01 Қазан, 2010

Оралхан оқулары

777 рет
көрсетілді
6 мин
оқу үшін
Қ.Қуанышбаев атындағы Қазақ музыкалық драма театрында көркемсөз оқу шеберлерінің Оралхан Бөкей атындағы ХІІ республикалық байқауы өтті Біраз жыл бұл байқау қаламгердің туған жері – Алтайдың асқарлы шың­дарын жастық үнінің жаңғырығына бөлеп, хас суреткердің рухымен небір дүлдүл қанаттар қапысыз қайраттан­ғанын қадағаладық. Елордамен еңсе тіктеген өнер сайыстары арасында қатардан қалмай, қанат серпіп келе жатқан балауса байқаудың биыл астана төріне қайта озуын қалың жұртшылық қалтқысыз көңілмен қарсы алды. Туған жерін тұла бойы тұшына сүйген тұлғаны әспеттеу арқылы кейінгі өсіп келе жатқан буынды Оралхан оқуларымен уыздандыру, балғын санаға Мұзтау мұзбалағының өршіл үнін жеткізу басты мұрат болғандықтан, қатысушылардың қабілетін қадағалайтын қазылар алқасына да танымал есімдер енгізілгені сүйсінтті. Мемлекеттік сыйлықтың лауреаты, жазушы Төлен Әбдік, белгілі қаламгер Әнес Сарай, Т.Жүргенов атын­дағы Ұлттық өнер академиясының сахна тілі кафедрасының меңгерушісі, про­фессор Дариға Тұранқұлова, Астана жас­тар театрының директоры, Қазақстан­ның халық әртісі Тілектес Мейрамов сынды әдебиет пен өнер майталмандары қасиетті қазақ тілінің әдемі әуезділігі мен көркемдігін шынайы көрсете білген көркемсөз оқу шеберлерінің өнеріне шек келтірмеді. Тіл сайысының бір ауық шығысқа ойысып, Шыңғыстайда шыр айнала шыр­қалуынан ондағы қазақ тілінің қан­жығасы әжептәуір майланып қалғанын көрдік. Басқа өңірлерден атбасын бұр­ған қазақтың өндірдей жастары Оралхан шығармасына өзегін суырып бере жаздап жатқанда, жазушының туған жерінен келген орыстың Инга Путинцева есімді жирен шашты қызы жібектей даусымен автордың айтулы кейіпкерін орындаған. Әр өңірден қатысқан он бес өнерпаздың бәрі де аудандық, қалалық байқаулардан лайықты іріктеліп келгендігін дәлелдеп шыққандай. Көркемсөз оқу шеберлері бірінші кезеңде прозалық шығармадан, екінші кезеңде драмалық, ал үшінші кезеңде поэзиялық шығармадан үзінді­лер оқып жарысты. “Мұзтау”, “Қар қызы”, “Тортай мінген ақбоз ат”, “Атау кере”, “Жылымық”, “Ұйқым келмейді”, “Жетім бота”, “Мынау аппақ дүние”, “Бәрі де майдан”, тағысын тағы осындай әрқайсысы өз алдына әдебиеттің бір-бір шыңына баланар туындылар қоғамның ішіндегі әлі де болса әр-әр кез созыл­малы дерттей қылаң беріп қала беретін жат дағдыдан жастарды қалай жиренту­дің әдеби әдебі сынды, еңсесін егемен ел ретінде өркениетке қарата түзеген жұрттың кешегі бір кездегі кеселі қайта жолын кесіп, кері кетпеу қамын күйт­теген заманның мұңындай шертіліп, көгіл­дір сахна көкке шаншылған Мұз­тау­дың сұлбасына айналып кетті. Ақтан, Нұржан, Таған, Қиялхан, Жеңісхан сынды тағдырлар тарих бетінде қалып қойған өткінші бейнелер емес, олар бүгін де әне қалың топты қақ жарып келе­ді. Жүздері алаулап, арман құша­ғында, қияға қыран-қиялдай самғайды. Мөп-мөлдір сезім, айнадай көңіл, өмірге іңкәрлік пен білуге құштарлық болмаса ұрпақтар ұясында ұлағатты не қалады? Өр Алтай, өр Оралхан сол адамгерші­ліктің айжүзді қылышындай жарқ етіп бір сермелген алдаспан. Сірә, жазушы соңына ешқашан өлмейтін дүние жазып қалдыруы үшін жүректі жарып шыққан әр перзентіне мидағы сансыз талшық­тарын тартынбай тарту етуге дейін бара­тын болуы керек. Мәңгілік өмір, шексіз ғұмыр жоқ дегенге иланбайтын иманды ұрпақтың Оралхан рухына деген сенімі­нен сергек ойдың оты маздап тұрды. “Өлсе өлер табиғат, адам өлмес”, деді Абай. Адам ешқашан өліп көрмеген. Өлім өмірдің ішіндегі бір құбылыс қана. “Ол түз тағысына – Кербұғыға айналып, Алтайдың құзар шыңдарын гуілге тол­тырып жүр екен...” деп жазылды Орал­хан туралы. Әсіресе, оның шығарма­лары­мен сусындап өскен сексенінші жыл­дарғы буынның арасында Мұзтау­дың мұнтаздай табиғатына іңкәр жандар өте көп еді. Сол кезеңдер ұрпағы өзге­шелеу өзі. Арманшыл, қиялшыл жан­дарға бүгінде жұрт басқаша қарайтын болды. Бірақ мұндай көзқарастың әлі-ақ өзгеріп, адамдар әдебиет пен мәдениетті ақшадан биік қоятын, жастардың бәрі жаппай кітап оқитын, оның ішінде Оралханды таласа оқитын кез келе жат­қанына сенеміз. Тіл фестивалі аясында өтіп жатқан көркемсөз оқу шеберлерінің ХІІ республикалық байқауының ашылу рәсімінде сөз сөйлеген Мәдениет ми­нистрлігі Тіл комитетінің төрағасы, фи­лология ғылымдарының докторы Бауыр­жан Омаровтың да ойы осыған саяды. Жұрт ұғымымен етене астасқан мәдени шараның Ақорда іргесін көтеріп келе жат­қан кезде дүниеге келгенін айта кел­іп, төраға: “Оралханның дүниеден өтуі де басқалардан өзгеше болды. Үш тау­дың арасында өтті ғұмыры. Алтайда ту­ды. Алатауда өмір сүрді. Гималайда дү­ниед­ен озды. Ал төртінші тау, әдебиет­тегі алып шың болып өзі қалды”, – деп Оралхан Бөкей жайында кестелі ой түйді. Оралханның тау тұлғасын тағы бір танытудың тағылымы деген, сірә осы болар.