• RUB:
    5.4
  • USD:
    471.83
  • EUR:
    505.66
Басты сайтқа өту
Қоғам 29 Наурыз, 2022

Зейнетақы жүйесін жаңғыртуда қандай өзгеріс жасалады?

384 рет
көрсетілді

Мемлекет басшысының тапсырмасы бойынша Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрлігі әзірлеген Қазақстанның зейнетақы жүйесін одан әрі жаңғыртудың 2030 жылға дейінгі тұжы­рымдамасына өзгерістер мен толықтыруларды мүдделі мем­лекеттік органдар және тәуелсіз сарапшылар, сондай-ақ Пре­зи­де­нт жанындағы реформалар жөніндегі Жоғары кеңес қарады. Бұл туралы аталған ведомствоның баспасөз қызметі хабарлады.

Бүгінгі таңда Қазақстанда 2 млн-нан аса зейнеткер бар. Мұны еңбекке қабілетті жастағы азаматтармен салыстырғанда, әр зейнеткерге шамамен жұмысқа жарамды 7 адамнан келеді. Республикалық бюджет шығыстарының төрттен бір бөлігі жыл сайын зейнетақы төлеуге жұмсалады (2022 жылы 2,9 трлн теңге). Бұл ретте зейнет­а­қы­ның орташа мөлшері 105 538 теңгені құрайды. Оның ішінде ын­тымақты зейнетақы – 72 914 теңге, базалық зейнетақы – 32 624 теңге.

Халықтың жалпы әлемдік қар­таю үрдісі елімізге де сөзсіз әсер етеді. БҰҰ болжамдары бо­йын­ша, 2050 жылға қарай ең­бек­ке қабілетті халыққа жүк­те­ме екі есе артады, зейнеткерлер саны 3 млн-нан аса адамға жетеді. Осылайша, 1 зейнеткерге еңбекке қабілетті жастағы 3,5 адам ғана келеді.

Ынтымақты жүйенің жинақ­та­луымен 2028 жылға қарай зей­нет­ақы ел бойынша орташа айлық жалақының шамамен 47,4%-ын ғана (БЖЗҚ-ның актуарлық ба­ға­лауы бойынша) алмастырады. Бүгін­гі таңда шешуші шаралар қа­был­данбай, өткен ғасырдың 80-жылдарында дүниеге келген, зейнеткерлік жасқа жеткен азаматтарды зейнетақымен қам­сыз­дандыру деңгейі өте төмен болады. Олардың зейнетақысы 2040 жылға қарай жоғалған еңбек табысының тек 39,2%-ын ғана жабады. Кейінгі ұрпақ үшін бұл жағдай одан да төмендей түседі. Мысалы, 2060 жылы зейнетақы жоғалған табыстың 29,5%-ын ғана жабады.

Азаматтарды зейнетақымен қамтамасыз ету жүйесін дамыту – мемлекеттің басым міндеттерінің бірі. Болашақта зейнетақы жүйе­сі­нің тиімділігін жолға қою үшін қазіргі уақытта зейнетақы жү­йе­сін одан әрі жаңғыртудың 2030 жылға дейінгі қолданыстағы тұ­жы­рымдамасына өзгерістер ме­н толықтырулар енгізу бойынша жұмыс жүргізілуде.

Біріншіден, ең төменгі кепіл­діктер жүйесін жетілдіру шеңбе­рін­де 2028 жылдан бастап базалық зейнетақы төлемінен ең төменгі кепілдендірілген зейнетақыға кө­шу көзделген. Қазіргі уақытта Ең­бек және халықты әлеуметтік қорғау министрлігі оны тағайын­дау­дың нақты тетігін пысықтап жатыр.

Екіншіден, 2023 жылдан бас­тап жұмыс берушілерге 5% мін­дет­ті зейнетақы жарналарын ен­гізу көзделген. Жұмыс беру­ші­­нің міндетті зейнетақы жарналарын енгізу қолданыстағы тұжырымдамада көзделген. Тұ­жы­рымдамаға түзетулер жобасы шеңберінде салымшылардың жеке (мұраға қалдырылған) зей­нетақы жинақтарын толық­ты­ру­ға шартты-жинақтаушы құ­рам­­­­дау­ышты қалыптастырудан (шарт­­­ты түрде «бай» және табы­сы төмен салымшылар арасында жи­нақтарды қайта бөлу қағи­да­ттарына негізделген) осы жар­на­лар­дың нысаналы бағытын өзгер­ту көзделеді.

Нәтижесінде, азаматтарды зей­не­т­ақымен қамсыздандыру дең­гейін халықаралық еңбек ұйымы ұсы­натын стандарттан төмен емес дең­гейде сақтау қамта­м­асыз етіледі (жоғалған табыс­тың кемінде 40%-ын ­зейнетақымен алмастыру).

Тұжырымдамаға өзгерістер жобасында көрсетілген зейнетақы жүйесін одан әрі дамыту тә­сіл­дері мүдделі мемлекеттік органдар деңгейінде, тәуелсіз сарап­шы­­лардың қатысуымен қаралды, сон­дай-ақ қоғамдық тыңдау рәсі­мі­нен өтті.

Өткен жылдың 7 жел­тоқ­са­нын­да тұжырымдамаға өзге­ріс­тер жобасын Президент жа­нын­дағы реформалар жөнін­де­гі Жоғары кеңес қарады. Ен­ді республикалық бюджет комиссиясының тұжы­рым­дамаға енгізілетін өзгерістер жобасының шығын нормаларын қарауы қалып тұр.