Мемлекеттік қызмет саласын реформалау – қазіргі күннің басты талабы. Жалпы басқарушылық, құқық қорғаушылық, әлеуметтік-мәдени секілді мемлекеттік міндеттерді атқаратын сала қызметі 2015 жылғы 23 қарашадағы «Қазақстан Республикасының мемлекеттік қызметі туралы» заңмен реттеліп отырады. Салада жүргізіліп жатқан реформаның көздегені – мемлекеттік қызметшінің кәсіби-тұлғалық болмысын жетілдіріп, осы арқылы мемлекеттік басқарудың жаңа мәдениетін қалыптастыру.
Мемлекеттік қызмет істері агенттігі Қызылорда облысы бойынша департаментінің дерегінше, былтыр өңірдегі мемлекеттік қызметшілердің саны 3 338 болған. Оның 14-і саяси мемлекеттік қызметші болса, 1 842-сі облыс әкімдігіне қарасты мекемелерде қызмет атқарады.
«Аймақтағы 799 мемлекеттік қызметші – 35 жасқа дейінгі жастар. Олардың қоғам алдындағы белсенділігін арттыру үшін «Абырой» жас мемлекеттік қызметшілер мектебі, «Сыр болашағы» жас мемлекеттік қызметшілер клубы құрылып, жастардың ой-пікірін айтып, қолданыстағы заңнамаларды талқылап, ұсыныс беруіне мүмкіндік жасалды. Сонымен қатар Президент жанындағы Мемлекеттік басқару академиясының 25, «Болашақ» бағдарламасының 2 түлегі мемлекеттік қызмет сапында тұрғанын айта кетейік», дейді департамент басшысы Ерлеген Меңдалиев.
Қазір мемлекеттік қызметте меритократия қағидаты бар. Аймақта бюрократияны тежеп, саланы кәсіби мамандармен қамтамасыз етудің бастамасы саналатын қағидат талаптарын қатаң сақтаудың нәтижесінде 149 үміткердің 116-сы, яғни 77,8%-ы жоғары лауазымға тағайындалды.
Инфографиканы жасаған Зәуреш Смағұл, «ЕQ»
Осы күні цифрландыру барлық салаға дендей енді. Барлық құжат айналымы, тіпті конкурстық процедуралар осы жүйе арқылы жүргізіліп жатыр. Персоналды басқарудың «Е-қызмет» ақпараттық жүйесіне қосылған мемлекеттік органдарда 30 561 құжаттың 30 365-і немесе 99,4%-ы автоматты режімде енгізілген. Өткен жылы жергілікті атқарушы мемлекеттік органдардағы 804 қызметшінің білімін жетілдіру жоспарланып, олардың 99-ы қайта даярлаудан, 705 мемлекеттік қызметші біліктілігін арттыру курстарынан өткізілді.
Былтыр 12 қаңтардан бастап Мемлекет басшысының мемлекеттік қызметке кіруде артық кедергілерді жою және мемлекеттік қызметтен шығу тәртібін жеңілдету туралы тапсырмасына сәйкес «Қазақстан Республикасының мемлекеттік қызметі туралы» заңына бірқатар өзгеріс пен толықтыру енгізілгені белгілі. Нәтижесінде, мемлекеттік әкімшілік лауазымдарға конкурстық рәсімдерді өткізбестен тағайындалу құқығы бар тұлғалардың аясы кеңейтіліп, мемлекеттік қызметке кіру шарттары біршама жеңілдетілді. Соған сәйкес бүгінде мемлекеттік грантпен жоғары оқу орындарын аяқтаған, тиісті оқу нәтижесі 3,33 GPA көрсеткішінен жоғары түлектер аудандық және ауылдық деңгейдегі төменгі лауазымдарға уәкілетті органмен немесе оның аумақтық бөлімшелерінің келісуі бойынша конкурстық іріктеусіз тікелей тағайындала алады. Бұл білікті жастарды мемлекеттік қызметке ынталандырып, жас мамандардың аудан мен ауылдық аймақтарға оралуына, сонымен қатар өңірлердегі кадр тапшылығын азайтуға септігін тигізіп отыр.
Сондай-ақ Президент жанындағы Мемлекеттік басқару академиясында жоғары үлгерім көрсеткен түлектерді оқу бітіргеннен кейін бір жыл ішінде лауазымдарға конкурстық іріктеусіз тағайындау мүмкіндігі қарастырылды. «Б» корпусының жоғары лауазымдарына уәкілетті органның келісімімен облыстық бюджеттен қаржыландырылатын облыстың атқарушы органдарының басшысы лауазымдарына тікелей тағайындауға болады. Заңнамаларға енген өзгерістер нәтижесінде Қызылорда облысы әкімі аппаратының ұйымдастыру-инспекторлық жұмыс және аймақтық даму бөлімінің бас инспекторы (санаты D-3) бос мемлекеттік әкімшілік лауазымына Президент жанындағы Мемлекеттік басқару академиясын 2023 жылы бітірген түлек конкурстық іріктеусіз тағайындалды. Заңның 15-бабының 6-тармағына сәйкес 2023 жылы мемлекеттік грант негізінде бітіріп, GPA көрсеткіші 3,33-тен жоғары болған тағы бір түлек Арал ауданының Жақсықылыш кенті әкімі аппаратының бас маманы, тағы бірі Шиелі ауданының Тұран ауылдық округі әкімдігінің жетекші маманы қызметіне тағайындалды.
«Әдеп жөніндегі кеңес былтыр 10 отырыс өткізіп, 49 мәселе қаралды. Олардың 31%-ы тәртіптік іс болса, қалғаны профилактикалық бағыттағы есептер мен талдау қорытындылары. Кеңес отырыстарында Әдеп кодексінің талаптарын бұзған 4, мемлекеттік қызметке кір келтіретін теріс қылықтар бойынша 11 тәртіптік іс қаралды. Қарау барысында кейбір тәртіптік іс тоқтатылса, кодекс талаптарын бұзған 2 мемлекеттік қызметші, мемлекеттік қызметке кір келтіретін тәртіптік теріс қылықтарға жол берген 3 мемлекеттік қызметші тәртіптік жауапкершілікке тартылды. Профилактикалық мәселелерді қарау қорытындысында Әдеп жөніндегі кеңес 174 ұсыныс енгізіп, ол толығымен орындалды. Жыл бойына кеңес мүшелері 46 жеке қабылдау өткізіп, оған 148 азамат келді», дейді департамент басшысы.
Бұдан бөлек, департаменттің мемлекеттік қызмет саласындағы бақылау басқармасы 23 тексеру жүргізіпті. Жеке тұлғалармен қатар мемлекеттік қызметшілер де департаментке өтінішпен келіп, оларды зерттеу барысында 16 бұзушылық анықталған. Осыған байланысты мемлекеттік органдарға 17 нұсқама енгізіліп, толық орындалды.
Қазір мемлекеттік қызметтегілердің дені таңертең жұмысқа жұрт қатарлы барғанымен, көз байлана қайтады. Түрлі мереке мен саяси науқандар қарсаңында қауырт жұмыстан қалжырап жүретіндер көп. Салаға енді келген жастардың көбі осыған шыдамай, басқа жұмысқа ауысып кетіп жатқанын да білеміз. Осыдан да Мемлекеттік қызмет істері агенттігі төрағасының №121 бұйрығымен 2023 жылғы 29 мамырда «Мемлекеттік органдардың жұмыс уақыты режімін сақтауына мониторинг жүргізу қағидалары» бекітілді. Департамент ондағы талаптардың сақталуын мемлекеттік органдарға бармай-ақ, қолжетімділікті бақылау және басқару жүйесінен алынған мәліметтер бойынша мониторинг жүргізіп, 2023 жылы 5 482 сағат артық жұмыс істелгенін анықтады. Жергілікті атқарушы органдардағы қызметкерлер 3 975 сағат артық еңбектенсе, орталық мемлекеттік органдардың аумақтық бөлімшелері мамандары жұмыстан 1 644 сағат кеш қайтқан.
Десе де, «Мемлекеттік қызмет туралы» заңда шұғыл, күнi бұрын болжанбаған жұмыстарды орындау үшiн мемлекеттік қызметшілер еңбек заңнамасына сәйкес жұмыс уақытынан тыс, демалыс және мереке күндердегі жұмысқа тартылуы мүмкiн және осы жағдайларда мемлекеттік қызметшіге демалыс күндері беріледі немесе жұмысына мемлекеттік қызметшілердің еңбегіне ақы төлеу жүйесіне сәйкес өтемақы төленеді делінген. Департамент мемлекеттік органдарға осындай тиісті шараларды қабылдауды ұсынып, 298 мемлекеттік қызметшіге 261 күн демалыс беріліп, өтемақы төленді.
Департамент мемлекеттік органдарға барып та жұмыс уақыты режімінің сақталуына мониторинг жасайды. Сондай дерек анықталған жағдайда лауазымды тұлғаларға қатысты тиісті актілер толтырылады. Былтыр жергілікті атқарушы органдар мен орталық мемлекеттік органдардың 21 аумақтық бөлімшесі тексеріліп, оның ішінде 28 мемлекеттік қызметшінің жұмыс уақытынан тыс артық жұмысқа тартылғаны белгілі болды. Оларға заңға сәйкес демалыс күндері берілді.
Мемлекеттік қызметшілерді мінсіз деуден аулақпыз. Бірақ осы күні әлеуметтік желіде кез келген келеңсіздіктің түп-тамырын мемлекеттік қызметкерден іздейтін бір әдет пайда болды. Кейде олардың жеке басына жала жауып, ізінен ілік іздегендердің әрекеті «Қасқырдың аузы жесе де қан, жемесе де қан» дегенді еске түсіреді. Әрине, бұл салада жолдан тайып, қоғам қаржысына қол салғандар кездесіп жататыны рас. Бірақ өз қызметін адал атқаратын, ел алдында жүзі жарқын азаматтар да аз емес қой.
«Дәл осы мәселені біз де бірнеше мәрте көтердік. Департаментке келіп түскен өтініш, арыздарды мұқият тексереміз. Арасында «Жаптым жала, жақтым күйе» дейтіндері де жоқ емес. Әлеуметтік желіде пікір білдіре қойған мемлекеттік қызметшіні жүндей түтіп жатқандар оның да осы ел азаматы ретінде құқығы бар екенін ұмытып кететін сияқты. Бұл – әрине ойланатын құбылыс. Жұмыс істеуге жан-жақты жағдай жасалғанда ғана іс өнімді, қоғамға тиімді болмақ. Қазіргі жүргізіліп жатқан реформалардың да көздегені осы», дейді Ерлеген Жәрдемұлы.
ҚЫЗЫЛОРДА