Коллажды жасаған Қонысбай ШЕЖІМБАЙ, «EQ»
Таяуда өткен талқы-жиындарда бірқатар өзекті ой айтылды. «QazIndustry» қазақстандық индустрия және экспорт орталығы «Өңдеу өнеркәсібі апталығы» шеңберінде өнеркәсіптік кәсіпорындар өкілдерінің, сондай-ақ отандық IT-компаниялар қызметкерлері мен халықаралық сарапшылардың қатысуымен «Өнеркәсіпті цифрлық трансформациялау» сессиясын өткізді.
Қатысушылар ұйымдардың цифрлық технологияларды енгізу деңгейін, цифрлық жобаларды дамыту мәселелерін, жобаларды енгізу жағдайында кәсіпорындар тап болған қиындықтарды, өнеркәсіптік кәсіпорындар тарапынан сұранысты және отандық IT-нарықтың ұсыныстарын, цифрлық жобаларды енгізу кезінде өнеркәсіптік кәсіпорындардың ақпараттық қауіпсіздігін талқылады.
Өнеркәсіпті цифрлық трансформациялау сессиясын Қазақстан Республикасының Цифрлық даму, инновациялар және аэроғарыш өнеркәсібі вице-министрі Мәлік Олжабеков ашты. Ол мемлекеттің тиімді экономикасын қалыптастыру үшін цифрлық трансформацияның маңыздылығын атап өтті.
«Индустрия 4.0. әрбір өндіріс саласы үшін маңызды. Ол деректерді жинайтын, оңтайландыратын және орналастыратын озық өндіріс технологияларын қамтиды. Индустрия 4.0. технологиясының артықшылықтарын түсінген кәсіпорындар жаһандық сын-қатерлерге төтеп беру үшін жақсы жағдайда болады», деп атап өтті вице-министр.
QazIndustry басқарма төрағасы Берік Бекенов өнімнің тиімділігін, икемділігі мен сапасын бірнеше есе арттыруға мүмкіндік беретін жаңа мүмкіндіктер үшін өнеркәсіптік кәсіпорындарды цифрлық трансформациялаудың маңыздылығына тоқталды.
«Біз кәсіпорындардың бизнес-процестерінің аудитінен бастап, ұсынымдар әзірлеуден, IT-шешімдерді іздестіруден, мемлекеттік ынталандыру шараларын алу ұсыныстарынан бастап және цифрлық жобаларды түпкілікті енгізуге дейінгі жұмыстардың барлық кешенін қамтитын кәсіпорындар үшін цифрлық стратегияларды дайындау бойынша жұмыс жүргізудеміз», деді акционерлік қоғам басшысы.
Сондай-ақ сессия қатысушылары цифрлық трансформация құралдарын қолданудағы өнеркәсіптің өзекті мәселелерін, өндірістік процестерді автоматтандыру үшін әлеуетті тапсырыс берушілер мен цифрлық шешімдерді жеткізушілер арасында тікелей B2B байланыстарды қалыптастыру мәселелерін талқылады.
QazIndustry цифрлық трансформация дирекциясының жетекшісі Лаура Жұманалиеваның айтуынша, Қазақстан баяғыдан бері кәсіпорындардың цифрлық трансформациясына қатысты бірыңғай талапты енгізуі керек еді. Қазір өндірістің көпшілігінде цифрлық шешімдер енгізіле бастады, алайда қаржының жетіспеушілігі, стандарттардың жоқтығы, нормативтік талаптардың дамымауы секілді тежеуші факторлар бар.
«Сонымен қатар әр кәсіпорында цифрлы трансформация туралы өзіндік түсінік бар, сондай-ақ басшылық тарапынан цифрландырудың артықшылығын түсінбеушілік те бар. Кәсіпорындар бүгінде негізгі салалық үрдістер мен талаптарға байланысты ішкі және сыртқы қиындықтарға тап болып жатыр. Жалпы, кәсіпорында IT-стратегия болуға тиіс және жоспарлау горизонты мекеменің цифрлық мықтылығына байланысты. Ұзақ мерзімді перспективада бұл бес жыл, қысқамерзімді перспективада үш жыл. Стратегияны жыл сайын ауыстыра бермеу керек, тек түзетулер енгізу жеткілікті», дейді Л.Жұманалиева.
«Қазатомөнеркәсіп» өндіріс департаментінің басшысы Тельман Шуриевтің айтуынша, компанияда 2028 жылға дейінгі цифрландыру стратегиясы қабылданған. Ол «Самұрық-Қазынаның» жалпы цифрлық трансформация бағдарламасы аясында енгізіліпті.
«Біз бизнестегі қиындықтарды және дамытуды қажет ететін тұстарды зерттедік. Бұл стратегияның сәйкес жоспары бар, ол саладағы ағымдағы үрдістерге байланысты екі жыл сайын түзетіледі», дейді ол.
Кейбір жобаны жүзеге асыру бір жылға дейінгі уақытты алады. Сондықтан IT-стратегияны үш жылға бейімдеу ақылға сыйымды шығар деген ой айтады Қазақстан автоматтандыру және роботтехника қауымдастығының президенті Владимир Туреханов.
– Цифрлық трансформация аясында өндіріс процесін де, логистика мәселесін де, қауіпсіздік жайын да, өзге де компоненттерді түгел бақылап, назарға алу керек. Бұл компоненттердің біразы кәсіпорынның жалпы стратегиясымен байланысады. Сондықтан бұрын IT-стратегия өзекті болған шығар, қазір де оны кәсіпорынның даму үрдісінен алыстата алмаймыз. Мерзімге келер болсақ, бірнеше кезеңге бөлінген он жылдық стратегия белгілеу ақылға қонымды. Осылайша, цифрландыру үдерісі тиімді енгізіледі, ал басшылық пен акционерлер қай департаменттің қаншалықты табысқа жете аларын қадағалай алады. IT-стратегияны кәсіпорын стратегиясынан бөліп қарамау керек, – дейді халықаралық сарапшы Александр Гревцев.
KEGOC өкілі Анна Абрамова да бұл пікірді қолдайды. Оның пайымдауынша, компанияда IT-стратегия кәсіпорынның жалпы бағытымен орайластыра дамытылады.
«Біз үшін бизнестің барлық бағытының бірге жүруі маңызды. Жоспарлау мерзімі – бес жыл, бірақ жыл сайын стратегияны қайта қарап, түзетіп отырамыз, оның орындалуы туралы есеп береміз. IT – тез дамып келе жатқан сала, тиісінше жаңа трендтердің пайда болуы өндірісті автоматтандыру процесіне әсерін тигізеді», деді ол.
Сонымен бірге, сарапшылардың айтуынша, отандық өнеркәсіпте инновацияны IT-департаменттер емес, бизнес алға жылжытып отыр. Өнеркәсіпті цифрландыру туралы сөз болған кезде қозғалатын тағы бір мәселе – кәсіпорынның IT-инфрақұрылымы. Қазір компаниялар алдында пайдаланылатын шешімдер мен платформаларды жаңарту бойынша өзекті міндет тұр. Отандық өнеркәсіптік кәсіпорындардың IT-іргетасы қаншалықты көнерген? Сол іргетасқа негізделген жаңа стратегия қабылдау керек пе, әлде жаңа технологияларға өтіп, жаңа платформалар құрған жөн бе?
Л.Жұманалиева тез өзгеретін инфрақұрылым өнеркәсіптік компанияларға тән емес екенін атап өтті. Керісінше, ол басқа сегменттер мен нарықтар үшін маңыздырақ. Ал реинжиниринг процесінсіз белгілі бір технологияны енгізу мүмкін емес, бұл технология өз мақсатына сай жұмыс істемейді. Сондықтан ол инфрақұрылымға емес, бизнес-процестерге негізделген IT-стратегия құруға кеңес береді. Әрине, инфрақұрылымсыз жол жоқ, бірақ оны кейін қарастыру керек.
«Инфрақұрылым мәселесі – әрбір компания үшін маңызды. Соған сай әрбір жеке жағдайда инфрақұрылымды салу немесе жаңарту осы кәсіпорын жұмыс істейтін ағымдағы жағдай тұрғысынан қарастырылуы керек. Біз айтып отырған инфрақұрылымның өзгеру процесі кезең-кезеңімен атқарылғаны дұрыс – цехтан цехқа, департаменттен департаментке дегендей», дейді А.Гревцев.
Сарапшылар бұлтты сервистер мәселесін де көтерді. Қазақстанда деректерді талдау жүйелерін немесе ірі жеткізушілердің басқа шешімдерін пайдалануға мүмкіндік беретін осындай платформа құрылуы керек. Өйткені шетелдік вендорлар ақпарат пен деректерді өз серверлерінде сақтауды жөн көреді. Еліміздің ақпараттық қауіпсіздік талабы бойынша ондай технологиялар қазақстандық кәсіпорындарға қолжетімді емес.
«Мен реттеуші қабылдаған шешімдер барлық мүдделі тараптың пікірлерін ескере отырып қабылданғанын қалаймын. Өкінішке қарай, кейде елімізде нарық қатысушыларының пікірімен санаспастан кейбір шешімдер қабылданатын жағдайлар орын алып жатады. Бұл кейіннен үлкен дау туғызады. Қандай да бір ымырашыл шешім қабылдаған дұрыс, бірақ барлық тараптың пікірін ескеру керек», дейді В.Туреханов.
Бұлтты сервис тақырыбын ТМД бойынша Google Cloud аумақтық менеджері Юлия Никулина өрістетті.
«Біз нарыққа енді ғана шыға бастадық және жедел дамып жатырмыз. Қазір барлық компания мен кәсіпорынның бизнесті трансформациялауға тырысып жатқаны, соның ішінде бұлтты шешімдер көмегімен істеуге тырысып жатқаны ешкімге де құпия емес. Google Cloud цифрлы трансформацияны жеделдетуге көмектеседі. Клиенттер бізді негізгі үш қырымызға қарап таңдайды. Біріншіден, біз Google-дің бір бөлігіміз және тапсырыс берушілерге оның жаңалықтарын өз бизнесіне енгізуіне көмектесеміз. Екіншіден, трансформацияны жеңілдетіп, шығындарды азайтамыз. Үшіншіден, біз жасанды интеллектіге негізделген жоғары мамандандырылған салалық шешімдерді ұсынамыз. Google Cloud шешімдерінің көмегімен тұтынушыларды тарту, ұстап тұру және барлық байланыс нүктелерінде тұтынушылармен тығыз қарым-қатынас орнату үшін жаңа цифрлық қызметтер ұсына алады. Бұлттық инфрақұрылым бизнеске кіріс түсірудің жаңа моделін ашуға, жасанды интеллект көмегімен өз өнімдерінің мүмкіндігін кеңейтуге әсер етеді. Жеткізу тізбегіне келетін болсақ, Google Cloud шешімдері жеткізу тізбегінің ашықтығын, операциялық тұрақтылықты және үзілістерге жақсы төзімділікті қамтамасыз етуге көмектеседі», дейді Ю.Никулина.
Әрине, цифрлық шешімдердің енгізілуі жақсы. Бірақ бұл процесс аясындағы сын-қатерлерді ескермесе тағы болмайды. Trend Micro жапониялық киберқауіпсіздік компаниясының Орталық Азия, Кавказ және Моңғолиядағы техникалық директоры Нұрлан Адаев өнеркәсіптегі ақпараттық қауіпсіздік тәуекелдерін екіге бөледі – бизнес-тәуекел және өндірістік тәуекел.
– Ақпараттық қауіпсіздік командасы мен қауіпсіздік мамандарының алдында негізгі төрт проблема тұрады – түрлі осалдықтар, зиянды бағдарламалар, тегіс желілер және ішкі қауіп-қатер. Trend Micro компаниясы қауіпсіздікті қамтамасыз ету мәселелеріне қатысты түрлі түйіндерді тарқатумен айналысады. Біз барлық елде жұмыс істейтін жаһандық вендормыз, сәйкесінше бізде кең ауқымды аналитика бар, тың қауіп-қатер жайлы деректерді тез аламыз. Бұл ретте IT-инфрақұрылымды қорғауға көмектесе аламыз, – деді Н.Адаев.
Сарапшылардың IT-стратегияны қанша мерзімге енгізу керек деп дауласуы да бекер емес. Өйткені қазір құндылықтар мен шешімдер тез өзгеріп жатыр. Бір жыл бұрынғы цифрлық талап бүгінге жарамай қалуы әбден мүмкін. Әрине, мұндай кезде терең анализ, жан-жақты аналитика көмекке келеді. Сондықтан кәсіпорындарда ең бірінші кезекте талдау және сараптау орталықтары ашылып, қатарларына осы саладағы жүйрік мамандар тартылуы қажет секілді. Солардың көмегімен компания өзінің IT-стратегиясын зерттеп, нарықта алға жылжи алады.