Фото: qazaly.kz
Асхат Темірбеков қалааралық тасымалдаумен айналысады. Оның Hyundai көлігі зауытта газ баллонды жабдықтармен жабдықталған. Ер адам Шымкент – Түркістан бағыты бойынша рейстерді орындап, күн көреді. Оның айтуынша, бензинмен немесе дизельмен жүру тиімсіз.
«Газ ең үнемді. Дизель отыны, бензин қазір өте қымбат. Шымкенттен Түркістанға 2,5 мыңға жуық жол жүру тиімді», деді жүргізуші.
Қазақстанда 12 мыңға жуық көлік газбен жүреді. Олардың көпшілігі газ жабдығын пайдалануға ауыстырылды. Бұл жағдайда машинаға газ баллонын орнату үшін бірнеше сатыдан өту керек: уәкілетті органнан рұқсат алу, содан кейін техникалық қызмет көрсету станциясында автокөліктің құрылымына өзгерістер енгізу керек.
«Осыдан кейін зертханада техникалық жағдайдың сәйкестігін бағалау, техникалық байқау және сынау жүргізіледі. Онда олар (көлік иелері) газ баллоны орнатылғаннан кейін тексеру хаттамасы мен диагностикалық картаны алады», деді ҚР ІІМ ҚАӨ ерекше тапсырмалар жөніндегі аға инспекторы Арай Төлегенқызы.
Бірақ көбісі ережелерді айналып өтіп, газ жабдықтарын орнатып алады. Сонымен қатар сарапшылар атап өткендей, тек цилиндр тексеруге жатады, бірақ ол жарылғыш емес материалдардан жасалған. Негізгі қауіп магистральдан туындайды.
Автоэксперт Арсен Шакуов Қазақстанда техникалық қызмет көрсету станцияларының заңнамалық стандарттары жоқ екенін атап өтті. Сонымен, газ баллонды жабдықтың дұрыс орнатылғанын тексеру мүмкін емес. Сарапшылардың пікірінше, техникалық қызмет көрсету станциялары үшін стандарттар құру және оларды лицензиялау, сондай-ақ газбен жүретін машиналар «бомбаға» айналмас үшін мамандарды оқыту қажет.
«Қазақстан бойынша ГБО-ның тиісті түрде белгіленгенін тексере алатын төрт ресми нүкте ғана бар. Бүгінде ешкімнің техникалық байқауға құқығы жоқ, енді ешкім көліктің астына кіріп, газ баллонды жабдықтың қаншалықты сапалы орнатылғанын тексере алмайды», деп атап өтті Қауіпсіз жол қозғалысы Қауымдастығының президенті Арсен Шакуов.