Экономика • 30 Шілде, 2024

«Крендельдің» кризис-ханымы

118 рет
көрсетілді
6 мин
оқу үшін

Керекудегі «Крен­дель» кә­сіп­орны – түр­лі-түсті кули­нар­лық өнім­дер, дәмді тоқаштар және торт-тәттілер өн­діру бойынша облыс­та баламасы жоқ ком­пания. Брендтік атауы танымал фирма жұмы­сы­ның соңғы жылдары ширай түсуіне бас ди­ректор Мәдина Мұза­па­рованың жасап отырған ықпалы зор.

«Крендельдің» кризис-ханымы

«Крендельдің» өнімін білмейтін павлодарлық жоқ. Дәл осы жерде сан алуан тәтті, дәмді тоқаштар, торт, бауырсақ, самса, құймақ, жартылай піскен және дайын, мұздатылған өнімдер пісірілетінін ауыл-қаладағы жұрттың бәрі біледі. Туған күн, әртүрлі мереке-мейрамдарда дәстүрлі түрде «Крендель» тәттілері дастарқанда тұрады.

Компания отандық нарықта 29 жылдан бері қанатын кеңге жайып келе жатыр. Бүгінде оның өнім пісіру цехтары ғана емес, кофехана, дүкен мен мейрамхана желілері табысты жұмыс істеп тұр. Кәсіпорында шамамен 600 қызметкер еңбек етеді. Күн сайын цехтарда 5-7 тонна өнім дайындалып, бірден сауда сөрелеріне жөнелтіледі.

Өнімдері еліміздің барлық қала­сын­да, сондай-ақ Қытай мен Ресей елдерінде танымал. Мұн­дағы сауатты даму мен басқару формасы бүгінде көп компания үшін үлгі болып отырғаны да мәлім. Кәсіпорынның қазақ халқының қонақжайлылық қа­сиетін гастро­но­мия­лық мәдениет тұрғысынан арт­тыруға да аса мән беріп отырғаны бай­қалады.

Сауда-саттық саласы мен менед­жерліктің құпиясын әбден меңгеріп үлгерген Мәдина Тоқжан­қызы қызмет мансабын қарапайым бухгал­тер болып бастаған. Кейін ауыл шаруашылығында, соның ішінде асыл тұқымды мал өсіру ісімен айналысқан. Біраз жылдар бетон, темір-бетон өнімдерін өндіру, құрылыс материалдарын сату, цемент пен инертті материалдар тасымалын, құрылыс-монтаждау жұмыстарын ұйым­дас­тырумен шұғылданыпты. Ал 2020 жылдан бері «Крендель» компаниясына қосылып, кәсіпорынның жұмысы бойынша шешімдер шығаруға атсалыса бастаған. Арада төрт ай өткенде ол «Крендель» ЖШС атқарушы директоры, одан көп ұзамай бас директоры қызметін атқара бас­тады. Осылайша, отандық нарықта тәтті өнімдерімен танымал компанияның сауда-саттық бойынша даму стратегиясын әзірлеп, оны батыл түрде іске асыра бастады. Қазіргі уақытта мұнда 1000-нан астам атаулы өнім бар. Олардың барлығы тұтынушылар тарапынан сұранысқа ие.

«Біздің салада, соның ішінде Павлодар қаласында бәсекелестік жоғары деңгейде өсіп келеді. «Крендель» тек аймағымызда ғана емес, еліміздің аумағында тәтті­лер пісіруден нөмір бірінші компания болып отырғаны айқын. Бұл деңгейден түспеу үшін бізге нарықтағы түрлі қиындықтан жол тауып шығуға тура келеді. Жұмыстағы басты қағидам – өз ісіңнің патриоты болу. Сүйіп істеген еңбек қана жетістікке әкеледі. Екіншіден, ұрпағымыз дені сау болып жетілуі үшін олар сапалы әрі табиғи тағамды ішіп-жеуі керек. Бұл тұрғыда біздің компанияның тұтынушылар алдындағы ары таза. Технологтерімізден үнемі өнім­де­ріміздің табиғи әрі құнарлы болуын талап етемін. Үшіншіден, тұты­нушылардың сатып алу мүм­кіндігін ескеру. Өздеріңіз байқап отырғандай, кейінгі жылдары елде қымбатшылық үрдісі байқалады. Ком­му­нал­дық тарифтер жеке тұты­ну­шыларды қос­пағанда, заңды тұлғалар үшін биылдың өзін­де 46 пайызға көтеріліп кетті. Мұның барлығы өнімдеріміздің қымбаттауына әкеп соқтырады. Бірақ біз компания өнімдерінің баға­сын өсірмеуге тырыстық. Пайда бұрын­­ғыдан аз түсетінін біле тұрсақ та, тұтыну­шылардың сатып алу мүм­кін­дігімен сана­самыз. Себебі айна­ланың бәрінде қым­бат­шылық үрдісі пайда болғанымен, елдің бәрі­­нің еңбекақысы көтерілген жоқ. Осыны ескеру маңызды», дейді ол.

Биыл кәсіпорын өз қызмет­кер­ле­рінің еңбекақысын біртіндеп көтере бас­тады. Ендігі ретте мемлекет биз­нестің коммуналдық шы­ғын­да­рын төмендетуге көмек­тес­се деген тілегі бар кәсіпкер­дің. Мемлекет басшысының отандық бизнесті жан-жақты қолдау туралы тапсырмасын Үкі­мет пен жоға­рыдағы жа­уапты ведомст­волар ескерсе екен дейді.

Бүгінде отандық тәтті тағамдар саласын сапалы шикізатпен қамтуда біраз мәселе бар. Мысалы, өнімдерге қосылатын көптеген шикізат, соның ішінде маргарин, сүт, кілегей, шоколад Ресейден жеткізіледі. Олардың өнімі шындап келгенде қымбат. Сондықтан кондитерлік өнімдер мен тәттілер да­­­йындайтын компанияларды отандық шикізатпен қамтитын арнайы бағдарлама жасалса, жаман болмас еді.

«Көп дүниені елімізде жасауға болатынына көзіміз жетіп тұрып, ішім удай ашиды. Мәселен, кейінгі жылдары Павлодар облысындағы үй аулаларына, балаларға арналған алаңдарға ресейлік ойын және жат­­тығу жабдықтары орнатыла бас­тады. Неше түрлі құрал-жаб­дық­ көздің жа­уын алады. Дәл мұндай сападағы өнімді өзіміздің кәсіпорындар да дайындап шығара алар еді. Жалпы, өзге мемлекеттерден көп көлемде сатып алып отырған тауарларды өзімізде өндіретін уақыт жетті. Есесіне миллиондаған бюджет қаражатын елде қалдыратын едік», деп өзін толғандырып жүрген мәселемен бөлісті.

Мәдина Тоқжанқызы бүгінде Пав­лодар қалалық мәслихатының депутаты қызметін де абыроймен атқарып жүр. Адамдардың жеке мәселесін шешуде алдына жан салмайды. Дейтұрғанмен онысын әлеу­меттік желілерде жарна­малағанды ұнатпайтыны байқа­ла­ды. Бұған қоса жергілікті мешіт-мед­ре­се­лер­ге, жалғыз басты аналарға мате­­риалдық тұрғыдан тұрақты көмек көр­­сетіп келеді. Өмірлік қиын жағдайға тап болған кей­бір жандарды кәсіпорынға жұмыс­қа шақырып, аяғына тұрып кетуіне жәр­дем­дес­кенін де естіп білдік.

Сөз соңында ол тұтынушылар ризалы­ғының өлшемі арқылы өз компаниясы өндіретін өнімдердің сапасын таразылап оты­ратынын жеткізді. Тұтынушы – өнім сапа­­сы­ның барометрі. Ал бұл сауда-саттық сала­сында маңызды рөл ойнайды. Өз тұты­ну­­шыларын жақсы көру, туған елді, жерді сүю кәсіпкер үшін бүгінде өмірлік кредоға айналған.

 

Павлодар облысы