Мемлекет басшысы Нұрсұлтан Назарбаев Жолдауында Қазақстанда қолайлы инвестициялық жағдай жасауды, шикізаттық емес экономика секторларында жалпы салық жүктемесін төмендетуді, жеке кәсіпкерліктің еркін дамуына кедергі тудыратын әкімшілік мәселелерді шешуді мемлекет басымдығының бірі деп атады. “Әртараптандырудың өзегі кәсіпкерлік болады. Біз тәуекелдерді өз мойнына алуға, жаңа рыноктарды игеруге, инновациялар өндіруге дайын қуатты кәсіпкерлер тобын көргіміз келеді”, – деген Елбасы талабы бәріміздің алдымызға нақты міндеттер қойды. Және де әрбір мемлекеттік органның стратегиялық жоспары, осыған сәйкес өз қызметінің мақсаты, бағдары болу қажеттігін айрықша атап өткен болатын. Сондай-ақ, салық жүйесін Қазақстанның жаңа сатыдағы дамуының міндеттерімен сәйкестендіру қажет екендігін де көрсетіп берді. Осы орайда, салық органдары қызметкерлерінің де негізгі міндеттерінің бірі – салық және басқа да төлемдердің мемлекет қоржынына түсуін, болжамдалған соманың орындалуын қамтамасыз ету болып табылады. Салықтардың бюджетке толық әрі уақтылы түсуін қамтамасыз ету – салық органдарының негізгі мақсаты. Осыған орай, Жамбыл облысы бойынша үстіміздегі жылдың бірінші тоқсанында мемлекеттік бюджеттің ағымдағы жоспары 4634,1 млн. теңге болып бекітілсе, нақты түскені 5278,9 млн. теңге. Яғни, түскен қаржы 113,9 пайызды құрайды. Немесе 644,8 млн. теңгеге артық орындалды. Өткен жылмен салыстырғанда 780,9 млн. теңге артығымен орындалып, өсу қарқыны 117,4 пайызға көбейді.
Республикалық бюджет бойынша болжам 867,2 млн. теңге болса, нақты тускені 1460,1 млн. теңге. Түсім 593,0 млн. теңгеге ұлғайды, яғни өткен жылмен салыстырғанда өсу қарқыны 145,8 пайыз болды.
Жергілікті бюджет бойынша болжам 3766,9 млн. теңге болса, нақты түскені 3818,8 млн. теңге. Түсім 51,9 млн. теңгеге артығымен орындалды. Өткен жылдың осы уақытымен салыстырғанда 322,3 млн. теңгеге ұлғайып, өсу қарқыны 109,2 пайызды құрады.
Бекітілген болжамды орындау мақсатында бірқатар жұмыстар атқарылды. Атап айтатын болсақ, ағымдағы жылдың алғашқы тоқсанында облыста камералдық бақылау қорытындылары бойынша қосымша салық пен айыппұлдар есебінен 61,7 млн. теңге есептелді. Оның ішінде корпорациялық табыс салығы – 1,5 млн. теңге, қосымша құнға салық – 34,7 млн. теңге, әлеуметтік салық – 3,2 млн. теңге, жеке табыс салығы – 0,7 млн. теңге, өндірістік емес төлемдер – 4,6 млн. теңге, әкімшілік айыппұлдар – 17,0 млн. теңге.
Сондай-ақ, жалған кәсіпкерлікпен айналысатын салық төлеушілерді анықтау барысында едәуір жұмыстар атқарылды. Бүгінгі күнге дейін облыс көлемінде 153 жалған кәсіпкерлік белгісі бар салық төлеушілер анықталып, оларға қатысты 63 қорытынды құжатымен, 9240,0 млн. теңгеге құқық қорғау органдарына берілді. Нәтижесінде, ҚР Қылмыстық Кодексінің 192-бабы бойынша 6 іс, 222-бабы бойынша 2 қылмыстық іс қозғалды.
Қосымша резервтерді іздестіру үшін құрылған арнайы топ жұмысының нәтижесінде “Жол картасы”, “100 мектеп және 100 аурухана”, “Ауыз су”, “Тұрмыстық бағдарлама” және тағы да басқа мемлекеттік инвестициялық жобалар шегінде жұмыс істеген, 2009 жылдың қорытындысы бойынша салық жүктемесі төмен 31 мердігердің қызметі бақыланды. Осы жобаларды жүзеге асыратын мекемелер қызметінен бюджетке 170,0 млн. теңге салық пен төлемдер түсті.
Жылжымайтын мүлік пен автокөлік құралдарын, жер телімдері, шаруа қожалықтары нысандарын сатудан жеке тұлғалардың мүліктік табысы бойынша салық міндеттемелерінің орындалуына бақылау жасалды. Нәтижесінде, үстіміздегі жылдың өткен үш айында 2,8 млн. теңгенің табыс салығы есептеліп, оның 1,4 млн. теңгесі өндірілді.
Шағын кәсіпкерлік жайына келетін болсақ, біздің салық органына 53431 шағын кәсіпкерлік субъектілері мен шаруа қожалықтары тіркелген. Арнаулы салық режімін қолданатын шағын кәсіпкерлік субъектілерінен мемлекет бюджетін толықтыруға қосып отырған үлесі бүгінгі таңда 240,0 млн. теңгені құрап отыр.
Салық және бюджетке төленетін басқа да төлемдердің толық есептеліп, уақтылы бюджетке түсуін қамтамасыз ету мақсатында 110 салықтық тексеру жүргізіліп, нәтижесінде, бюджетке қосымша 269,0 млн. теңге көлемінде салық, өсімпұл және айыппұлдар есептелінді. Есепті кезеңде 199 салық төлеуші тақырыптық, 110 салық төлеуші хронометраждық тексерумен қамтылды. Салықтық тексеру барысында 1176 әкімшілік іс қозғалып, оларға жалпы сомасы 113,9 млн. теңгенің әкімшілік айыппұлы есептеліп, 8,1 млн. теңгесі мемлекет бюджетіне құйылды.
Көлік құралдары салығын уақтылы әрі толық төлемеген жеке тұлғалардан 6,3 млн. теңге өндірілді. Сот орындарының қарауына 237 құжат жолданып, 3,8 млн. теңге өндіру талап етілді. Ағымдағы жылдың 1 наурызынан 31 наурыз аралығына дейін Жамбыл облыстық ішкі істер басқармасымен бірлесіп, салықты уақтылы төлемеген салық төлемгерлерін анықтау мақсатында арнайы іс-шаралар ұйымдастырылды. Нәтижесінде, 262 көлік иесіне хабарлама беріліп, облыс бюджетіне 0,7 млн. теңге түсті. Жамбыл облысы әкімдігінің үстіміздегі жылдың 12 ақпанындағы “Салық төлемгерлерін есепке алынуын және қоршаған ортаға эмиссия төлемдерінің толық түсуін қамтамасыз ету туралы” 2010 жылға арналған іс-шаралар жоспары бекітілді. Соған орай жеке көлігімен адам, жүк тасымалдаумен айналысатын азаматтардың күш көліктерінен шығатын газдың мөлшерден тыс ауаны ластағаны үшін 101 жүргізушіге хабарлама жазылды. Оның 27-іне әкімшілік шара қолданылды. Айыппұл ретінде 26,5 млн. теңге өндіру үшін 9 құжаттық іс толтырылып, сот орындарына жіберілді. Салығын уақтылы төлемеген 133 шаруа қожалығына тапсырылған хабарламадан кейін бюджет қоржыны 0,2 млн. теңгеге толықты.
Сондай-ақ, ағымдағы жылдың наурыз айында жеті уәкілетті орындармен келісіліп, Жамбыл облысы аумағында табыс табатын шетелдік азаматтардың табыстарын әкімшіліктендіру бойынша іс-шаралар жоспары бекітілді. Жамбыл облысы мәслихатының ХХІІ сессиясында қабылданған шешімімен алдымызға үстіміздегі жылы төлемдер мен салықтар түсімі 2 млрд. 705,8 млн. теңгеге ұлғайтылды. Сол себепті, облыстың салық органдарының алдында салық төлемгерлерінен түсетін салықтар мен төлемдердің түсімін көбейту, оның бюджетке толық әрі уақтылы түсуін қамтамасыз ету әрі сапалы қызмет көрсету міндеті тұр. Осыған байланысты салықшылардың сапалы әрі уақтылы қызмет көрсетуі қоғамның салық органдарының қызметіне сұранысын қанағаттандыру, белгіленген болжамдарды орындау, камералдық бақылаудың жұмысын жақсарту, уәкілетті органдармен тығыз қарым-қатынастағы іскерлік байланысты нығайту мақсатындағы қызмет көрсетудің регламенттері бекітілді. Салық органдарының қызметі қаншалықты тиімді, сапалы болғанын қоғамның өзі бағалауы қажет. Сондықтан, салық төлемгерлеріне облыстық салық департаменті қызметкерлерінің қатысуымен салық заңдылықтарын түсіндіру мақсатында семинарлар, “дөңгелек үстел” ұйымдастыру, “ашық есік” күнін өткізу шаралары ұйымдастырылды.
Бұл салық органдарының жұмысына қоғамның қанағаттануын қамтамасыз ету әрі сапалы қызмет көрсету болса, сонымен қатар қоғам үшін қызметтің айқындығы, салық мәдениетін көтеру болып табылады.
Осы бағытта біздің Жамбыл облысы бойынша салық департаментінің ұжымы сарабдал жолды ұстанып отыр.
А.СЕРІКБАЕВ, Жамбыл облысы бойынша салық департаменті бастығының орынбасары.