Халықты әлеуметтік қорғау Қазақстанда жүргізіліп жатқан әлеуметтік саясаттың маңызды басымдықтарының бірі. Мемлекет халықтың әлеуметтік тұрғыдан әлжуаз топтарын қолдау бойынша үлкен жұмыстар жүргізуде. Бұл Қазақстан Республикасының 2015 жылғы 20 ақпанда ратификациялаған «Мүгедектердің құқықтары туралы» конвенциямен байланыстырылады. Алайда, өмір көрсетіп отырғанындай, адамдардың бұл санаты үшін атқарар жұмыстар әлі де көп. Соның ішінде мүмкіндігі шектеулі адамдар үшін сапалы білім алу өте қиын, кейде тіпті қолжетімсіз.
Әлемге танымал америкалық зағип әрі құлағы естімейтін жазушы Хелен Келлер: «Соқырлар заттардан, ал естімейтіндер адамдардан алшақ қалады», – деп жазған екен. Қазіргі уақытта ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалардың саны біздің елімізде 147 396, олардың ішінде есту қабілеті зақымданғандар – 6 357, (олардың ішінде 1 917 – естімейтіндер, 4 440 – нашар еститіндер), көру қабілеті зақымданғандар – 7091. Жүргізілген зерттеулер керең балалардың 70%-ы еститін ата-аналардан туғанын анықтаған. Сондықтан болашақта мұндай балалардың пайда болуын болжамдау мүмкін емес.
Елімізде нашар еститін балалар тап болатын негізгі проблемалар ретінде төмендегілерді атауға болады:
– есту және сөйлеу қабілеті зақымданған балаларды оқытуға арналған оқулықтардың және әдебиеттің жеткіліксіздігі;
– Білім және ғылым министрінің 2009 жылғы 8 шілдедегі №333 бұйрығымен бекітілген оқыту бағдарламалары жұмыс істемейді. Соның салдарынан есту қабілеті зақымданған балаларға арналған арнайы (түзету) мектептер түлектерінің көпшілігі ыммен сөйлесу тілін меңгермеген;
– елімізде естімейтін балалар мен ересектердің байланысуы мен қатынасуына арналған мамандандырылған клубтар, орындар жоқ;
– сурдоаударма және кадрларды даярлау бойынша мамандардың нарықтағы қажеттілігіне талдау жасалмайды;
– есту патологиясы бар балалар үшін қымбат тұратын хирургиялық операциялар қолжетімді болғанымен, оңалту шаралары жоқ, ал бұл қымбат операциялар тиімділігінің төмендеуіне, кейде пайдасыздығына алып келеді;
– мемлекеттік тілде оқыту бағдарламасы және арнайы оқытатын әдебиет, қазақ тілінде бекітілген Дактиль әліппесі жоқ. Ұлты қазақ естімейтін және нашар еститін балалар орыс тілінде оқуға мәжбүр;
Біз осы және басқа да мәселелердің шешілу қажеттігін көрсетіп, Премьер-Министрдің атына депутаттық сауал жолдадық.
Бірғаным ӘЙТІМОВА,
Сенаттың Әлеуметтік-мәдени даму және ғылым комитетінің төрайымы