29 Маусым, 2016

Елорда: бақытты балалық мекені

551 рет
көрсетілді
8 мин
оқу үшін
ERA_4508Осыдан 5 жыл бұрын Елбасы Нұрсұлтан Назарбаевтың тап­сырмасымен Астана қаласында Оқу­шылар сарайы салын­ды. Содан бері бала­ларға арналған өнер-білім, мәдениет пен спорттың зәулім орда­сы қаншама жет­кін­шектің қабі­ле­тін ұштап, жақсы­лық­тарға жетелеп келеді десеңізші!.. Бір қызығы, Оқушылар сара­йы­ның есігі ашылғаннан-ақ, өзге әлемге енгендей боласың. Балдырғандардың ба­қыт­ты күлкісі, тәтті сөздері, кіш­кен­тай­лар­дың ата-анасына бұл­да­нып, еркелей бұлданғаны, топыр­лаған жүрістің дүбірі – бәрі-бәрі бар ғой, шіркін! Аз-кем ресми деректерге сү­йенсек, Оқушылар сара­йын­­да заман талабына сай бала­ның шы­ғар­машылық, интел­лек­туалдық және спорттық қабі­лет­терін дамытуға арналған бас-аяғы 123 үйірме жұ­мыс істей­ді. Қосымша білім беру жү­йе­сінің әртүрлі бағыттары топ­тас­­тырылған бір шаңырақ ас­тын­да бүгінде 9470 оқушы тәлім алады екен. Оның 60 пайызы бюджеттік негізде үйірмелерге те­гін қатысады. Яғни, мүмкіндігі шек­теулі, әлеуметтік тұрғыдан аз қам­тылған, көпбалалы отбасы­нан шық­қан немесе ата-ана қам­қор­лығ­ынсыз қалған балалар ақысыз оқытылады. Мектептен тыс бос уақытын тиім­ді ұйымдастырамын деген бала­ның алдында таңдау мүм­кіндігі зор. Технопарк, ғылым қала­шығы, чемпиондар лигасы, болашақ, шеберлер қаласы, дип­ло­матиялық корпус сияқты үлкен бөлімдердің ішінде неше түрлі үйірмелер бар. Директордың оқу-тәрбие ісі жөніндегі орынбасары Қымбат Іргебаеваның айтуынша, бала­лар­дың арасында спорттық сек­цияларға деген сұраныс ерекше жоғары екен. «Қазақша күрес, тоғызқұмалақ, мәнерлеп сыр­ғанау, хоккей, жүзу, дзюдо, каратэ, көркем гимнастика, шах­мат және т.б. ұлттық және клас­­си­калық спорт түрлеріне ар­нал­ған үйірмелер еліміздің бо­ла­шақ спорт саңлақтарын қа­лып­тас­тыратыны сөзсіз», – деген сені­мін білдірді Қымбат Іргебаева. Білім мен ғылым жетекші саналатын ХХІ ғасырдың оқушы­ларға қояр басты талабы – зерттеу дағдысын жетілдіру, ғылыми жобалар мен зертханалық жұ­мыс­тармен айналысу болған­дықтан, ең алдымен біз «ғылым қалашығын» аралап шықтық. Ғылыми-зерттеу және са­рап­тау қызметіне баулу мен техникаға икемі бар дарынды балаларды анықтау осы «Ғылым қалашығы» мен «Технопарк» бағыттарының жұмыстарынан айқын көрінеді. Мысалы, «Ғылым қалашығы» бағы­ты физика, астрономия, химия, математика, информати­ка, экология, анатомия, биология, география сынды барлық академиялық пәндерді қамтиды. Бұл пәндер мектепте де оқыты­ла­ды, бірақ осы жерге келген бала­ның озық технологиялар­мен жабдықталған лабораториялар­да практикалық жұмыстарды тереңірек зерттеуге мүмкіндігі бар. Әсіресе, «Биохимиялық зерт­­ханада» тірі организмдердегі ге­не­тикалық ақпараттың ұрпақ­тан-ұрпаққа берілуін, сақталуын, дамуы мен қызметін қамтама­сыз етуге жауапты ДНК алу, оны көбейту, молекулаларын тыңғы­лық­ты зерттеу үйретіледі. «NextBio» үйірмесінде еліміз­дің өсімдік селекциясы жөніндегі же­­тіс­тіктері баяндалып қана қой­­­май, оқушылардың өздері де өсім­­­дік­­тің өсуін, көбеюін, тыныс алуын, қоректенуін, қоршаған ор­та­­­ның қолайсыз жағдайына бе­йім­­­де­­л­уін, яғни физиологиясын зерттейді. Ал «Технопарк» мынадай үйір­ме­лерді қамтиды: интернет жобалау, электроника, робот тех­никасы, компьютерлік графи­ка, WEB дизайн, автомодель­деу, бағ­дарламалау тілі, жас өнер­тап­­қыш және кеме құрас­тыру. Атал­ған алаң­дардың негізгі принципі – ғы­лымға қызығу­шы­лық танытқан оқу­шылар қол­же­тімді форматта жаңа техноло­гияларды қолдану ар­қылы виз­уаль­ді әлемге ене отырып, барлы­ғын өз көзімен көріп, сезіне алады. Сондай-ақ, Оқушылар сара­йын­­­дағы жеткіншектерге жас по­ли­­г­лот болып, интерактивті фор­­мада әлемге белгілі тілдерді үй­­­ре­ніп, әр елдің ұлттық құнды­лық­­­­тары­мен танысуға жағдай жа­­­сай­тын «дипкорпус» жұмыс іс­­тейді. Со­ның аясындағы қазақ, орыс, ағыл­шын, француз, түрік, қы­тай тілдері үйірмелері арқасын­да линг­вистикалық кеңістікке ену үшін билин­гвал­ды дамыту ортасы құрылды. Сонымен, біз флористикаға қатыс­ты «Жас натуралистер» үйір­­месіне кіргенде, 5-6 жасар бала­лар сурет салып, біреуі қура­ған гүлдерден композиция жасап жатты. «Апай, апай, ме­нің өр­мек­шіме қараңызшы. Дұрыс жаса­дым ба?» деп ұл бала жетек­шісінің қасына жүгіріп келді. Мен де қарадым. Ермексаздың қо­­ңыр, қара және ақ түсін пайда­ла­нып, өрмек тоқыған өрмекші­ні бейнелепті. Артынан үйірме жетек­шісі айтқандай, біздің алдымызда ғана оқушылар жәндіктер мен өсімдіктердің қыс мезгіліне дайындалуы туралы сабақ өткен. Бұл үйірмеге қатысқан бала­лар­дың байқампаздығы қалыптасып, олар табиғаттың тілін түсіне бас­тайды екен. «Ботаникалық бақты аралатып, ондағы өсімдіктердің пайдасын, оған қандай күтім керек екенін әңгімелейміз. Сондай-ақ, адамға қандай әсері барын да үйретеміз. Мектеп бағдарламасын қайталамаймыз, керісінше ондағы білімді толықтыра түсеміз. Оқу­шы­ларым жыл басынан бері бас­тал­ған дәптерге гүлдердің ғылы­ми аттарын, сипаттамасын жазып алып жүр. «Қыш және мүсін» үйірмесі­нің жұмыстарымен де танысып қайттық. Осы өнерге баулитын мұғалім Еркінбек Сатыбал­ды­ұлының айтуынша, балалар бұл жұмысты бар зейінімен  жасайды. Әсіресе, құмыра құюға қызығады. «Өте пайдалы іс. Баланың ойлау қабілеті дамиды. Екі қолды бірдей іске қосу арқылы мидың екі жақ бөлігінің жұмысы жақсара түседі» деді ол. «Осында қатысқаныма 3 жыл болды. Басым тынығып, керемет күйге бөленемін. Болмашы нәрсеге ашуланатын едім, үйірме­нің арқасында сабырлы, тия­нақ­­ты болып, бастаған ісімді аяғы­на дейін жеткізуге үйрендім. Сон­дай-ақ, осы үйірме менің сурет­ші­лік қырымды да ашты», – дейді 11 жастағы Тұржанова Томирис. «Сәндік қолданбалы өнер» үйірмесіне қатысатын қыздарға қарап көз тояды. Саусағынан шебер­­лік тамған қыздар өсіп келе­ді. Ине сабақтап, кесте тігіп, киіз­ге ою-өрнек басып отыр. Жұм­сақ ойыншық тігуді әлде­қашан мең­геріп алған. Балалар «Шешендік өнер» үйірмесіне де үйір. Көпшілік алдында сөйлеу мәдениетін мең­геріп, қандай да болсын ортада қысылмай, емін-еркін жүріп, тыңдаушысын баурап алып, кез келген адаммен тіл табыса кету өнеріне машықтану мақсатында келген балалар біздің көзімізше жетекшілері берген тақырыптағы этюдті мимикамен ашуға тырыс­ты. «Дұрыс сөйлеуді дағдыға ай­­нал­­дыру үшін жақ пен ауыз қуы­­сына, тыныс алу мүшелеріне ар­­нал­­ған артикуляциялық жат­ты­ғу­­лар жасатамын. Әңгіме жазу, от­басы мүшелерінің қи­м­ыл-қозға­лыстарына пародия жасау үй тапсырмасы ре­тін­де беріледі», – деді аталмыш үйір­менің мұғалімі. Айтпақшы, оқушылар Елбасы­ның тікелей тапсырмасымен ашыл­­ған Ұлттық интерактивті парк­­ті тиім­ді қолданып жүр. Дә­ліз­­дің іші­нен әрі-бері өткенде бай­­қа­­дық, балалар алдарындағы тех­ни­­ка­ның тілін меңгеріп алға­ны сонша, кішігірім экранда шы­ғатын түсін­дір­мелерді де оқу­ды қойған екен. Көп қондырғы­лар­дың сырын түсін­ген олар экспо­зи­циялардың таным­дық қызметін білім игілігіне жұм­сау­ды әдетке айналдырған сыңайлы. Ал, былтыр Оқушылар сарайында «Менің мамандығым» атты виртуалды лаборатория ашылды. Арнайы көзілдірікті таққан бойда балалар құрылыс, теміржол саласының қыр-сырымен танысып, ауылшаруашылығы, мұ­най-кен өндірісін зерттейді. Вир­туалды түрде Астананың әуе­жайын аралайды, әлемнің музей­лерінде саяхаттайды. Бірқатар үйірменің қонағы болу арқылы қаншама позитивті энергия алғанымызды жасырмаймыз. Біздің кезімізде мұндай шаңырақ болмады. Сол жоқтың орнын толтыруға талпынғандай бүгінгінің балалары «Оқушылар сара­йының» қадірін түсініп, бар жақсылығын көріп жүр. Бетті дайындаған Мәдина ҚАЙРАТҚЫЗЫ, журналист ERA_4532+ ERA_4589+ ERA_4550+ ERA_4654+ ERA_4689+