Жекешелендірілген мүлік неліктен мемлекетке қайтарылады?

Елімізде жекешелендірудің 2016-2020 жылдарға арналған кешенді жоспарында белгіленген кәсіпорындар 2018 жылдың соңына дейін сатылуы тиіс делінді. Біздің өңірден жекешелендіру тізіміне 39 нысан алыныпты. Үкімет шешіміне орай былтыр біразы сатылымға да шығарылды. Мақсат – еліміздің экономикалық өсуіне жаңа қарқын беру, жекеменшік бизнесті дамыту. 

Егемен Қазақстан
02.02.2018 4073
2

Облыстық қаржы басқармасының мәліметінше, өткен жылы Павлодар ауданы «Коммунсервис» ЖШС, «Ақсу-Коммунсервис» ЖШС, «Екібастұзлифт» ЖШС, «Павлодар облыстық диагнос­ти­калық орталығы» КМК және «Спорт­сервис» МҚКК мекемелері жеке­ше­лен­ді­рілген. Ал «Шымыр» сауықтыру ке­шені, «Сапаржай Павлодар» ЖШС, №1 және №2 емханалар, «Өңірлік ғылыми-тех­нологиялық орталық» ЖШС және бас­қалары кейін сатып алу құқығымен се­нім­ді басқаруға берілген-ді. Өңірдегі Шар­бақты ауданы «Коммунсервис» жә­не «Железин аудандық жол-пай­да­лану учаскесі» кәсіпорындарының мате­ри­ал­дық-техникалық құрылымдары ау­дан­дық әкімдіктің бөлімдеріне өткізілді. Облыс орталығындағы Орталық, «Жұл­дыз» стадиондары, «Баянтау» спорт сарайы, «Астана» мұз сарайы және Ақсу­дағы «Достық» стадионы әлеу­мет­тік тұрғыдан маңызды нысандар. Сон­дық­тан заңды тұлғасын жойып, нысандар­ды мемлекеттік меншікте қалдыру көз­делді. Бар мүліктерін облыстық спорт мек­­тептерінің балансына өткізу жөнінде ше­ш­ім қабылданды делінді. 

 Өңір қаржыгерлерінің айтуынша, жекешелендіру еліміздегі экономикалық өсімге қарқын беруге тиіс. Мемлекеттік активтерді анағұрлым тиімді меншік иесіне өткізу арқылы жекеменшік бизнес дамиды. Әлемдік тәжірибе же­ке­­ше­лендіру басқару сапасын арт­ты­ру­ға, шығындарды азайтуға мүмкін­дік бе­ретінін көрсетуде. Облыста же­ке­шелендіруге алынған нысандар ті­зі­мін­дегі 39 нысанның 31-і комму­нал­дық меншікте болса, қалған 8-і- «Павл­о­дар» ӘКК» ҰК» АҚ-тың еншілес және ба­ғы­нышты тәуелді мекемелері екені анық­талды. Құжатта әрбір нысанды са­тудың кезең-кезеңімен жүргізілетін іс-шаралары да белгіленді. Арнайы жол картасы да жасалыпты. Мысалы, «Екі­бастұзлифт» ЖШС кәсіпорнының бас­тапқы бағасы 42 миллион теңгеге бағаланыпты. Облыс орталығындағы қалалық №1 және №2 емханалар да қазір бір жылға сенімді басқаруға берілді. Облыстық денсаулық сақтау басқармасы емханаларды бәсекелестік ортаға беру арқылы ұтпасақ, ұтылмаймыз деп отыр. Облыстық диагностикалық орталық та жекенің қолына өтті. 

Бірақ, емханаларды сату кезінде алғашында түйткілдер де шықты. Элек­т­рон­ды аукцион нәтижесінде қоста­най­лық компания облыс орталығындағы қос бірдей емхананы басқаратын болып ше­шілген-ді. Алайда келісімшартқа қол қояр сәт­те инвестор бұл ойынан бас тартқан. Бұ­дан басқа да өңірде жекешелендіруге орай сәтсіз жағдайлар кездесті. Мысалы, үш рет аукционға қойылған облыс орта­лы­ғындағы «Толқын» бассейні үшін­ші ретте қалай сатылғанын бүкіл пав­ло­дарлықтар біледі. Яғни, нысан кейінгі сатылымдарда өз құнынан әлдеқайда арзан бағаға жекенің қолына өтіп кеткен-ді. Қалалық прокуратура бұл келісімді жарамсыз деп танып, сатуды тоқтатты. Іс сотқа да жетті. 

 Қалалық қаржы бөлімінің хабарлауынша, жекешелендірудің ережелеріне сәйкес, облыс орталығында екі кешенді жоспар әзірленген. Алғашқысы 2014-2016 жылдары жүзеге асырылды. 2016-2020 жылдарға арналған екінші кешенді жоспар бойынша облыс орталығындағы нысандарға сатылымның басталғаны туралы ақпарат берілген еді. Жекеше­лен­дірудің бірінші кешенді жоспарына енген облыс орталығындағы «Лифт» ЖШС, «ГеоКарта» ЖШС , «№1 автобус паркі» ЖШС сатылған болатын. 

Енді сатылды деген осы №1 автопарктің жекешелендірілу жайын баяндап көрелік. Парктің сатылуы бүкіл қала халқының көз алдында өтті: алдымен 2015 жылы жазда «Павлодар қаласындағы қоғамдық көлік қозғалысы кешенін жаңғырту» мақсатында Алматы Көлік және коммуникация ғылыми-зерт­теу институтының мамандары келіп, жо­ба жасамақ болған-ды. Осылайша, кө­шелердегі автобус бағыттары оң­тай­­лан­дыру жүйесіне сай өзгеріске ұшы­ра­ды. Алматылық ғалымдардың тосыннан келіп, негізсіз оңтайландыру жүйесін енгізгендеріне халық әлі күнге дейін наразы. Қоғамдық көліктермен қарапайым халық жүретіндіктен оңтайландыру мәселесі қала тұрғындарымен талқы­ла­нып, қоғамдық тыңдаулар өтуі керек еді. Солтүстік өңірдің ауа райы ыз­­ғарлы. Автобус бағыттарын жасау, аял­­дамалар орнатуда ең алдымен осы жай алынады. Жоба бойынша тұр­ғын­дар қоршаған ортаға зияны көп ескі автобустардан құтылады делін­ген. Тіпті жол жүру ақысын электрон­ды түрде төлеу мүм­кіндігін де қарас­ты­рыпты. Обл­ыс орталығында 200-ге жу­ық терми­нал қоюға тиіс болған. Ал­матылық ға­лым­дардың Павлодардың не­гіз­гі кө­ше­ле­рін­дегі қоғамдық көлік қо­з­ға­лы­сын азайтамыз деп әбден қате­лес­кен­дері өте өкінішті-ақ. 

 Ал құрылғанына 50 жылдан аса уақыт өткен автопарк жаңа қожайын келгенше қалалық әкімдіктің меншігі саналып келді. Тасымалдау қызметіндегі парктің үлесі қаладағы тасымалдаушылардың 50 пайызға жуығын құрайды. Кәсіпорын басшылығы бағыттарда автобустардың қызметін ұйымдастыруға және жолаушылар қауіпсіздігін қамтамасыз ету­ге көп көңіл бөлді. Диспетчерлік бе­ке­ті болды. Жұмысты реттеу үшін ав­то­бус­тарда GPS треккер-ақпараттар қол­­данылды. 

Автопаркті сатып алған кездегі ке­лісім бойынша жаңа қожайын меке­ме­нің барлық қарызын өз мойнына алмақ еді. Кейін дау-дамай басталды. Анықталғандай, автобус паркін сатып алған «Қазақстан құрылыс компаниясы» ЖШС фирмасы келісімшартта көрсетілген міндеттерді орындамаған. Ақыры, екі жақты келісімшарт бұзылды. Сөйтіп 2016 жылы жекешелендірілген №1 автобус паркінің облыс орталы­ғының көшелеріндегі жаңадан берілген 36 автобусы бағыттардан алынып тасталды. 

Ал ескірген автобустар әлі күнге дейін облыс орталығында жүр. Қаңтардағы қақаған аязда біраз қоғамдық көлік тиісті бағыттарына шыға алмай да қалды. Қалалық тұрғын үй-коммуналдық ша­руа­­шылығы, жолаушылар тасымалы бө­лі­мінің хабарлауынша, ескі кө­лік­тер­ді жөндейтін арнайы бригада құры­лып, қосымша бөлшектер дайындалып, қосалқы экипаждар жасақталыпты. Бағ­ыттардан алынып қалған ұзақ уақыт қол­даныста жүрген автобустар аязға төтеп бере алмады. Олардың арасында 17-20 жыл пайдаланылған автобустар бар. 

Күнделікті қала ішінде жүрген соң, автобустардың жағдайын білеміз. Жүр­гізушілер бөлек кабинада емес, жолау­шы­лармен бір жерде отырады, айна­ласы толы қаптаған сым, қызған пеш, ар­тық заттар. Жолаушылар қауіпсіздігі сақ­талмаған. Онсыз да әбден тозған кө­ліктердің аязды күндері жолға шыққаны жұртқа қауіп төндіреді. Мәселен, жақын­да қаланың Кутузов – Шөкин көше­ле­рінің қиылысында № 22-автобус өр­теніп кете жаздады. Жаңа, жайлы қоғам­дық көліктер жүретін уақыт келді дейміз, бірақ оны жүзеге асыруға тәртіп, талап, бақылау жетпей тұрғандай. 

Таяуда әкімдердің халықпен кез­десуіне орай, облыс орталығына қа­рас­ты Ленин атындағы кентке келу­ге тиіс болған қала әкімі Нұржан Әшім­бе­товті тұрғындар асыға күткен. Облыс ор­та­лығы мен Ленин кентінің арасына №38 автобус жүреді. Халық қо­ғам­дық көліктің белгіленген кестеден кешігіп жүретінін, кейде бағытқа шық­пай қалатынына әбден-ақ наразы. Кент тұрғыны Ерке Тоқтохтың ай­туын­ша, қалада оқитын студенттер, жұ­мыс істейтіндер еріксіз такси жалдай­ды. Әкімге «автобус әбден ескірді, жол­да қауіпті, жаңарту керек!» деген өті­ніш-ұсыныстар айтылды. Светлана Ка­лаш­никова автобустың қозғалысын екі жа­қты айналмалы бағытта жасау жайында әкім­дікке бірнеше рет хат жазыпты. Тұр­ғындар автобустар ескірді, бұлардың орнына шағын автобустар шығару керек деген ұсыныстарды ортаға салды. 

– Өздеріңіз білесіздер, №38 автобус бағыты бойынша «№1 автобус паркі» ЖШС қызмет көрсетеді. Кәсіпорын осыдан біраз уақыт бұрын жекешелендіру аясында жекенің қолына өтті. Бірақ кәсіпкер өз міндеттерін орындай алмаған соң, қайтадан мемлекетке қайтарып отыр. Енді тасымалдаушы компанияны тағы да жеке инвесторға берерміз. Не­месе бюджеттен қосымша қаражат қа­растырып, коммуналдық меншікте өзі­мізде сақтап қалармыз. Әзірге нақты ше­шім қабылданған жоқ. Тұрғындардың шағымдарын назарға алып, мәселені шешуді қолға аламыз, – деді қала әкімі Н.Әшімбетов. 

Жуырдағы Үкімет отырысында Премьер-Министр Бақытжан Сағын­та­ев жекешелендіру барысында инвен­та­ризация бойынша сатуға шыға­ры­ла­тын кәсіпорындардың нақты тізімі жа­салса да, уақыт өте келе жаңа ны­сан­дардың көбейіп кететінін сынады. Жекешелендірілетін нысандарға еш­қандай бақылау болмай тұрғаны ай­тыл­ды. Өкінішке қарай, кейбір келең­сіз­діктер қарапайым халықтың тұрмыс-тіршілігіне кері әсерін тигізіп жатыр. 

Фарида БЫҚАЙ,
«Егемен Қазақстан» 

ПАВЛОДАР 

СОҢҒЫ ЖАҢАЛЫҚТАР

14.11.2018

Ыстамбұлда «Ұлы даланың тарихи-мәдени келбеті» атты халықаралық көрме ашылды

14.11.2018

Елбасы АХҚО Биржасының алғашқы сауда-саттығын іске қосты

14.11.2018

Ұстаз құрметіне дәрісхана ашылды

14.11.2018

Шетелде тегін білім алғыңыз келсе...

14.11.2018

26 мың медицина маманын қанат қақтырған қара шаңырақ

14.11.2018

«Барыс» үшінші орынға көтерілді

14.11.2018

Месси мен Роналду «Алтын допсыз» қалды

14.11.2018

Мажарстанда топ жарды

14.11.2018

Республика бойынша үздік деп танылды

14.11.2018

Алтайда аяз 34 градусқа жетті

14.11.2018

Ескерткіш тақта орнатылды

14.11.2018

Оқу орнына келмейтін студенттерге 8 миллион теңге стипендия төленген

14.11.2018

Қызылорда облысында пойыздар қозғалысы қалпына келді

14.11.2018

Өзеннің төл атауы қалпына келді

14.11.2018

Жанкүйеріңді қуанта бер, «Тобыл»!

14.11.2018

Бітімгершілік – биік адамгершілік іс

14.11.2018

«Күлтегін» бала тілінде сөйледі

14.11.2018

Ағартушының дара жолы

14.11.2018

Алғашқы қоғамдық кітапхана

14.11.2018

Жыраулық дәстүрдің Марғасқасы

ТАҒЫ ЖҮКТЕУ
КОЛУМНИСТЕР

Қарашаш ТОҚСАНБАЙ, «Егемен Қазақстан»

Mádenıetti adam. Ol kim?

Osy keıde on ekide bir gúli ashylmaǵan kókórim jastarǵa albyrttyqtyń saldarynan jibergen aǵattyǵy men qateligin túzeý maqsatynda apalyq qamqorlyqpen azǵantaı bir aqyl-keńes aıta bastasań, munyńdy muqatý, tuqyrtý dep oılaıtyndaryna túsinbeısiń.  Olardyń bári syndy solaı qabyldaıdy degen pikirden aýlaqpyz árıne, biraq kúndelikti ómirde mundaı jaıtqa jıi tap bolyp jatatynymyz ras endi. Munan soń aldyńǵy tolqyn apalarymyz ben aǵalarymyzdyń aldarynan kese-kóldeneń ótpeı, jumsaǵan jaqtaryna quldyrańdaı usha jóneletin baıaǵy bizdiń kezimizdegi jastardyń eleýsiz ǵana eskertilgen úlkenderdiń áńgimesinen keıin endigári sol kemshilikti qaıtalamaýǵa tyrysatyn elgezektigi, qarapaıymdylyǵy, kishipeıildigi, ıbalylyǵy sanamyzǵa saǵynysh sazyndaı sarqyla oralady. 

Арнұр АСҚАР, «Егемен Қазақстан»

Sheraǵań shertken sher

Qazaq jýrnalıstıkasynyń qara narlary Sherhan Murtaza men Kamal Smaıylovtyń «Egemendegi» hattary kezinde qoǵamdyq sanaǵa serpilis ákelgeni málim. «Qadirli Kamal Dos!», «Qadirmendi Sherhan!» dep bastap, el ómiriniń qaltarys-bultarystaǵy búkil problemasyn jipke tizip kórsetken, odan shyǵatyn jol izdegen eki tulǵanyń hattaryn qazir oqysań, alysty boljaı bilgen kóregendigine eriksiz tańǵalasyń. 

Сүлеймен МӘМЕТ, «Егемен Қазақстан»

Sotqa silteı salý sán be?

Qara qyldy qaq jaryp, ádildikti aıtqan qazaq bıleriniń bılik qaǵıdasy: «Týra bıde týǵan joq, týǵandy bıde ıman joqqa» negiz­delgeni málim. Qasqaıyp turyp qamshysyn aldyna tastap: «Baı bolsań halqyńa paıdań tisin, batyr bolsań dushpanǵa naızań tısin. Baı bolyp paıdań tımese, batyr bolyp naızań tımese jurttan ala bóten úıiń kúısin» dep Áıteke bıdiń shamyrqanǵany, judyryqtaı jumylǵan Qazybek bıdiń Qońtajyny bılik aıtý kezegi tıgende: «Sózdi óńmenime suǵyp aıtqan kezde, eki ıyǵynan eki aıý aýzynan ot shashyp «typyr»» etshi, «kóreıin» dep turdy. Kórdińiz be, bılik aıtqan adam sózimen de kózimen de, susymen de yqtyra alady eken. Qazaq bıleri dala zańynyń oryndaýshylary bolǵan. Tek ádildikti tý etip kótergen onyń aldynda han da qara da birdeı jaýap bergen.

Дидар Амантай,

Sóz shyǵyny

Qazir sóz aldyǵa shyqty. Rolan Bart kótergen konnotasıa men denotasıa qaıshylyǵy, demek, sózdiń nársege emes, sózge nemese belginiń zatqa emes, belgige silteıtindigi jalǵan sana qalyptastyratyny jaǵdaıdy kúrdelendire tústi. 

Сүлеймен МӘМЕТ, «Егемен Қазақстан»

Qazaq otbasy

Otbasy uǵymy – qazaq úshin qasıetti de qadirli. Túbiri − ot, ot jylý beredi, ómir syılaıdy, tirshiliktiń kózi, úıdiń ishindegi «ýildegen» jeldi, «azynaǵan» aıazdy toıtaryp, otbasy ıesine sanalatyn adamǵa baq-dáýlet darytady. Otanasy, otaǵasy degen eki sózdiń arǵy jaǵyna oı jiberseń – qazaqtyń kemeldigine, bárin qysqa baılammen uǵyndyratyn kemeńgerligine kóz jetkizesiń. Sondyqtan da shyǵar, otbasy qaǵıdasynyń qashan da bıik turatyny. Qazaq otbasyn qurǵanda jetesizdikten jerip, kórgensizdikten boıyn aýlaq salǵan. Ata-ana úlgisin alǵa ozdyrǵan.

ҰҚСАС ЖАҢАЛЫҚТАР

Тағы да оқу

Пікірлер(0)

Пікір қосу