Президент Нұрсұлтан Назарбаевтың жыл сайынғы Қазақстан халқына Жолдауы әрдайым тартымдылығымен, әрдайым келешекке қарай асыра мақтансыз және ешқандай асып-тасусыз ұмтылысымен әрі кең ауқымдылығымен ерекшеленеді. Қазақстан Президентінің 2010 жылғы қаңтардың соңғы күнінде елдің Парламентінде жариялаған халыққа жаңа Жолдауы осы сөзіміздің айғағы болып табылады.
Жолдаудың әрбір идеясында, әрбір жолында және әрбір цифрында көшбасшының елдің ұлттық дамуының стратегиясына нақты есептелген сенімі, таңдап алынған кең көлемдегі прагматикалық мемлекеттік жоспарлары мен жобалары, ең маңыздысы, Қазақстан халқының ел басшылығы мен үкіметінің саясатын қолдауына ие болуы айқын сезіледі.
Ең бастысы, биылғы жылғы Жолдауды зер сала отырып оқып шыққаныңызда, ресурстары, интеллектуалы, өнеркәсібі мен ғылымы, әлеуеті орасан осынау алып елдің барша халқының өмір сүру сапасын жақсарудағы жаңа серпінге бағытталғанына көз жеткізер едіңіз. Президент Нұрсұлтан Назарбаевтың Жолдауының барлық тармақтары – жаңа онжылдыққа арналған мемлекет дамуының жалпыға ортақ стратегиясы, оның макроэкономикалық дамуының міндеті, қазақстандық қоғам дамуының тұрақтылығы және оның әлеуметтік-экономикалық дамуы мен елдің сыртқы саяси басымдыққа дейінгі жолы – ішкі саяси тұрақтылыққа, этносаралық толеранттылыққа, адам сапасының жоғарылығына, ортақ қоғамның гуманитарлық дамуына негізделген, тең мүмкіндікке ие индустриялы елдің дамуындағы посткеңестік Қазақстанның нақты өзгеруі идеясына тұжырымдамалық тұрғыда құрылған.
Әлемдік қаржы-экономикалық дағдарыстың салдарынан туындаған қиындықтарды басынан өткерген украиналықтар үшін Қазақстанды дағдарысты жүйелі түрде қарсы алған және одан ешқандай да шашаусыз шыққан ел ретінде біліп қана қоймай, сондай-ақ Президент Н.Назарбаевтың Жолдауында әзірленгендей, дағдарыстан кейінгі дамудың ұзақ мерзімді стратегиясымен таныс болу ерекше қызықты болған болар еді.
Президенттің жаңа Жолдауы елдің ұзақ мерзімге арналған басты мақсаты мен басымдықтарын белгілеген, 1997 жылы қабылданған “Қазақстан-2030” Стратегиясының заңды жалғасы.
Нұрсұлтан Назарбаев дамудың жаңа кезеңіндегі міндеттерді нақтылап берді. Атап айтқанда, олар: үдемелі индустриялық және инфрақұрылымдық даму есебінен экономикалық орнықты өсім, өсімнің инновациялық стратегиясы, ұлттық экономиканың бәсекелестігін арттыру, барлық әлеуметтік өлшемдер бойынша қазақстандықтардың өмір сүру деңгейін едәуір арттыру, этносаралық келісімнің сақталуы, сенімді ұлттық қауіпсіздік.
Осынау міндеттердің ауқымы мен көлемі таңдандырады: сөз ондаған пайыздық өсім туралы болып отыр! Алайда, Қазақстанның өткен он жылдағы дамуына көз жіберсеңіз, Президенттің жоспары – тек құрғақ сөз емес, ғылыми негізделген, Қазақстан халқы сенетін әрі қолдайтын стратегиялық дамудың прагматикалық бағдарламасы екенін түсінесіз.
Қазақстанның мұндай саясаты оның өңірлік және әлемдік саясаттағы және сауда-қаржы саласындағы халықаралық деңгейде беделі де ықпалды ойыншы болуын қамтамасыз етті. Президент Назарбаевтың жыл сайынғы халыққа Жолдауындағы “Сыртқы саясат” атты тарауының күші көптеген мемлекеттердің астаналарында тыңғылықты зерттелді деген сенімдемін.
Қазақстанның 2010 жылы бұрын Кеңестер Одағының құрамында болған Орталық Азия елдерінің тарихында тұңғыш рет ЕҚЫҰ-ға төраға болуы таңдандырмай қоймайды. Қазақстанның төрағалығы – елдің тәуелсіздік алған 18 жылдық тарихындағы мықты экономикасы мен демократиялық мемлекеттің қарқынды дамуындағы табысының шынайы көрінісі.
Қазақстан Президенті ұлттық мүддені қамтамасыз ету, елдің халықаралық беделін арттыру және ұлттық, өңірлік және жаһандық қауіпсіздікті нығайту жолындағы жүргізіп отырған белсенді және байыпты сыртқы саясаты халықаралық қауіпсіздіктегі негізгі мәселелер бойынша, сондай-ақ ЕҚЫҰ-ны дамыту мәселелері жөніндегі консенсустық алаңды кеңейтуге және нығайтуға сәйкес келетініне еш күмән жоқ.
Украина Қазақстанмен достықты және ынтымақтастықты нығайтуға стратегиялық тұрғыда мән беретінін атап өткім келеді. Бұл сөзіме Украина Президенті В.Януковичтің үстіміздегі жылғы 7 сәуірде Қазақстанға жасаған ресми сапары, оның барысында бірқатар негізгі екі жақты құжаттарға қол қойылуы және ұзақ мерзімді кезеңге арналған ынтымақтастықтың жоспары белгіленгені айқын дәлел бола алады.
Қазақстан мен Украина арасындағы ынтымақтастықтың маңызын экономикалық қарым-қатынастар, тұрақты құрылым сипаты мен оң қарқынды өсім құрайды. 2008 жылы Қазақстан мен Украина арасындағы тауар айналымының көлемі 5 миллиард доллардан асты. 2009 жылы, әлемдік қаржы дағдарысына қарамастан, өзара тиімді сауда көрсеткіші 3,4 миллиард долларды құрады және Қазақстан Украинаның негізгі сауда әріптестерінің арасында 3-4 ұстанымда нық тұрғанын атап өтпекпіз.
Украина-Қазақстан экономикалық ынтымақтастығы басымдығының толық тізімін отын-энергетика кешені, Қазақстан мен Еуропадан мұнай мен газды жеткізуді көздейтін көлік тасымалы, Қара теңізде украиналық теңіз айлағын пайдалануға қазақстандық компаниялардың қатысуы және Азия-Тынық мұхиты өңіріне арналған рынокқа шығу үшін Украинаның көліктік мүмкіндіктері, біздің елдеріміз арасындағы, соның ішінде аэроғарыш саласындағы ғылыми-техникалық ынтымақтастық бойынша байланыстар құрайды.
Осы орайда, Украина-Қазақстан парламентаралық байланыстарын ерекше атап өткім келеді. Екі елдің Парламенті үшін халықаралық проблемалар мен екі жақты барлық спектр бойынша сындарлы пікір алмасулар дәстүрге айналды және екі елдің заң шығарушылық билігіндегі өзара түсіністіктің маңыздылығы Украина мен Қазақстанның тату көршілестік қарым-қатынастарының барлық жүйесін толықтырады әрі байытады, ТМД кеңістігіндегі тұрақтылық пен қауіпсіздік мүддесіне қызмет етеді.
Қазақстан Президентінің жаңа Жолдауын оқи отырып, Нұрсұлтан Назарбаевтың: “Біз не, қашан, қалай жасалатынын және құрылатынын іс жүзінде айлар бойынша білеміз”, деген сөзіне сенесіз. Осы ұлы елдің саяси көшбасшысы мен оның үкіметінің халықтың қолдауына сүйенген сенімі, оның прогреске ұмтылысы – достас Қазақстан еш күмәнсіз тәуелсіз, өркендеген, тұрақты мемлекет құратынының кепілі.
Владимир ЛИТВИН, Украина Жоғары Радасының төрағасы.