Қазақстан • 01 Қараша, 2017

Мұғалім пайымы: Жаңсақтық жаза бастырады

619 рет
көрсетілді
5 мин
оқу үшін

Сынаптай сырғып жатқан өмір. Адам есейген сайын өткен өмірін ой елегінен өт­кізіп, дұрысы мен бұрысын саралап, өмір­дің өзінен сабақ ала білетіні рас-ау ша­масы.

Мұғалім пайымы: Жаңсақтық жаза бастырады

Әлі есінде, мектептің соңғы сы­ны­бын­­да оқып жүрген кезі. Сабақтан үйге кір­е бергені сол еді, таныс дауысқа құ­лағы елең ете қалды. Бірден таныды, Шым­кентте тұратын анасының жалғыз аға­сы. Кіре жарқылдай амандасты:

– Балам, анаң кешікті ғой, мектептен келетін уақыты болмап па еді?

– Асығыс па едіңіз? Қона-жатып кет­пейсіз бе? Анам бүгін ата-аналар жи­на­лысын шақырған, кешігетін шығар. Қа­ла­саңыз қазір шақырып келейін.

– Қарағым, сөйте қойшы. Асығыс жұмыспен жүр едім.

Сөмкесін қойды да, киімін де шешпестен мектепке қарай аяңдады. Анасы мектепте мұғалім, қазақ тілі мен әдебиеті пә­нінен сабақ береді. Әрі тоғызыншы сы­ныптың жетекшісі. «Бүгін ата-аналар жи­налысын шақырдым, мені күтпеңдер», деген болатын.

Мектепке кіріп анасының сыныбына жақындады. Апасының таныс даусы, ренжіп жатқан сияқты ма қалай? Кібіртіктеп есіктің аузында тұрып қалды.
– Кешіріңіз сізді ренжіткім келген жоқ. Жасұланның тәрбиесін екеулеп қол­ға алмасақ болмайды. Қай жерде тәр­тіп­сіздік жасалса, соның басы-қа­сын­да Жасұлан жүреді. Талай уәдесін де берді, бі­рақ ешқандай қорытынды шығар емес.

– Сіз-ақ түймедейді түйедей етіп. Балалықпен азын-аулақ бұзақылық жа­са­ған шығар. Соған бола мені басқа ата-аналардан бөлек алып қалып. Ба­ла­лардың бәрі менің Жасұланымдай-ақ бол­сын.

Ашулы әйел есікті қатты ашты да жұл­қына шығып кетті .
Артынша жабырқау жүзді анасы да шық­ты.

– Сен әлі қайтпап па едің?

– Үйге қаладан Есен атам келді. Асы­ғыс көрінеді. Сізге жолықпақшы. 

– Олай болса, жүр қайтайық.

Анасы үнсіз ойланып келеді. Жас­ұлан­­ның анасымен сөйлескісі келген. Үміт артып отырған жалғыз баласы екен. Тәрбиесін қолға алайық деге­ні­мен еш түсіндіре алмады. Баланың қар­ны тоқ, киімі бүтін болса болды деп үс­­тірт ойлайтын адамдар мына заманда баршылық. Қанша қымбат болса да әпер­­ген киімнің тозатынын, таңертең та­­мақ ішкен баланың түсте қарны аша­ты­нын, ал дұрыс берілген тәрбие ба­ла­ның өміріне азық екенін ойлағысы да келмейді. Анасы осы жайтты қамыға баян­дады.

Өмір әркімді өз ағысына салды. Бұл да анасының жолын қуып жоғары оқу ор­нын бітірді. Тұрмыс құрды. Бір ұл, бір қы­зы бар. Балалық шағы – бал дәурені өт­­кен өз отбасына бүгінде өзі қонақ.

Жазғы демалысқа шыға сала ана­сы­ның жағдайын сұрауға үйіне кел­ген. Есік­тен кіре бергенде екі көзі дом­бығып ісіп кеткен әйел үйден шы­ғып келеді екен. Жүзі таныс сияқты. Артынан анасы көрінді. Лезде бәрі арқа-жарқа болды да қалды. Есен-сау­лық сұрасқаннан кейін жаңағы үйден шық­қан әйелдің кім еке­нін сұрады.

– Қызым, есіңде ме, білмеймін, сен­дерден бір сынып төмен оқыған Жас­ұлан деген бала бар еді ғой. Сол жа­қын­­да ұрлық жасап түрмеге түскен. Ана­­сына кезінде қанша ескертіп едім. Өзі­­ме кінә артып тыңдамап еді. Енді сол ісіне өкініп, кешірім сұрап келіпті. Сол кезде сізді тыңдағанымда басқаша болар еді деп өксиді. Жаным ашиды-ақ, бірақ қолдан келер не амал бар...

Тәрбие. Көзбен көріп қолмен ұстап бол­­майтын, белгілі бір жүйе мен қағи­да­ға да сыймайтын ұғым.

Грек философы Эпиктет «Күллі ға­жайыптың ішіндегі ең тамашасы жақсы тәр­биеленген адам», депті. Ендеше ба­ланы қалай тәрбиелеу керек. Кейбір ға­лымдар баланы ана құрсағында-ақ тәрбиелеуді жөн көреді. Дұрыс та шы­ғар. Сонда бала құрсақта жақсы тәрбие көр­­меді немесе балалық шағында дұрыс тәр­бие берер адам болмады деп қол сіл­тей салуымыз керек пе?! 

Бала ойнау керек, күлу керек, сабақ оқу­ы керек. Бәрі де керек. Бірақ әр нәр­се­де шектік деген ұғым қолданылуы ке­­рек. Белгіленген уақытта сабақ оқу, үй жұмысына көмектесу керек. Бір-екі са­­ғат компьютер алдында отырсын. Та­ңер­теңгілік уақытта спортпен шұғыл­дан­­сын. Достарымен аралассын. Бәріне сырт­тай қадағалау қажет.

Міне, осылайша күнделікті белгі­лен­­ген уақытта әртүрлі жұмыспен ай­налысқан баланың тәрбиесіз болып өсуі мүм­кін емес. «Тәрбиесі жаманға жақсы ұстаздан пайда жоқ», дейді Сайф Сараи.

Адам баласына білім емес, ең алдымен тәрбие керек екенін «Тәрбиесіз берген білім құмға сіңген сумен тең», деп әл-Фараби де растаған. Демек, бұл тұрғыда ұстаздар қауымына артылар жүк пен атқарылар міндеттің зор екенін баса айтқымыз келеді.

 

Жақсыкүл СҮЛЕЙМЕНОВА,
№21 жалпы орта 
мектебінің бейінді оқу ісі жөніндегі орынбасары

ТҮРКІСТАН