11 Наурыз, 2011

Сайлауалды үгіт заң аясында жүруі тиіс

557 рет
көрсетілді
5 мин
оқу үшін

САЙЛАУ-2011

Кезектен тыс президенттік сайлау алдын­дағы үгіт-насихат жұмыстары заң тәртібіне сәйкес бас­талып кетті. Осы орайда біздің тілшіміз ОСК мүшесі Ләззат Сүлейменге жолығып,  сайлау нау­­қанына байланысты біраз сауал қойған болатын. – Ләззат Жаңылыс­қы­зы, кезектен тыс президенттік сайлауға дай­ын­дық жұмыстары бас­тал­ғанына біршама уа­қыт болды. Сайлауалды үгіт-насихат жұмыстары да басталып кетті. Осы орайда Мемлекет бас­шы­сы Бас прокуратураға заңдылықтың сақта­лу­ын қадағалауды қатты тап­сырды. Осы заңды­лық­тың сақталуы тұрғы­сы­нан әңгімелей отырсаңыз. – Иә, кандидаттардың сайлауалды үгіт-насихат жұмыстары басталып кетті. Бұл – жалпы сайлау нау­қанының маңызды ке­зе­ңі. Сайлауалды үгіт жүр­гізу тәртібі «Сайлау туралы» Конституциялық заңмен реттеледі. Заңда канди­дат­тардың үгіт жүргізуі 3 ба­ғытта қарастырылған: бұ­қа­ралық ақпарат құралда­ры арқылы үгіт-насихат жүр­гізу, жария іс-шаралар (жиналыстар, сайлаушы­ла­рымен кездесулер, пікірталастар мен пікір алмасулар, т.б.) өткізу, баспа, ды­быс-бейне және өзге де үгіт материалдарын шыға­рып, тарату. Мемлекет кандидаттар­дың өз бағдарламалары­мен бұқаралық ақпарат құ­ралдарына шығуы үшін, соның ішінде теледидардан 15 минут, радиодан 10 минут сөз сөйлеуіне және республикалық басылым­дарда көлемі 0,1 баспа та­бақ немесе 540 см2 к­ө­лем­дегі екі мақала жария­лау­ына бірдей қаражат бөледі және бұл қаражаттың заң­м­ен көзделген мақсаттарға пайдаланылуын қадағалап отырады. «Қазақстан Республи­ка­сын­дағы сайлау тура­лы» Конституциялық заң­ның 28-бабы 6-тармағына сәйкес, жергілікті атқару­шы органдар тиісті сайлау комиссияларымен бірлесіп барлық кандидаттардың үгіт­тік баспа материал­дарын орналастыруы үшін орын белгілейді және олар­ды стендтермен, тақ­та­лармен, тұғырлықтар­мен жарақтандырады. Бұл ретте сайлауалды үгітке арналған баспа ма­териалдары барлық кандидаттар үшін тең құқықтар қамтамасыз ететін жағ­дайда орналастырылады. Арнайы стендтер, тақта­лар мен тұғырлықтарда бар­лық үміткерлер үшін тең көлемде орындардың бөлі­нуі қамтамасыз етіледі. Сайлау туралы заң та­лаптарына сәйкес жергілікті атқарушы органдар және жергілікті өзін-өзі басқару органдары кан­ди­даттарға сайлаушылармен кездесу үшін шарттық негізде үй-жай береді. Үй-жай беру шарты барлық кандидаттар үшін бірдей және тең болуға тиіс. Бұл ретте үй-жай беру кезектілігі кандидаттардан тиісті өтініштердің түсу ретімен белгіленеді. Айта кету керек, кан­дидаттардың сайлаушы­лар­мен кездесулер өткізу үшін үй-жайлар жалдауға да, баспа үгіт материал­дарын басып шығаруға да, республика аумағында үгіт жүргізуі үшін көлік­тік шығындарына да қар­жы бөлу заңмен көзделген. Барлығы, президенттікке кандидаттың әрқайсының сайлауалды үгіт-насихат жүргізуі үшін республика­лық бюджет қаражаты есебінен 6 млн. 300 мың тең­геге жуық қаржы бөлін­ген. – Жақсы, мемлекеттік кепілдік теңдей бо­ла­ды екен, ал қорлар бой­ын­ша қалай? Жалпы қор­дағы қаражаттың шек­теулі көлемі қан­ша­лықты? – Жоғарыда айтып кеткен мемлекеттік қаржы­лан­дырудан тыс, әрбір кан­дидат сайлауалды үгіт жұмысын өзінің сайлау қоры қаражаты есебінен де жүргізе алады. Бұл канди­даттың сайлау қорын құ­руына байланысты. Сайлау қоры кандидаттың жеке қаражатының, канди­дат­ты ұсынған саяси пар­тияның, я болмаса қоғам­дық бірлестіктің қаража­ты­ның және республика азаматтары мен ұйым­да­ры­ның қайырылымдық­та­ры есебінен құралады және 432 млн. теңге шама­сынан аспауы тиіс. Сайлауалды қорға жи­нал­ған қаражаттың мөл­ше­рі мен жұмсалуын Ор­талық сайлау комиссиясы бақылап отырады және сай­лау науқаны аяқталған­нан кейін бұқаралық ақ­парат құралдарында жария етіледі. – Сайлауға байқау­шы­лар қалай қатысатын болады? – Жалпы бір айта кететіні, байқаушылар Қазақ­стандағы сайлауларға өте белсенді қатысады. ЕҚЫҰ-дан 436 байқаушы келеді деп жоспарлануда. Қазіргі уақытта 59 адам тіркеуден өтті, оның 44-і Еуропа­дағы қауіпсіздік және ын­тымақтастық ұйымынан. Ұзақ мерзімді байқау­шы­лар жұмыстарына қазірдің өзінде-ақ кірісіп кеткен. ТМД Миссиясы құрамын­да 400-ден аса байқаушы келеді деп отырмыз, ал одан кейін тікелей келетіндер және шетелдік ақпарат құралдарының өкілдері бар, қысқасы, біраз бай­қау­­шы жұмыс істейтін бо­лады. Өткен сайлауда 1600-ден астам байқаушы қатысса, осы жолы да одан кем болмайтын шығар. – Кандидаттардың сенім білдірілген адамда­ры жайында не айтасыз? – Сайлау заңнамасында президенттікке канди­дат­­тардың сайлау науқанын жүргізуге көмектесетін, с­ай­­лау алдындағы үгіт жүр­гізетін, кандидат­тар­дың мүд­­десі үшін жұмыс істейтін сенім білдірілген адам­­дарының болу құқы көз­делген. Олардың саны әрбір сайлау учаскесінде 3 адамнан аспауы тиіс. Одан кем болуы мүмкін, бірақ асып кетпеуі шарт. Сайлау комиссиясы кандидаттың сенім білдірілген адамын бұл азаматтың сенім білдірілген адам болу­ға келісімі туралы өтінішінің негізінде тіркейді және тиісті куәлік береді. Жалпы, сенім білдірілген адамдар неғұрлым бел­сенді болса, өз қыз­ме­тін заң талаптарын басшы­лыққа ала отырып ұйым­дастырса, президенттіктен үміткер үшін соғұрлым тиімді. Ал, заң талап­тары­на қайшы әрекет еткен жағ­дайда олар өз мәрте­бесінен айыры­лады. Яғни, жауапкершілік жоғары бо­луы тиіс. – Әңгімеңізге рахмет. Әңгімелескен Анар ТӨЛЕУХАНҚЫЗЫ.