Мемлекет басшысы Жер кодексінің халық құптай қоймаған бірқатар нормаларына мораторий жариялады. Бұл, шын мәнісінде, ел-жұрттың пікіріне құлақ түрген, дәл бүгінгі күн талабының үдесінен шығатын шешім.
Елбасы Жер кодексіне енгізілген кейбір өзгерістердің ел ішінде түсіністік таппағанын емес, жөндеп түсіндірілмегенін сынға алды. Осы орайда, Арқа өңірінде бұл жұмыстардың былтырдан бері қарқынды түрде жүргізілгенін айтқымыз келеді. Жерді сату немесе жалға беру мәселесіне келгенде, Орталық Қазақстан өңірінде кереғар пікірлер қалыптаса қойған жоқ, деді бізбен әңгімесінде Қарағанды облысы әкімінің ауыл шаруашылығы жөніндегі орынбасары Шагурашид МАМАЛИНОВ. Мұның себебін ол Жер кодексі нормалары туралы ел ішінде тиянақты түрде жүргізілген түсінік жұмыстарының нәтижесімен байланыстырады.
– Шагурашид Қалиұлы, Президенттің Жер кодексінің қоғамдық резонанс тудырған нормаларына мораторий жариялауы қазіргі таңда ел ішінде желдей есіп жүрген алыпқашпа әңгімелердің тыйылуына қаншалықты әсер етеді деп ойлайсыз?
– Мемлекет басшысының Жер кодексінің кейбір нормалары жеткілікті түрде түсіндірілмеген деген сыны нақты негіздерге сүйеніп айтылғаны анық. Жерге қатысты дүниенің бәрі өткірдің жүзіндей қылпылдап тұратындықтан, бұл мәселеге келгенде он ойланып, жүз толғанып барып шешім қабылдау керектігін Елбасы кешегі кеңесте тағы бір мәрте еске салды.
Президенттің шешімімен құрылған, Премьер-Министрдің бірінші орынбасары Бақытжан Сағынтаев басшылық ететін Комиссияның алдында зор жауапкершіліктер тұр. Жер-жерде, өңірлерде бұл Комиссия жұмысының жемісті жүргізілуіне барынша қолдау көрсетіп, белсенді атсалысу – біздің басты міндетіміз. Жер мәселесіне келгенде, «Нұр Отан» партиясының халықпен қоян-қолтық араласып, тығыз қарым-қатынаста жұмыс істеуі керектігі де күрмеуі қиын мәселелерді шешуде маңызды рөл атқарады деп сенемін. Ел ішін алатайдай бүлдіріп, алаңға шығайық деп аттандағанша, жұрт көкейіндегі түйткілді жайттарды, өзіндік пікір-ұсыныстарды биліктің партиясына немесе қоғамдық ұйымдарға ауызша, болмаса жазбаша түрде жеткізіп, ортақ мәселенің шешімін келісе отырып табуға талпынғаннан ұтылмаймыз деп ойлаймын.
– Қарағанды облысында Жер кодексіне байланысты былтырдан бері жүргізілген түсінік жұмыстары өз жемісін берді деп қандай негізге сүйеніп айтасыз?
– «Тыңдаушысыз сөз жетім» деген қазақ. Әлбетте, Елбасы мен Үкіметтің жүргізіп отырған саясатын ел ішіне барып, жер иесі халықпен жүзбе-жүз кездесіп, емен-жарқын әңгіме барысында түсіндіріп, ұғындырып отыру – біздің басты міндетіміз. Осы мақсатқа орай, облыста құрамына жер қатынастары және жер инспекциясы басшылары енген жұмыс тобы құрылған болатын. Аталған топ былтырғы жылдың қазан-қараша айларында, сондай-ақ, ағымдағы жылдың қаңтар, ақпан және сәуір айларында облыстағы барлық аудандарда Жер кодексінің нормалары мен салық заңнамаларын түсіндіру үшін ауылшаруашылық тауарларын өндірушілер қатысқан көшпелі семинар-кеңестер өткізді. Сонымен қатар, мұндай топтардың аудандардың өзінде де құрылғанын айта кеткен жөн.
Бұл семинар-кеңестерде жер заңнамаларына қатысты түйткілді мәселелердің бәрі де сөз болды. Мәселен, ауыл шаруашылығы бағытындағы жер телімдерін аукцион арқылы сатып алу, жеке және заңды тұлғалардың иелігіндегі ұзақ жылдардан бері пайдаланылмай келе жатқан жер телімдерін мәжбүрлі түрде қайтарып алу, ауыл шаруашылығына арналған жер телімдерінің нысаналы мақсатын өзгерту, инвестициялық жобаларды іске асыру үшін ауылшаруашылық жерлерін беру, жер телімдерін кепілге қою және ауылшаруашылық жерлерін тиімді пайдалануды бақылау төңірегіндегі сұрақтарға егжей-тегжейлі жауаптар берілді.
Жалпы, менің ойымша, көкейкесті мәселені жете түсінген адамның көңілінде түйткіл болмайды. Әңгіме – түсіндіре білуде!
– Сіз айтқан семинар-кеңестерге деген жергілікті жерлердегі шаруа қожалықтары иелерінің, ауыл шаруашылығы саласындағы кәсіпкерлердің, жалпы жұрттың қызығушылығы қандай дәрежеде болды?
– Абай, Ақтоғай, Бұқар жырау, Қарқаралы, Нұра, Жаңаарқа, Осакаров, Ұлытау және Шет аудандарындағы кеңестер мәдениет үйлерінде өтіп, олардың әрқайсысына 300-ден астам адамнан қатысып отырды. Ал Жезқазған, Сәтбаев қалаларында ауылшаруашылық тауарларын өндірушілерге арналып ұйымдастырылған семинарлар қалалық әкімдікте өтті.
Бұдан бөлек, сәуір айының басында өңір басшысы Нұрмұхамбет Әбдібековтің төрағалығымен облыс әкімдігінде құрылыс жөніндегі комитет төрағасының орынбасары Бауыржан Смағұлов бастаған Ұлттық экономика министрлігінің жұмыс тобы қатысқан семинар-кеңес ұйымдастырылды. Бұл шараға Ұлттық кәсіпкерлер палатасының өкілдері мен қаланың 100-ден астам кәсіпкерлері қатысты. Сондай-ақ, онлайн режімінде облыстың тоғыз қаласы мен тоғыз ауданы түгелдей қосылды. Екі сағаттан астам уақытқа созылған кеңесте көптеген сұрақтар қойылып, оларға Ұлттық экономика министрлігінің жұмыс тобы мүшелері егжей-тегжейлі жауап берді.
Бұған қоса, осы шара барысында келешекте де тығыз байланыста болу мақсатында барлық кәсіпкерлерге жұмыс тобының телефон нөмірлері мен электронды мекенжайлары таратылып берілді.
– Жер кодексіне енгізілген және болашақта енгізілуі мүмкін өзгерістер жер еміп, шаруа баққан ағайынның бүгінгі күн тұрғысынан алғандағы мүдделерін қаншалықты дәрежеде қорғай алады деп ойлайсыз?
– Жер кодексіне енгізілген мораторий бұл тақырып енді талқылауға жатпайды деген сөз емес. Керісінше, түсінік жұмыстары жаңа қарқынмен жүргізілуі керек деп санаймын. Кешегі кеңесте Елбасы инвестиция тартудың маңыздылығына ерекше мән берді. Бұл шаруамен бүкіл әлем білекті сыбанып тұрып айналысады. Мол қаржымен, ізгі ниетпен келетін инвесторды құшақ жая қарсы алу – бүгінгі күн талабы. Біздің ауыл шаруашылығына да инвесторлардың көмегі ауадай қажет. Ұлан-ғайыр алқаптарды игеруге әзірге мұршамыздың жетпей жатқаны шындық. Яғни, елмен ақылдаса отырып, жерімізге қатысты толғақты мәселелердің шешімін бірігіп іздеуіміз керек. Меніңше, мораторий біздің алдымызға осындай тағдыршешті міндеттер қойып отыр.
Ауылшаруашылық жерлерін орынды және тиімді пайдалануды қамтамасыз ету үшін жерді нарықтық айналымға енгізу бағытында біраз шаралар жасалды. Сондай-ақ, жердің нарықтық айналымының белсенділігін арттыру және оның экономикалық қайтарымын көтеру мақсатында Жер кодексіне де бірқатар өзгерістер енгізілген.
Біріншіден, мемлекет меншігіндегі ауыл шаруашылығы бағытындағы жер телімдері жекеменшік ретінде Қазақстан Республикасының жеке және заңды тұлғаларына аукцион арқылы сатылады. Бұл жерде жер телімінің кадастрлық құнының көтерілгенін қарастыратын аукционға артықшылық беріледі. Егер жер телімі екі аукцион қорытындысында сатылмаса, онда ол кадастрлық құнынан белгіленген ең төменгі шекке дейін төмендетілетін бағаға негізделетін аукционға шығарылады.
Екіншіден, жерді мақсатты түрде игеріп жатқан пайдаланушыларға жалға алынған жер телімдерін сатып алуда жеңілдіктер қарастырылған. Олар жалға алу мерзімі біткен соң жер телімін кадастрлық құнынан 50 пайызға арзандатылған бағамен 10 жылға бөліп төлеу жеңілдігімен ала алады.
Үшіншіден, жалға алынған ауылшаруашылық жерлерін пайдалану бойынша шектеулер алынып тасталады. Мысалы, бұл норма жер пайдаланушыларға жерді банкке кепілге қоюға, жалға алу мерзімі ішінде иеліктен шығару сынды құқықтық мәмілелерді іске асыруға мүмкіндік береді. Мұның өзі ауылшаруашылық тауарларын өндірушілерге мемлекет тарапынан қолдауды күшейтуге ықпалын тигізеді.
Төртіншіден, Жер кодексінен ауыл шаруашылығын жүргізумен байланысты құрылыс нысандарын салғанда және сол жер телімдерінде шаруашылық жүргізу түрі ауысқан кезде ауылшаруашылық жерлерінің мақсатын өзгерту үдерісі алынып тасталды. Бұл шаралар ауыл шаруашылығы еңбеккерлеріне әкімшілік кедергілер мен шығындарды азайту арқылы жағдай жасау мақсатынан туындаған.
– Әңгімеңізге рахмет.
Әңгімелескен
Қайрат ӘБІЛДИНОВ,
«Егемен Қазақстан»
ҚАРАҒАНДЫ