Жер бетінен екі мың метр биіктікте жатқан кәдімгі кесе кейіптес тостаған көл көрген адамның жанарын сұлулықпен суарып, айрықша сезімге бөлейтін. Сол табиғат Құмарбекке де тылсым сыр сыйлап, жанын жақсылыққа баулыды. Сұлулыққа іңкәрлік, өнерге құштарлық бәлкім, содан басталған шығар. Бес жасында қолына домбыра алған. Мұны үйрететін де ешкім болмады. Жалғыз ішекті сыңар саусағымен іліп-қағып әлдебір әуенді іздейтін. Әйтеуір, талабы күшті еді. Ол тұста республикалық Қазақ радиосы ән өнерінің інжу-маржаны іспетті туындыларды үзбей беріп тұратын. Соларды тыңдады. Балауса шағында құймақұлағына құйған құнарлы әңгіменің бір парасы көнекөз ақсақалдардың сай-сүйегіңді шымырлатып, айрықша әсерге бөлейтін ғажайып әңгімелері. Жалғыз-ақ түсінбейтіні үлкендердің сол әңгімеге балаларды ортақтастырмайтындығы. Басқаны қайдам, Құмарбектің өзі үлкендердің әңгімесін тыңдауға құмар болды.
Өнер жолына бірден келе қалған жоқ. Әуелі Өскемен қаласындағы политехқа түскен, екі курсын тәмамдады. Қатардан қалмай қалқиып жүре берсе, ел қатарлы күректей дипломға ие болатындығы талас тудырмайтын еді. Әйтсе де жүрегің қаламайтын мамандықты игеру азаптың азабы екен. Өнер жолына түсуі де қызық. Бірде зауытта бірге жұмыс істейтін досының тойына барған. Кеу-кеу әңгіме. Қызық думан. Отырғандардың біреуі Құмарбек ән салсын деген ұсынысты ортаға тастасын. Бұған дейін домбырасын безілдетіп, сан әуенді нәшіне келтіріп шырқайтын әнші де өзі, тыңдаушысы да өзі. Алқалы топтың алдына шыққан емес. Бүгінгі тойда бірінші рет. Әлгінде ғана аттың басын ірікпей, күмбілдесіп отырған адуынды топ пышақ кескендей тыйыла қалды. Шырқау көкке қалқыған әннің мысы, шынайы өнердің құдіреті басқан тәрізді ме, қалай?! Тойды басқарып жүрген Әміре Қашаубаев атындағы республикалық байқаудың жүлдегері Төлеген Ожаев таң-тамаша қалған.
– Апыр-ай, сен мында неғып жүрсің? Мынандай дауыс, мынандай өнермен. Сенің орның зауыт емес қой!, – деген.
Өз басы әлі шикіге санайтын өнерін Төлегендей танымал ағасы осылай бағалағанына әуелі таңғалған. Содан соң тәнті болды. Шынайы өнерді тани білетін, қызғаныштан ада, көре алмаушылығы жоқ, таңғы шықтай мөлдіреген саф көңілге! Жалғыз ауыз сөз жанына медеу, көңіліне демеу болды. Сол қуат жетектеп, Өскемендегі облыстық филармонияның жанындағы «Наурыз» эстрадалық ансамбліне әкелді. Ансамбльдің құрамында әнші болып, үлкенді-кішілі сахналарда өнер көрсетті, тәжірибе жинақтады, өзгеше машық қалыптасты. Енді бұл да тарлық ете бастады. Қияға құлаш ұрған өнердің темірқанат балапаны 1991 жылы үлкен өнердің ордасы Алматы қаласындағы эстрадалық цирк училищесіне қанат қақты. Ұстазы Алашқа аты шыққан әнші, елге толайым танымал тамаша талант иесі Жәнібек Кәрменов еді. Ұстаздығы да, кісілігі де, адамгершілігі де айтып тіл жеткізгісіз. Тәлімін ұқты, тәрбиесін көрді. Әттеген-айы дәл оқуды бітірер жылы ұстазы жол апатына ұшырады. Өзі үшін қымбат бір жан ұстазы өмірден өткен кезде Құмарбек тіл жеткізгісіз қорғасындай ауыр қайғыны басынан кешірді. Тіпті бес жасынан жанына серік болған домбырасын да енді қайтіп ұстағысы келмей кетті.
– Сен неге домбыраны қойып жүрсің? – деген Қайрат ағасы. Кәдімгі Қайрат Байбосынов. – Жәкеңнің қазасы бәріміздің де отыз омыртқамызды опырып, қырық қабырғамызды қаусатып кетті. Домбыра бәлкім, ұстазыңның саған тастап кеткен аманаты шығар. Сондықтан ақылың болса Құмарбек, аманатқа қиянат етпе.
Осыбір сөз домбыраны қолына қайта алуына әсер еткен. Қазіргі күні алқалы топтың алдына шықса, алдымен, көз алдына Жәкеңнің аяулы бейнесі қылаң беретін тәрізді. Бойын нәзік бір діріл билеп, өзін елі қалтқысыз сыйлайтын қазақ ән өнерінің хас шебері Жәнібек Кәрменовтің алдында емтихан тапсырып тұрған шәкіртше сезінетіні бар.
Темірбек Жүргенов атындағы Қазақ мемлекеттік театр және кино институтында Маман Байсеркеновтің класын бітірді. Өз саласының шынайы озығы саналатын осы бір тәлімді ұстаздың көкірегіне құйып берген білімі телегей-теңіз. 1996 жылы ежелден ән-жырдың алтын бесігі атанған көгілдір Көкшетауда тұңғыш рет қазақ театры ашылды. Арнайы шақырумен келген бір топ жас Сәкен сері Жүнісовтің «Ақан сері» драмасын сахналамақшы. Құмарбекке Науан Хазірет бейнесі тапсырылды. Сәкен серінің Науан Хазіреті – бөлек пішінді кейіпкер. Ол ақынның жырларын жан-дүниесімен түсінеді, арғы-бергі тарихтан хабары мол. Жалғыз дін ғана емес, адамзаттың рухани түлеуіне әсер ететін жанама күштен жақсы хабардар. Барша ілімді меңгерген, өз тұрғыластарының арасында тұлғасы он бесінде толған айдай менмұндалап тұратын, ажарына ақылы сай, болмысы бедерлі, бояуы қанық бейне. Осы бейнені сахнаға алып шығарда Құмарбек нешеме түнді ұйқысыз өткізді. Хазіреттің сабырлы да салиқалы бейнесі, әр сөзді салмақпен, астарына атан түйеге жүк болар ой ұялатып айтатын, әр санаға жеткізетін тегеуріні. Тұла бойындағы мұнтаздай тазалық, бойдағы тазалық қана емес, ойдағы тазалық. Соның барлығы шып-шырғасы шықпай, көрерменнің көңіліне жетіп жатуы керек. Жалғыз сөзбен ғана емес, қимыл-қозғалыс, ишара, ыммен.
Сан түрлі талант иесі Құмарбектің актерлік, әншілік қыры бір басқа да композиторлығы өз алдына. Оның «Ахау, елім» әні республикалық «Жас қанат» байқауында көкшетаулық талантты әнші Арайлым Әбдібекованың орындауында шырқалды. Сөйтіп Гран-при сыйлығын еншіледі. Республикалық «Шабыт» фестивалінде де Арайлым осы әнмен бірінші орынға ие болды. Бұдан басқа да сан түрлі үлкенді-кішілі сахналарда жүлдеге ие болып жүр. Ұзын-ырғасы жиырмаға таяу ән шығарған композитордың бергенінен берері көп. Тақырыптары да сан алуан. Өзі жан-тәнімен сүйетін, өміріне көрік, өміріне өріс ашқан Көкшетауға да, іргедегі Қызылжарға да ән арнады. Негізінен, оң жамбасына патриоттық тақырыптар дөп келетінін айта кеткен жөн.
Көкшетау театрында Жібек Бағысова апасының өкшесін басып келе жатқан Құмарбекке жасына орай, барлық қойылымдарда ересек кейіпкерлерді сомдау бұйырып тұр. Өзінің айтуына қарағанда, әр кейіпкерді сахнаға шығарардың алдында талмай ізденеді. Өйткені шынайы шеберлік қажымас еңбекпен ғана дос. Маман Байсеркенов ұстазы шәкірттеріне қалыпқа түсіп кетуден сақтаныңдар деген. Шеберлік машық өз алдына, актер бір қалыпқа түсіп алса, сомдаған бейнелері де қойдың егіз қозысындай бір-бірінен айнымай қалмақ. Онда қасиет қашты дей бер. Сол үшін әр кейіпкердің табиғатын, жан-дүниесін, бітім-болмысын сол қалпында жеткізуге барын салады.
Ақмола облысы