бірінші тармағының екінші кезегіндегі құрылыс басталды!
Алматы метросының құрылысы аяқталып қалғанын және ол тәуелсіздігіміздің 20 жылдығы қарсаңында қалалықтардың игілігіне берілуі тиістігін бұған дейін хабарлағанбыз. Енді оңтүстік астанада метроның бірінші тармағының екінші кезегінің құрылысы басталды.
Кеше, яғни 25 наурызда Алматы қаласының әкімі Ахметжан Есімов құрылысы 22 жылдан бері жүріп келе жатқан метрополитен жағдайымен танысып, сонымен қатар бірінші кезектің, екінші кезектің құрылысының басталуына куә болды.
Журналистермен бірге жер астына түскен әкім БАҚ өкілдеріне құрылыс жұмыстары қатаң кестеге сай жүргізіліп, керекті құрал-жабдықтар дер кезінде жеткізіліп жатқанын мәлімдеді. «Байқоңыр» стансасынан басқа барлық бекеттерде әрлеу жұмыстары толық аяқталған. Инженерлік желілер түгел жасақталып, сынақтар жүргізілгеннен кейін, алдын ала уәде етілгендей, ел тәуелсіздігінің 20 жылдығына орай алматылық метроның алғашқы пойызы жолға шығатын болады. Бірінші тармақтың екінші кезегінің құрылысына Қазақстан Үкіметі 2,2 миллиард теңге көлемінде қаражат бөлген. Дәл қазіргі күндері метрополитеннің екінші кезегінің екі стансасының құрылыс жобасы аяқталуға жақын.
Ахметжан Есімов метроның тиімділігі тармақтардың қашықтықтарды қамтуы мен өткізу қабілетіне тікелей тәуелді екендігін атады. Алдын ала есептеулерге қарағанда, жер асты көлігі тәулігіне 300 мыңдай жолаушыны тасуға қабілеті бар.
– Бұл жер үстіндегі көліктердің жүктемесін айтарлықтай азайтуға септеседі. Елбасы Нұрсұлтан Назарбаев Алматыдағы жұмыс сапары кезінде метроны әрі қарай дамытып, құрылысын жалғастыру туралы бастамамызға қолдау білдірді. Метро құрылысы, Шығыс айналма жолы, газбен жүретін муниципалды автобус паркін құру, 200-дей жаңа троллейбус сатып алып, жеңіл рельстегі көліктерді көбейту жөніндегі жоба – мұның бәрі қаланың экологиялық ахуалын жақсартады, деді Алматы қаласының әкімі.
Алматы метросы жаңа құрал-жабдықтармен қамтамасыз етілген және ТМД-дағы ең заманауи жер асты жолы болмақ. Ол 29 түрлі қауіпсіздік жүйесімен қамтамасыз етілген.
Құқық бұзушылық пен лаңкестік әрекеттердің алдын алу үшін метрода бейне-бақылау жүйесі орнатылған. Оған қоса жолаушылардағы есірткі немесе жарылғыш заттарды анықтайтын құралдар бар. Қысқасы, жер асты рельстерінде әрқайсысында ұзын-ұзын төрт вагоны бар электр пойызы жүйткитін болады. Алматы метросын жылжымалы құраммен қамтамасыз етуді оңтүстікореялық «Hyundaі» корпорациясының Hyundaі Rotem компаниясы қолға алып, пойыздар қос рельске қондырылып бітті.
Дизайны еліміздің көк байрағымен үндес жасалынған вагондар әлемдегі заманауи метро пойыздарына қойылатын сұраныстарға сәйкес келеді. Мұнда жолаушылар үшін жайлылық, қауіпсіздік мәселелері түгел ескерілген. Жолаушылар вагондардан вагондарға емін-еркін өте алады. Бұл да қауіпсіздік көрсеткішінің басты шарты болып табылады. Ең бастысы, жылжымалы құрамдардың тежегіші колодкалық ескі әдіспен емес, диск арқылы жұмыс істейді. Жоғары жылдамдықпен жүретін пойызды диск арқылы тежеу оның дөңгелектерін ескіртпейді әрі шуды азайтып, жөндеуге кететін шығындарды да айтарлықтай азайтады.
Сағатына орта есеппен 40 шақырымдық жылдамдықпен жүретін метро пойызы бір мезетте 940 жолаушы тасымалдайды және стансалардағы аялдауларды қоса есептегенде келесі басына 15-20 минөтте жетіп барады. Қала тұрғындары жұмысқа баратын, кешкілік қайтатын уақыттарда пойыздар стансаларға әр 9 минөт сайын келетін болса, басқа кездерде олардың жылжу уақыты аздап сирейді.
Күн сайын өсіп келе жатқан мегаполистегі алғашқы кезеңнің 7 бекетімен Алматының көлік кептелісі, жолаушы тасымалы мәселесін шешу мүмкін еместігі айтылып келген. Ендігі жерде метро құрылысын әрі қарай дамыту мақсатында қазір Абай даңғылынан бастап Қалқаман-3 шағын ауданына дейін және «Райымбек батыр» стансасынан бастап «Алматы-1» вокзалына дейін жер асты жолын салу қолға алынбақ. Метроның екінші кезегін «Думан» шағын ауданынан бастап Орталық саябаққа дейін салу жоспарлануда.
Метро құрылысының сметалық құны 163,115 миллиард теңгені құрайды. Осы күнге дейін 138,898 миллиард теңге игерілген. 2008-2010 жылдар аралығында метро құрылысына 81,246 миллиард теңге жұмсалды. Осылайша алдыңғы 22 жылға қарағанда, соңғы үш жылда құрылыс-монтаждау жұмыстарының басым бөлігі аяқталды.
Айнаш ЕСАЛИ, Алматы.