Алматы • 12 Қараша, 2024

2 846 адам жүргізуші куәлігінен айырылды

47 рет
көрсетілді
6 мин
оқу үшін

Қыс хабары білінер шақта көлік саны күн санап артқан Алма­ты­да жол көлік оқиғалары жиілей түседі. Өңірлік коммуни­ка­циялар қызметі алаңында журналистермен жүздескен Полиция депар­таментінің өкілдері апатты жағдайларға байланыс­ты ста­тистикалық деректер келтіріп, жол қауіпсіздігін арт­ты­ру­ға бағытталған шаралар туралы мәлімдеді.

2 846 адам жүргізуші куәлігінен айырылды

Жыл басынан бері Алматыда орын алған 3 869 жол-көлік оқи­ға­сы­ның салдарынан 4 211 адам зардап шеккен. Мамандар апаттардың негізгі себебі – қала­дағы көлік құ­рал­дарының еселеп көбеюі екенін айтады. Бүгінде Алма­тыда 650 890 автомобиль рес­ми тіркелген болса, күн сайын ме­га­полиске өзге өңірлерден келе­тін көлік саны 550 мыңнан асып жы­ғы­лады.

Әсіресе кейінгі жылдары мопед пен электрлі скутер тәрізді баламалы көлік түрлерінің қатысуымен орын алатын апаттар жиілеген. Полиция мәліметіне сүйенсек, биыл мопедтердің қатысуымен 743 келеңсіз жағдай орын алып, 757 адам түрлі деңгейде зардап шеккен. Өкініштісі, осы оқиғалардың салдарынан 14 адам қаза тапқан. Жол-көлік оқиғаларында электр скутерлердің де үлес салмағы басым. Олардың қатысуымен болған 103 жағдайда 109 адам жарақат алған. Ал мотоцикл мінгендердің қатысуымен орын алған 19 оқиғада 2 азамат өмірмен қош айтысыпты.

Полиция департаментінің ресми өкілі Салтанат Әзірбек Алматы көшелерінде мопедшілер мен скутер пайдаланушыларды ба­қы­лауды күшейту үшін күн сайын рейд жүре­тінін жеткізді. Ол рейдті 8 мото­цикл экипажы патруль­дейтінін атап өтті. Жыл басынан бері 31 894 мопед жүргізушісі және 28 762 скутер пайдаланушысы әкі­м­шілік жауапкершілікке тар­тыл­ған. Сонымен қатар кәмелетке тол­­­ма­ған­дарға мопед пен скутер жүр­гі­зуге рұқсат еткені үшін 113 ата-анаға қатысты шара қабылданған.

«Алматыда жыл басынан бері барлығы 3 420 483 рет жол қозғалысы ережелері бұзылған. Мас күйінде көлік құралдарын басқарғаны үшін 1 890 жүргізуші ұсталды, 2 846 адам жүргізуші куәлігінен айырылды, ал 6 мыңнан аса көлік құралы, оның ішінде 1 700 мопед арнайы тұраққа қойылды», дейді С.Әзірбек.

Елімізде жол қозғалысы қауіп­сіздігін арттыруға һәм микро­мобильдердің қатысуымен болатын апатты жағдайларды азайту мақсатында ауқымды шаралар жүргізіліп жатыр. Қазан айының басында Президент Қасым-Жомарт Тоқаев мопед иелерін жүргізуші куәлігін алуға және көлік құралдарын тіркеуге міндеттейтін заңға қол қойғаны мәлім. Заңға сәйкес тіркелу үшін мопед иелері бірқатар құжатты ұсынуға тиіс. Бұлар – жеке бас­ты куәландыратын құжат (немесе цифрлық құжаттар сервисі арқылы электрондық нысанда), салық кодексінің 553 және 615-баптарында көзделген КҚТК және МТНБ бергені үшін тіркеу алымы мен мемлекеттік баждардың төленгенін растайтын құжаттар, егер бар болса, техникалық құжат немесе ашық көздерден алынған мопедтің техникалық сипаттамалары туралы мәліметтер, меншік иесінің өтініші, көлік құралын тексеру актісі. Мопед рамасының нөмірі болмаған жағдайда, сәй­кестендіру нөмірін тіркеуге дейін мопед иесінің өтініші бойынша уәкілетті орган беруге тиіс.

Жол-көлік оқиғаларының бас­ты себебі – жүргізушілердің жол ережесін сақтамауы. Оның ішінде жылдамдықты шамадан тыс үдету немесе түрлі оқыс қимыл жасап, басқа көліктерге жол бермеу жағдайлары жиі тіркеледі. Мегаполисте жол қауіпсіздігін күшейтуге және жол-көлік оқиғалары кезінде адам өлімін азайтуға бағытталған іс-қимылдар жыл сайын пысықталып келеді. Дегенмен кейінгі жылдары мопед, электрлі-сомакат, скутер секілді микромобильдер санының артуы мәселені ушықтырып отыр.

Сараптама көрсеткендей, жол апаттары негізінен төрт және одан да көп жолақты күре жолдарда және жол қозғалысы кезінде оқыс қимыл жасауға мүмкіндік бермейтін аумақтарда орын алатыны анықталған. Мамандар жаяу жүргіншілердің қатысы бар жол-көлік оқиғалары көбіне жұма күні сағат 10.00-ден 20.00-ге дейінгі аралықта жиі болатынын айтады. Vision Zero-ның жаһандық концепциясына салсақ, жаяу жүргінші – жол-көлік оқиғасына қатысушы. Бұл қала тұрғындары үшін жеке авто­көліктерден гөрі түрлі қоғам­дық көліктің қызметін пайдалану тиімді екенін көрсетеді. Зерттеу бойынша қоғамдық көлік дамыған аудандардың тұрғындары автомобильденген ортадағы адамдарға қарағанда жол-көлік апатына бес есе аз түсетін көрінеді.

«Жол-көлік оқиғасын азайту мақсатында әлемдік тәжірибені ескере отырып, түрлі қадамдар жасалып жатыр. ЖКО жиі болатын учаскелерге зерттеу жүргізілді. Қауіп тудыратын проблемалы бұрылыстарда жол қозғалысы өзгертілді. Бекеттік, тротуар­лық және қолдан жасалған кедір-бұ­дырларды, боллардтар тегістелді, көзге кері әсер ететін визуалды элементтер саны азайтылды, адамдар көп жиналатын өтпелі жерлерге кнопкалы бағдаршамдар орнатылды, диодты жарық шамдар қойылды. Жаңа әдістерді енгізу арқылы жаяу жүргіншілер қауіпсіздігі арта түскенін байқап отырмыз. «Қауіпсіз қала», «Қауіпсіз көше», «Қауіпсіз жылдамдық», «Қауіпсіз қоғамдық көлік», «Жол қозғалысын бақылаудың интеллектуалды жүйесі», «Барлық қызметті үйлестіру» жобалары осы бағытта қолға алынған», дейді Алматы қала­сы Мобилділік басқармасының мамандары.

Ережені мың жерден күшейт­кенмен, әр азамат жауапкер­шіліктің салмағын сезінбесе қиын-ақ. Көлік саны күн санап өскен шаһарда келеңсіз оқиғалардың алдын алу мен қауіпсіздік шараларын күшейту бағытындағы жұмыстар үздіксіз жүргізілгені жөн.

 

АЛМАТЫ