Кеше Премьер-Министр Серік Ахметовтің төрағалығымен Үкімет отырысы өтті. Онда Үкімет мүшелері «Рұқсаттар және хабарламалар туралы» және «Қазақстан Республикасының кейбiр заңнамалық актiлерiне рұқсат беру жүйесi мәселелерi бойынша өзгерiстер мен толықтырулар енгiзу туралы» заң жобасын бір ауыздан мақұлдады.
Отырысты ашқан С.Ахметов дайындалған заң жобасы туралы баяндау үшін Өңірлік даму министрі Болат Жәмішевке сөз берді. Министр заңның маңызы – Мемлекет басшысының рұқсат беру заңнамасына жаңа үдерістер енгізу бойынша берген тапсырмаларымен мән мәтіндік үйлесімділігінде екенін атап өтті. Құжаттың маңызды бөлігіне назар аударып, қолданыстағы рұқсат беру жүйесінің негізгі проблемаларына тоқталды. Сөйтіп, оны шешудің жолдары туралы әңгімеледі. «Бұл заң жобасы үш бөлiмнен тұрады. Оған «Лицензиялау туралы» заң толығымен ендi. Заң жобасының бұл бөлiмiнде осы саладағы бүгiнгi проблемалар ескерiле отырып пысықталады. Сондай-ақ, заң жобасында «Әкiмшiлiк рәсiмдер туралы» Заңнан хабарламалар туралы ережелер толығымен ендi. Заң жобасының үшiншi бөлiмi толығымен қайта жазылып, лицензия болып табылмайтын рұқсат рәсiмдерiнiң мәселелерiн регламенттейдi», дедi министр.
Заң жобасының қосымшасына 742 құжат енген. Оның – 709-ы рұқсат, 33-і хабарлама. Онда Қазақстанның рұқсаттар санының үнемi артуы, жаңа рұқсаттардың негiзсiз енгiзiлуi, рұқсат беру жүйесiнде тәуекелдердi бағалаудың қолданылмауы, рұқсаттардың тәртiпке келтiрiлмеуi, рұқсат ұғымының жоқтығы сынды бiрқатар жүйелiк мәселелері шешімін тапқан. «Заң жобасы оларды шешудiң жолдарын да көздейдi. Заңдағы рұқсаттардың толық тiзбесiн жасап, жаңа рұқсаттарды енгiзуде реттеуiш әсерді қолданады. Мұнымен бірге, рұқсаттарды қауiптiлiк дәрежесi бойынша санаттап, үлгiлiк тәсiлдемелердi белгiлейді. Сөйтіп, рұқсаттарды жiктейді. Осы заңдағы лицензиялар мен өзге рұқсаттарды қоса қарағанда, әмбебап рұқсат ұғымын енгізу болып табылады», деді Б.Жәмішев.
Оның айтуына қарағанда, рұқсаттар мен ескертулер саладағы мемлекеттік реттеудің негізгі қағидаттары – тұтынушылардың, бизнес пен мемлекет мүдделерінің тепе-теңдігін сақтап отыру. Сондай-ақ, рұқсаттар мен ескерту тәртіптерін енгізудің тиімділігі мен негізділігі, мемлекеттік органдар қызметінің ашықтығы мен барлық ақпараттардың қолжетімді болуы қарастырылған. Сөйтіп, өзара жауаптылық артып, бизнес жемқорлықтан азат етіледі. Министр, мұндай ұстанымдардың бұған дейін Үкіметте таныстырылған, 2020 жылға дейінгі кәсіпкерлік қызметтерді мемлекеттік реттеудің Тұжырымдамасы жобасына енгізілгенін, түптеп келгенде оның өзгермейтінін және мемлекеттің барлық реттеушілік саясатына жатқызылатынын айтты.
Мұнымен қатар, Б.Жәмішев 9 кодекс пен 74 заңға ілеспе заң жобаларымен бірге өзгерістер мен толықтырулар енгізілетінін хабарлады. Атап айтқанда, Азаматтық кодекске, Әкімшілік құқық бұзушылықтар туралы кодекске, «Қазақстан Республикасында мемлекеттік бақылау мен қадағалау туралы» Заңға өзгерістер енгізу қарастырылғанын мәлімдеді.
Отырыста сөз алған Ұлттық кәсіпкерлер палатасының төрағасы Абылай Мырзахметов бұл заңның тиісті мемлекеттік органдар мен кәсіпкерлер және бірқатар қоғамдық ұйымдардың қатысуымен әр тарауы мұқият зерделеніп, әзірлегенін мәлімдеді. «Сондықтан осы заңның тезірек қабылдануын бизнес қауымдастықтары асыға күтіп жүр», деді палата төрағасы.
Үкімет басшысы отырысты қорытындылай келіп, заң жобалары тұтас жүйелік проблемаларды шешуге бағытталғанына тоқталды. «Оны қабылдау арқылы бизнеске негізсіз рұқсат беру жолдарына тосқауыл қойылады. Жаңа рұқсатнама, ол бірыңғай тізбеге қосылғаннан соң және тек оның реттеушілік ықпалына талдау жүргізілгеннен кейін ғана іске қосылады. Мемлекет басшысының Жарлығымен 2015 жылдың 1 қаңтарына дейін рұқсат беруді автоматтандыруды аяқтау да қарастырылуда. Аталған заңның қабылдануы алдағы жылдан бастап экономиканы мемлекеттік реттеудің жаңа сапалық деңгейіне, кешенді түрде көшіруге мүмкіндік береді», деп түйіндеді сөзін С.Ахметов.
Премьер-Министр Өңірлік даму министрлігіне бұл заң жобаларын ағымдағы жылдың 1 сәуіріне дейін Парламент Мәжілісіне енгізуді қадап тапсырды.
Нұрбай ЕЛМҰРАТОВ,
«Егемен Қазақстан».