• RUB:
    4.81
  • USD:
    498.51
  • EUR:
    522.84
Басты сайтқа өту
Әлем 24 Шілде, 2022

Автокөліктен шыққан шу

125 рет
көрсетілді

Біздің елдің көп тұр­ғы­ны Еуропаның ескі көлігіне құштар. Ал мы­надай жаңалықтан кейін Қазақстанға ескі көліктер су тегінге ағылуы мүмкін. Еуро­па­лық одақ 2035 жылға қарай іштен жанатын жа­ғар­­май қол­да­на­тын қоз­ғалт­қы­шы бар көлік­тер­ді сатуға тыйым сал­мақ. Бірақ бұл бас­та­маны қарт құр­лық­тың бәрі қолдай қой­ған жоқ. Ұйымның мұндай қадам­ға баруы әлемдегі кли­маттың өзгеруіне бай­ланысты.

Өздеріңізге мәлім, шарта­рап­тың көшбасшылары 2015 жылы Францияға жиналып, Париж келісіміне қол қойған болатын. Осы құжатқа сәйкес, әр ел өздерінде шығарылатын парникті газдар көлемін азай­ту­ға тиіс. Егер алдағы 20-30 жылда жаһандық жылынумен белсенді күреспесе, әлем топан судың астында қалып, экологиялық апатқа тап болуы мүмкін. Сондықтан Еуропалық одақ климаттың өзгеруімен күрес мәселесінде алдыңғы орында көрінуді көздейді.

Мәселен, Еуропа қоршаған орта агенттігінің мәліметіне қарағанда, 2017 жылы Еуропа одағы елдері шығарған пар­ник­тік газдардың 27 пайызы көліктерге тиесілі. Соның ішінде 72 пайызы авто­кө­лік­терден келеді. Мұнымен күресу үшін Еуропалық комиссия Fit for 55 деп атала­тын құжатты жариялады. Онда 2035 жылға дейін бензин және дизельмен жүретін автокөліктерді сатуға тыйым салу енгізілген. Бұл қадам электр көліктерінің дәуір­ле­уі­не жол ашпақ.

Бірақ Еуропалық одақтың жанар­маймен жүретін көлік­тер­ге салған тыйымы үлкен қиындыққа әкелуі ықтимал. Әсіресе Германия секілді не­гіз­­гі индустриясы осы салаға бейім­делген елдер үшін бұл бас ауыртар мәселеге айналды. Осыған байланысты қазіргі таңда Бундестагта үкімет жа­сақ­таған коалицияның арасында түсініспеушілік туындады.

Естеріңізде болса, былтыр Германияда парламенттік сай­лау өтті. Дауыс беру қо­рыт­ын­ды­сы бойынша Социал демократтар (SPD) жеңіс­ке жетті. Сөйтіп, олар «Жа­сыл­дар» және «Еркін демократтар» (FDP) партиялары­мен коа­лиция құрған еді. Келіс­сөз­дер кезінде бүгінгі мақалаға ар­қау болған көлік мәселесі де тал­қыға түсті.

«Жасылдар» Еуропалық комиссия ұсынған бастаманы толықтай қолдады. FDP балама жол ұсынып, жаңар­малы энергиядан жасалатын синтетикалық отынды қол­дануға басымдық беру қа­жет деген ұстанымын біл­дірді. Өкінішке қарай, мұн­дай синтетикалық отын қазіргі таң­да жаппай өндірілмейді. Сондықтан оны коммерциялық мақсатта қолдану өте қиын.

Коалиция құру кезінде осы­ған байланысты ортақ уағдаластыққа қол жеткендей көрінген. Бірақ уақыт өте келе мәмілеге келу қиындап кетті. Үкіметтің негізгі мүшелері өткен аптада осы мәселеге қатысты бір-бірімен келісе алмады. Мәселен, Германияның Қаржы министрі және FDP жетекшісі Кристиан Линднер өткен аптада автокөлік өнер­кәсібі жасаған қарқынды лоб­биден кейін келісімнен бас тартуға дайын екенін мә­лім­деді. Оның пайымдауынша, коалиция парникті газдар шығарылымын мүлдем жою жоспарын жүзеге асырса, көптеген адам жұмысынан айы­рылады.

Кристиан Линднер электронды отын секілді балама­ларға рұқсат беретін өзгерістер енгізілмесе, келісімді бұғат­тауға әзір екенін білдірді. Қар­жы министрінің пікірінше, мұндай өзгеріс іштен жанатын қозғалтқышы бар көліктер өнеркәсібін сақтап қалуға кө­мек­теседі.

Бірақ бұған қарсы жауап көп күттірген жоқ. Қоршаған ортаны қорғау министрі, «Жа­сылдар» партиясының өкілі Стеффи Лемке Берлинде сөй­леген сөзінде Линднерге жоспарынан бас тартып, федералды үкімет бұған дейін келісілген уағдаластықты ұс­тануы керек деп мәлімдеді.

Сондай-ақ Люксембургке барған сапарында Лемке Гер­ма­ния үкіметі 2035 жылға дейін кезең-кезеңімен жанармай­мен жүретін көліктерден бас тартуға дайын екенін айтты. Дегенмен ресми Берлин елдегі автокөлік өнеркәсібіне көмірқышқыл газын шығар­май­тын отынмен жұмыс іс­тей­тін қозғалтқыштарға рұқ­сат етуді сұрап отыр. Қазіргі таңда мұндай жеңілдік тек жарыс автомобильдеріне, өрт сөндіру көліктеріне және кө­міртегі стандарттары туралы заңнамада қарастырылмаған басқа өнеркәсіптік көліктерге ғана қолданылады.

Лемкенің ұсынысына Лин­дер наразы. «Қоршаған орта министрінің мәлімдемесі таң­­ғаларлық. Бұл келісімге сәй­кес емес. 2035 жылдан кейін көмірқышқыл газын шығар­майтын бүкіл қозғалтқышты қолдануға рұқсат етілуге тиіс», деп жазды ол туиттердегі па­рақ­шасында.

Жалпы, бүкіл Еуропада қазір автокөлік мәселесі күн тәртібінде тұр. Жұмыс күші арзан, инфрақұрылымы бар Чехия, Словакия секілді мемлекеттерге ірі көлік өндіру­шілер миллиардтап қаржы құйып келді. Бірнеше за­уыт ашып тастады. Мысалы, Че­хия­да автоөнеркәсіп ішкі жалпы өнім көлемінің 10 па­йызын құрайды. Шамамен жарты миллиондай адамды жұмыспен қамтып отыр. Словакияда бұл көрсеткіш 14 пайызға жеткен.

Еуропалық одақтың 2035 жылға таман іштен жанатын жа­ғармай шығармау туралы бас­тамасы аталған елдерге оңайға соқпасы бел­гілі. Алда-жалда қарт құр­лық­­тың тұр­­ғындары біржола электр кө­ліктеріне мінсе, авто индус­т­рия саласындағы мил­лион­да­­ған адам жұмыссыз қалуы мүмкін.

Чехия билігі жарты млн адамның тағдыры қыл үстін­де тұрғанына қарамастан, электр көлігіне отыруға асыға­тын емес. Оның орнына Брюс­сельдің кез келген ұсыны­сына қарсы шығуға бейіл. Мәселен, былтыр желтоқсанда премьер-министр Петр Фиала үш күн бойы «Жасыл келісімге» қарсылық білдіріп тұрып алды.

Сарапшылардың айтуынша, Чехия, Словакия, Мажар­стан мен Польша ертерек іске көшпесе, 2035 жылы қиын жағдайға тап келуі әбден ық­ти­мал. Ірі көлік өндірушілер қажет емес деп тапқан зауытта­рын жапқанда аталған ел­дер­де жұмыс­сыздар саны күрт көбейе­ді.

Чехияның Өнеркәсіп және сауда министрлігінің өкілі элек­тромобильдер парникті газ шыға­рылымын азайтудың жалғыз жолы емес екенін ал­ға тартады. Оның орнына балама отынды пайдалануды жөн санайды. Әйтсе де, үкімет өндіріс иелеріне зиянды газ шығармайтын көліктер шығаруға көмек қолын созатынын уәде етті.

Қорыта айтқанда, авто­көлік мәселесі Германия үшін де, Еуропалық одақ үшін де өте ауыр тақырып болып тұр. Бундес үкіметі Еуропалық одақ ұсынғ­ан бастаманы қанша­лық­ты қолдайтыны алдағы уақытта нақ­ты анықталады.

Еуропа елдеріндегі бұл қадам Қазақстан көлік на­ры­ғы­на қалай әсер етеді? Алда оған да көзіміз жетер. Әзірше 2035 жылға дейін ойлануға уақыт жет­кі­лікті.