінен ең жақ­сы­­ларын таңдап алатындығы қарас­тырылған. Сонымен қа­тар, мемлекеттік сатып алуды бір­ың­ғай ұйымдастырушы тарапынан құрылатын конкурстық комиссия тауар жеткізушілерге бір баға ұсынатындығы көзделген. Мі­не, осыларды заңнамадағы жаңа­лықтар деп атауымызға болады.

– Осы құжатта мемлекеттік органдардың өздеріне бағы­ныстағы ұйымдардан тауарлар, жұмыстар, қызметтер сатып алуға шектеу қою мәселесі қа­растырылған ба?

– Әрине, қарастырылған. Не­­гі­зінен, ол Қазақстан Прези­денті­нің Жарлықтарына және еліміздің заңдарына сәйкес бел­гі­ленеді. Жалпылай алғанда, «Қа­зақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне мемлекеттік сатып алу мәселе­лері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Заң конституциялық құрылыс негіздерін қорғауға, еліміздің ұлттық қауіпсіздігі мен қорғаныс қабілетін қамтамасыз етуге, Қазақстанның ішкі рыногын қорғап, ұлттық экономика­ны дамытуға, отандық тауар өн­дірушілерге қолдау көрсетуге қызмет ететін болады.

– Әңгімеңізге рахмет.

Әңгімелескен

Әлисұлтан ҚҰЛАНБАЙ,

«Егемен Қазақстан».