Экономика • 16 Қаңтар, 2023

Аяқкиім нарығындағы цифрлық таңбалау

227 рет
көрсетілді
5 мин
оқу үшін

2021 жылдың қарашасынан бастап Қазақстанда аяқкиімді цифрлық таңбалау енгізілді. Кейбір кәсіпкерлер жаңашылдықты сынап, таңбалау аяқкиім құнының қымбаттауына әкеліп соқтыратынын айтады.

Аяқкиім нарығындағы цифрлық таңбалау

Алматы қаласы Мемлекеттік кірістер комитетінің мәліметінше, Қазақстан­дағы аяқкиімнің көлеңкелі импортының кө­лемі нарықтағы жалпы тауар айналымы­ның 48 пайызын құрайды. 2021 жыл­дың қарашасынан бастап Қазақстан­да аяқкиімді цифрлық таңбалау енгізіл­ді. Кейбір кәсіпкерлер жаңашылдықты сынап, таңбалау аяқкиімнің құнын қымбаттатады дегенді алға тартады. Қазақстанның басқа экспорттаушы елдермен сәйкес келмеуі қазірдің өзінде 50 млн жұп аяқкиімді құрайды. Кедендік статистикадағы негізгі сәйкессіздік­тер Қытай, Өзбекстан және Қырғызстан елдеріне тиесілі.

2021 жылы Қытайдың кеден қызметі Қазақстан Республикасына әкелінетін экспортты қазақстандық деректермен салыстырғанда 2 еседен астам сомаға тіркеді, бұл шамамен 780 млн долларды құрайды Контрабанданың үлкен ағыны жеткізілімдердің үлкен заңды көлемдерімен жасырылған. Мұның басты себебі – Қазақстан-Қытай шекарасындағы сыбайлас жемқорлық, оның ауқымын бағалау қиын. Ел Президенті Қасым-Жомарт Тоқаев 2022 жылдың қаңтарында кеден қызметінде тәртіп орнатуға, әсіресе Қытаймен шекарада аса көңіл бөлуді талап еткен болатын.

«Айырмашылық миллиардтаған дол­ларды құрайды. Мұндай үлкен айырма­шылықтың қалай пайда болғанын ешкім түсіндіре алмайды. Шынын айт­қанда, бұл – контрабанда», деді сол кезде Қ.Тоқаев.

Сонымен қатар 2021 жылдың қара­шасында Қазақстанда тауарларды таңба­лау және қадағалау жобасы аясында «аяқкиім» өнім тобы енгізілді. Бизнеске 2023 жылдың сәуіріне дейін белгіленбеген аяқкиімдерді сату мүмкіндігі берілді. Алайда аяқкиім нарығының кейбір қаты­сушылары жаңашылдықты сынап, таңбалау қосымша шығындардың көп­тігі мен кодтың қымбаттығына байланысты аяқкиімнің бағасын 30 пайызға қымбаттатады дегенді алға тартады.

Негізсіз мәлімдемелерге жауап ре­тінде Премьер-министр Әлихан Сма­йылов 2022 жылдың ақпанында таңбалау биз­нес үшін айтарлықтай шығын әкел­мейтініне және оны енгізу аяқкиімнің құнына әсер етпейтініне сендірді.

«Бір таңбалау кодының құны – 2,68 теңге, аяқкиімге Data Matrix кодын қол­дануға арналған жабдық жоғары ағынды желілерге қарағанда айтарлықтай арзан», деді Үкімет басшысы.

Премьер-министрдің мәлімдемесін қазірдің өзінде аяқкиімге таңба салып, оны енгізу қажеттігін қолдайтын нарық қатысушыларының өздері де қолдап отыр. Adidas және Intertop ресми дистрибьюторлары өкілдерінің айтуынша, аяқкиімді цифрлық таңбалау құны өзіндік құнның 1%-ынан аспаған және бұл компаниялар жеткізген аяқкиімнің түпкілікті құнына әсер еткен жоқ.

Shoes Republic қазақстандық аяқ­киім брендінің негізін қалаушы Дәурен Раманқұл да цифрлық таңбалау Shoes Republic аяқкиім өнімдерінің құнына әсер етпейтініне сендірді.

«Біз бұл шығындарды шығындарға қостық, маржиналдылығымызды 2-4%-ға азайттық. Цифрлық таңбалауды енгізу біздің тұтынушымызға ешқандай әсер еткен жоқ», деді Д.Раманқұл.

Тауарлардың таңбалануын және қадағалануын енгізуге байланысты жаңа үдеріс, әрине, қосымша шығындарды талап етті. Бірақ бұл шығындарды биз­нестің тұрақты немесе ауыспалы шы­ғындарынан бөлу маңызды.

Импорттаушылар мен аяқкиім өнді­рушілер үшін сауда үдерістері тұр­ғы­сынан цифрлық таңбалау енгізіл­ген­нен кейін тауарларды Қазақстан Респуб­ликасының Ұлттық тауарлар каталогінде тіркеу, сондай-ақ Data Matrix кодтарына тапсырыс беру және қолдану қажет болды. Сондай-ақ енді импорттық хабарламалар, қабылдау-тапсыру актілері, айналымнан шығару туралы хабарламалар немесе сату түбіртегін қалыптастыру сияқты тауарларды қадағалау үшін қосымша құжаттарды қалыптастыру қажет.

Тауар айналымына қатысушылар Қазақстан Республикасының Ұлттық тауарлар каталогінде тауарларды өзде­рінің жеке кабинетінде тегін тіркейді. Қатысушылардың өнім туралы ақпара­ты болмаса, жүйе техникалық картаны тегін генерациялауға мүмкіндік береді. Тап­сырысты басқару стансасының жеке кабинетіне кіру тегін қамтамасыз етіледі.

Әрбір аяқкиім өнімін таңбалау үшін кәсіпкерлерге ҚҚС-сыз 2,68 теңге тұра­тын жеке Data Matrix коды беріледі. Өнімді таңбалау ережелері қосымша принтерлерді сатып алудың қажеті жоқ. Осыған байланысты айналымға қаты­сушы тауарды таңбалауды қосымша жаб­дықты сатып алмай-ақ, тіпті кәдімгі прин­терде де жүргізе алады.

Бұл ретте 2023 жылғы 1 сәуірге де­йін таңбалау кодтарын қолдану құнын тө­мендету мақсатында аяқкиім өнімдерін импорттаушыларға кодты өздерінің қоймаларында қолдануға рұқсат етіледі.

Цифрлық таңбалау үдерісі арнайы білімді немесе дағдыларды және бух­галтердің немесе бағдарламашының қатысуын талап етпейді. Шағын бизнес мұны цифрлық таңбалау үдерісіне қаты­сатын барлық қызмет пен мо­бильді қолданбалар бойынша оқулықтар арқылы үйде жасай алады.

Қажетті құрал-жабдық болмаған жағ­­дайда жабдықтың құны шамамен 25 мың теңгені құрауы мүмкін. Бұл контра­фактілік нарықты құру және денсаулыққа зиянын азайту үшін төлеуге болатын жоғары баға ма, әркім өзі шешеді.