• RUB:
    4.85
  • USD:
    498.34
  • EUR:
    519.72
Басты сайтқа өту
Қоғам 17 Қазан, 2019

Тарифтен табысқа дейін

230 рет
көрсетілді

Елордада электронды төлем жүйесін енгізу нәтижелері тақырыбына арналған «Қоғамдық көлік: реформалау және даму жолдары» атты конференция өтті. Жиынға қатысушылар сараланған тарифті енгізгеннен кейін қоғамдық көлік жұмысында қандай өзгерістер болғанын айтып, оны енгізудің қорытындысын шығарды.

Иә, 2011 жылдың сәуір айын­да қала әкімдігінің қау­лысы бойынша Астана қаласы­ның Көлік және жол-көлік инфрақұрылымын дамыту басқармасының қатысуы­мен «Астана LRT» компаниясы құрылған болатын.

Компанияның негізгі атқа­ра­тын міндеттері – қаланың кешен­­ді көлік сызбасын әзір­леуге қаты­су, зияткерлік көлік жүйесін ен­гізу, көлік ағын­дарын басқару, әртүр­лі шешім­дер арқылы жол­дар­­дың жүк­те­месін азайту, қо­ғам­­­дық кө­лік­ті диспетчерлеу, қо­­ғам­дық көлік саласындағы құ­­қық бұзу­шылықты айқындау мен жою, жол ақысын төлеудің элек­т­ронды жүйесіне (ЖТЭЖ) қыз­мет көрсету, қоғамдық көлік­тің бағ­дар желісін жаңғыр­ту, кө­лік мам­анд­арын оқыту жә­не бас­қа­лар. Бұл қала ауқы­мын­­да көлік са­ла­сын­дағы атал­ған міндеттерді ат­­қа­ратын Қазақ­стандағы жалғыз ком­пания екенін айта кеткен жөн.

Соңғы 10 жылда елорда халқы 2 еседен астам өскені бел­гі­лі. Қалада бірнеше шағын аудан салынды, жаңа көшелер, адам­дар­дың жаппай тартылу орындары пайда болды. Қала­мен бірге халықтың көлік­тік қамтамасыз етуге қажеттілігі де қатар өсу­де. Қазір елорда тұр­ғындары еуро­­па­лық дең­гейдегі жайлы ав­то­бус­тарды қалыпты жағдай деп қабыл­дайды. Ал 5-6 жыл бұ­рын елордада талаптарға сай емес автобустар қатынайтын еді. Мүмкіндігі шектеулі адам­дар­дың қажеттіліктері ескерілмей­тін ескі, суық автобустар көп бол­ды. Қаланың автопаркін жа­ңар­ту міндеті «Астана LRT» кәсіп­орнына жүктелді. 2014 жыл­дан бастап 2018 жылға дейін City Bus жобасы аясында 738 автобус сатып алынған. Бұл ретте талаптарға сай емес 400 ес­кірген автобус желіден шы­ға­рыл­ған. Осылайша жыл­­жымалы құрам 70%-ға жа­ңар­тыл­ды. Ал ав­тобус­тардың 73%-ы тұрғындардың қоз­ғалы­сы шектеулі топтары үшін қол­жетімді бола бастады. Биыл «Астана LRT» ЖШС Yutong маркалы 100 электробус сатып алу туралы шартқа қол қой­ған-ды. Жаңа автобустарды сатып алу қаланың бағдар желісін ауқымды түрде жаңғырту­ға мүм­кіндік берді. 2013-2014 жыл­дары шетелдік сарапшыларды тарта отырып, талдау жүргізілді. Соның нәтижесінде 70 бағдар оңтайландырылып, 35 жаңа бағдар іске қосылған. Жаңалық­тар енгізілгенге дейін өте ұзақ қалалық бағыттарға көліктер кейде қатынап, кейде мүлдем қатына­майтын еді. Қазір қала маңындағы автобустар күн­делікті 29 елді мекеннің 50 мың тұр­ғынын тасымалдайды.

«Қоғамдық көлік үшін BusLane арнайы жолағы бөлін­ді. Бүгінгі таңда ұзындығы 77 шақырым 24 жол учаскесі қам­­тылды. BusLane арқылы бағ­дар желісінің негізі қалып­тасып, магистралды көшелер қамтылды. Бұл шара аялдамаларда автобус­ты күту уақытын 24%-ға қыс­­қартуға мүмкіндік берді. Зият­­керлік көлік жүйесі шең­бе­рін­­де қоғамдық көлікті дис­пет­чер­леудің бірыңғай жүйесі енгі­зілді. Заманауи GPS үйлес­тіру жабдығы, бақы­­лау сезбектері, сондай-ақ авто­бус­тардың қоз­ғалыс кес­тесін бейімді басқару онлайн режімде автобустарды бақылау мен басқаруды дұ­рыс жолға қоюға мүмкіндік бер­ді. Нәтижесінде келесідей ереже бұзу­шы­лықтар тыйылды, яғни бекітілген бағдарды бұзу, аялдамадан тоқ­тамай өтіп кету, ауысымды уақы­ты­нан бұрын аяқтау және т.б. Сон­дай-ақ тұрғындардың авто­бус қозғалысы туралы ақпа­ратқа қолжетімділігі қамта­масыз етіл­ді. Бақылау онлайн ғана емес, со­нымен қатар желіде де жүзеге асы­рылады. Көлік­тік бақылау департаменті құрыл­ды. «Астана LRT» жанынан құ­рыл­ған көлік­тік бақылау департаменті менед­жерлері күн сайын тасымалдау­шылар мен жүргізушілер және жолаушылар тарапынан бола­тын қоғамдық көліктегі бұзу­шы­­лықтарды бақылайды. Жол ақысын төлеудің электронды жүйесі – зияткерлік көлік жүйе­сінің құрамдас бөлігі. Бұл жо­лау­шылар ағынын дәл санау­ға және бағдарлар желісін жақ­­сар­туға мүмкіндік береді. Көлік ма­манд­арының біліктілік орта­лығы – қоғамдық көлік қыз­мет­­керлерін: жүргізушілер, ба­қы­лау­шылар, кондукторлар және тіпті байланыс орталық­тары­ның операторларын даяр­лау мен қайта даярлауға ма­ман­данған Қазақстандағы бір­ден-бір орталық. Жол жүру қағи­да­лары бойынша стандартты са­бақ­тардан бас­қа, жүргізушілер ал­ғашқы меди­цина­лық көмек, пси­хология, жолаушыларға қыз­мет көрсету мәдениеті және тағы басқа пән­дерді оқиды. Күй­зеліс дең­гейіне, реакция жыл­дам­дығы­на тест өткізіледі. Қажет бол­ған жағдайда қайта оқы­ты­лады, қосымша консультация­лардан өтеді. Жыл басынан бері орталықта оқу және қайта оқу­дан 1130 жүргізуші, 69 байланыс орталығы операторлары, 15-тен астам басқа мамандар өтті. Біз қоғамдық көлікті дамы­ту және оны жолаушылар үшін жақсартуға әрқашан дайын­быз», деді «Астана LRT» компания­сының мамандары.

«Астана LRT» ЖШС бас­қар­ма төрағасы Бекмырза Иген­бер­динов өткен жылдың 21 шілдесі – елорданың қоғам­дық көлігі үшін айтулы күн болғанын, дәл сол күні елорда әкім­дігінің қаулысы күшіне еніп, қаланың көлік сала­сының серпінді дамуының жаңа белесі айқындалғанын атап өтті.

«Сараланған тариф енгізіл­ген­нен кейін небәрі 10 күн ішінде көлік карталарын пайдалану үлесі 46-дан 66 пайызға дейін артты. Жолақы төлеудің баламалы тәсілдері қолжетімді болды. Көлік карталарын қашықтан толтыру мүмкіндігі пайда болды. Қаланың бірне­ше автопаркі кон­­дук­торлар қыз­метінен бас тартты. Бұл шы­ғын­дарды қыс­­­қар­­тып, қара­жатты қайта бө­луге және нәти­жесінде жүр­гізу­­ші­лер­­дің жалақы­сын арттыру­ға, сар­алан­­ған тариф тасымал­дау­шы­ларға қойылатын талаптарды кү­шей­туге мүмкіндік берді. Егер бұ­рын автопарктердің бір бөлігі жүр­гізу­шілермен авто­бус­ты жалға беру жүйесі бо­йынша жұмыс іс­тесе, енді саралан­ған тарифтің ен­гі­зілуі арқылы бар­лық жүр­гізу­­ші­лер бәсекеге қабілет­­ті еңбек­ақы­мен, әлеуметтік топ­та­мамен және жүргізушілерге қойы­латын белгіленген талаптар­мен штатқа қабылданды. Сон­дай-ақ айналымдарды орындау және бағдарды қатаң ұстану бо­йын­ша талаптар күшейтілді. Осы шара­лардың нәтижесінде рас­тал­ған статистика бойынша, аял­да­ма­дан өтіп кету, билет бер­меу туралы жолаушылардың ша­ғым­дары азайды. Небәрі 6 ай ішін­де ақысыз төлеу үлесі екі есе өсіп, қазіргі уақытта 95 па­йыз дең­гейінде сақталып тұр. Са­­ра­­ланған тариф енгізілген­нен ке­йін тасымалдаушылар­дың та­бысы артты. Көлеңкедегі ақ­ша айналымының 30 пайызы жа­рық­қа шықты. Осының бәрі қолма-қол ақша айналымын барынша азайту арқы­лы мүм­кін болды. Табыстың көбеюі нә­­ти­­жесінде автобус парктері жүр­­гізу­­шілерге еңбек жағдайын жақ­­сар­тып, қа­рыз­дарын өтеп, автобус­тар­ды бір­тіндеп жаңартып, кө­бей­те алады. Бүгінде 22 бағ­дар­да автобустардың саны ұл­ғай­ды, бағ­­дарлар саны артты. Егер са­ра­­ланған тарифке дейін жолау­шы­­ларға 86 бағдар қызмет көр­сет­се, 2019 жылдың тамыз айын­да 91-ге жетті. Мұның бәрі оң өзгеріс­тердің басы ғана», деді «Астана LRT» ЖШС басқарма төрағасы.

Сонымен қатар ол қоғамдық көлікте ақша қаражатының кө­лең­­келі айналымы қалай азай­ға­ны туралы айтты.

«2018 жылдың мамыр айында автопарктердің табысы 1 млрд 47 млн теңгені құрады. Оның 75%-дан астамы жыртылмалы орама билеттерді сатудан түскен. Ал 2019 жылғы мамырда автопарктердің табысы 40%-ға артып, 1 млрд 529,3 млн теңгені құрады. Бұл ретте қолма-қол ақша төлеу үлесі тек 7% көрсеткішке ие. Біз бүгінгі таңда Президент Жолдауында баса назар аударған «Халық үніне құлақ асатын мемлекет» қағидасы­на сай жұмыс істеп жатырмыз. Биыл 70%-ға жуық автобус паркін жаңартып, 100 электрлі автобус сатып алдық. Күн са­­йын 50 мыңнан астам халық қала маңындағы елді мекендерге қатынайды. 2 gis, AstraBus және Senim үш мобильді қосымша­сы бүгінде сұранысқа ие, қала тұрғындары өте белсенді пайдалануда. Тиімді өзгерістердің нәти­жесіне халық куә болып отыр. Біз қала тұрғындары мен аза­ма­ттардың өтініштерін үнемі талдап отырамыз. Осыдан бір-екі жыл бұрын бізге билет бермеген автобус кондукторлары туралы тұрғындардан көп­те­­ген шағымдар келіп түсті. Бұл жолаушылар төлеген ақша көлік парктерінің кассаларына түспегенін және жосықсыз жұ­мысшылардың қалтасына кет­­кенін білдіреді. Кейбір адам­­дар қоғамдық көлікте жол­ақысын төлеуден қашады. Тегін жүріп-тұрғысы келетін жан­дарды түсін­беймін», деді ол.

Және де «Астана LRT» көлік мамандарының біліктілігін арттыру орталығының директоры Жеңіс Жалбыр алдағы уақытта жолақыны қымбаттату жоспарда жоқ екенін жеткізді.

«Жолақыны өсіру алдағы жос­парларда қарастырылмаған. Себебі бұл ең бірінші халықтың мүддесі және басым көпшілігі қоғамдық көлікті пайдаланатынын ескергендіктен туындап отыр. Біздің мақсатымыз – тұрғындарға сапалы қызмет көрсету. Айта кететін тағы бір жайт, біз 20-бағдарға жолақы­сын viza картасы арқылы тө­леу­дің қанатқақты жобасын ен­гізген болатынбыз. Соған сәйкес жаңа құрылғылар да орнатылды. Осы тәжірибе табысты жүзеге асатын болса, басқа бағыттардағы көліктерге де осы тәжірибені ен­гіземіз» деді Ж.Жалбыр.

Сондай-ақ іс-шарада авто­парк­тердің басшылары да баяндама жасап, кәсіпорындардың ағымдағы қаржылық жағдайы, кіріс­тер, шығыстар туралы айтты.