• RUB:
    4.88
  • USD:
    525.11
  • EUR:
    546.74
Басты сайтқа өту
Қазақстан 31 Желтоқсан, 2024

Алты ұйымның төріне шыққан жыл

22 рет
көрсетілді

Отандық және шетелдік сарапшылардың айтуынша, Қазақстан Азиядағы өзара іс-қимыл және сенім шаралары жөніндегі кеңес (АӨСШК), Азиядағы бейбітшілік пен ынтымақтастықты нығайтуға бағытталған платформа сияқты бастамалар арқылы аймақтық қауіпсіздікті ілгерілетіп жатыр. Сонымен қатар еліміз 2024 жылы Шанхай ынтымақтастық ұйымы, Ұжымдық қауіпсіздік шарты ұйымы, Түркі мемлекеттері ұйымы, Аралды құтқару халықаралық қоры және Азық-түлік қауіпсіздігі жөніндегі Ислам ұйымына, жалпы 6 халықаралық ұйымға төрағалық етті.

Санат КӨШКІМБАЕВ,

Стратегиялық зерттеулер институтының бас ғылыми қызметкері:

– Елдің бірнеше маңызды халық­аралық ұйым мен құрылым­ға төр­ағалығы сәтті аяқталды деп сеніммен айтуымызға болады. Төрағалық барысында еліміз жаһан­дық және өңір­лік күн тәр­тібін қалыптастыруға елеу­лі үлес қосты, маңызды құжаттарды қа­­­бы­л­дауға атсалысты. Олардың ара­­сында ерекше орын алатын ай­мақ­тың экономикалық, саяси және гуманитарлық интеграциясын ны­ғайтудың ұзақ мерзімді бағыттарын айқындайтын «Орталық Азияны дамыту тұжырымдамасы-2040» бар.

Қазақстанның халықаралық сала­дағы басты жетістігінің бірі – «орта держава» ретінде мақұлдануы. Бұл еліміздің жаһандық үдерістегі рөлінің артқанын, әртүрлі көпжақты форматта шешім қабылдауға ықпал ету мүмкіндігінің кеңейгенін көрсетеді. Сондай-ақ Мемлекет басшысының Қазақстан үшін негізгі серіктес елдерге, оның ішінде Қатар, Франция, Моңғолия, Ресей, Өзбекстан, Қытай және Әзербайжанға сапарларын ерекше атап өту қажет. Бұл сапар­лар стра­тегиялық серіктестікті ны­ғай­­­туға ықпал етіп, Қазақстанның көп­­век­торлы және теңгерімді сыртқы сая­са­тқа бейілділігін танытты және ел эко­номикасын қайта жандандырудың басым бағыттарының бірі болып саналатын шикізаттық емес және өңдеуші салаларды дамытуға мүмкіндік берді.

 

Қазбек МАЙГЕЛДИНОВ,

саясаттанушы:

– Еліміз халықаралық қақты­ғыс­тарды реттеуге медиатор ретінде бейбіт бас­тама­ларды ілгерілетіп келеді. Бұл тұр­ғы­дан алған кезде біз Алматыда өткен Иран мәселесі бойынша Алматы раундтары, Астанада өткен Сирия мәселесі бо­йынша Сирия раундтарын жүргіздік. Сириядағы жағдайдың ушығуы­на орай Қазақстан Түркия, Ресей, Иран және Сирия оппозициясы арасындағы келіссөздердің алаңы бола алады деп сеніммен айтуымызға болады. Өйткені бұған дейінгі кейстер табысты, нәтижелі болды.

Бұған қоса Мемлекет басшысы Ресей мен Батыс арасындағы шиеленісті бәсеңдетуге екі тараппен әріптестік қарым-қатынасты сақтай алды. Қазір көп жақты және екі жақты келіссөздер жүргізіліп жатыр. Шанхай ынтымақтастық ұйымы, одан бөлек Орталық Азия мемлекеттер басшыларының жуырда өткен отырысын, Еуразиялық экономикалық қауымдастық, Ұжымдық қауіпсіздік келісімшарт кездесулерін атауға болады. Бұл тек кездесу үшін жасалған жиын емес. Шын мәнінде, мұны мемлекетіміздің Батыс пен Шығысты байланыстырып отырған қадамы деп білуіміз керек. Бұл – түрлі тараптардың да, еліміздің де мүддесін ескере отырып, бейтарап көпвекторлы саясаттың нәтижесі.

Бұған қоса Қазақстан әлемдегі климаттық мәселеге бейжай қарап отырған жоқ, оны жақсартуға үлесін қосып жатыр, экологиялық проб­лемаларды шешуге белсенді араласып келеді. Бұл – бүгінгі таңда әлем бойынша күн тәртібінде тұрған үлкен мәселе. Мысалы, елімізде Арал теңізін қалпына келтіруге байланысты көптеген жұмыс атқарылды. Нәтижесінде, қазір Аралдың суы көбейгенін көріп отырмыз.

 

Майкл РОССИ,

Нью-Джерсидегі Ратгерс Университетінің (АҚШ) қызметкері, саяси сарапшы:

– Қазақстанның бейтарап сая­сатты ұстанатынын білеміз. Оның тиімділігімен қатар проблема­лары да жоқ емес. Жаһандық қақ­ты­ғыстардың күшейіп тұрған кезін­де бейтараптықты сақтау қиын болуы мүмкін, әсіресе ірі держа­ва­лардың қысымы күшті болса. Мысалы, Қазақстанның Ресейге жақын­дығы проблема туғызбай қоймайды, өйткені Мәскеу аймаққа ықпал етуді жалғастырып келеді. Қытайдың экономикалық үстемдігі де Орта­лық Азия елдерінің осы ықпалды көршімен байланысын нығайтуға итермелейді. Дегенмен бұл тәсілдің артықшылықтары басым. Қазақстанның сыртқы саясаты оған көршілерінің геосаяси амбицияларына араласпай, аймақтық бейбітшілік пен қауіпсіздік күш-жігерінде сындарлы рөл атқаруға мүмкіндік берді.

АҚШ, Қытай немесе Ресей секілді ірі державалардың бейтарап сыртқы саясат жүргізуі екіталай. Өйткені олардың геосаяси амбициялары мен стратегиялық мүдделері ұлы державалардың бәсеке­лестігіне әкеліп соқтырады, бұл олардың жаһандық күн тәртібін жүзеге асыру барысында басқа мемлекеттермен бәсекелес­тік­ке қарай ұмтылуында жатыр. Ал шағын мемлекеттер мен орта державалар­ға көпвекторлы дипломатия стратегиясын жүргізу тиімді. Себебі мұндай елдер ынтымақтастыққа ашық болып, өздерінің тәуелсіздігін қорғап, аймақтық тұрақтылыққа үлес қосып, жаһандық қақтығыстарда делдал ретінде әрекет ете алады. Егер көптеген ел осы жолмен жүрсе, олар тұрақты халықаралық тәртіпті құруға көмектесе алар еді.