«Айқын» жобасынан күтеріміз көп
Сәрсенбі, 25 шілде 2012 7:43
Мемлекеттің маңызды құқықтық-саяси бағыттарының бірі – адамды ар-намысына қол сұғушылықтан қорғау және құқы бұзылған жағдайда оны қалпына келтіруге бағытталған тиімді тетіктерді құру болып табылады. Ал біздің елімізде адам құқына қол сұғушылықтың бір көрінісі жаппай сыбайласқан жемқорлықтың етек алуы болып отыр. Осы орайда оны жою немесе болдырмау Елбасының Жолдауында айтылғандай, құқық қорғау органдарының айқын міндеті.
Сәрсенбі, 25 шілде 2012 7:43
Мемлекеттің маңызды құқықтық-саяси бағыттарының бірі – адамды ар-намысына қол сұғушылықтан қорғау және құқы бұзылған жағдайда оны қалпына келтіруге бағытталған тиімді тетіктерді құру болып табылады. Ал біздің елімізде адам құқына қол сұғушылықтың бір көрінісі жаппай сыбайласқан жемқорлықтың етек алуы болып отыр. Осы орайда оны жою немесе болдырмау Елбасының Жолдауында айтылғандай, құқық қорғау органдарының айқын міндеті.
Бұл мақсатты орындау барысында халықты қорғаудың заманауи ақпараттық жүйелері әзірленіп, оны жүзеге асыру жөнінде ауқымды жұмыстар да атқарылды. Соның бірі ретінде заңдылықты және құқық тәртібін қамтамасыз ету шеңберінде Бас прокуратураның Құқықтық статистика және арнайы есепке алу жөніндегі комитеті өтініштердің қаралуының ашықтығын, айқындылығын, сондай-ақ сыбайлас жемқорлық әрекеттерге алғышарт ретіндегі шенеуніктер мен азаматтардың жеке қарым-қатынасын болдырмауды көздейтін «Айқын» жобасын әзірледі.
Осы орайда Бас прокуратураның Құқықтық статистика және арнайы есепке алу жөніндегі комитетінің төрайымы С.Айтпаева «Айқын» кезекті инновациялық жобасының республика бойынша кезең-кезеңімен енгізілуі туралы хабарлады. Азаматтардың өтініштерімен жұмыс биліктің халықпен өзара іс-қимылының маңызды нысаны болып табылады. Өкінішке қарай қазіргі уақытта жұмыс істеп тұрған жүйемен өтініш берушіге жедел, ал кейде сапалы ақпарат жеткізу әрдайым мүмкін емес. Оған мынадай деректер дәлел. Бұл мәліметтерге қарағанда, республика бойынша 2011 жылы жеке және заңды тұлғалар барлық мемлекеттік органдарға 20,5 миллион өтініш берсе, олардың 14 657-сінің қаралу мерізімі сақталмаған. Ал үстіміздегі жылдың 1-ші тоқсанында жеке және заңды тұлғалар мемлекеттік органдарға 4 миллионнан астам өтініш берген, олардың 1 272-сінің қаралу мерзімі бұзылған.
Аталған «Айқын» жобасы жеке және заңды тұлғалардың өз өтініштерін мемлекеттік органдардың нақты уақыт тәртібінде қарау барысын бақылап отыруға мүмкіндік береді. Мысалы, әркім өз өтініші бойынша құжаттың жылжуымен қатар, қарау мерзімдерінің бұзылу деректерін де қоса бақылай алады. Жаңа жобаның мақсаты мемлекеттік органдардың жеке және заңды тұлғалардың өтініштерін қарау жөніндегі жұмысын нақты уақыт режімде тұрақты түрде жұртшылықтың бақылауын және прокуратура органдарының қадағалауын жүзеге асыру болып табылады.
Өткен жылы «Айқын» жобасы бойынша Ақмола облысы әкімдігінің құрылымдық бөлімшелерінде арнайы сынақ жүргізілді. Көкшетау қаласының әкімдігіндегі қанатқақты тәжірибе барысында мемлекеттік органға жүгініп, талон алған 6 жарым мыңнан артық адамның 70 пайызы «Айқын» жүйесі арқылы өздерінің өтініштерінің қаралу барысын бақылай алды.
Жобаны жүзеге асыру 2012-2014 жылдар аралығында кезең-кезеңмен іске асырылатын болады. Осы жылдың 1 шілдесінен бастап «Айқын» жобасы Астана қаласының мемлекеттік органдарының аппараттарында енгізіледі. Өтінішті мемлекеттік органға өз қолымен берген жағдайда өтініш беруші өтінішті қабылдаған кеңсе қызметкерінен 18 таңбалы бірегей нөмірі бар талон алады.
Азаматтардың өтініштерімен жұмыс істей білу биліктің халықпен өзара іс-қимылының маңызды нысаны болып табылады. Сондықтан да мемлекеттік билік және жергілікті өзін-өзі басқару органдарының ықпал ету нәтижелері бойынша олардың қызметінің сапасы бағаланады, сөйтіп әрбір азаматтың билікке сенімі қалыптасады.
Қандай да бір мемлекеттік органға жүгіне отырып, азамат өзі қойған мәселелердің заңды және уақтылы шешілуіне, сондай-ақ тиісті жауап алуға үміттенеді. Ал қазіргі қолданыстағы жүйе өтініш берушіні жедел, тіпті кейде талапқа сай ақпараттандыруға мүмкіндік бермейді. Өтініш берушілермен жұмыс тиімділігінің төмен болуының негізі жүгінген жеке және заңды тұлғалардың қанағаттанбауы тиісті лауазымды шенеуніктер біліктілігінің төмендігінен және өтініштерді қарауға дұрыс қарым-қатынас жасамауынан болады. Міне, осындай келеңсіздіктерге байланысты мемлекеттік органдардың жеке және заңды тұлғалар өтініштерін қарау жөніндегі жұмысына прокуратура органдарының «онлайн» режімде тұрақты түрде бақылау және қадағалау жасап тұруы үшін «Айқын» жобасы дүниеге келді.
Бұл қызмет түрі халық арасында жоғары қолдау тапқанын атап өту қажет, бұған себеп аталған ақпараттың азаматтар үшін қай кезде де және қай жерде болса да қол жетімділігі, өйткені бұл жоба жауап беру күнін ғана емес қараудың мерзімін ұзартуды және ведомстволық бағыныстылығы бойынша қайта жолдауды анықтауға мүмкіндік берді.
Мемлекеттік органдардың өтініштерді қарау қызметін бағалаудың негізгі өлшемдерінің бірі мерзімі бұзылып қаралған өтініштер санының өсуі немесе төмендеуі болып табылады. Тәжірибе жүргізілген кезеңде көптеген өтініштің мерзімі бұзылып қаралса, өткен жылдың сәйкес кезеңіндегі бұл көрсеткіш төмендеген. Демек салыстырмалы түрде айтсақ кемшіліктер түзетіліп келеді. Сөйтіп, «Айқын» жобасын Президент Әкімшілігі қолдап, оны бүкіл республика аумағында енгізу қажеттігі туралы шешім қабылдады. «Айқын» жобасын енгізуді аяқтау 2014 жылдың төртінші тоқсанына жоспарланған.
Александр ТАСБОЛАТОВ,
«Егемен Қазақстан».