Халқымыздың ұмытылуға жақын қалған хас өнері – айтысты өткен ғасырдың 80-жылдарынан бастап қайта тірілтіп қана қоймай, биікке көтерген талантты шоғырдың арасынан Қазақстанның халық ақыны Әсия Беркенова ойып орын алады. Алмастың жүзіндей өткір сөзіне мақамы мен домбырашылығы сай болып, қарсыласының алдын кесіп, көрерменді аузына қаратып отыратын Әсия айтыстың ақ берені атанды. Сахнаға ол шыққанда нысанаға дөп тиіп жататын ойлы сөзге де, әдемі әуенге де орта толатын. Біздің тілшіміз ақынның мерейтойы қарсаңында Әсия Әйіпқызымен кездесіп, әңгімеге тартқан еді.
– Әсия Әйіпқызы, алдымен сізге “Егемен Қазақстанның” мыңдаған оқырманы, айтыстың жанкүйерлері болып сауал тастайын. Қазір айтыскер Әсия қайда жүр, неге көрінбей кетті?
– Еш жаққа да кеткен жоқпыз, туған жердің ауасын жұтып, суын ішіп, қызығына тоймай дегендей, Қостанай қаласында тұрып жатырмыз. Мені айтысқа жіберіп, үйдегі ағаң өзі қарап қалатын. Балаларымыз қазір ержетіп, бір-бір шаңырақ көтерген. Табылды екеуміз немерелеріміздің тәрбиесімен айналысамыз. Оның сыртында Ахмет Байтұрсынов атындағы Қостанай мемлекеттік университетіндегі өнер студиясын басқарамын, талабы бар жастарды өнерге баулимын.
– Сізді айтыста қарсыластарыңыз “арпа ішінде бір бидай болып жүрсің” деп қағытатын еді. Одан тіліміз есіктен қарап қалған ортадан келіп отырған сөздің майын тамызған ақынға деген ризашылық та аңғарылып тұрар еді. Сіздің ақындық жолыңыз қалай қалыптасты?
– Қазақ біреудің төбесі жұрттан биіктесе оның тегін сұрап жатады. “Тақыр жерге шөп шықпайды” деп осы түсінікті тағы шегелеп қояды қазекем. Сол рас. Менің әкем Әйіп ақынжанды болған кісі екен. Замандастары оның хатты ылғи өлеңмен жазғанын айтады. Ал оның әкесі Хакімжан ел ішінде “өлеңші Хакімжан” атанған, домбырамен ән айтатын, әрі ешкімге сөзін жібермейтін, ділмар кісі болыпты. Менің жасымда үлкен кісілер “сенің сөз саптасың атаң Хакімжанға ұқсаған” деп айтушы еді. Дегенмен, мен әке жұртымда емес, нағашыларымның ықпалында өстім. Нағашы атам Жұмағали да, оның қарындасы Алтынбас апам да керемет домбырашы еді. Осы кісілердің шапағаты қанымда болған шығар.
Сосын жалпы менің туған жерім Әулиекөл десе – Әулиекөл дер едім. Қазақ даласының осы тұсына да аруақ қонып, нар шөккен. Әулиекөлдің атын бұрынғы шежіре шалдар еліне имандылық шапағатын шашқан Әсебек әулиемен байланыстырады. Қояндыағаш ауылында Кеңес Одағының Батыры Сұлтан Баймағамбетов ағамыз туған. Мұнда белгілі академик Кенжеғали Сағадиев, министр Шайсұлтан Шаяхметов ержеткен. Әулиекөлге Ахмет Байтұрсыновтың да табаны тиген. Ол кісі шамамен 1893 жылы осындағы мектепте оқытушы болған. Негізі Ахаңның анасы Күнше шешеміз біздің елдің қызы. Бұл жағынан біздің ел Ахметті жиен дейді. Ал ағайынды Ақтас, Байтұрсынның етене қарындасы Ақкенжеден менің нағашы атам туады екен. Бұл жағынан қусақ мен Ахаңа жиеншармын. Әжем анама дейін алты құрсақ көтерген екен, сол алтауы да шетінепті. Жетінші балаға аяғы ауыр кезінде атамыздың түсіне нағашылары кіріп, “Перзентіңнің атын Ақтас қойшы, тұрақтар” деп аян беріпті. Өмірге келген қызға Ақтас деп ер баланың атын қойыпты. Бірақ әжем одан кейін туған жеті сәбиін де жасқа толмай жер қойнына беріп отырыпты. Сол Ақтастан туған мен де анадан жалғызбын.
Ал екіншіден, мені өнерге жақын еткен де, ақын еткен де өскен, білім алған ортам, мектебімдегі ұстаздарым. Мен жалпы елу жылдан бері өнерде жүрмін деп есептеймін. Өйткені, есімді білгелі ауыл клубының сахнасынан түскен жоқпын. Ауылдағы “қызыл бұрыштың” меңгерушісі Ақан Жұмағалиев ағай мені де кіп-кішкентай кезімнен сахнаға шығарып, өлең айтқызатын, ересектерден қалдырмайтын. Үгіт бригадасымен шопандарды, егіс даласын аралап жүрдік. Ауыл өнерпаздары еңбегін ешқашан міндетсімейтін, ақы да сұрамайтын. Маңдайын күнге қақтап қой бағып, егін егіп жүрген ауылдастарының алдында ән айтып беруді өздеріне парыз сияқты көретін. Сол кездегі қоғамдық өмір адамдарды ұжымшылдыққа, бауырмалдыққа, бір-біріне шынайы қамқорлық жасауға тәрбиеледі. “Бірің – бәрің үшін, бәрің – бірің үшін!” деген ұран тек маңдайшаларда ғана емес, санамызда жазылып тұрғандай болатын. Мектеп қабырғасында да көркемөнерпаздар үйірмелерінің белсенді мүшесі болдым. Бейімбет Майлиннің “Шұғаның белгісі” шығармасы бойынша спектакль қойып, сонда Шұғаны ойнайтынмын. Сенің өнеріңді ауыл болып көреді, қолпаштайды, мақтайды. Осының бәрі де баланы қанаттандырып, бойындағы ұшқынды үрлей береді екен ғой.
– Сіз жаңа “Мені өнерге жақын еткен де, ақын еткен де ұстаздарым” деп айтып қалдыңыз. Осыған толығырақ тоқталып өтсеңіз қайтеді.
– Өзім де осыны айтқалы отырғанмын. Мектеп тек білім берумен шектелмейді. Ол баланы жан-жақты қалыптастыратын қасиетті дүкен ғой. Мектепте жүргенде “Ошаған” деген қабырға газетінің редакторы болдым. Оған нашар оқитын, тәртібі төмен, кір-қожалақ жүретін балаларды мазақтап, өлең шығарып жазып қоямын. Осының барлығына да менің ұстаздарымның ықпалы, олардың талабы болушы еді. Негізі, мектепке барып, балалардың алдында өзінің сабағын беріп қана кететін жандарды мұғалім дейміз. Осы орынды болар. Ал ұстаздың мағынасы одан терең, тіпті ол басқа түсінік сияқты маған. Мен өзіме білім берген мұғалімдерімнің барлығын да ұстаз деп астын сызып айтамын. Ұстаз баланы хас мүсінші секілді сомдайды, оның бойындағы кесапат қылықтарды кесіп тастап, тамаша қасиеттерді ұштайды. Ал мұның өзі ұстаздың күнделікті уағыз айтуымен бола қалатын нәрсе емес, баланың алдында оның өзі үлгі болуымен, жүрек жылуымен жүзеге асатын құбылыс қой. Педагогиканың ерекшелігі, қиын әрі қасиетті сала екендігі осында. Менің мектептегі ұстаздарым осындай жандар болды. Әлі күнге дейін Қаратай Сәрсенбаев, Сағындық Досмағанбетов, Күләш Құрманова, Күләш Маметанова сияқты арамызда аман-есен жүріп жатқан ағай-апайларыма мейрам сайын хабарласып, құттықтаймын, жағдайларын біліп қоямын. Өзіміз біраз жасқа келсек те қарт ұстаздарым баладай айналып-толғанып, риясыз көңілден ризашылықтарын білдіріп жатады. Мен айтысқа барып жүргенімде “баласы атқа шапса, анасы үйде тақымын қысады” дегендей, бір тілеулестерім де осы ұстаздарым болды деп білемін. Олардың менен күткен үміті көп еді. Мен өмірде айтыс ақыны болмасам да, бәрібір тұлға боларым анық еді. Өйткені, бала кезден өте белсенді және азаматтық ұстанымдарым айқын болды. Айтыс соны жұртқа жария етті.
– Сіздің өзіңіз де ұстаз мамандығын қалаған екенсіз. Бірақ жасыңыздан өлеңге, қазақ өнеріне құштар бола тұра, орыс тілі мен әдебиетінің маманы болдыңыз. Оған да ұстаздарыңыздың ықпалы болды ма?
– Жоқ. Мен Қыздар педагогика институтының орыс тілі мен әдебиеті факультетіне түскенімде, ұстаздарымның көпшілігі наразы болды. 53 түлектің арасында мектепті мен ғана үздік бітірдім. Аттестатыма тек дене шынықтыру мен “мал шаруашылығынан” (ол кезде осындай пән болған) ғана “4” түсті. Мемлекеттік емтихан тапсырғанда әдебиеттен шығарма жазатын едік қой. Сонда Ілияс Жансүгіровтің “Құлагер” поэмасы бойынша шығарманы өлеңмен жазып шықтым. Сол өлең-шығарманың көркемдігі қандай екенін қазір айта алмаймын, бірақ ұстаздарым “беске” бағалағанына қарағанда, жаман да шықпаған шығар деп ойлаймын.
Мені математика пәнінен сабақ беретін ағайым математик, химиядан сабақ беретін апайым химик болады деп ойлайтын. Әр пәннің мұғалімі өзіне тартатын. Ауылда жүргенде “Қазақ вальсін” айтып, әнші болуды армандадым. Бірақ сол кезде ел ішінде өнер адамы туралы пікірдің дұрыс қалыптаспауына байланысты мені үйдегілер консерваторияға жібермеді. Ал орыс тілі мен әдебиеті факультетіне баратындығымды ешкімге айтпадым, бұл менің ішімдегі реніштен туған шешім болатын. Аудан орталығындағы мектеп-интернат жанында кәсіптік-техникалық училище болды. Міне осында оқитындар мектеп оқушыларына ылғи тиіседі, ер балаларды ұрады. Баланың өзін ғана емес, ұлтымызды неше түрлі етіп мазақтайды. Соны естігенде намыстан тырнағыма дейін күйіп кететін едім. Нан сұрайтын орысшамыз болса да олардың өз айтқандарын өздеріне қайтара алмаймыз, жасқаншақтанамыз. Олар әрі көп, әрі бастықтардың бәрі солардың сөзін сөйлейтін сияқты болып тұрады. Кейін ойласам, заманның желі екен. Содан өзгемен осы тілде тең дәрежеде сөйлесуді, қорлатпауды мақсат етуім арманнан кем соқпады да, мектепті бітірген соң көп ойланбастан осы факультетке бардым. Уақыттың өзі де осыны лайық көрді білем.
– Әсия Әйіпқызы, өзіңіз шық жуытпаған қазақтың намысы үшін өзге тілді үйрендіңіз, оны жас ұрпаққа үйреттіңіз. Ал сол қазақты өзіңіз айтыста қамшылап алатын ана тіліңіздің жағдайын қазір қалай деп білесіз?
– Тіл үшін қазынадан миллиондаған теңге қаржы бөлініп, жасалып жатқан жұмыстарды, шығып жатқан көптеген сөздіктерді, кітаптарды, ашылып жатқан мектептерді жоққа шығармаймын. Алайда, қазақ тілінің қолданыс аясы кеңіп кетті деп тағы айта алмаймын. Облыстарда іс қағаздарын жүргізу мемлекеттік тілге көшті дейді, бұл аудармашылардың арқасында. Мемлекеттік тілге көшкен ел емес, қағаз ғана. Қостанай жағдайында аудармашы болмаған күні мекемелер іс қағазын орысша жазады. Сол аудармашының өзі тілді шала біледі, аудармасын кейде түсінсең, кейде түсінбейсің. Республикадағы жалпы көрініс те осы айтқандардан алыс емес деп білемін. Аудармашы ұстамай қазақ тілін білуің керек деген қатаң талап жоқ. Орыс тіліне талап болған кезде үйрендік қой. Ол кезде орыс тіліне қажеттілік жасалды. Сол қажеттіліктің өзі тілді үйренуге талап емес пе? Тәуелсіздік келгенде туған бала бүгінде ержетті. Содан бергі жиырма жылда бір тілді үйренуге неге болмасын? Қазақ тіліне қажеттілік жоқ және билік басында жүргендердің арасында тіл жанашырлары да жоқтың қасы. Президентіміз сияқты екі тілде бірдей таза сөйлейтіндерді тым аз байқаймыз. Жиырма жылда бір тілді меңгере алмай билік басында жүргендердің интеллектуалдық деңгейін қалай деп ойлауға болады? Патриотизм тілден басталады. Қазақ тілінің артикуляциясында кездесетін ерекшеліктер неміс, француз, ағылшын тілдерінде де бар. Ниет болса қай тілді де үйренуге болады. Қазақтардың қанында лингвистикалық сезімталдық бар, біз үйренген қай тілді де мүлтіксіз сөйлейміз. Орта Азия, Кавказ халықтарының орыс тілінде өз тілінің бояуын сақтап сөйлейтіні кешірімді секілді, ал бізден оны ешкім күтпейтін. Сондықтан өз ағайындарымыз қазақ тілін мүлтіксіз сөйлеп тұрса, қалғаны да сол тілде сөйлеуге тырысар еді. Біз өз артықшылықтарымыздың бағасына жетуден гөрі, өзгеге еліктегішпіз.
– Осы жәйт дініміз тұрғысында да байқалып отырған жоқ па?
– Дін – жан дүние мәдениетінің атасы. Ішкі мәдениетің, жалпы жан дүниең таза болмаса, дінді шынайы ұстай алмайсың. Әңгіме жұрттың барлығының жайнамазға жығылуында емес. Қазір жастардың, орта жастағы кісілер арасында да діннің жолы осы екен деп, басы-көзін тұмшалап алатындар кездеседі. Бұл да сол еліктеп-солықтап, кететіндігімізден. Шүкір, ақ дінімізді құқай етіп көрсеткен заман кетті, қазір мешіті жоқ ауыл, елді мекен жоқтың қасы. Бірақ, сол дінді ұрпақ санасына рухани байлық, тәрбие етіп сіңіретіндей іс-қимыл жоқ. Иесіз жастарымызды түрлі секталар иеленіп жатыр. Ресейдің телеарналарындағы жаңалықтардан діни тақырыптағы ақпаратты жиі естуге болады. Оларда жеке телеарна да бар. Онда діни мағынасы терең әңгімелер, хабарлар береді. Біздің республикалық арналардың бірінен берілген айтыскер ақын Мұхаметжан ініміздің хабары жұртқа ұнаған болатын. Қазір көгілдір экранның пәрмені күшті, оны имандылық, адамгершілік тәрбие беретін хабарларға пайдаланғанда нәтижесі жоғары болады деп білемін.
Қазір жыл сайын қажылыққа баратындар қатары көбейді. Бұл жақсы. Бірақ Меккеге рухани тазару үшін барғандардың жан дүниесінде өзгеріс болды ма? “Қасиетті парызды өтеуге баратындар оған белгілі бір дәрежеде іштей дайын болды ма, әлде қалтаны керген ақшаның күші ме?” деген ой келеді маған. Қажылықтың қоғамдық дәреже, артықшылық емес, парыз ғана екенін түсінсе дейсің. Олар замандастарына құрғақ уағызбен емес, өзінің имандылық, адамгершілік үлгісін көрсетсе, дініміздің жалпы жас ұрпақ тәрбиесіне ықпалы да күшеймек. “Имандылық кімде жоқ, тілде бар да, ділде жоқ” деген осы.
– Сіздер айтыс көрігін қыздырған 80- жылдары қоғамдағы қадау-қадау мәселелерді қанын шығара айтып жүрдіңіздер. “Сөз түзелді, тыңдаушым, сен де түзел” деп Абай айтқандай, соның нәтижесін көресіз бе бүгін?
– Негізі айтыс қазақтың қанында бар өнер. Ол тіліміз барда жоғалмайды. “Тіл – құрал” деп Ахмет Байтұрсынов айтқандай, айтыс қоғамдағы кемшіліктерді сынаудың, содан арылудың құралы болған ғой. Сондықтан қоғамда жарылмаған жарадай мәселелер пісіп жетілгенде айтысқа да қажеттілік, хас өнердің алмастай жарқылдайтын сәттері туады. Сексенінші жылдары айтысқа қоғамда қажеттілік туды. Манап, Көкен, Тәушен секілді аға-апаларымыздың соңына ерген Әселхан, Қатимолла, Қонысбай сияқты біздің буынға саясаттың, уақыттың шаңымен басылып қалған айтысқа жан бітіру, оны біршама жоғары серпіп тастау бақыты тиді. Ал қажеттілік туды дейтін себебім, өткен ғасырдың сексенінші жылдары жұтаған тіліміздің, өгейсіген дініміздің, аяқасты болған салт-дәстүріміздің жағдайы адамдар жүрегінде қатталып, шемен боп жатыр еді. Айтыс соның барлығын жанартау етіп жарып, ортаға алып шықты.
Біз айтысқа арқау еткен мәселелердің қазір қоғамда орнын тауып, жөнге келгендері бар. Мысалы, Наурызды алайық. Қазір бұл елімізді қойып, халықаралық мерекеге айналды. Салт-дәстүрлеріміз де жанданып, әспеттеліп отыр. Жоғарыға жалтақтаған, “аға халыққа”, еліктеген кеңестік дәуірде адамдардың санасында қалыптасқан кейбір түсінікке де жаңа көзқарас қалыптасты. Мысалы, мен сол жылдары “Орыстың қайыңы, қысы дейміз, Қазақта қыс боп, қайың өспейтіндей” деп айтып жүрдім. Қазақтың кең байтақ жері дегенде, қылтанақ өспейтін бетпақ даланы елестетер едік. Мұның барлығы да отарлық жымысқы саясаттың ықпалымен қазақтардың шөлді аймақтарға ысырылып кеткендігінен деп ойлаймын. Әйтпесе, қазақ даласының басқа шалғайын былай қойғанда Қостанай өңіріндегі Аманқарағай, Арақарағай, Науырзым ормандарын қайда қоясың? Осындағы қарағай, қайың халқымыздың санасына неге сіңісті болған жоқ дейсіз. Болды ғой. Қазақ сұлу қызын қайыңға, қайратты, бойшаң жандарды қарағайға теңеген жоқ па? Ал тіпті, Бибігүл Төлегенова айтатын “Қызқарағай” әніндегі қызқарағай орыстар “голубая ель” дейтін шыршаның қысы-жазы көгілдір түсті болып тұратын сұлу түрі. Шынында “қызқарағай” керемет атау емес пе? Айтыс жақсының бәрін өзінен бұрын өзгеге жамайтын әдетімізден арылуға ықпал етті деп ойлаймын. Рухты көтерді.
“Петровка, Михайловка, Семеновка, селолар қаптап кетті даламызда” деп едім айтыстардың бірінде. Жер-су аттарын өзгерту мәселесі қазірде де өте маңызды болып отыр. Жергілікті тарихшы ғалымдар жыл сайын экспедиция ұйымдастырып, зерттеп жатыр. Қостанай өңірінде қазақша атауы болмаған жер, су, елді мекен жоқ болған. Қазір басқасын айтпағанда, Қостанай қаласындағы қазақша аталатын көше атаулары он пайызға да жетпейді екен. Қиқы-жиқы бір көшенің аты Қазақ деп аталады. Қазақтың жерінде осындай атау керек пе? Әйгілі батыр, мәмілегер Шақшақ Жәнібектің кіндік қаны Торғай даласында тамған. Оның атына бір көше беруге болмай ма?
– Сіз қазір әжелер немерелеріне ертегі айтпайды дегенге қалай қарайсыз?
– Мен де әженің бірімін, бірақ немерелеріме ертегі айтып беремін деп өтірікші болғым келмейді. Мен өзім өмір сүріп жатқан ортадан, қоғамнан басқаша емеспін. Менің балаларым баршасы сияқты балабақшаға барды, қазір немерелерім барып жүр. Демек, менің немерелерімді өзгелер тәрбиелеп жатыр, ал мен де, келінім де жұмыс істегеннен кейін біз де өзгенің баласын тәрбиелеп жүрміз. Әр заманның өз ерекшелігі, өз қажеттілігі бар. Қазіргі балалар ертегіні тыңдап, қиялға берілмейді, сол ертегіні көзбен көргісі келеді. Өйткені, олар теледидары, экраны бар заманда өмір сүріп жатыр. Әңгімеміздің басында мен телеарналар пәрменділігі туралы айтып едім. Сол ойымды тағы да қайталағым келеді. Отбасының, ананың тәрбиесі бала үшін өмірдің басты тұғырнамасы екенінде дау жоқ. Бірақ сол баланың есін білгеннен көретіні көгілдір экран. Сондықтан “Ел болам десең – бесігіңді түзе” деген ұлы Мұхтардың сөзіндегі бесіктен бүгінгі көгілдір экранның ықпалы кем емес. Жас ұрпақ тәрбиесіне осы экран қатты әсер-ықпал етеді. Қазіргі кішкентай сәбилерге Алпамыстан гөрі Шрек, Фионалар жақын. Сондықтан телеарналардан берілетін балалар хабарларының, мультфильмдердің барлығы да ұлттық сипатта, халықтық менталитетімізге жақын болуы керек.
– Осы айтып отырғандарыңыздың барлығы да түптеп келгенде жастар тәрбиесіне қызмет етеді. Ал жастар – елдің ертеңі.
– Әңгіме сонда. Өткеннің барлығын сызып тастаудың қателік екенін зиялы адамдар жиі айтады. Біздің жас кезімізде октябренок, пионер, комсомол сатыларынан өттік. Мұның өзі жастармен жұмыстың бөліп қойған жүйесі сияқты екен. Қазір жастардың белгілі бір шоғыры ғана белсенді өмір сүреді. Мұның өзі бүгінгі қоғамдағы экономикалық, қоғамдық қатынастардың өзгеруіне байланысты да шығар деп ойлаймын. Біздің жастық шағымыздағыдай емес, қазір әр отбасының тұрмысы әр түрлі. “Тоқ бала аш баламен ойнамайды” деген мәтелдің шындығын күнде көріп отырмыз. Материалдық теңсіздік моральдық теңсіздікке әкеледі.
Осындай ойлар көңілді бұлтты күндей түнертіп өткенмен, өзім жастардың болашағынан үлкен үміт күтемін. Өйткені, олардың білім алуына елімізде тамаша жағдайлар жасалып отыр. Әр отбасы, әр адам Елбасының осы кемел ісінің қадіріне жетуіміз керек. Оның мәнісі бар тапқаныңды бала тәрбиесіне салып, оны босаңсытпауда жатыр.
– Әсия Әйіпқызы, сізге енді соңғы сұрақ. Жас келген сайын сыртқы әдемілікті, жастық реңді қалай сақтап қалуға болады? Қазір қалада да, ауылда да шашын боямайтын әйел кемде кем. Солардың барлығы дерлік сән қуғаннан емес, шашының ерте ағаруынан амалсыздан бояйды. Ал сіздің шашыңызда бір тал ақ жоқ.
– Шашымнан бұрын ауылды атағаныңа жүрегім шым ете қалды. Менің барлық жастық шағым, өмірімнің көп бөлігі ауылда өтті. Науырзым ауданындағы “Соснов” кеңшарында тұрдық. Даланың бар сұлулығы осы ауылдың маңайында тұнып қалғандай болатын маған. Сонымен қатар бай шаруашылық ауылдың әлеуметтік тұрмысына да жақсы көңіл бөлді. Ауылда тұрсақ та күйелеш болып от жаққанымыз жоқ, үйлер орталықтан жылытылды. Ауыл – алтын бесік қой, ақсақалдар мен әжелердің алдын кеспеуді, кішіге ізетті, қайырымды болуды, дәстүр-салтты әр қазақтың бойында ауыл қалыптастырды. Қазақтың өлеңінің де бұлақ қайнары ауылда жатыр десем, жаңалық ашқаным емес.
Ал шашы ағармаған адамның өмірі жеңіл, тағдыр ауыртпалығын көрмеген деген түсінік бар. Олай емес сияқты, адамның сыртқы қалпының сақталуы тұқым қуалайтын қасиет пе деймін. Менің әжем сексеннен асып қайтыс болғанда бір тал шашы ағармастан кетті. Анам да шашына ақ түспестен дүниеден озды. Әжем аштықты да, бейнетті де, көз жасын да көрген жан еді. Әңгіменің басында ол кісінің баласы көп шетінегенін айтқанмын. “Ауылдағы бейіттің жартысы менікі, бұл әдіре қалғыр шаш неге ағармайды?” деп шашын жуған сайын кейитін жарықтық. Қазақ қыздары қайыңның безіндей қатты, емендей мықты болған ғой.
Тәуелсіз еліміздің жетістігі, қуанышы көп қой, шүкір. Жармын, анамын, ақын болып еліме танылдым. Осының барлығы да бір әйелге аз бақыт емес. Бірақ, айтыс ақыны болу бір әйелге оңай да жүк емес. Ұлтымыздың, халқымыздың қамын жеген ойларымды ашық айтып тастаймын. Ойыңды бүлтелектемей ашық, кесіп айта салудан жергілікті билік бар, замандастар дегендей, жұртқа жақпай да қаласың. Қазір айтысқа көп шықпасам да, көңілімдегі ойды өлеңге түсіремін. Жақында осындай бір ой қағазға өлең болып түсті.
Жүремін не күйді кешіп тегі,
Көкейде жатыр ойдың көшіп легі.
Туралық таңдайыма таңба болып,
Уызбен келген несіп бесіктегі.
Әділдік толқи ағып ақ бұлағы,
Ақбозы ақиқаттың шапқылады.
Шындықты шытырманнан
шешіп алсаң,
Тура сөз туғаныңды жат қылады.
Сөзімді алмады деп жеңіс қалап,
Көрсетпей жүрер саған тегіс қабақ.
Қыртысын қыңыр істің жазам десең,
Досың да кете берер теріс қарап.
Шындықты шырқыраған елең етем,
Өзгеден ой-пікірім неге бөтен?
Ортақ тіл табу үшін өзгелермен,
Өз тіліңді тістеуің керек екен.
– Рахмет. Өнеріңіз ортаймасын.
Әңгімелескен Нәзира ЖӘРІМБЕТОВА.
ҚОСТАНАЙ.