Жалпы, интернет арқылы зат сатып алудың пайдасы мен оңтайлы тұсы орасан. Ол жерден тауарлардың кең ауқымды ассортиментін қарап, оны қара базар мен өзге дүкендердегі тауарлар бағасымен салыстыруға мүмкіндік мол. Сондай-ақ төлем жүйесі де клиенттер үшін барынша қолайлы етілген. Әрі қазір көптеген сауда желісі жеткізіп беру қызметін тегін етеді немесе белгілі бір пайызға жеңілдік жасайды. Қысқасы, үйде отырып-ақ қалаған затыңызға қол жеткізе аласыз. Бірқатар сауда дүкендері алған тауарыңызға кешбэк береді, жиналған бонусқа тағы бір тауар алуыңызға да болады. Бұл өз кезегінде екі тарапты да ынталандырып, онлайн сауданың дамуын жеделдетеді.
Дәл қазір әлемдегі ең танымал интернет-дүкендер қатарында Amazon.com, eBay.com, Rakuten, Samsung.com, AliExpress.com сияқты желілер бар. Пандемияға байланысты бұл дүкендердегі тұтынушылар саны айналдырған бір жылда бірнеше есе өсіп шыға келді. 2020 жылы Amazon.com-дағы орташа айлық трафик 3,68 млрд клиентті құраған. Одан кейін айына 1,01 млрд адамға қызмет көрсеткен eBay.com тұр. Ел экономикасына мониторинг жасайтын Ranking жобасының жазуынша, Қазақстанда да электронды нарық деңгейі артып келеді. Былтыр электронды нарықта 1,1 трлн теңге айналып, жалпы бөлшек сауданың (11,6 трлн теңге) 9,7 пайызын құраған. Интернет арқылы тауар сатып алатын азаматтар саны 3,8 млн-ға жетіпті. Қазір нарықта шамамен 650-ге жуық интернет-дүкен жұмыс істейді. Біздің елде AliExpress.com мен Amazon.com ерекше танымалдылыққа ие екен. 2021 жылдың 1 сәуіріндегі жағдай бойынша Қазақстанда 51,5 млн төлем картасы айналымда, соның 35,8 млн-ы – халықаралық төлем жүйелерінің картасы. Бұл ретте олардың 95,3 пайызы MasterCard Worldwide мен Visa International-ға тиесілі.
«Электронды сауданың дамуы қолма-қол ақша айналымын азайтты. 2021 жылдың бірінші тоқсанында электронды төлем көлемі 12,7 трлн теңгені құрады. 2020 жылы жалпы сомасы 35,3 трлн теңге болатын 2,9 млрд электронды транзакция жасалды. Электронды сауданың дамуы Қазақстанның экономикалық өсім әлеуетін арттыруға себеп болмақ. Электронды коммерция арқылы халықтың төмен бағадағы тауарларға қолжетімділігі арта түседі. Бұл бағыт көлеңкелі сауда айналымын қысқартып, кәсіпкерліктің дамуына ықпал етеді. Сонымен қатар елде қазақстандық компанияларды халықаралық электронды платформаларға шығару бойынша жұмыстар жүргізілуде. Мәселен, 2020 жылы Alibaba платформасында қызмет көрсететін 50 компания таңдалды» делінеді Ranking мәлімдемесінде.
Amazon, Яндекс, Ozon, Shopify жаңа маркетплейстеріне отандық тауар өндірушілерді шығару жұмыстары биыл да жалғаспақ. Mastercard-тың жыл сайын 100 мың еуроға қаржыландыруы бойынша 10-15 кәсіпкер өз бизнесін онлайнға ауыстыру және жаңа нарықта оның ауқымын кеңейту бойынша оқу курсынан өтеді. Алдын ала болжам бойынша, 2025 жылға таман елдегі электронды сауда көлемі 15 пайызды құрауы мүмкін.