Мемлекет басшысы Тәуелсіздіктің 25 жылдығына орай өткен салтанатты жиында қиын кезеңдерде қайыспаған, елді ұйыстыра ұстап, жоқтан бар жасаған, бүгінгі жарқын күнге жеткізген үлкендердің ерен еңбегін жас буынның әрдайым бағалауы керек екенін айрықша атап өткен еді. Жас ұрпақ аға буынның қажымас қайраты, ұйқысыз түндері мен күлкісіз күндері, төгілген маңдай тері арқылы бүгінгі мамыражай күнге жеткенімізді сезініп өсуі тиіс. Сонда ғана барға – құрмет, үлкенге ізеттілік қалыптасады.
Жасы үлкенді сыйлау – қазақ баласының қанында бар қасиет. Ауылымыздағы еңбек ардагерлерін, қазыналы қарттарды, көргені көп, айтары бар ақ жаулықты әжелерді, көп балалы аналарды мектеп оқушылары арасына жиі тартамыз. Түрлі тәрбие сағаттарында жақсы адамдардың өмірінен мысалдар келтіре отырып, ол адамның өмір жолы, шыңдалу мектебі, ел мен жерге сіңірген еңбегі мен оның нәтижесі туралы оқушыларға егжей-тегжейлі түсіндіремін, таныстырамын. Ардагер еңбегін ел-жермен, қоғам өмірімен байланыстыра түсіндірсең, оқушы жүрегіне жол табу қиын емес – шарадан соң оқушылардың кейіпкерді көрсем деген ниетін аңғарасың немесе қандай да бір ерекше сезім, құрмет-ықылас байқалады.
Жалпы, жас ұрпақты, оқушыларды үлкендерді, барша халықты, қоршаған ортаны сыйлауға, құрметтеуге тәрбиелей білуіміз керек. Бала жаны өте нәзік, оның иірімдеріне жол тауып, қажеттілікке қарай бағыттап отырса, нәтижеге қол жеткізуге болады. Ол үшін мектепте тәрбие сағаттарымен бірге кездесу кештері ұйымдастырылып, ардагерлер өнегелі еңбек жолдары туралы өздері айтып береді. Оқушылар сұрақ қойып, тәрбиелік мәні зор әңгімеге араласады. Пікірсайыс пен дөңгелек үстел ұйымдастыру, өз отбасындағы үлкен кісілерге қалай құрмет көрсетіп жүргендігін сұрап, ортаға салу сынды тәжірибелерді қолданып келемін. Кейбір оқушылар тарапынан отбасындағы қарт ата-әжесіне «Батырлар жырын» немесе мерзімді баспасөз беттеріндегі тағылымды-тұшымды материалдарды оқып беретіндігін анықтап, оны өзгелерге қолдануға кеңес бердік. Бұл бір жағы, ата-әже үшін қажеттілік болса, екіншіден, оқушылардың халқымыздың төл өнерімен сусындауына, өз дүниетанымын кеңейтуіне және ұлттық рухани құндылықтарымызды қадірлеп, бойына сіңіріп өсуіне зор мүмкіндік.
Білім ордасында аналар, әжелер мектебі жұмыс жасайды. Бұл мектептердің оқушылармен бірге, ауылдағы жас аналарға, қыз-келіншектерге берер тәлім-тәрбиесі мол. Өмірден көрген-түйгені көп, қиын кезде тығырықтан шығар жол таба білетін аналар бала тәрбиесіне, келін ізеттілігіне, ер-азаматты күту, бағалау, қонақ күту, ағайынмен араласу, халқымызға тән салт-дәстүрлерді ұстану, өзге де отбасылық құндылықтарға қатысты ақыл-кеңестерін аямайды.
Мектепте үлкенді сыйлауға қатысты тәрбиенің жолы да, мүмкіндігі де көп. Оны түрлендіріп, дамыта қолдану ұстаздың ізденісіне байланысты. Бала тәрбиесі – тек мұғалімнің жұмысы ғана емес, отбасының да міндеті. Сондықтан, мектепте алған білімі мен тәрбиесі әрбір отбасы, ошақ қасында жалғасуы керек деп ойлаймын.
Гүлдана БАЙЖАН,
Жалау Мыңбаев атындағы мектеп-гимназияның жоғары санатты мұғалімі
Маңғыстау облысы,
Түпқараған ауданы