(Астана Саммиті қарсаңындағы ой үзіктері)
“Береке түбі – бірлік,
Жеңіліс түбі – шерлік,
Жеңіс түбі – ерлік...”
Майқы би
“Шамырқансам, шапшиды теңіз, көлім, Шалқарымда – шиыр көп, көп із менің. Күнгейіме... көз тігем теріскейге, Заманменен соқсын деп егіз демім...” (Тәуелсіздік жырларынан) Жыл аяқталып келеді... Жылмен бірге Алаштың атажұрты – Тәуелсіз ел ретінде алты құрлыққа аты жеткен Қазақстанның әлем жұртшылығы алдындағы 12 айлық мерзімге созылған ЕҚЫҰ-ға төрағалық қызметі де өз мәресіне жеткелі отыр. Тіл ұшына: “Тәубе! Тәубе!” дейтін киелі де қасиетті сөзді әлденеше рет оралтқан, тәуелсіз Қазақ елінің абыройы мен беделін әлем алдында асқақтатқан жаңа ғасырдың оныншы жылы – елдік сипатымызды айғақтар осынау тарихи қысқа мерзім ұлт жадында сақталары шүбәсіз. Түптеп келгенде, “Сенім. Дәстүр. Ашықтық. Төзімділік” дейтін төрт сөзді ғаламшардың ұранына айналдырған жиырма бірінші ғасырдың үстіміздегі он екі айы өркениет әлеміне қошқар мүйізді қазақ жұртының қалыпты мінезі мен қағылез ойын таңбалай түскені де ақиқат. Тәуелсіздік жарияланғанына, Алла бұйырса, алдағы – 2011 жылдың желтоқсанында жиырма жыл толғалы отырған Қазақ елінің өрісі мен өркенін аңғартар тарихи оқиғалардың қай-қайсысы да жадымызда. Қиын-қыстаулы кездер де, жеңіске толы жемісті кезеңдер де қаз-қалпы көз алдымызда. Ыдыраған империяның сарыжұртындай болып, ел-елде, жер-жерде қаңқиған ескі ғимараттар мен ырсиған өндірістердің жарықсыз қалған көрінісі күні кеше көзімізбен көрген өткен ғасыр соңының ақиқаты емес пе еді?! Басқа қалаларды былай қойғанда, аяулы Азаттығымыздың алтын бесігі атанған ару Алматының тоңмойын тоқсаныншы жылдардың тауқыметті құрсауында тұншыққан сәт-сағаттарын көріп: “Ел қайда барады? Ертеңіміз не болады? Қазақ ел бола ма, жоқ па?” деп бебеу қаққандардың арамыздан шыққаны өтірік пе? “Біреулер тоңып секірсе, енді біреулер тойып секірген”, біреулер тәуелсіздік үшін таңын айырып, тағдыр-талайын көкпарға салса, енді біреулер жылдар бойы жиналып, қордаланған ен байлыққа тұмсығын тығып, көкке қарап кекірген, сыртқа қарап секірген күндерді қалай ұмытарсың?! Орталыққа қарап сөз сөйлеп, орталыққа қарап қимыл жасауға әбден дағдыланған, жөпшеңді кезде жазыла қоймас ескі ауруға бой алдырған кешегі кеңестік дәуірдің мінез-құлқы іштен де, сырттан да шалып, әбігерге салған жылдарды ұлт жадынан қалай сызып тастауға болады? Болмайды! Әрине, өмірге енді-енді араласа бастаған жас буын осынау тереңінде тарихи катаклизмдер жасырынған өтпелі дәуірдің өкініші мен өксігін, қасіреті мен қияметін толық білмейді деу күпірлік болар еді... Неге білмесін? Біледі. Дегенмен... Тоқсаныншы жылдары мектеп босағасын аттап, дүбәра дәуірдің “әліппесін” ашқан, бүгінде тәуелсіз елдің ауасын еркін жұтып жүрген сол буынның біразы “империяның ыдырау” кезеңіндегі күрделі тарихи ахуалдарды толық сезініп, толық баға береді деу қиын... Кітаптан оқу бір бөлек те, сол тәуелсіздік көші сан рет ауа жаздап, жолға шыққан кезең ақиқатын көзбен көріп, жан-жүрегімен түйсіну, бағалау, тарихи оқиғалардың жалыны мен өртіне оранып, ішінде жүру мүлдем басқа... Екеуі екі бөлек дүние... Тіпті ол күндерді өзінің елегі мен сүзгісінен өткізбеген, бірін білсе, бірін біле бермейтін бүгінгі жас буын жеткіншектерімізді былай қойып, дүниені әлем-тапырық еткен сол “ыдырау” мен “күйреу” кезеңін көзімен көрген, тәуелсіздік дейтін тағдырлы дүниеміздің өсу, өрістеу сәтінің бәрін көріп, біліп, қара қазанында қайнап жетілді деген қайсыбір ересектеріміздің өзі көп нәрсені есінен шығарып алғандай сөйлейтінін көргенде, еріксіз қайран қаласың?!. Мен мұны неге айтып отыр дейсіз? Енді сол бағыттағы ойым мен түйгендерімді таратып айтуға тырысайын. Бірер күннен соң Алаш жұртының елордасында әлемнің 56 елінен жиналатын мемлекет басшыларының алқалы жиыны – Астана саммиті өтпек. Бұл, сөз жоқ, тарихи оқиға. Осыдан елу жыл бұрын өз елі, өз жерінде 29 пайыздық деңгейге түскен қазақ ұлтының алмағайып тарихи оқиғалар дауылы мен сүреңінен аман өтіп, тәуелсіздік туын желбіретіп, дербес мемлекет болады деп кім ойлады? Тегеуріні берік, тепкісі қатты кеңестік империяны құламайтындай көргенбіз... Жасыратыны жоқ, ол кезде ондай сөз аузынан шыққандардың барар жері белгілі болатын. Не түрме... Не жындыхана... Не қашып-пысып, тығылып шетел кету еді... Ұлы Жаратушының шешімі әділ болды. Тілі мен діні, ділі мен мінезі уақыттың қатерлі тұсына келген, енді аттаса, замана жарқабағынан құлау қарсаңында – мүлдем жойылу, тарих аренасынан сызылып кету қаупі алдында тұрған қазақ халқына жиырмасыншы ғасырдың соңы ерекше тағдыр сыйлады. Ғасырлар бойы “аттың жалы, түйенің қомында жүріп” дербес ел болуды көксеген кемеңгер ойлы, кесек тұлғалы көсемдеріміз бен шешендеріміздің рухы бір-бір аунап, қазақтың ұлан-байтақ даласына Тәуелсіздік дейтін қыран кескінді, алтын қанатты киелі құс келіп қонды... Тәңірдің бұйрығы болар... Тағдырдың тартуы болар... Қалай дегенде де, Алаш жұртының ұлы төріне бұйрықпен қонған сол тартудың төркінінде қасиетті қазақ жері мен Қазақ елінің өмірін ұзартып, өрісін кеңейтер бір ұлы Ақиқаттың жатқаны анық еді. Алла сыйлағанды адам баласы сақтау үшін, қанатын қатайтып, қабырғасын бекітіп, баптау үшін күреседі. Сақтай алмаған санын соғып, бармағын қарш-қарш шайнаумен өтеді... Сақтау – кеңдік пен кемеңгерліктің, ақыл мен парасаттың, ерлік пен өрліктің көрінісі. Сақтау Алладан болғанда, сақтану, сақтана білу – қай кезде де елге сын. Ал уақыт, заман алдан тартар қауіп пен қатерден, жұмыр бас пенде ұсынар алуан-алуан арбау мен алдаулардан айналып өтіп, сақтау мен сақтанудың жолын іздеп, ел көшін алға бастау – ерге сын. Бұл да өмір айтар шындық пен ақиқаттың сабағы. Еліне лайық ер туса игі, ер-азаматының оң ісін қолдап, соңынан ерер ел болса игі. Әлем жұртшылығының назары Қазақстанға ауған осынау жауапты кезеңде он алты миллион қазақстандықтың қай-қайсысы да тастүйін жұмылып, береке мен бәтуаға жүгініп, осындай ақ сөз алдында тұрғаны күмәнсіз. Өйткені... Әлемдік деңгейде өтіп отырған Астана Саммитін бір жылға созылған төрағалықтың қорытындысы ғана деп бағалау тым жұпыны болар еді. Бұл Саммитті әруағы қалың қара орман қазақ халқы мен халқының көшін оң жолға бастауда Тәңіріден бұйырған, ана сүтімен енген, ата сүйегімен біткен қасиетінің бәрі-бәрін сарқа пайдаланып, ескінің сөзімен айтқанда, “түнде – ұйқыны, күндіз – күлкіні ұмытып”, дүние астан-кестең болып, ескі ықпалынан айырылып, жаңа ерге қонып үлгере алмай жатқан қиын-қысталаңы мол кезеңде, күйреген империяның әлем көзін қадаған құйқалы төрінде – Еуразияның осынау саяси ахуалы аса күрделі аймағында жаңа тұрпатты мемлекет орнату міндетін жасқанбай мойнына алған алғашқы қазақ Президенті Нұрсұлтан Назарбаевтың күрес пен жеңіске, сабыр мен жеміске толы жылдарының тарихи көрінісі деп бағалауымыз керек. * * * Аласапыраны мол жиырмасыншы ғасырдың соңғы он жылы әлем сахнасына Нұрсұлтан Назарбаев сынды ойына қарымы, бойына арыны жарасқан, сөзі мен ісі әр кез үйлескен, қиын кездерде қиялап жүріп жол табар, Батысқа да, Шығысқа да мәмілегерлік пен келісімнің алтын көпірін орната білген аса көрнекті саяси тұлғаны берді. Тұлға уақыт пен замана қалыптастырған күрес майданында шынықты. Империялық мүдделердің аламанына айналу қаупі алаңдатқан, ұлттық құрамы да алашұбар, діни наным-сенімі де дүдәмал, өндірісі мен шаруашылығы да орталыққа байланған байтақ жер, бай өлкеге көзінің сұғы түспеген, капиталына қоныс еткісі келмеген ел жоқ десе де болады... Шекарасы алаң-ашық, Байқоңыр мен Семей дейтін әлем жұртшылығына үрей мен сақтық ұялатар екі бірдей күш пен құдіреттің ошағы тағы бар, бірақ екеуінің де тізгіні бұрынғы орталық қолында тұрған елде егемендік жариялау тәуекелдің тәуекелі еді... Назарбаев тарих толқынында тұлға болып танылып, уақыт ұсынар тұғырға қонды. Тұлға тұғырына ұлт бағы үшін қоныпты. Тұлға да, тұлғамен бірге тұғыр да бекіді. Биіктей түсті. Тұлғаның абыройы ел абыройына айналды. Тұлғаға тағдырын сеніп тапсырған Қазақстанның да әлем алдындағы абырой-беделі өсті. Ұлы Дала қысқа мерзім ішінде әлемнің түкпір-түкпіріне “Қазақстан” деген атаумен кең танылды. Қимылы мен сөзі қатар жүретін Назарбаев саясаты мен ұстанымдары Қазақ елін кеңестік идеология құрсауынан тез алып шығып, әлемдік қарым-қатынас айдынында қанат қағуына жағдай жасады. Осы бағыттағы өмірге келген тарихи құжаттар Қазақстанның әлемдік интеграция кеңістігіне ерте араласып, жас мемлекет алдынан шығар қиындықтарды да өзгелерден бұрынырақ ауыздықтауына мүмкіндік берді. Нұрсұлтан Назарбаев әлем алдында тәуелсіз елдің тұсауын кескен іскер басшы ғана емес, өзін осынау тарихы бай, тағдыр-талайы ауыр, бірақ рухы мықты елдің сүйегінен жаралған адал перзенті екенін де қоса дәлелдеді... Сайып келгенде, Қазақстан Президентінің ел басқару үрдісі мен үлгісін тануға мүмкіндік берер бұл қасиеттер жаратылысы мен табиғатына ден қойған кез келген адам тарихтың арғы-бергі кезеңдеріндегі әралуан ұлы тұлғаларды еріксіз еске алары анық. Өзі басқарып отырған елді әрі тегеуріні мықты басшы болып жұмсай білу, әрі әке қабағын баққан тәрбиелі перзенттей қалып байқатып, халқының қабағын оқу, ыңғайын табу – кез келген ел басқарар тұлғаның арманы. Нұрсұлтан Әбішұлының бойында осы бір сирек кездесер шынайы лидерлік қасиет бар. Сол қасиет оны әр кез қорғап, қоршап жүреді. Тұлға дегеннен шығады... Қазақ Президенті бір ел, бір аймақ көлемінен шығып, өзінің туған елінің ғана емес, іргелес жатқан көрші елдердің де жоғын жоқтап, мұңын мұңдау биігіне көтерілді. Нұрсұлтан Назарбаевтың аймақтық шеңберде, халықаралық деңгейде адамзатқа ортақ ондаған күрмеуі қиын мәселелердің оң шешілуіне ықпал етер көрнекті тұлға екеніне уақыт өткен сайын көзіміз жете түсуде... Әрине, әдебиетте, өнерде, ғылымда, саясатта шоқтығы биік, дуалы ауыз тұлғалар болады. Олар өз саласына немесе белгілі оқиғаларға ықпал жасап отыруы мүмкін. Ал әлгіндей сала-саламен шектеліп қалмай, өзінің сабырлы шешімімен, салиқалы ойымен жұмыр жер тұрғындарына ортақ саяси, рухани құндылықтарды байытуға қызмет ететін ғаламдық тұлғалар ілуде біреу болады. Олар сирек болады. Біздің пайымдауымызда, астарында алуан-алуан ағыстар мен мақсат-мұраттар жатқан саяси күштер батыстан да, шығыстан да жиі-жиі мазалайтын, тіпті әрқилы әдіс-айлаға басып, жерінің асты да, үсті де бай жас мемлекетті өз ықпалына басыбайлы етуге тырысатындарға өзін де алдырмай, елін де алдырмай, халқын өрт пен оқтан аман сақтап, өз бағытынан жаңылмай, ел көшін “тар жол, тайғақ кешуі” мол тарихтың бұралаңдарынан адастырмай аман алып келе жатқан Қазақ елінің Президенті Нұрсұлтан Назарбаев сондай жалпыадамзаттық биікке көтерілген сирек тұлғалар санатынан. Әрі-беріден соң, ақиқатына көшсек, ЕҚЫҰ секілді толық құрамда бас қосуы осыдан он бір жыл бұрын болған беделді халықаралық ұйымның суыңқырап қалған тамырына “қан жүгіртіп”, төрағалық міндетін абыроймен атқарған елдің біржылдық марафоны да осы қазақ Президентінің әлем алдындағы беделінің арқасында болғаны анық. Бұл – тұлға хақындағы уақыт бағасы. Бұл – тұлға турасындағы менің жүрекжарды сөзім. Біз – бесігін жиырмасыншы ғасыр тербеткен, жиырмасыншы ғасыр кіндік қанын жуып, атқа қондырған, жиырмасыншы ғасыр жар сүйгізіп, ұрпақ маңдайынан сипатқан, ұлтына қызмет ету міндетін де сол әрі қатыгез, әрі момын, әрі сабырлы, әрі тентек ғасыр жүрегімізге жүк етіп артқан, “шүкір” айтып, жиырма бірінші ғасыр босағасын аттап отырған, қатары күн санап сиреп келе жатқан соғыстан соң туып, өртеңде өскен буынның өкіліміз. Жалған сөйлеп, жалған күлуді Алла тағала пешенесіне бұйыртпаған ақындар ауылынанбыз. Оның үстіне “пайғамбар жасынан” асып, немересінің тағдырын елінің ертеңіне телуге дағдылана бастаған біздер үшін ұлттан киелі, тілден мәртебелі, ұрпақтан нәзік ұғым жоқ екені айтпай белгілі. Қазақстан – біздің тағдырымыз! Қазақстан – сенің тағдырың! Қазақстан – менің тағдырым! Тағдырымызды әлдекімдердің тәлкек еткенін қаламаймын! Әлдекімдердің өз басына қатысты бақай есеп-әңгімеге жол беріп, өз мақсаты мен мүддесіне жету үшін ұлттық ұғымдарды саудаға салуына, ұрпақ жүрегіне жара салуына, ұлт санасына жікшілдік пен топшылдық, жершілдік пен рушылдық ауруын егуіне жаныммен, тәніммен, рухыммен, бар болмысыммен қарсымын. Бізге жері тұтас, елі тұтас, бір тілде сөйлейтін Қазақ есімді халықтың бүтіндігі ауадай қажет екені туралы, қазақтың ішкі бүтіндігі сақталса, мемлекетіміздің тұтастығы сақталатыны жайлы Елбасы жиі айтады. Бұл Қазақстан дейтін мемлекеттің тарихтан өз орнын алуын көксеуден туған тамырын тереңнен тартатын елдік идеясы! Қазақ халқының Қазақстанда тұратын өзге ұлт өкілдерін бауырына тартқан жинақтаушы, біріктіруші күш екендігі жайындағы Президент ойлары мен ұстанымдары – тарих тудырған ақиқат. Қазақ халқының ішкі тұтастығы берік болса, өзге ұлт өкілдерінің қазақ ұлтының айналасына топтасып, жинақталуы да өмірдің өзі ұсынар қоғамдасу үлгісі. Сондықтан Елбасының осы бағыттағы, әсіресе ұлт жетекшілігі мен бірлігі жөніндегі, сондай-ақ мемлекеттік тілдің даму мен қолданылудың жаңа кезеңіне өткендігі туралы соңғы айтқан кесімді пайымдары мен толғамдарын кез келген қазақ, кез келген қазақстандық жадына тоқып, өзінің өмір сүру принципіне айналдырғаны елдік тұтастығымызды сақтауға жұмылдырары хақ. Жер үстін мекен еткен жүздеген мемлекеттер бар. Мемлекет болуды, тәуелсіз жұрт болуды түсінде көріп, уақыт жалына жармасып, жан ұшырған ұлттар аз ба?! Осы жолда жан алысып, жан берісіп, жағасы жыртылған, көкірегі дал-дұл болған ондаған ұлттар мен ұлыстардың өткенін тарихтан жақсы білеміз. “Көп қорқытады, терең батырады”, дейді халқымыз. Көптің көсеуін ұстап, тереңнің жемі болған жұрттың қайсыбірін айтарсың?!. Солардың ешқайсысы да ешкімнен кем емес... Халықтық қалыбы да, ұлттық ұстанымы да өмір сүруге, тәуелсіз ел болуға мүмкіндік тудыратындай деңгейде болатын... Сақтау, сақтану қабілеті жетіспеді ме, әлде бұйрықтың ісі солай болды ма, әйтеуір тәуелсіздік дейтін шіркінді бірі арман етіп, тарихтан біржола көшкен болса, енді біреулері осы жолда тынымсыз майдан ашып өткені, әлі күнге майдандасып келе жатқаны белгілі. Қазақ халқы осының қай-қайсысын да басынан өткерді. Ғасырларды ғасырларға жалғаған “ақтабан шұбырынды, алқакөл сұлама” дәуірлері, “қылыштың жүзі, найзаның ұшында жүріп”, намыс пен жігердің, қажыр мен қайраттың құрбаны болған ондаған батыр, бағлан ұлдарымыздың ұлтты азат ету жолындағы күрестері осы айтқанымыздың айғағы. Жұбан ақын айтқандай, “Мың өліп, мың тірілген” елдің бүкіл саналы өмірі елдік тұтастыққа, ұлттық ұйысуға, дербес жұрт болуға арналғанын білеміз. “Береке түбі – бірлік, жеңіліс түбі – шерлік, жеңіс түбі – ерлік” дейді иісі қазақ “түгел сөздің түбі бір, түп атасы – Майқы би” деп бағалаған ұлы бабамыз. Өткен дәуірлердің шаңдақты қолтығынан бізге жаңғырып жеткен, ұлы бабаларымыздың рухындай болған осы бір өміршең мінезді ұлағатты сөз төркінінде тағы да сол “ырыс алды – ынтымақ” екеніне меңзер тарихтың тағылымы мол, ащы да болса, ақиқат жатқан жоқ па?! Бұл – ерлікке, ынтымақ пен бірлікке, елдік тұтастыққа шақыратын даналық мектебі жаратқан, айбынды алаш әлемінің айдынды жаһандағы орнын анықтауға, сөз дейтін киелі дүниеге туа кіндігін байлаған қазақ халқының өмірлік танымы мен салтын, дәстүрі мен қалпын айғақтар ұлт ұстанымы. Бұл – ондаған ғасырлар бойында қалыптасқан, бір ұрпақтың бір ұрпаққа аманат етіп тапсырып отырған ел басқару институттары мен әр дәуір, әр кезеңдегі ел тізгінін ұстап, жауапкершілік жүгін мойнына алған тарихи тұлғалардың кейінгіге қалдырған сабағы. Халқымыздың бай тарихы бізге осыны айтады. Ат үстінде жүріп, батысы мен шығысына, күнгейі мен теріскейіне өз ықпалын жүргізген, ел тұтастығын сақтауға ұмтылған, көшпелі өмір салты мен отырықшылықты қатар өрістеткен сол бабалардан бізге, яғни бүгінгі ұрпаққа аман жеткен басты байлықтарымыз қайсы деген сұрақ туындай қалса, сөз жоқ, тіл ұшына бірінші оралары – Жер. Екінші оралары – сол жерді мекен еткен – Ел. Үшінші оралары – қасиетті Ана тіліміз екені даусыз. Қазақ ұлтының үшінші мыңжылдық босағасын аттап тұрып айтар ең басты үш байлығы – осы! Қазақ ес білгелі осы киелі де қасиетті үш байлығын көзінің қарашығындай көріп, сақтау жолында тынымсыз күресіп келеді. Арғы дәуірдегі Анахарсис, Заратуштра, Мөде тәңірқұт, Елсау би, Майқы би; бергі дәуірдегі Ғұн патшасы Атилла; Көктүркілердің көк бөрілері – Ашын, Білге, Тоныкөк, Естеми; Хазар мемлекетінің туын көтерген Құбрат, Аспара; орта ғасырдағы Әз Жәнібек пен Керей, Қасым, Есім, Хақназар, Тәуекел, Тәукелерді Абылай заманымен жалғап жатқан ұлы тарихымыздың қай-қай тұсына көз жүгіртпейік, осынау үш байлығымызды – Жерді, Елді, Тілді сақтау үшін көтерілген ұран да біреу болғанын аңғарамыз. Ол бабамыз Майқының сөзімен айтқанда: Береке түбі – бірлік! Қазақ халқының өмір сүру ұстанымын айғақтайтын осынау үш сөзден құралатын бір ұғым. Асан Қайғы, Ақтамберді, Шалкиіз, Бұқар, Дулат, Махамбет жырларына арқау болған ұғым. Осынау киелі де қасиетті ұғым Абай әлемін асқақтатып, Жамбыл жырларына қанат бітірген. Алаш арыстары мен алыптары көшінің басында тұрған жиырмасыншы ғасырда да осы үш байлық үшін күрес саябырсыған жоқ... Ел тәуелсіздігі ту көтерген соңғы жиырма жыл ішінде де сол үш байлық үшін жүргізілген күрес майданы бәсең тартқан емес. Жаһандану дейтін жайын мінезді жұмбағы мол дәуірді айналып өту мүмкін емесін бәріміз де аңғарамыз. Сондықтан жаһандану тұсындағы күрес үлгісі қалай күрделі болса, жеңіс туын сақтап қалу да солай қиын екенін, ауыр екенін бүгінгі ұрпақ білуі керек… Сонда ғана біз киелі үш байлығымызды сақтап, тәуелсіз Мемлекетіміздің өмір сүру қабілетін орнықтыра аламыз. * * * Қазақ елі өз тәуелсіздігін жариялаған алғашқы күннен бастап мемлекетіміздің ұлттық ұстанымын, халықтық қалыбын, саяси мәдениетін танытып келе жатқан бағыт-бағдары толеранттылық дейтін қанатты сөзбен тікелей байланысты. Осынау қадау-қадау, тасқа қашалған таңбадай ел бірлігі мен ынтымағының үніндей естілер ұстыны берік төрт ұғымның үстіміздегі жылы қайыра жаңғырып, әлем төрін еркін кезгені бәріміздің де жадымызда. Төрткүл дүние ағылшын тіліндегі “Т” қарпімен басталатын төрт сөзге (“Сенім”, “Дәстүр”, “Ашықтық”, “Төзімділік”) назарын айрықша тікті. Төрағалық таққа отырған қазақ жұртының танымы мен білігін, парасаты мен пайымын танытар осынау төрт ауыз сөз биік ұшар қыранның қанат қағысын еске салғандай әсерге бөледі... Мыңжылдықтар тоғысы қалыптастырған күрмеуі қиын халықаралық мәселелердің қай-қайсысын шешуде де ұстамдылық пен төзімділік принциптерін ұстануға дағдыланған Еуразияның ежелгі жұрты – Ұлы Дала елі осынау бір жыл ішінде үлкен-үлкен тарихи емтихандардан сүрінбей өтті. Балқан проблемасы мен Қап тауы қиындықтарын шешуге атсалысты. Ауған мәселесіне араласты. Қазақстан төрағалық жасаған бір жылдың, әсіресе сәуір айы ел жадында ұзақ сақталарына еш күмәніміз жоқ. Алатаудың арғы бетіндегі ағайын ел, бір туған қырғыз жұртының ішіне бүлік түскен тұстағы Қазақстан басшылығы жүргізген сабырлы саясат екі ел арасындағы туыстық, бауырлық ықыластың беріктігін тағы да дәлелдеді. Алып Манас пен ұлы Айтматовтың еліне дәл осы күндерде Қазақ елінің бауырлық қолын созып, қазақ басшысының ел ішін тыныштандыру бағытында жүргізген қимылы мен әрекеті әлем назарында болды. Алаш елі абырой биігінен көрінді. Астана Саммитіне лайықты тарихи баға берілеріне еш күмән жоқ. Өйткені, осынау біржылдық төрағалық кезең әлемнің Қазақстанды ішінен де, сыртынан да жан-жақты білуіне, елдің экономикалық дамуы мен рухани өрістеуін толық танып- бағалауына мүмкіндік берді. Демократия дейтін адам баласымен бірге жасасып келе жатқан өмір сүру мен қоғам тұрақтылығын орнықтыруға қызмет етер ежелгі құндылықтың Қазақстанда өсуі, өркендеуі, қанат жаюы қандай дәрежеде екеніне төрткүл дүние толық көзін жеткізе түсті. Қазақстандағы дінаралық келісім мен үйлесімнің, ұлтаралық ұғысу мен ұғынысудың қоғам өмірінің қалыпты дамуына, өркендеп өсуіне қаншама игілікті ықпал жасайтынын дүние жүзінің дуалы ауыздары жиі-жиі айта бастады. Ел ішіндегі тыныштық пен қалыпты өмір ырғағы, тұрақтылық тынысы осы жылдар ішінде Қазақстанның абыройын көтеріп, іргелес жатқан көрші елдермен шекарасын құжат түрінде анықтап, кейінгі ұрпаққа барынша дау-дамай қалдырмауына жағдай жасады. Бұл – ел өткенін таразылап, ел бүгінінің өрістеуін ойлаған, ел ертеңін толғана, ұрпақ, ұлт тағдырына алаңдаған Ел басшысының мемлекет іргесін бекіткен үстіне бекіте түсуге ұмтылған тынымсыз әрекетінің көріністері. Қазақстан есімді ұлы жұрттың тағдырына жауап беру, қазақ ұлты мен қазақ елі алдындағы тарихи міндеттердің ауыр жүгін иығына салып көтеру пешенесіне жазылған күрделі дәуірдің аса көрнекті тұлғасы көшін бастаған елдің бүгінгі таңдағы ең ұлы жеңісі тәуелсіз мемлекет болып жер бетінде өз іргесін бекітуі екені даусыз. Астана Саммиті – соның жарқын дәлелі. Астана Саммиті Қазақстанды әлемдік деңгейде тану мен танытудың жаңа дәуірінің басы екенін тарих өзі дәлелдеп отыр. Нұрлан ОРАЗАЛИН, Қазақстан Жазушылар одағы басқармасының төрағасы, Мемлекеттік сыйлықтың лауреаты.