Экономика • 31 Қазан, 2024

Нарықтың жаңа форматына өтетін кез келді

129 рет
көрсетілді
6 мин
оқу үшін

2020 жылдан бастап әлемдік ритейлерлердің көбі онлайн сегментке басымдық бере бастады. Чат, видео, тікелей трансляция және әлеуметтік желілердегі сатып алулармен эксперимент жасады. Бұрын жеке сатуға сүйенген компаниялар цифрлық технологияларды қазіргі, жаңа ауди­торияны қамту құралы ретінде мойындады. Бізге де нарықтың жаңа форматына өтетін кез келді. Транзиттік мемлекет болғандықтан, көршілеріміз біздің елді тартымды нарық деп мойындайды. Бұл туралы Алматыда өткен ХХ Сауда әлемі конвенті жиынында ұйымдастырушы Елена Сарғалдақова айтты.

Нарықтың жаңа форматына өтетін кез келді

Сурет: ru.freepik.com

Онлайн сауда үлесі – 30%

«Сауда әлеміне қатысты техноло­гия­ның барлық үрдісі үстем күшке ие бола бастады. Енді сауда саласына қатысты тиісті ережелер мен заңдарды талапқа сай жүйелендіріп, цифрландыруға басымдық беретін кез келді. Бұл формат аз уақыт жұмсап, көп ақша табуға жол ашады. Бір заң немесе бір ережемен 30 жыл жүре беретін уақыт өткеннің еншісінде қалды. Ал біздегі қолданыстағы заңның біразы 10-20 жыл бұрын дайындалған», дейді Е.Сарғалдақова.

«Infoline» компаниялар тобының негізін қалаушы, әрі бас директоры Иван Федяковтің айтуынша, елімізде маркетплейстердің дамуы көп арналы ойыншылардың онлайн-сатылымынан едәуір озып тұр.

«Қазақстанда 1,5 млн адамның несиесі бар. Бұл олардың сатып алу қабілетіне кері әсерін тигізеді. Бөлшек сауданың 70%-ға жуығы қазіргі заманғы форматтар мен e-commerce-ке тиесілі. Ресей мен Беларусьпен салыстырғанда, Қазақстанда қазіргі заманғы арналар үлесі тек 30%-ға жетті. Сатылымның басым бөлігі әлі күнге дейін дәстүрлі базарлар мен шағын дүкендерде шоғырланған. Алайда елде онлайн-сауда мен жеткізу қызметі, әсіресе курьер саны едәуір ұлғайған», деді Иван Федяков.

Оның сөзінше, отандық ритейлдің 15%-ы ғана мобильді интернетке жүгінеді. Бұл қалыпты жағдай, мұндай құбылысты ресейлік ритейлерлер де бастан кешкен дейді.

«Онлайн сауда жүргізетін сайттар сұранысқа ие. Бірақ дәл қазір сауданың классикалық және электронды жүйесін қатар алып жүргендер ұтады. Сауданың екі сегментіндегі жағдай мылтықсыз майданмен бірдей. Дәстүрлі сауда онлайн сауданың кейбір белгісін бойына сіңіріп жатыр. Онлайн сауданың тұтынушылары жасарды. Осыдан бірер жыл бұрын тұтынушылардың 90%-ы 25 жасқа дейінгілер болса, қазір 35-40 жастағы толқын да онлайн саудаға басымдық береді. Интернет сауда жас құрамы жағынан ғана емес, сапалық жағынан да жақсарды. Бірақ технологияның дамуына ілесе алмай жатырмыз. Батыс әлемі саудасында бәсі басым технология бізге жеткенше ескіріп қалады. Бізге технологиялық логистикалық тізбектен орын алып, сау­да менеджментін өзгерту керек. Себебі ойын ережесі жыл емес, ай сайын өзгеріп жатыр. Алдағы бес жылда мобильді ритейлерлер қатары 45-50 жастағылармен жаңарады деп үміттенеміз», дейді Иван Федяков.

 

Өзге елдерде өсім бар ма?

«Magnum» сауда желісінің ком­мер­ция­лық директоры Александр Муравьев 2024 жылы компания қар­жылық тәртіпті жақсарту мен қорларды басқару үшін операциялық тиімділікке, ассортиментті қысқартуға баса назар аударғанын атап өтті.

«Қазір ритейлер сатуды оңтайландыру мақсатында жаңа технологияларды енгізіп жатыр. Бұл негізгі тауарлардың ұсынылуын 85%-дан 95%-ға дейін ұлғайтуға мүмкіндік берді. Бірақ кедергі де бар. Елімізде сатып алу қабілетінің төмендеуі байқалады. Соңғы үш жылда LFL позициясындағы инфляция шамамен 40%-ды құрайтынын талдадық, бұл тұтыну қоржынының мөлшеріне әсер етпей қоймайды. Сондай-ақ ешқандай бақыланбайтын сұр импорт көлемі өрістеп тұр. Бүгінде біз өндірушілермен бірге үй жанындағы дүкендердің сұр импортымен күресіп жатырмыз. Сондықтан біз биыл осындай ауқымды, мықты промо акцияларды іске қосамыз», деді А.Муравьев.

Өзбекстанда «Baraka Market» компаниясы «үйдегі дүкендер» форматында сапа мен ассортиментке сүйенеді. Қазір сауда желісінде 41 дүкен жұмыс істейді. Сауда желісінің коммерциялық директоры Марина Полякованың айтуынша, дәстүрлі базарлармен бәсекелестікке қарамастан, «Baraka Market» жаңа өнімдерді ұсына отырып, сатудың 20%-ға өсуін көрсетті.

«Қазіргі заманғы бөлшек сауда үлесі бізде 15%-ды құрайды. Қалғандарының барлығы – нарықтың 85%-ын еншілейтін базарлар. Сәйкесінше, желілер сатып алушы үшін өзара бәсекелеспейді. Әрине, базармен бәсекелестік болады. Бірақ 2024 жылы онлайн сауда нарығына шығуды барынша сезіндік. Біз онымен fresh санатындағы сапа мен ассортиментті қайта қарау арқылы ғана бәсекелесуге бола­тынын түсіндік», дейді Марина Полякова.

Әзербайжанның «Rahat Market» сау­да желісінің коммерциялық директоры Анар Аббасовтың айтуынша, компания құрамына түрлі форматтағы 105 дүкен кіреді және өткен жылмен салыстырғанда 20%-ға өсім көрсеткен. Бұл жетістікке дүкендер санын арттыру, басқарушылық сараптамалық есептер және 2024 жылы жүргізілген агрессивті маркетингтік саясатпен жұмыс істеу есебінен қол жеткізілді. А.Аббасов сондай-ақ сыйлықақы маркет-форматтарына инвестиция салу компанияға нарықтағы өз позициясын нығайтуға көмектесетінін қаперге салды.

Тәжікстаннан келген AMID сауда желісінің коммерциялық директоры Мирзокалон Калонзода жергілікті бөлшек сауда нарығы енді ғана дамып келе жатқанын атап өтті. Сондықтан жаңа дүкендердің ашылуы желінің табысты қызметінің негізгі факторына айналған.

«MyMart» сауда желісінің коммер­ция­лық директоры Ольга Бородий ком­панияның даму қарқынының жоғары екенін айтады. Өткен жылы «MyMart» желісінде 26 дүкен болса, 2024 жылы 80 сауда нүктесі ашылған. Орталық Азия елдері нарығының даму серпініндегі айыр­ма­шылықтарға қарамастан, сарапшылар сала Қазақстан мен Орталық Азияда e-commerce пен қазіргі заманғы сауда форматтарын кеңейту есебінен белсенді дамитынына сенімді.

 

АЛМАТЫ