Парламент • 08 Маусым, 2017

Тексерістің саны емес, сапасы маңызды

191 рет
көрсетілді
6 мин
оқу үшін

Кеше Парламент Мәжілісінің жалпы отырысы өтіп, онда Үкімет пен Республикалық бюджеттің атқарылуын бақылау жөніндегі есеп комитетінің 2016 жылғы республикалық бюджеттің атқарылуы туралы есептері тыңдалды.

Тексерістің саны емес, сапасы маңызды

Жиынға жетекшілік еткен Мәжіліс Төрағасы Нұрлан Нығматулин мемлекеттің қаражатын тиімді игерудің жауапкершілігі мәселесіне жете көңіл бөлу қажеттігін ескертті.
Аталған тақырып бойынша негізгі баяндаманы Қаржы министрі Бақыт Сұлтанов пен Республикалық бюджеттің атқарылуын бақылау жө­ніндегі есеп комитетінің төрағасы Нұрмұхамбет Әбдібеков жасады.
Қаржы министрінің мәліме­тін­ше, өткен жылы бюджет тапшы­лы­ғы­ның көлемі ішкі жалпы өнімге шаққанда 1,7 пайызды құрап, көрсеткіш жоспардағыдан 18 пайызға төмен болған. Сондай-ақ, кі­рістерді асыра орындау жә­не шығыстар бойынша үнем­деу есе­бінен 158 млрд теңге қазына­шылық шотта кассалық қалдықтар қалыптасқанын айтқан  Б.Сұлтанов есепті қарау кезінде қозғалған мәселелерді шешу жолдарына да тоқталып өтті.
«Бюджет кірістерінің Ұлт­тық қордан алынатын трансферт­терге тәуелділігі туралы біраз мәселе көтерілді. Расында, осы транс­ферттердің көлемі ұлғайды. Олар дағдарыс кезінде экономиканы қолдауға мүмкіндік берді. Алдағы уақытта шығыс­тар­ды қаржыландырудағы кепілден­ді­рілген трансферттің үлесі біртіндеп 2020 жылы 2 трлн теңгеге дейін азая­тын болады. Ал Ұлттық қордың активтеріне келетін болсақ, оларды әртараптандыру арқылы қордың табысын арттыру көзделуде. Бұдан басқа, республикалық меншікті жекешелендіруден және холдингтердің активтерін бәсекелес ортаға беруден түсетін қаражаттың барлығы Ұлттық қорға жіберіліп, салықтық әкімшілендіруді жақсарту барысында екі маңызды мәселе оң шешімін табады. Ол бір жағынан бизнеске қолайлы жағдай туғызу, екінші жағынан мемлекеттік бюджет кірістерін ұлғайтуға мүмкіндік береді», деді министр. 
Оның айтуынша, жаңа Салық кодексін әзірлеу жұмысында электронды шот-фактура қолданатын бизнес өкілдеріне қосылған құн салығын 30 жұмыс күні ішінде қайтару, қарсы тексерулердің саны мен камералдық тексерудің процедураларын қысқарту көзделуде. Сонымен қатар, экономика саласында қылмыстық бұзушылықтарды болдырмау және ізгілендіру аясында Қылмыстық кодекске тиісті өзгерістер де дайындалған. 
Қаржы министрінен кейін сөйлеген Республикалық бюджеттің атқарылуын бақылау жөніндегі есеп комитетінің төрағасы Н.Әбдібеков өзі жетекшілік ететін ведомствоның жұмысын егжей-тегжейлі баяндады. Алайда, бірқатар тиісті министрліктердің атына айтылған сандық деректерге байланысты келіспеушіліктен соң, Мәжіліс Төрағасы бюджет қаржысына қатысты жағымсыз әрекеттерге жол бермеу қажеттігін қадап айтты. Әсіресе, кейбір квазимемлекеттік сектордың субъектілері, өз шоттарында қомақты қаржы бола тұра, алдағы қаржылық жылға ала­тын бюджеттік қаржының көле­мін сақтап қалу үшін қосымша мил­лиардтаған соманы сұрауды жал­ғас­тыратындығы және оған  мем­лекеттік органдар қолдау жасай­тындығы қатты сынға алынды. 
«Бүгінгі күні мемлекеттік қар­жыны аударғаны үшін ешқандай жауапкершілік болмай тұр. Осы орайда бюджеттік қаржыға қатысты айла-шарғы жасауды доғару керек. Яғни, жыл соңына қарай бұл қаражаттың игерілмеу қаупі туын­дағанда осы жұмсалмаған қар­жыны квазимемлекеттік сектор­дың шотына аудару немесе ұлт­тық компаниялардың еншілес ұйым­дарының жарғылық капиталын толтыруға бағыттау басталады. Сондықтан да қарастырылған қар­жы шын мәнінде елдің экономи­касына жұмыс істеуі үшін ква­зимемлекеттік секторды қаржы­ландыру тетігін өзгертуді және бюд­жеттік бағдарламалар әкімшілерінің жауапкершілігін арттыруды қам­титын қадамдарды пысықтау керек», деді Н.Нығматулин. 
Сондай-ақ, Мәжіліс Төрағасы Есеп комитетінің басшысына қа­рата айтқан сөзінде Комитеттің заң­намалық тұрғыда тікелей талап-арызбен сотқа жүгіне алатын елдегі жалғыз өкілетті орган екендігін ескертіп, тапсыратын материалдардың сотқа дейін жетпей жататынын да алға тартты. 
«Көп жағдайларда сіздердің тексерулеріңіз бойынша ұсынылған материал сапасының төмендігінен олардың сотқа жетпейтіні байқа­лады. Бұл тұрғыда тексеріс процесі емес, оның нәтижесі маңызды, яғ­ни келтірілген шығын көлемін өтеу, заң бұзушылық үшін жауап­кер­шілікке тартылғандардың саны ескерілуі тиіс. Тек сонда ғана жұмыстың тиімділігі болады. Біз бюджеттік бағдарламалар әкім­ші­лерінің, мемлекеттік ор­ган­дардың жауапкершілігі туралы жиі айтамыз. Алайда, соңғы кез­де тексерушілерге де қатысты сұрақ­тар туындауда. Ендеше, барлық тараптардың өзара жауапкершілігі болған кезде ғана мемлекеттік қаржыны пайдалануда тиісті тәртіп орната  аламыз», деді Мәжіліс Төрағасы.
Ал сын-ескертпеге қатысты өз ойын білдірген Н.Әбдібеков Коми­тет жұмысына қатысты айтылған пікір өте орынды екенін және кемшіліктерді түзету жұмыстарын іске асыратынын атап өтті.
Осы күні Мәжіліс Консти­туциялық Кеңестің мүшесі А.Нұр­мағамбетовтің өкілеттігін тоқтатып, Ә.Темірбековті Конституциялық Кеңес мүшесі етіп тағайындау жөніндегі ұсынысты мақұлдады. Сонымен қатар, «Қазақстан мен Өзбекстан Үкіметтері арасындағы Қазақстан-Өзбекстан мемлекеттік шекарасы арқылы өткізу пункттері туралы келісімге 2006 жылғы 4 қыркүйектегі Хаттамаға өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы хаттаманы ратификациялау туралы» заң жобасы мен «Мемлекеттік білім беру жинақтау жүйесі мә­селелеріне өзгерістер мен толық­тырулар енгізу туралы», «Құ­қық қорғау жүйесін жетілдіру мәсе­лелері бойынша өзгерістер мен толық­тырулар енгізу туралы» және «Парламент палаталарының Қазақ­стан Республикасы Парламентінің Регламенті бойынша бірлескен комиссияның құрамына Парламент Мәжілісінің депутаттарын сайлау туралы» заң жобаларын талқылады.

Нұрлыбек Досыбай,
«Егемен Қазақстан»