ТӨРАҒАЛЫҚ ЖОЛДАУМЕНЕН ҮНДЕСТІ
Биылғы жыл ақжарылқап жақсылықты ала кеп,
Ел ішіне нұрын шашты шапағатты жаңа леп.
Қазақстан абыройын, асқақтатып айбынын
Төрағаға таңдап алды қазағымды әділ деп.
Бұл мақтаныш, бұл мәртебе Қазақстан елі үшін,
Татулықты берік сақтап, өркенді еткен өрісін.
Елу алты ел басшысы бір мүддеге жүгініп,
Саясатта жасалады тұғырнама келісім.
Қазақстан елі бейбіт, жері жомарт, бағы гүл,
Өркенді елмен терезесі тең түсетін шағы бұл.
Тәуелсіздік туын биік нық ұстаған шағында
Бар әлемге шуақ шашар келді кезең тағы бір.
Бар тілегі – ақ ниетті қалмаса деу тот басып,
Бұл заманда жүргендер бар елден елге оқ тасып.
Бабалардың ақ арманы – азаттықты ардақтап,
Қандай жақсы, халық үшін жүрсек дәйім бақ шашып.
Қазақстан қолға ұстады төрағалық тізгінін,
Бұл дегенің жария ету – татулықтың ізгі үнін.
Бір-біріне сыйлағанды, ұсынғанды қалайды ол
Соғыс-өрттің түтін иісі дарымаған түз гүлін.
Барша әлем ел-жұртының білдіретін мұратын,
Төрағаның нысанасы – төрт “Т” бастап тұратын:
Траст – сенім беріктік пен үлкен бірлік бастауы,
Традишн – дәстүр-салтын ұстансын деп жұратым.
Транспаренси – ашықтықтың даңғыл жолы ұраны,
Теңдік пенен ынтымақтық танытудың құралы.
Толеранс – төзімділік жол нұсқаудан тұрады,
Міне, осы түйіні көп төрт тұғырлы сұрағы.
Бұл төрт тұғыр ұлағатты ұстанымдар адамға,
Аса қажет татулықты ту ететін қоғамға.
Тыныштықтың тетіктерін мықты ұстасаң тұрақты,
Сенімділік арттырады жұмыр жерлі ғаламға.
Жұрт қашпасын, бұлт баспасын барша әлем аспанын,
Тек жырлайық татулық пен ұлы достық дастанын.
Еркіндіктің ақ бесігін тербетейік бар үйде,
Шарықтасын, қалықтасын шаттық толы асқақ үн.
Елбасының жұртқа арнаған жігер берер Жолдауын,
Қалың қауым бірауыздан білдіруде қолдауын.
ЕҚЫҰ-ға төрағалық Жолдауменен үндесіп,
Жер шарының шешері анық көкейкесті арманын.
Әли ЫСҚАБАЙ, Қазақстан Республикасының еңбек сіңірген қызметкері, Алматы облысының құрметті азаматы.
АУЫР ДА ЖАУАПТЫ МІНДЕТ
Болашаққа тың серпін беретін, тарихи құжаттардың ішінде маңызы айтарлықтай салмақты болып табылатын Елбасының жыл сайынғы халыққа Жолдауы биыл бұрынғысынан ертерек жолданды. Ел дамуындағы басым бағыттарды айқындап берген Мемлекет басшысының Жолдауын тезірек әрі өнімді етіп жүзеге асыру үшін құзырлы құрылымдар іске кірісіп те кетті. Осы жолғы Жолдауда көтерілген аса маңызды мәселелердің бірі – білім беру жүйесін жетілдіру, жастардың білімділігін арттыру, жас кадрлардың кәсіби біліктілігін тереңдету, еліміздің жоғары оқу орындарын әлемдік деңгейге жеткізу. Осыған байланысты Елбасының биылғы халыққа Жолдауы республиканың барлық телеарналарында тікелей эфирде көрсетіле салысымен, ел Президенті жанындағы Мемлекеттік басқару академиясында Жолдауға үнқату мақсатында кеңейтілген отырыс болып өтті.
Аталмыш академияның ректоры Арын Өрсариев Президенттің “Жаңа онжылдық – жаңа экономикалық өрлеу – Қазақстанның жаңа мүмкіндіктері” атты Жолдауына үн қосу отырыстың күн тәртібінде тұрған бірінші мәселе екенін айтты.
Осы орайда білім беру сапасын жақсарту, мамандар даярлау жүйесін жетілдіру, сондай-ақ Елбасы атап көрсеткеніндей, қазақстандық жоғары оқу орындарының әлемдік деңгейдегі беделін арттыру кезек күттірмейтін міндет екеніне екпін түсірді.
– Елбасының бұл тапсырмасы біз үшін өте өзекті, сондықтан әлемнің жетекші оқу орындарымен ынтымақтастықты одан әрмен дамыта береміз. Академия ректоры ретінде мұны жауапты міндет деп білемін. Дегенмен де бұл дамудың жаңа кезеңіне ұмтылған Қазақстан үшін аса қажет. Мен жедел жоспарда бір жылға арналған стретегияны жасау міндетін алға қойып отырмын. Мемлекеттік аппараттың кадрлық әлеуетін арттыру мақсатында оқу үдерістерін жаңғырту стратегиясы еуразиялық кеңістік, ТМД, ШЫҰ-дағы таңдаулы ғылым-білім ұйымдарының бестігіне кіруді көздейді. Сонымен қатар, академияның кадрларды қайта даярлау және біліктілігін арттыру курстарында жылына 3000 мемлекеттік қызметкер оқытылатын, орта және жоғары буындағы 250 мемлекеттік басқарушы даярланатын болады, – деді А.Өрсариев.
Ректор келесі кезекте академияның өз түлектерімен тұрақты байланыс жасап тұратынын, олардың арасында 20 саяси басшы, 5 елші бар екенін айтты. Түлектердің 33 пайызы еліміздің аймақтарында судья болып жұмыс жасайтын болатынын да атап көрсетті. Сонымен қатар академия өз түлектеріне екі диплом беру жүйесін енгізуге байланысты жұмыстарды бастап кеткендігін де атады. Мәселен, ағымдағы жылы академияның 20 түлегі осы оқу орнының дипломымен қатар мемлекеттік басқару саласында әлемдік үздік 10 жоо қатарына енген Сингапур мемлекеттік саясат мектебінің дипломын алып шығады екен. Ал 2010 жылы академияның 116 тыңдаушысы шетелдік беделді университеттерден тәжірибеден өтпек.
Осылайша, Президенттің жүктеген міндеттерін жүзеге асыру үшін академия нақты іс-шараларға кіріспек.
Арай ҮЙРЕНІШБЕКҚЫЗЫ, Астана.
МАҚТАНСАҚ ТА МАСТАНБАСПЫЗ
Нұрмахан ОРАЗБЕК, журналист.
Биылғы Жолдау бұрынғыларынан өзгешелеу – бір немесе екі-үш жылға арналған емес. Тұтас он жылдықты күйттейді. Бұл – ертеңіңді ертерек қамдау үлгісі. Дегенмен, бұрыннан да бар, қолданылып келе жатқан қарекет. Жолдаудың өзі алғашқы онжылдығының қорытындыларын шығарып, екінші онжылдығының міндеттерін белгілеген “Қазақстан-2030” Даму стратегиясы соның жарқын үлгісі болса керек. Ондай қарекет бұрын болмаса, біздің ел, Елбасы айтқандай, мақтануға татитын көрсеткіштермен, нәтижелермен әлемнің апшысын қуырған экономикалық дағдарыстан арыла бастамас еді. Ол көрсеткіштерді, ол нәтижелерді қайталап жату міндет болмас. Дегенмен, мастанарлық жағдайдың ауылы да қыр астында жатпағандай. Менің назарымды бір тақырыпқа келтірілген екі мысал аударды. Біріншіден – “Қазақстанда... бір қызметкер жылына 17 мың доллардың өнімін өндіреді. Дамыған елдерде бұл көрсеткіш 90 мың доллардан асып түседі”. Екіншісі – “Ауыл шаруашылығындағы еңбек өнімділігі ең төмені және жылына бір жұмыс істеушіге 3 мың доллар шамасында келеді. Ал дамыған елдерде бұл көрсеткіш 50-70 мың долларды құрайды екен”. Жалпы, экономикада “еңбек өнімділігі” дегеніңіз қолға үйретілмеген хайуандай ұғым, қолыңа түссе, ырқыңа көне қоймайды. Кетпен ұстаған бір адам күніне жүз шаршы метр жердің топырағын аударды екен деп, ертеңіне 150 немесе 200 шаршы метр жер аударамын дегізіп міндеттеме қабылдататын “социалистік жарыспен” еңбек өнімділігі артпайды. Діттегенге жетудің бірден-бір жолы ғылым жаңалығын, яғни ғылым жасаған жаңа техниканы, жаңа технологияларды кеңінен қолдану. Экономиканың қай саласында болсын. Әзірге біз шетелдік (алысы бар, жақыны бар) техника мен технологияны қолданып, көңіл тоғайтар табыстарға жеткендейміз. Бірақ өзгеге ғұмыр бойы ауыз ашып отыра беру әсте де кісілік емес, масылдық болса керек. Ендеше, өз ғалымдарымызға, өз өнертапқыштарымызға, өз ізденгіштерімізге көңілдің көбірек ілтипаты жөн. Рас, Елбасы өмір туралы ғылымдар орталығы, энергетикалық зерттеулер орталығы, тақырыптық аспаптық орталық секілді жаңа ғылыми орталықтар құрылатынын тілге тиек етті. Орынды. Бірақ біздегі ғылыми әлеует солармен тәмамдалмаса керек. Баяғыда қалыптасқан ғылымдарымыз мен ғалымдарымызды былай қойғанда, соны жаңалықтар ашып жатқан жас таланттарымыз бен талаптыларымыз бар екенін баспасөзден оқып жүреміз. Солар ұсынған жаңалықтар, әсіресе жаңа техника байқауын мезгіл-мезгіл өткізіп тұрсақ, шетелдік үлгілермен салыстырғанда, мойны озықтарын таңдай білсек, соларын жетілдіре түсуге шын жәрдемдессек, ұтарымыз да көбейе түсер еді деп ойлаймын.
Осы орайда өткеннен бір мысал келтіре кетуге болады. Сол өткен ғасырдың елуінші жылдарының басында Қаныш Сәтбаев Жезқазған өңіріне сапарында кен қазуда жаңа техникаға жол ашуды талап етеді. Талап алпысыншы жылдардың басында жүзеге асты. Және ол техника шетелдік емес, отандық техника болатын. Әрі ол сол заманда әлемдегі осы саладағы ең озық техника еді. Оның шет жағасын журналистік сапарда өзіміз де көрдік. Жалпы, Елбасы алға қойған міндеттердің үдесінен шығу үшін бұл орайда тындырғаныңды қомсыну басшының да, қосшының да, қатардағы қарапайым міскіннің де кісілік, азаматтық қасиетінің бір қыры болуға тиіс деп білем.
Жолдауда қарапайым азамат ретінде менің назарымды аударған тағы бір жәйт бар. Елбасы саяси жаңғыру, яғни қоғамдық қатынастарды сауықтыра түсу мәселесін қадап айтты. Әсіресе, құқық қорғау органдарының жұмысына сындарлы сын естілді. “Ішкі саяси сала мен ұлттық қауіпсіздіктің 2020 жылға дейінгі негізгі мақсаттары қоғамда келісім мен тұрақтылықты сақтау, ел қауіпсіздігін нығайту болып қала береді” деген сөзді Елбасы қадап айтты. Алайда, өз басым “ұлттық қауіпсіздік”, “мемлекеттік қауіпсіздік” деген аса бір салмақты ұғымдарды осы біз үстірттеу түсінеміз бе деп секем алам. Кейде тындырғанымызға, тындыра алмағанымызға сын айтылып (бәлкім, қатқыл да болар) жатса, соны әлгіндей ұғымдарға орайлас нәрсе деп ұғатын сыңайлымыз. Сын мемлекетіміздің қауіпсіздігіне қатер емес, қайта сол қауіпсіздікке қорғаныш. Бір ғана шарт – сынға бет көріспестей болып қаһарланудан, ата жау санаудан сақ болған абзал, ақ-қарасын әділ салмақтаған жөн. Әрине, сынның да әділ болғаны орынды. Оппозиция – тек өкімет (билік) үшін күрес емес, қоғамдық өмірдегі олқылықтарды жоюдың құралы екенін ұмытпағанымыз мақұл. Бітіспес болып бөлшектенген қоғамда ғана оппозиция өкіметті жеңіп алу (“Барлық билік – Советтерге!”) құралы. Ал елімізде ондай бөлшектену жоқ екені әркімге аян. Осы орайда оппозициямыздың да “ойбай, біздің идеямызды иемденіп кетті” деп аттандай бермегені жөн.
Тағы бір мәселені ортаға салған артық болмас. Бізде “ауыл жылдары”, “мәдениет жылдары” секілді ен салынған бірталай жылдар өтті. Солардың қорытындылары жоғары деңгейде шығарылған да болар, бірақ қалың көпшілікке қаратып насихаттала қойған жоқ. Демек, он жылдың әрбір жылы қорытындыланғанда нені тындырдық, нені тындыра алмадық, оның себебі не, ол себептерді қалай, қашан жоя аламыз деген сұрақтар көпшілікке баспасөз арқылы егжей-тегжейлі түсіндірілгені мақұл.
ОРТАҚ ІСТЕ ОЛҚЫЛЫҚ БОЛМАСЫН ДЕСЕК...
Мұхит ІЗБАНОВ, Мемлекеттік қызмет істері жөніндегі агенттігінің Атырау облысы бойынша басқарма бастығы – тәртіптік кеңес төрағасы.
Елбасымыз Нұрсұлтан Назарбаевтың Қазақстан халқына биылғы Жолдауын біздің ұжым қызметкерлері де тікелей желіден тыңдап, қанағаттанғандық сезіммен қарсы алды. “Жаңа онжылдық – жаңа экономикалық өрлеу – Қазақстанның жаңа мүмкіндіктері” Жолдауы шын мәнінде еліміздің осынау бір күрделі кезеңдегі атқарған істерімен бірге, алдағы ауқымды міндеттерін де айқындап берді. Ғаламдық қаржылық дағдарыс зардаптарын барынша айналып өткен республикамызда экономикамызды одан әрі өркендетудің маңызды алғышарттары жасалды. “Дағдарысқа дейінгі кезеңде біз Қытай, Үндістан және де өзге де экономикасы қарыштап алға басқан мемлекеттер қатарында дамудың жоғары деңгейіне көтерілдік. Өйткені, біз оған қалай қол жеткізуге болатынын білдік. Бәрін дұрыс жоспарлап, сауатты іске асырғандықтан, біздің дамуымыз сәтті болды”, – деп атап көрсетті Елбасы өз Жолдауында. Болашағымыз үшін өзі де тынымсыз еңбек етіп, өзгелерді де осынау ортақ мақсат жолына жұмылдырып жүрген Елбасы саясатының арқасында Қазақстанды әлем жұртшылығы таныса, бұл – біз үшін үлкен мақтаныш.
Жақында ғана Мемлекет басшысы Нұрсұлтан Назарбаевтың төрағалығымен өткен кеңесте Үкіметтің есебі тыңдалып, Елбасы тарапынан өткен жылдың қорытындысына нақты баға берілгені баршамызға мәлім. Осынау алқалы жиында Нұрсұлтан Әбішұлы атқарылған істермен қатар, алдағы міндеттерді де атап көрсетіп, өз ойын былайша түйіндеді: “Өткен жыл бәріміз үшін үлкен сынақ жылы болғаны белгілі. Дағдарысты жеңу үшін біз аса зор ауқымды шаралар атқардық. Осы орайда Үкіметтің істеген жұмысы бәріңізге белгілі, ай сайын менің алдымда есеп беріп отырды. Үкімет басшылығы, министрлер мен әкімдер бірігіп істеген нәтижелі жұмыстың арқасында біз дағдарыстан абыроймен өттік. Қазір экономикамыздың даму қарқыны оң нәтижелер көрсетіп отыр. Ол – біз үшін үлкен жеңіс”. Елбасы осылай дей келіп, халықтың әлеуметтік-тұрмыстық жағдайларын жақсарту, ұлттық кадрларды дайындау, әкімшілік реформаларды іскерлікпен жүзеге асыру мәселелеріне айрықша тоқталды. Әсіресе, маман тапшылығы, кадр мәселесі, банк саласындағы түйткілдерді бірігіп шешіп, еліміздің стратегиялық өркендеуіне залал келтіретін кез келген келеңсіз құбылыстарға батыл тосқауыл қою қажеттігіне баса назар аударды.
Сонымен қатар, Елбасы кейбір лауазым иелерінің жауапты жұмыстарға тәжірибесі аз, біліктілігі төмен, жауапкершілік жүгін жете сезінбейтін жастарды тартып отырғанына келіспейтіндігін білдірді. “...Аппаратты балабақшаға айналдырып жібердіңдер. Бүгін біздің ведомстволардағы айтарлықтай биік лауазымдарда өздерінің не үшін сонда отырғанын түсінбейтін жас балалар отыр”, – деп жас мамандарға қатысты кадрлық жұмысты қатаң сынға алды. Жоғары оқу орындарын бітіріп келген жастарды ең әуелі өмір мектебінен өткізіп, мол тәжірибе жинақтағаннан кейін ғана мүмкіндігіне сай қызметке тағайындауды ұсынды.
Елбасының алдымызға қойып отырған осынау міндеттерді іскерлікпен жүзеге асыруға атсалысу – әрбір қазақстандықтың абыройлы міндеті. Соның ішінде мемлекеттік қызметшілерге жүктелер жауапкершілік жүгі өте жоғары. Қазірде мемлекеттік қызметке жастар өте көп келуде. Менің ойымша, мемлекеттік қызмет оларға мемлекеттік қызметтегі тұрақтылықты, құқықтық жағынан, әсіресе, заңсыз жұмыстан босатулардан қорғалатындығына кепілдік береді. Сонымен қатар, жеке компанияларға қарағанда мемлекеттік қызмет азаматтардың тең қолжетімділігімен ерекшеленеді. Бүгінгі таңда Мемлекеттік қызмет істері жөніндегі агенттіктің Атырау облысы бойынша басқармасында 10 тәжірибелі қызметкер жұмыс жасайды. Басым бөлігін заңгерлер құрайтын басқарма қызметкерлерінің жұмысының басты бағыты – мемлекеттік қызметшілермен жұмыс істеу.
Бұл күндері халықаралық сарапшылардың пікірінше, Қазақстан мемлекеттік қызметті реформалау деңгейі жөнінен ТМД мемлекеттері ішінде жетекші рөл атқарып отырған мемлекет деп саналады. Бұл істе Елбасымыз Н.Назарбаевтың ерекше қолдауының арқасында өмірге келіп, жүйелі де мақсатты қызмет атқарып отырған Мемлекеттік қызмет істері жөніндегі агенттігінің рөлін атап айтуға болады. Мемлекеттік қызметті саяси және әкімшілік қызметтер ретінде бөлу, қызметке қабылданатын адамдарды конкурстық тәртіп бойынша іріктеу, еңбекақы төлеу жүйесіндегі ашықтық, мемлекеттік қызметкерлердің білімдері мен кәсіптік шеберлігін және біліктілігін ұдайы арттырып отыру, мемлекеттік аппаратта сыбайлас жемқорлыққа қарсы ашық күрес – осының бәрі қазіргі таяу шетелдердегі мемлекеттік қызметтің ең басты ерекше сипаты болып отыр. Яғни, барлық деңгейде де тұрғындарға қызмет көрсетуді мейлінше жетілдіріп, міндетті түрде белгілі бір лауазымдық нұсқаулар шеңберінде болудан гөрі, дербестік пен жеделдікті, жаңаша ойлау жүйесін қалыптастыруды орнықтыру үлкен маңызға ие бола бастады. Осыдан келіп шенеуніктерге қойылатын талаптар да күшейе түсетінін түсіну қиын емес. Бұл ұзақ мерзімдерді көздейтін жоспарларды жүзеге асыруда, бюджеттік бағдарламаларды орындауда халықтың талабы мен тілегін толық қанағаттандыратын мақсаттармен ғана астасатын міндет болмақшы. Яғни, бюджеттің қаржысы тек өз мақсаттарына ғана жұмсалып, шенеуніктердің сыбайлас жемқорлықтан ада болуы Үкімет тарапынан қатаң бақыланатын жүйеге қатты мән беріліп отыр.
Облыстағы мемлекеттік органдардың құрылымын жетілдіру, сол арқылы мемлекеттік қызмет көрсетудің жоғары сапасына қол жеткізу, сыбайлас жемқорлықтың алдын алып, мемлекеттің оң имиджін қалыптастыру мәселесі күн тәртібіне қай кездегіден де өткір қойылуда. Бұл орайда мемлекеттік қызметке ұсынылатын кадрларды дұрыс таңдай білудің маңыздылығы жоғары. Ол — мемлекеттік қызмет тестісін өткізіп, қадрлық резервке конкурстық таңдау арқылы жүзеге асырылады. Онда үміткерлердің кәсіби біліктілігі (заңнамаларды, таңдаған мамандығы бойынша саланы білуі және т.б. қабілеттері) анықталып, олардың мемлекеттік қызметке қабылдануы үшін қажетті дәйектер мен мәліметтердің бірыңғай базасы жасақталады. Ата Заңымыз, “Мемлекеттік қызмет туралы” “Сыбайлас жемқорлыққа қарсы күрес туралы” заңдар мен Мемлекеттік тіл, Ар-намыс кодексі бойынша сынақтан өткеннен кейін келесі кезекте тиісті мемелекеттік орган белгіленген конкурстық ресімдер негізінде конкурсқа қатысқандарды кәсіби біліктілігіне қарап таңдайды. Бұл үдерістердің барлығы бейнебақылау жүйесі арқылы қадағаланып, тестіден, конкурстан өту кезінде басқарма қызметкерлерінің, мүдделі мемлекеттік орган адамдарының ықпал жасап, араласуына жол берілмейді.
Елбасы Н.Назарбаевтың 2009 жылғы 22 сәуірдегі №793 Жарлығымен мемлекеттік органдардың, мемлекеттік және мемлекеттің қатысты үлесі бар ұйымдардың басшыларына сыбайластыққа қарсы әрекет ету мәселесінде дербес жауапкершілік сол мекеме, кәсіпорын, орган басшысының тікелей міндеті ретінде жүктелген. Осыған орай мемлекеттік қызметте жұмыс жасайтын және бұрын жасаған адамдардың адамгершілік, кәсіби қабілеттері, олардың тарапынан жіберілген кемшіліктер мен түрлі жауапкершілікке тартылу фактілері, мемлекеттік қызметтен кету себептері туралы барлық мәліметтерді бірыңғай электронды дерекқорға жинақтауды қамтамасыз ету бағытында жоспарлы жұмыстар жүзеге асырылуда.
Мемлекет басшысы белгілеп берген әкімшілік реформаның басты бағыттары – мемлекеттік органдардың құрылымын жетілдіру, сол арқылы мемлекеттік қызмет көрсетудің сапалылығын қамтамасыз ету, мемлекеттік аппараттың тұрақтылығын, басқару шеберлігін жетілдіру, мемлекеттік қызметкерлердің еңбегіне сай жалақы төлеуді жүзеге асыру болып табылады.
Жоғары білікті кадрларды мемлекеттік қызметке тартуда үлкен проблемаға айналып отырған ең басты мәселе – жұмыстың өте көптігіне қарамастан, жалақының төмендігі. Соның салдарынан білікті мамандардың басым бөлігі ақшасы көптеу басқа құрылымдарда жұмыс жасауға мүдделі. Соңғы бір-екі жылдың көлемінде Елбасымыз атап өткен “Болашақ” стипендиясымен шетелдерде оқып білім алып келгендердің бірде-біреуінің облысымыздың мемлекеттік органдарында жұмыс жасауға ынталары жоқ екендігі көп жайтты аңғартады.
2008 жылғы маусымда өткен “Еліміздің бәсекеге қабілеттігін көтерудегі мемлекеттік қызметтің рөлі” атты халықаралық ғылыми-практикалық конференцияда сөйлеген сөзінде Елбасы Н.Назарбаев: “Қазіргі теңдей төлеуге негізделген еңбекақы төлеу жүйесі едәуір өзгертіледі. Әркімнің еңбегі жұмыстың күрделілігіне, нарықтың құнына және жеке үлесіне байланысты ақырғы нәтижелерге сай бағаланатын болады”, – деген болатын. Сананы тұрмыс билеген қазіргідей заманда аталмыш мәселенің оңтайлы шешілуі мемлекеттік қызметке келушілердің ынтасымен бірге, жауапкершілігін де анағұрлым арттыра түсетіні сөзсіз.
Үстіміздегі жылы Атырау облысы бойынша мемлекеттік қызметкерлердің саны 3881 бірлікке, соның ішінде жергілікті атқарушы органдарда 1585-ке дейін қысқартылды. Қазіргі кезде мемлекеттік қызметтер тізіліміне 37 қызмет көрсету түрі енгізілді. Мемлекеттік қызметтің кадр резервіне де сұраныс жылдан жылға артып келеді. Оған дәлел 2008 жылы мемлекеттік қызметтің кадр резервінен 94 адам мемлекеттік әкімшілік лауазымға тағайындалған болса, 2009 жылы 143 адам жұмысқа қабылданды.
Түрлі құрылыс нысандары мен әлеуметтік нысандарды салуға, қызмет саласының басқа да түрлерімен айналысу үшін келісім беретін құзырлы органдардың тарапынан кездесетін әкімшілік кедергілер, сөзбұйдаға салушылық, шектен тыс тексерулер сыбайлас жемқорлыққа кең жол ашып отыр десем, еш қателеспеймін. Сондықтан да еліміз экономикасының өркендеуіне, ел азаматтарының тұрмыстық жағдайларының жақсаруына кедергі келтіріп, мемлекетіміздің қауіпсіздігіне үлкен қатер төндіріп отырған осынау қатерлі дертпен ымырасыз күрес жүргізу мәселесі тәртіптік кеңестің әрбір отырысында басты назарға алынады.
Мемлекеттік қызмет істері жөніндегі агенттіктің Атырау облысы бойынша басқармасы тәртіптік кеңесінің тарапынан болған ұсыныс негізінде облыс әкімі аппараты жанынан мемлекеттік қызметтерді көрсету сапасының сақталуын бақылау жөніндегі бөлім құрылды. Қазіргі күні аталған бөлімдегі қызметкерлер бекітілген ережеге сәйкес барлық мемлекеттік қызметтерді көрсету құзыретіне кіретін мемлекеттік органдармен тығыз байланыста жұмыстар жүргізуде. Атап айтқанда, облыс тұрғындарына мемлекеттік қызмет көрсетудің сапасын көтеру мақсатында Атырау қаласы мен аудандардың жұмыспен қамту және әлеуметтік бағдарламалар, білім беру бөлімдерінде, ауылдық округтерде мемлекеттік қызмет көрсету орталықтары ашылды. Сонымен қатар, ел Үкіметінің 2008 жылғы қаулысына сәйкес, Атырау облысы бойынша рұқсат беру құжаттары нақтыланып, облыс әкімдігінің 2009 жылғы “Атырау облысында мемлекеттік қызмет көрсетудің стандарттары мен регламенттерін бекіту туралы” қаулысы қабылданды. Осыған сәйкес жергілікті бюджеттен қаржыландырылатын басқармалардың және Атырау қаласы мен аудандар әкімдері көрсететін рұқсат беру құжаттарына сараптама жасалып, барлығы облыс бойынша 31 рұқсат беру құжаттары бар екендігі айқындалды. Облыс әкімдігінің ғимаратының кіре берісінде тұрғындардың арыз-шағымдары мен ұсыныс-пікірлерін салатын арнайы жәшік орнатылды. Сенім телефоны жұмыс жасайды. Оған түсетін түрлі шағымдар мен ұсыныстардың барлығы назардан тыс қалмайды.
Мемлекет беделі – мемлекеттік қызметшінің беделіне тікелей қатысты. Сондықтан да күнделікті жұмысымызда облыс тұрғындарымен жанды байланыс орнатып, атқарылған істерді бұқаралық ақпарат құралдары арқылы кеңінен насихаттап отыруға айрықша назар аударудамыз. Өткен жыл ішінде жергілікті, облыстық, республикалық газет-журналдар, теле және радио арналар арқылы 833 мақала мен сұхбат жарияланды. 86 семинар-кеңес пен дөңгелек үстел өткізілді. Алдағы уақытта да осы бағыттағы жұмыстар өзінің заңды жалғасын табатын болады.
Елбасы Жолдауында атап көрсетілген маңызды мәселелерді, әкімшілік реформаларды жүзеге асыру үшін мемлекеттік қызметшілер ғана емес, бүкіл құқық қорғау органдары, барша жұртшылық бір жеңнен қол, бір жағадан бас шығарып жұмыс жасағанда ғана олар өз нәтижесін беретіні сөзсіз. Сондықтан да ортақ істе олқылық болмауы үшін мемлекеттік қызметтің мәртебесі мен жауапкершілігін күшейтуге бір кісідей атсалысқанымыз жөн.
ЖАСТАРҒА ЖІГЕР ҚОСТЫ
Байбол ТҮСІПОВ, “Жастар кадрлық резерві” жобасының түлегі.
Елбасы Нұрсұлтан Назарбаев алдағы он жылда атқарылатын ауқымды жұмыстар мен өрелі істерді арқау еткен Жолдауын “Жаңа онжылдық – жаңа экономикалық өрлеу – Қазақстанның жаңа мүмкіндіктері” деп атады. Негізінен алғанда 2010 жыл Қазақстан үшін табыс жылы болып басталғанын тілге тиек еткен Президент Н.Назарбаев еліміз үшін қиын кезеңдер артта қалып, алда экономикалық өрлеу, индустриялық даму тұрғанын баса айтты. Бірақ оны жүзеге асыру үшін 2020 жылға дейінгі стратегияны қабылдап, соның үдесінен шыға білу керектігін ескертті.
Елбасы саясаты арқасында артта қалған қиын кезеңдердегі шешімін тапқан, алдағы уақытта жастардың жасампаз істерін күтетін басты мәселелерге тоқталсақ: әлеуметтік бағыт бойынша өткен 10 жылдықта 250 мың отбасы баспаналы болып, бұл көрсеткіш еліміздің 1 млн. 200 мың адамын құраған. Көңіл қуантарлығы, баспаналы болғандардың көпшілігі жас отбасылар.
Жастар үшін өздерінің бағын сынап, бәсекеге түсетін сала Жолдауда айтылған ауыл шаруашылығы саласындағы еңбек өнімділігін арттыру, коммерциялық қызмет көрсету сапасын көтеру болмақ. “Нұр Отан” ХДП бастамасымен қолға алынған “Дипломмен – ауылға” жобасы аясында техникалық немесе ауыл шаруашылығы мамандықтарын игерген жас мамандарымыз бұл мәселенің түйінін шешіп, тасын өрге домалатады деп ойлаймын.
Жолдаудағы қадау-қадау тапсырмалардың ішінде білім беру жүйесі мен мектепке дейінгі тәрбие де ой елегінен өткізілді. Мектепке дейінгі тәрбие мен білім берудегі кеткен кемшіліктердің алдын алу үшін коммерциялық бағыттағы балабақшалар мен шағын орталықтар ашу және оларды мемлекеттік тапсырыс негізінде қаржыландыру көзделген. Осы мақсатта еліміздің болашағы – балаларға білім мен тәрбие беру үшін “Балапан” жобасының ұсынылуы болашаққа салынған инвестиция десек те болады.
Сенім. Дәстүр. Ашықтық. Төзімділік деген ұранмен ішкі тұрақтылық, этносаралық татулық пен дінаралық келісімнің қазақстандық моделін ЕҚЫҰ-ға төрағалық еткен тұста әлем елдеріне ұсыну біз үшін үлкен мәртебе, үлкен жетістік. Жолдаудағы жаңа міндеттер мен асуларды бағындыру ел игілігіне қызмет ететін жастардың үлесінде деп білемін.
Қарағанды облысы, Нұра ауданы.
БІРЛІК БІЗГЕ АУАДАЙ ҚАЖЕТ
Досмұхамед КІШІБЕКОВ, академик.
Біз Президентіміздің әр жылдық Жолдауына дағдыландық. Әрбір жылдық Жолдау – бұл нақтыланған жоспар, дамуымыздың сара жолы. Бірақ, биылғы Жолдаудың ерекшеліктері бар.
Біріншіден, ол келесі онжылдыққа арналған. Президентіміздің өткен онжылдықтың табыспен аяқталғанын, республикамыздың белгілі дәрежеге көтерілгенін, біздің әлемдік дағдарыстан мықты шыққанымызды атап көрсетті. Екіншіден, басталып отырған онжылдық өткеннен де күрделі екенін айтты. Өндіріс, ауыл шаруашылығы, ғылым, білім, әлеуметтік салаларда көптеген атқарылатын жұмыстарға байланысты Үкіметке, әкімдерге нақты тапсырмалар берілді. Үшіншіден, мен Президент Жолдауын теледидардан тыңдадым. Алпыс минөтке созылған Жолдауда Президент бірде-бір рет қағазға қарамай, қанша фактілерді, цифрларды, жұмыс түрлерін, оның толып жатқан салаларын жатқа айтты. Бұл Президентіміздің елдің өткені мен бүгінін, болашағын бес саусақтай білетінін көрсетті. Оның үстіне Жолдауды баяндаған кезде, Президент сөзіне сан рет қол шапалақталды. Тыңдаушылардың – біздің де ризашылығымызды, айтқан сөздерді қолдайтынымызды байқатты.
Атқарылатын жұмыс өте көп. Елдің мақсатына сай. Мәселе оны іске асыруда. Осыған орай үш мәселені Президентіміз басып айтты. Бірінші – ол елдің осы атқарылатын іске жігермен қызу кірісуіміз және де осы күрделі мақсаттарды елдің санасына жеткізу. Ол жөнінде “Нұр Отан” партиясы алдына да тапсырмалар қойылды. Екіншіден, осы істерді орындауда халқымыздың денсаулығының мықты болуы, халықтың орта есеппен өмір жасы 72-ге жетуі керек деп тапсырды. Халық денсаулығының мықты болуы үшін спорттың жаппай халықтық іске айналуы. Олай болса, мақсат жеке спортшыларды дайындау ғана емес. Үшіншіден, ғылым мен білімді дамыту, оның әлемдік дәрежеден көрінуі.
Ал енді осылардың бәрін іске асыру үшін алдымен бірлік керек. Біз – көпэтносты мемлекетпіз. Бірлік бізге ауадай қажет. Антик философы Анаксимен “Ауа – жан” деп айтқан болатын. Олай болса, біздің бірлігіміз – республикамыздың жаны. Оған негіз бізде бар. Ол – біздің мақсатымыздың барлық қазақстандықтарға ортақ екендігі. Президентіміздің Жолдауы да осыған дәлел. Сондықтан басқаша ойлайтындар болса, біздің басты мақсатымызды түсінуі керек, деп Елбасымыз қадап айтты. Бұл біздің табысымыздың арқауы болады. Біз Жолдауды бірауыздан қолдайтынымызды айтқым келеді.
Алматы.