Еліміздің халықаралық үрдістерді тереңірек танып, соған сәйкес шешімдер қабылдауға және жаһандық өзгерістерге орай лайықты іс-қимыл жасауға мүмкіндігі мол.
Біздің еліміз қауіпсіздік аймағы болғысы келеді, болып та жүр. Бұл ұстаным Қазақстанды инвестициялық сенімділік бойынша ең озық елдер қатарына қосты. Шетелдік инвесторлар бізден ең тиімді шарттарды пайдаланады және жұмыс істеулеріне мүмкіндік мол. Көпшілік, әсіресе, жастар, батыстық тәжірибені, оған қоса, әлеуметтік желілер интернетті тез меңгеруде, ағылшын тілін білетіндер үлесі арта түсіп отыр.
Қазақстанда түрлі этностардың бейбіт өмірі, олардың құқығы, тілі мен ділін, мәдениетін дамыту мүмкіндігі жоғары деңгейде қорғалған. Ең бастысы, еліміз тарихи әділдікті қалпына келтіру жолымен жүріп келеді. Заманауи әлемде этностардан тыс мемлекет құру сәтсіздікке ұшырайды. Мәселен, кезінде этностарды жоққа шығару жолымен жүрген Еуропалық одақ оған қайта айналып келді.
Қазақстанның этностық құндылықтарын қазірше қазіргі әлемнің рухани-мәдени қоры құрап отыр. Олар әлі соңына дейін танылмаған, бірақ жаһандық қоғамдастықтың оңтайлы баюына ықпал етуі мүмкін. Ал қазақ ұлтының дәстүрлері мен құндылықтары адам мен орта ара-
сындағы қарым-қатынаста ерекше прагматизмді ұсынады, ол тұтынушы қоғам құндылықтарының дағдарысын басынан кешіріп отырған әлем үшін өте маңызды. Сондай-ақ, елімізде қоғамдық көңіл-күйдің мониторингін жүргізу, бағалау мен көрсету тәуелсіздіктің алғашқы күнінен бастап басым бағыттардың бірі болып келеді. Екі базалық индикатор мәні өсті – ол кедейліктің ең төменгі шегін толық жою және өмір сүру ұзақтығын арттыру. Бұл көрсеткіш елімізде бұрынғыдан да жақсы және ұзақ өмір сүруге мүмкіндік бар екендігін аңғартады. Қазақстан өзінің теңгерімделген демографиялық құрылымымен ерекшеленеді. Бұл ретте халық өзгермелі жағдайларға бейімделуге үлгере отырып, динамикалық түрде өсе түсуде. Еліміз бүгінде дамудың жаңа кезеңіне аяқ басты. «Қазақстан-2050» Стратегиясы, «Нұрлы жол», «100 нақты қадам» Ұлт жоспары сынды ауқымды бағдарламалар, денсаулық сақтау және білім беру, тілдерді дамыту бағыттары бойынша жүргізіліп жатқан дәйекті мемлекеттік жобалар тізбегі әлеуметтік-экономикалық жаңғыртуды жеделдетудің негізін қалады.
Жоғарыда атап өткен жағымды өзгерістермен және ілкімді жобалармен қатар, саяси жаңғыру – конституциялық реформаларды жүзеге асыру, әкімшілік сала мен мемлекеттік қызметтер жүйесін же тілдіру, ашық үкімет қалыптастыру үрдісі еліміздің халықаралық қоғамдастықтағы беделін әрі қарай өсіре түскені анық.
Мәдени жаңғыру да жүзеге асырылуда. Оның бастауында «Мәдени мұра» мемлекеттік бағдарламасы, «Халық тарих толқынында» бағдарламасы, «Қазақстан-2050» Стратегиясының терминологиялық және ғылыми жұмыстары тұр.
Сонымен, бүгінгі таңда Қазақстанда мәдениеттің бастапқы құрылымы мен элементтерін, қоғамдық психология мен практиканы терең өзгерту және оны жаңғыртуға негізделген ұлттық жаңғыру моделі де қолға алынуда. Бұл ретте осын-
дай маңызды қадамдар арқылы ғана қазіргі әлемде өзіміздің ұлттық үйлесімділігімізбен құндылықтарымызды сақтап қала алатындығымызды атап өткен жөн.
Еліміз жаһандық және аймақтық үрдістермен үндесе жүрмесе, мына заманауи әлемдегі сын- қатерлерге төтеп беруіміз неғайбыл. Сондықтан Елбасымыз айқындап берген бүгінгі бағытымыз біздің халықаралық қоғамдастықтағы лайықты орнымызды бекемдей түседі.
Зарема ШӘУКЕНОВА,
Президент жанындағы Қазақстан стратегиялық зерттеулер институтының директоры, ҰҒА