• RUB:
    4.86
  • USD:
    441.66
  • EUR:
    475.14
Басты сайтқа өту
16 Ақпан, 2011

Білім сапасы жақсарса, ғылым сапасы да жақсарады

446 рет
көрсетілді

Еліміздің ауыл шаруашылығы саласының өндірісінде, мемлекеттік басқару жүйесінде және ғылымында ұзақ уақыт еңбек етіп келе жатқан азамат ретінде Елбасымыздың «Нұр Отан» ХДП-ның кезекті ХІІІ съезінде сөйлеген сөзінде айтылған білім беру саласына қатысты ұстанымдарына орай ойымды білдіргенді жөн көрдім. Бұрынғы кеңес дәуірінде де ғылым-білімнің беделі мен ықпалы бүгінгіден едәуір жоғары болған­ның өзінде де оған қатысты аз сын айтылмаған ғой. Елбасы сондай-ақ өзінің биылғы халыққа Жолдауында атап айтқандай, бүгінде ғылымның қай саласы болса да бей-берекет ғылыми атақ алу үшін ғана құ­ры­лып отырғандай пікір қалыптасты­ратыны ащы да болса шын­дық. Соңғы 20 жылда тым жас ғылым докторлары саңырауқұлақша қаптап кетті демеске лажың жоқ. Әрине, ғылыми атақ алу үшін тың жаңалық ашу қажет болмағанымен, ғылыми-тәжірибелік негізде ел экономи­ка­сына тиімді болатын іс-шараларды қалыптастыру да оңай шаруа емес қой, яғни білімділікпен қоса айтарлықтай уақыт пен тә­жірибе де қажеттілігін өмір дәлел­деп отыр. Дегенмен, шет елдерде бәрі жақ­сы деп, еліміздің табиғи, әлеу­меттік, экономикалық ерекшеліктерін ескермей ғылыми атақ иелерінің бәріне бірдей күйе жаға беру де жөн емес сияқты, сондықтан да бұл мәселеде оңтайлы жүйені қалыптас­тыру үшін төмендегідей жәйттерді ескеру керек секілді. Мен жоғары оқу орнын аяқтаған­нан кейін біршама уақыт шаруашы­лықта еңбек етіп, өндірістен қол үзіп оқитын аспирантурада (үш жыл) оқып, яғни тәжірибе жұмыстарымды шаруашылық базасында керзі етік киіп атқарып, өз қолыммен ғылыми зертханаларда сараптау жұмыстарын жасап, еңбегімнің қорытындысын ар­­найы ғылыми кеңесте қорғап, ғы­лым кандидаты атандым. Бұдан кейін де ауыл шаруа­шылығы ғылыми-тәжірибелік құры­лым­дарында қызметкер, басшылық қызметтерінде ғылыми іс-шаралар ауқымын ұлғайта, тереңдете ізденіс жұмыстарын жалғастырдым. Соны­мен қатар, кейінде жинақтаған ғы­лыми-тәжірибелік ізденістер тұ­жы­рымдамаларын, ауданға ауыл шаруа­шылығы бойынша басшы­лыққа таға­йындалғанда, өнді­ріс­­те сынақтан өт­кізгеннен кейін ғана бүгінде менің ойымша толымды докторлық ғылы­ми еңбегімді қор­ғауға ұсыну мүмкін болды. Демек, қандай да болмасын ғылыми атақ­тың маңыздылығы оны иеленген адамның жас шамасына емес, ғылыми еңбектің тиісті сала үшін құндылығына байланысты болуы керек деп санаймын. Сонымен қатар, ғылыми зерттеу жұмыстарының маңыздылығын арт­тыру мақсатында келешекте, канди­даттық, докторлық диссертация­лар­дың қорғалуына мерзімдік талап­тар қойылса тиімді болатын сияқты. Әрине, бұл айтқаным алдағы кезде ондай атақтар беру сақталатын болса дегенім. Мысалы, ғылым кан­дидаты атағын иелену жоғары оқу орнын аяқта­ғаннан кейін 5 жыл ма­ман­дығына сай еңбек етіп, тәжірибе жинақтаған соң жүргізген ғылыми ізденістерінің нәтижесінде, ал ғы­лым докторы – ғылым кандидаты болғаннан кейін 10 жылдай ғылы­ми-зерттеу құрылым­дарында еңбек етуі негізінде ғана мүмкін болатын болса, бұл іс-шараның да берері аз болмас еді. Бүгінгі ғылыми атақтар иеленуге байланысты қойылатын та­лаптар, яғни 30 мақаланы ғы­лыми баспаларда жариялау, оның 5-еуін жо­ғарғы аттеста­циялық комиссия белгілеген баспаларда жариялау, соңғы ғылыми мақаласы жария­лан­ғаннан 2 айдан кейін ғана еңбекті қорғауға ұсыну, сондай-ақ құзырлы мемлекеттік органдардан ғылыми еңбек нәтижесінің өнді­рісте құнды­лығы туралы анықта­ма­­лар алу, тікелей ғылыми ең­бектің дәйектілігі мен негізділігіне айтарлықтай ық­пал етпей келеді деп айтуға болады. Менің ойымша, керісінше, бұл та­лап­тарды мейлінше оңтай­ландырса жөн болатын сияқты. Елбасы «Нұр Отан» съезінде 2016 жылға қарай білім саласына қаржы ІЖӨ-нің 5 пайызын құрай­тынын айтты. Жоғары білімді ха­лықаралық стандарттарға жеткізу міндеті тұр­ғанын атап көрсетті. Демек, білім сапасы жақсарса, ғылы­м сапасының да жақсара түсетіні сөзсіз. Кәкімжан САРХАНОВ, ауыл шаруашылығы ғылымдарының кандидаты. Қарағанды.