Парламент • 28 Мамыр, 2018

Темір жол тасымалына жолаушылардың көңілі толмайды

377 рет
көрсетілді
3 мин
оқу үшін

Мемлекет басшысы өзінің «Қазақстанның үшінші жаңғыруы: жаһандық бәсекеге қабілеттілік» атты Жолдауында еуразиялық логистикалық инфрақұрылымды дамытуды маңызды басымдықтардың бірі ретінде айқындаған болатын.  

Темір жол тасымалына жолаушылардың көңілі толмайды

Қазақстандықтардың басым бөлігі қазір темір жол тасымалы қызметін пай­даланады. Жуырда өңірлерде бол­ғанымызда жолаушылардың темір ­жол қызметіне көңілдері толмайтынын білдік. Атап айтсақ, Жезқазған сияқты кейбір елді мекендердің өзінде вокзалдарда жолаушыларға қолайлы жағдайлар жасалмаған: іші салқын, қонақүйі жоқ, кішкентай балалары бар аналар мен мүгедектер үшін арнаулы бөлмелер қарастырылмаған, жылы су жоқ. Көптеген темір жол стансаларында жолаушыларды вагондарға отырғызу мен түсіру қолайлылығы мен қауіпсіздігі сақталмаған, перрондар жоқ, сондықтан адамдар, әсіресе қарттар мен мүмкіндігі шектеулі кісілер биік тамбурларға әрең мінеді. Ал жолаушыларды вагонға отырғызу уақыты аз, 2-5 минутпен ғана шектелген. Сол себепті жұрт пойыздан түсіп-мінуге үлгермей жатады. Пандустар орнатуға көңіл бөлінбейді, стансаларда мүгедектер қоларбаларының кассаға өту жолдары және вагондарға арнайы кірме жолдары қамтамасыз етілмеген. 

Мәселен, Қарағанды облысының Осакаров ауданындағы Сарыбел, Ақ­тасты, Шоқай, Вольск (Сарыөзек) және Русская Ивановка сияқты бес стансада және Арал теңізі, Абай сияқты халық көп мінетін стансаларда осындай кемшіліктер көзге ұрып тұр.

Сонымен қатар пойыздардың жү­ріп-тұру кестесі мен маршруттары да халыққа қолайсыз. Мәселен, «Қа­ра­ғанды – Қаражал – Қарағанды» бағы­тында қатынайтын жолаушылар пойызы 360 километр қашықтықтағы Қара­жал кентіне 11 сағат 12 минут жүріп жетеді екен. Орташа жылдамдық саға­тына 32 километр шамасында. Жолау­шылардың титығына тиетін мұндай «өгіз аяңның» себебі аталған пойыздың Жаңаарқа стансасында 3 сағат 29 минут аялдайтындығында болып шықты. Ал қайтарда тіпті асықпай, Жаңаарқада 4 сағат 24 минут кідіріп, Қаражалдан Қарағандыға 11 сағат 41 минутта әрең жететін болып шықты. 

 Осыған ұқсас жағдай «Балқаш – Жезқазған – Балқаш» бағытында қатынайтын пойызда да орын алған. Қауіптілігі жоғары аймақ болып саналатын темір жол стансаларында жолаушылар қажетті санитарлық жағдайлар жасалмағандықтан, сыртқа шығып, темір жолдың үстімен жүріп, өз өмірлеріне қатер төндіруге мәжбүр. Күнара қатынайтын «Қызылорда – Жезқазған» бағытындағы пойыз да жолаушылардың орынды реніштерін туғызып отыр. Өйт­кені осы бағыттың стансаларында тұ­ратын халық Астанаға жету үшін Жез­қазған қаласының вокзалында 4 сағат аялдайды, ал кері қайтарда 14 сағаттай аялдауларына тура келеді. Осындай қиындық көріп жүрген жолаушылар «Қызылорда – Жезқазған» пойызының бағытын Астанаға дейін ұзартуды сұ­рай­ды.

Осы айтылғандарды ескеріп біз Ин­­ве­с­тициялар және даму министрі Жеңіс Қасымбекке депутаттық сауал­мен төмен­дегі ұсыныстарды жасадық: 

1.Барлық пойыздардың жолаушылар вагондарының техникалық жай-күйін бағалап, оларды жаңарту мәселесін қа­растыру; 

2.Барлық темір жол стансаларының жағдайын тексеріп, жолаушыларға мүмкіндігінше жағдай жасауды қолға алу; 

3.«Қарағанды – Қаражал – Қара­ғанды» және «Балқаш – Жезқазған – Бал­қаш» бағыттарындағы жолаушылар по­йыздарының жол жүру уақытын қысқар­ту шараларын қабылдау; 

4.«Қызылорда – Жезқазған» пойызы қа­тынасын қолайлы етіп ұйымдастыру және оны Астана қаласына дейін ұзарту мә­селелерін қарастыру.

Майра АЙСИНА, 
Мәжіліс депутаты