• RUB:
    5.16
  • USD:
    479.23
  • EUR:
    534.96
Басты сайтқа өту
01 Наурыз, 2019

Жастарға ресурс ретінде қарау қажет

720 рет
көрсетілді

Бүгінде әлем елдерінің 70 пайызында жас­тар сая­саты нақтыланған. Бұл көрсеткіш жастардың проблемаларына, ұмтылыстарына және қажеттіліктеріне сай келетін заңдар қабылдау, тиімді саясат жүргізу керектігін көрсетіп отыр. Ал қазір кең қолданысқа енген «Жастар саясаты» терминінің астарында не жатыр? Бұл жөнінде белсенді жастардан құралған «Қазақстан-2050» жалпыұлттық қозғалысы кеңесінің төрағасы Мұхтар Манкеевпен сұхбаттасу арқылы білуге тырыстық. 

– Мұхтар Наурызбайұлы, еліміздегі «Жастар саяса­ты» жастардың қажет­тілі­гін өтеп жатыр ма?

– Жастар саясатын қиын-қыспақ мәселе деп қарасақ, «өрттерді сөндіру» және проб­­­лемаларды кез келген уа­қытта, кез келген жерде шешу талпыныстарынан, ұста­нымынан аспай қаламыз. Ал керісінше, жастарға ресурс ретінде қарау – ұзақ мер­зімді қиындықтарды ең­серу және болдырмау, жас­тар сая­сатын қалыптастыру мен қа­жеттіліктерін өтеу ар­қылы олардың осы елдің азаматы ре­тіндегі әлеуетін толық жү­зеге асыруларына жол ашар еді. 

Оның үстіне, қазір «Жастар саясаты туралы» Заңда бар­лық орталық мемле­кеттік ор­гандардың құзыреттері мен мүмкіндіктері ашып көр­сетілген. Алайда, әзірге бұл тетік­­тердің толық жүзеге асырылмай отыр­ғанын көріп те отырмыз, түсінеміз де. 

Мәселен, Еңбек және халықты әлеумет­тік қорғау, Ішкі істер, Денсаулық сақ­тау ми­нистрліктері мен кәсіп­кер­лік саласына жауапты өкілетті органдар әлі күнге жас­тар кәсіпкерлігін қолдаудың, жас­тар мен жас отбасыларға қол­жетімді баспана жүйесін дамытудың, ауыл жастарына жағдай жасаудың, жастарды жұмысқа орналастырудың, жастардың әлеуметтік қол­дауға зәру топтарына кө­мек беруге қатысты іс-шаралар­дың нақты тетіктерін жасап біткен жоқ. 

– Президент биылғы жыл­дың Жастар жылы болып жарияланатындығын өт­кен жылдың қазан айын­да­ғы Жолда­уында айтты. Өкілетті органдар содан бері қандай шараларды қол­ға алды? 

– Мемлекеттік орган­дар жастарды атаулы жыл­дың өзінде толық қамти ал­майды-ау деген қауіп бар. Өйткені көпте­ген оңды бағ­­дарламалар жастардың «таң­даулы» және пайыздық өл­шемге шақ­қанда азғантай бөлігін қамтыды. Сондықтан жас­тардың жер­гілікті, мем­лекеттік және ха­лықаралық саясатқа қатысуын заңна­малық тұрғыда реттеп, нақты шешімдердің қабыл­дануына жол ашу керек. 

Демек, жастар саясатын тиімді жүзеге асырудың нақты индикаторларын жасайтын уақыт жетті және ол көрсеткіштер жастарды қандай да бір проблеманың көзі деп емес, ресурс ретінде қарауға мүмкіндік беруі тиіс. 

Мысалы, оқы­тудағы жасан­дылықтан арылу. Айта­лық, мектеп жү­йесі мен университеттерде жастардың жағ­дайларына формальды оқыту саясаты тұрғысынан қарау қажет. Бірақ бұл арада жастардың қоғамда белсенді және оң көз­қарастағы азамат болып қа­лыптасуына маңыз берілуі керек.  Жастарды белсенді оқы­ту үдерісін өздерінің бас­тамалары арқылы ынта­ландыра отырып, жастар саясатын да­мытудың тетіктері белгіленуі тиіс. Сонымен қатар жас­тар сек­торындағы жақсы жат­­тық­тырушылар не­месе орталық­тарды дамыту арқылы олардың тыңға тү­рен салуына мүмкіндік беру керек. 

– Мұндай жаңашыл­дықтарды енгізуде жер­гілікті атқарушы органдар­дың рөлі қандай болмақ?

– Мемлекеттік жастар сая­саты әрине жергілікті жерлерде басталып, жергі­лікті билік орындарының бел­сенді қаты­суы арқылы ғана жү­зеге асырылады. Мем­ле­кет басшысының жуырда Үкі­меттің кеңейтілген оты­рысында жастарды әлеуметтік немесе қоғам­дық жобалардан өзге, тұтас өңір­лер­дің дамуына қатыстыру ту­ралы ескертпесі билік орын­дарына сабақ болуы тиіс.

– Жастарды қоғам да­муы­на қатысты­рудың озық үлгілері бар ма?

– Жастар саясаты олар­дың белсен­діліктеріне тығыз байланысты. Мәселен, Еу­ро­па елдерінде жастар ұйым­­­дарын мемлекеттік ше­шім­дер қабылдауға аралас­ты­ру дәстүрі бағзыдан бар. Осы­ның нәтижесінде, Еуропа Ке­ңесінің жастар секторы «бірлесе басқару» тәсілі бо­йынша мемлекеттік бағ­дар­ламалар мен іс-шара­ларға айтарлықтай ықпал етуде. 

Әңгімелескен Серік ӘБДІБЕК, 

«Egemen Qazaqstan»