Қазақстан • 24 Қазан, 2017

Қайрат Кәрібаев: Жол құрылысы жоспарға сай жүргізілуде

467 рет
көрсетілді
7 мин
оқу үшін

«Қазавтожол» АҚ Павлодар облыстық филиалының директоры Қайрат Кәрібаевпен әңгіме

Қайрат Кәрібаев: Жол құрылысы жоспарға сай жүргізілуде

– Қайрат Қалелханұлы, жал­пы біздің өңірге қарасты Қал­қаман – Пограничик – Төрт­құдық жол бөліктерінің аяқ­­талуын асыға күтіп жүр­ген жұрт­шылыққа не айтасыз?

– Елімізде «Нұрлы жол» бағ­­дар­­л­амасы аясында «Орта­лық-Шығыс» автожол дәлі­зінің Павлодар облысы аума­ғын­да 2014 жылы Астана-Пав­ло­дар ба­ғы­тындағы 383 шақы­ры­­мын­да жұмыс басталды. Яғни Ақмола облысы шекарасы­нан өңіріміздегі Ленин кенті­не дейін 215 шақырым және Павлодардан Шығыс Қазақстан облысына дейінгі 168 шақырым жер. Жол құрылысы қазіргі заман­ға сәйкес салынуда. Жол­дың параметрі I-А кате­го­риясы­на сәйкес, төрт жолақты қозғалыспен, бетонды және асфальт-бетонды жабынды төсе­ліп, қоршаулармен қор­ша­лады. Қазіргі уақытта жұмыс Астана – Павлодар, Павлодар – Семей автомобиль жолдарын қайта жаңғырту бо­йынша 15 бөлікте іске асырылуда.

Бұл ауқымды жобаның құны 202,8 млрд теңге, 2014-2016 жылдары 104,7 млрд теңге игерілді. Мы­­салы, Ақ­мола облысының ше­кара­сы­нан Екібастұзға дейін 34 ша­қы­рым а­сфальт жабындысы, Екібас­тұздан Ленин кентіне дейін 56 шақырым цемент-бетон жабындысы жасалды. Биыл Астана – Ерейментау – Шідерті, Қызылорда – Павлодар – Өспен – РФ шекарасы, Павлодар-Семей аралығындағы 207 ша­­қы­рым жол пайдалануға беріл­ді. Осы Астана-Павлодар ав­то­­жолының Қалқаман – По­­­граничник – Төртқұдық ауыл­­­дары аралығындағы 235-259 шақырымында «Ақмола Құрылыс Мате­риал­­дары» ЖШС, 1206-1251 шақы­ры­мында «Автодор­сервис фирма» ЖШС, соны­мен қатар «К-Дорстрой» АҚ жұмыс жасауда. Қалқаман – По­граничник – Төртқұдық аралығындағы тоқтап қалған жол жобасы асфальт-бетон жабындысымен жасалуда. Ауа-райы бөгет келтірмесе, бұл жол да ашылады деген ойдамыз. 

– Осы Қалқаман – По­гра­ни­ч­ник – Төртқұдық аума­ғы­н­дағы жол бөлігін аяқ­­сыз қал­дырып кеткен Иран­­ның «Дена Рах­саз Констракшн» ко­м­­па­­­ния­­­сы­ның жағдайы не болды? 

– Қазір «Дена Рахсаз Конс­тракшн» компаниясымен келісімшарт тоқтатылды. Есепшотындағы қаржы мен техникасы түгелдей кепілге алынды. Жалпы, белгілен­ген айыппұл мөлшері 2 млрд теңгеге жеткен. Мердігер өзі­не тапсырылған талаптар­ды, жұмыс жоспарының кес­те­сі­нің орындалмағаны, техни­каларының және адамдары­ның жеткіліксіздігін ескеріп, 2017 жылдың сәуір айында «ҚазАвтоЖол» АҚ біржақ­ты тәр­тіппен келісімшартты бұз­ған болатын. «Дена Рахсаз Констракшн» компаниясымен келісімшарт бұзылған­нан кейін «ҚазАвтоЖол» АҚ жо­ғарыда аталған жаңа фир­ма­лармен келісімшартқа отырған.

– Ерейментау шекарасынан басталатын Шідерті –  Екібастұз – Павлодар бағы­тындағы жолда жұмыс қалай жүргізілуде?

– Біріншіден, Ақмола об­лы­­сы­­ның шекарасынан Екі­бас­­тұзға дейінгі бөліктегі 99 ша­­қ­ы­рымдық жолда қиыршық тас, асфальт-бетон төселеді. Жол 5 қа­баттан тұратын болады. Екі­­бас­­тұздан Ленин кентіне де­йін­гі 116 шақырым жолға бетон пай­­да­ла­намыз. Өйткені бұл жол ара­­лы­ғында ауыр жүк кө­лік­­тері­­нің қозғалысы жоғары болмақ.

Жаңа технология бойынша бетон негізінде салынған жолдар ұзақ уақыт қызмет етеді. Екіншіден, жалпы жоба бо­йынша Шідерті және Қалқаман бекеттері маңындағы «Ертіс-Қарағанды» каналы арқылы 2 көпір салу қаралған. Көлік қоз­ғалы­сының қауіпсіздігі үшін қоршаулар орнатылуы керек. Барлық құрылыс бөліктерінде қайта жаңғырту және жөндеу, 5 сатылы жол сапа­сын бақылау жұмысын мер­дігердің сапа кеңсесі, ав­тор­­лық кеңсе, техни­ка­л­ық қадағалау кеңсесі, «Пав­ло­дар­жолзертханасы» РММ, тапсырыс беру сапа кеңсе­сі қа­да­ғалайды. Сонымен қа­тар әр ап­та сайын филиал қыз­мет­­кер­лері, мердігерлер, тех­ника­лық қада­ғалау кеңсесі жол бөліктері бо­йынша сапаны қа­д­ағалап жүре­ді және жұмыс өн­ді­рісі бо­йынша жиналыстар өтеді.

– Жалпы, бетон жолдың тиімділігі қандай? Бетон жол қымбатқа түспей ме? Қанша­лықты қауіпсіз? 

– Қазір жол құрылысына ин­но­вациялық материалдар мен құрал­дар жиі қолданылады. Елі­мізде 2009 жылы бірінші рет бет­он­далған жолдар пайда бол­ды. Мысалы, Астана мен Бура­бай арасын жалғайтын жол өте сапалы. Қызмет ету жағынан бетондалған жолдар құрылысы тиімді дер едім. Астана – Павло­дар бағы­тында­ғы жол құры­лысының жобасын талқылау барысында техни­калық кеңес Павлодар-Екі­бастұз аралығында бетон, ал әрі қарай асфальт-бетон төсеу салу туралы шешім қа­был­даған еді. Рас, бетон жол көп қаражатты қажет ете­ді, материалдар қымбат, қыс­та күтіп ұстау да қиын. Көк­тай­ғақ кезінде асфальт бетіне тұз себе аламыз, ал бетон жолға алғашқы 1 жылда ештеңе себуге болмайды. Оны тазалайтын хи­мия­лық құралдар да қымбат. Жал­­пы, республикалық маңы­зы бар жолдарды бетоннан салуға көшетін уақыт келген сияқты. 

– Бетонды қайдан аласыздар?

– Астана – Павлодар жо­лы құ­­ры­­­лысында мердігер ком­­­па­­­ниялар жергілікті мате­риал­д­арды пайдалануда. Қиыр­­шықтас Майқайыңнан әке­­лінсе, құм­ды-гранитті қоспа Ақ­су қала­сына қарасты Спут­ник ауылынан жеткізілуде. Бетон­­ды да облыс аумағынан ала­­­ды. Құры­лыс жұмыстарына тар­­­тыл­ған мамандардың 60 па­йы­зы жергілікті тұрғындар. 

– Жаңа әдістің ерекшелігі қандай? 

– Бұл инновациялық технология Германияда қолданылып ке­ле­ді. Ресайклирование де­гені­­міз – ескі асфальттан жаңа жол жасау әдісі. Арнайы маши­на ескі асфальтты ұсақтап үгі­тіп, осы үгіндіге жол жасау­ға қа­­жет­­ті қоспалар қосу арқылы суық күйінде қайтадан жолға тө­­сей­­­ді, тегістейді. Суық кү­йін­­де төселген асфальт қатып қалады. 

– Мердігерлер жолдардың сапалы салынып жатқанына сенімді ме?

– Әрине, 5 жылға кепіл­дік бере­ді. Материалдар мен құ­ры­лыс жұмыстарының сапасы­на күн сайын зерт­ханалық тек­серіс жүргі­зіле­ді. Жоғарыда ай­тып өткен­дей, бес сатылы қа­таң қада­ғалау болады.

– Жол бойында «қоқыс тас­та­маңыздар, жолдарды сақ­тап, күтейік» деген ес­керт­пе жазулар неге көрінбейді?

– Жүргізушілер мен жолау­шыларды жол бойындағы мәдениетті сақтауға үйретер едік дейсіз ғой. Бильбордтар орна­­тыл­са, үгіт-насихат тақы­рыбы бойынша ақпарат­тар, әрине, қажет. Ал 2018 жылы жол құрылысы да аяқталып, Астана мен Павлодарды бі­рін­ші санаттағы автожол – төрт жолақты заманауи автобан байланыстырады. Жол мә­дениетіне де үйренерміз. Өмір­ге жаңа технология, жаңа­шыл­дықтар, өркениет талаптары келді. Жылдар бойы ағым­дағы жөндеу, күрделі жөндеу, шұң­қырларды жабу сияқты жұмыс­тармен сақталып келген үлкен жолға бүгінде жаңалық, жаңғыру келді. Жолдар, көпір­лер салу әрине, бір күннің, бір ж­ылдың үлесінде тұрған жоқ, стратегиялық жобалар игілігін біз ғана емес, бола­шақ ұрпақ көреді. 

 – Әңгімеңізге рахмет. 

Әңгімелескен

Фарида БЫҚАЙ,
«Егемен Қазақстан»

Павлодар облысы