Аймақтар • 07 Мамыр, 2019

Қарағанды вокзалы қайта түлейді

969 рет
көрсетілді
6 мин
оқу үшін

Қарағанды сынды алып ша­­һар үшін бір вокзалдың аздық ететіні әм оның тар екені көптен бері айтылып жүрген әңгіме-тін. Кен­шілер астанасының темір жол қақпасынан тәулігіне 5 мың­ға жуық адам әрі-бері өтеді екен. Ал вокзалдың іші­не бар болғаны 800 адам­ ғана сыяды. Тарлығы өз ал­дына, классикалық ста­­лин­­дік ампир мәнерінде салынған нысанның бү­­­­гін­де кетеуі кетіп, тоза бас­­­­­та­ғаны да рас. Міне, осы­ олқылықтарды ескере ке­ліп, «Қазақстан темір жо­лы» компаниясы темір жол вок­залын қайта құру тура­лы шешім қабылдаған болатын. Жоба әзір болғаннан кейін, былтыр 1 тамызда жұ­мыс басталып та кеткен еді.

Қарағанды вокзалы қайта түлейді
Қарағанды вокзалындағы кең ауқымдағы қайта құру жұмыс­тары аяқталған соң оның жолау­шыларды өткізу қабілеті екі жарым есеге артуы тиіс деген бол­жам бар. Ең бастысы, темір жол қақ­пасы өзінің көз үйренген қас­бетінің тарихи келбетін сақтап қалады. Әлбетте, іші кеңейіп, жа­бық перрон, эскалаторлар мен жолау­шыларға арналған қосым­ша терминал пайда болады.

Жаңа жобаның вокзалды адам танымастай өзгертетін түрі бар. Мысалы, вокзал үйінің оң қапталына жапсарлас үш қабатты ғи­марат салынады. Мұнда билет кассалары, күту залы, медпункт, демалыс бөлмесі, сауда дүң­гір­шек­тері, дәретханалар сияқты жолау­шыларға қажетті игіліктің бәрі қарастырылады. Мүмкіндігі шектеулі жандар да бұл жерде өздерін жайлы сезінетін болады.

Құрылыс толық аяқталғанда, жаңарған вокзал ішіне 2300 адам сыяды деген болжам бар. Жо­лаушыларды өткізу қабілеті 8 мың адамға дейін жетеді деп жоспарланған.

Таяуда облыс әкімі темір жол­ вокзалына арнайы барып,­ ондағы құрылыстың жай-жапса­рымен танысты. Бірден айту ке­рек, мұндағы шаруаның аяқ алысы өңір басшысының көңі­лінен шықпады. Ең бірінші себеп, құрылысшылар кестедегі белгіленген мерзімнен бір жарым айға кешеуілдеп келеді екен.

Қазіргі уақытта вокзал ба­сын­­­дағы құрылысқа 110 адам жұ­мыл­дырылған. Ал кестедегі межелі уақытты қуып жету үшін қосымша жұмыс күші қажет. Сон­дықтан мердігерлер тағы 80 адамды жұмысқа тартуды жос­парлап отырғанын айтты.

– Бұл – біздегі басты нысан! Жылдамдату керек. Бірақ бұл сапаға әсер етпеуі тиіс, – деді облыс әкімі. Сонымен бірге қала әкі­міне, құрылыс, жолаушылар көлігі және автомобиль жолдары басқармаларының басшыла­рына құрылысты күн сайын ба­қылауды қатаң тапсырды. Ал өзі болса, темір жол вокзалына ап­та­сына бір рет келіп, жұмыс бары­сын тексеріп отыратынын ескертті.

Қарағанды вокзалын қайта құрумен Нұр-Сұлтан қаласында тіркелген «КамСтрой» ЖШС айналысып жатыр. Мердігер компанияның өкілі Азамат Қа­жин мәлімдегендей, құрылыс жұ­мыстары желтоқсан айында толықтай аяқталуы тиіс. Әлбетте, ірі, ауқымды жұмысты қолға ал­­ғанда, кейбір майда-шүйде ша­руалардан береке қашатыны бел­гілі. Мәселен, Қарағанды вокзалында қайта құру жұмыстары басталғанда, ең алдымен ғимарат ішінде жолаушыларға түрлі қызмет түрлерін көрсететін жеке кәсіпкерлер зардап шекті. Атап айтқанда, вокзал ішінде екі бірдей тамақтандыру нүктесін жалға алып отырған жеке кәсіпкер Күл­нәр Бекжанова амалдың жоқ­тығынан келісімшартты үзуге мәж­бүр болыпты. Кәсіпкердің сөзіне сенсек, үш жылға жалға алу ақысын төлегені өз алдына, вокзалдағы дәмханалардың жөн­­­­­­­­­­­­деуін өзі жүргізіп, әжептәуір со­ма­дағы қаржы жұмсаған. «Ал­дағы уақытта жағдайдың қа­лай болатыны белгісіз», дейді ша­расыз кәсіпкер. Мұндай күй­ге душар болған жалғыз Күл­нәр ғана емес. Вокзалдан несі­бесін айы­­рып жүрген басқа кәсіп­кер­лер­дің де жағдайы мен көңіл күйі мәз емес.

Дегенмен, қиындыққа тап бол­ған бизнес өкілдеріне жер­гілікті кәсіпкерлер палатасы кө­мекке келді. Олар жағдайды жан-жақты зерттеп болғаннан кейін, «Қазақстан темір жолы» ҰК» АҚ магистралдық желі дирекциясына бірнеше ұсынысы бар хат жөнелтті. Соның нәтижесінде кеншілер астанасына «ҚТЖ» ҰК» АҚ филиа­лының вокзал шаруашылығы жө­ніндегі ди­рек­торының орынбасары Абай Досанов арнайы келіп, қалып­тасқан жағдайдан шығудың нақ­ты жолдарын айтты. 

«Біз ұзақмерзімді, яғни үш жылға арналған келісімшарты бар кәсіпкерлерге басымдық береміз. Қалғандарының келісімшарт мерзімі сәуір айында аяқталған соң, конкурс жариялаймыз. Жөн­деу жұмыстары кезінде кәсіп­керлермен қысқа мерзімдік келісімшарт жасасу жөніндегі хат бас­шылыққа жіберілді», деді ол. Ал кәсіпкерлер палатасының жер­гілікті филиалы жағдайды жіті қадағалап отыратынын мәлім­деді.

Қазіргі таңда вокзалдағы би­­­лет кассалары көрші тұрған ав­­­товокзал ғимаратының бір бұ­­рышына уақытша көшіріл­ген. Пойыз тосқан жолаушылар болса, аядай ғана жерге сыйма­ғандықтан, автовокзалдың күту за­лын паналауға мәжбүр. Ал ав­то-в­ок­­зал аумағы жекеменшік телім болғандықтан, оның өз тәр­тібі бар. Мәселен, аталған нысан жаз айларында таңғы 7.00-ден түнгі 23.00-ге дейін ға­на жұмыс істейді. Тіпті соңғы ав­тобустар 21.00-де сапарға ат­тана­тындықтан, автовокзал есі­гі бұдан ертерек те жабылып қа­латын күндер болады. Яғни, мұндай жағдайда пойыз тосқан ағайынның тәртіпке бағынып, автовокзал ішін амалдың жоқты­ғынан босататыны белгілі. Мі­не, вокзал басында құрылыс жұ­мыстары қыз-қыз қайнап жатқан кезде, жолаушылар осындай қиыншылықтарға тап болып жатыр. Әрине, мұның бәрі уақытша екені белгілі. Ал әзірге ондаған жыл­дар бойы күрделі жөндеу көр­меген Қарағанды вокзалы қай­та түлегенде, мұның бәрі де бір көрген түстей өте шығар деп көңіл­ді жұбатқаннан басқа амал жоқ.

ҚАРАҒАНДЫ